paiu píše:Kluci musím se k tomu to tématu přidat také, po výměně mot.oleje mám najeto kolem 6000km, a už jsem dolejval dva krát po půl litru, první dolejvani po 5000 km a druhé po 1500 km. Z výfuku se vůbec ne kouří, nepatrná pára, jinak klasická hláška na palubaku( nízká hladina mot.oleje,) na budikách nic se ne rozsvitilo , v motorovém prostorů žádná stopa od oleje, pod autem také nic, až čas dovolí tak budu muset zkontrolovat plastovéj dekl pod motoru jestli se mi tam náhodou ne schovává mot.olej. ještě jsem zapomněl napsat, jedná se o xc90 2.4 d5 136 kw, olej dávám 5w30 a5
Ak nemas viditelny unik z motora a spodny kryt-neni plny oleja tak je to pruser.
Treba si dat skontrolovat odvetranie motora,tlaky vo valcoch alebo najcastejsia chyba-vadny olejovy chladic.Ten sa nachadza na pravej strane od spodu motora.Olej nenajdes v tomto pripade vo vode-ale v chladici vody-tam sa hajzlik moze schovavat.Dufam ,ze nemas prasklinu v hlave alebo podpalene ventily.
Kazdopadne to treba riesit,co najskor.Robime teraz-tento isty motor-ktory bol prehriaty.Vyzera to,ze nakoniec pojde druhy motor.Stacilo by keby ujovia vo volve montovali do tychto aut teplomer-motora.Kontrolka teploty vecsinou zasvieti-uz ked je neskoro.
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)