Páté dveře 940

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#1 Páté dveře 940

Příspěvek od jojo »

Nemáte někdo zkušenost co by mohlo být příčinou toho, že nejdou otevřít páté dveře na mojí 940? Zablokovaný zámek? Rozpadlé táhlo? Nemůžu do kufru. :cry:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

GDPR_user

#2 Páté dveře 940

Příspěvek od GDPR_user »

jojo píše:Nemáte někdo zkušenost co by mohlo být příčinou toho, že nejdou otevřít páté dveře na mojí 940? Zablokovaný zámek? Rozpadlé táhlo? Nemůžu do kufru. :cry:
Máš na mysli kombi,nebo kufr limuzíny??? :shock:

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#3 Páté dveře 940

Příspěvek od LUBOŠ »

jojo píše:Nemáte někdo zkušenost co by mohlo být příčinou toho, že nejdou otevřít páté dveře na mojí 940? Zablokovaný zámek? Rozpadlé táhlo? Nemůžu do kufru. :cry:
Zkus otevřít dveře z vnitřní strany, je tam páčka. Tato závada je málo obvyklá. A co centrál, ten je slyšet na pátých dveřích při odemykání ze strany řidiče???
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#4 Páté dveře 940

Příspěvek od jojo »

pátý dveře u kombíka, zevnitř to nejde...
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#5 Páté dveře 940

Příspěvek od Jarda S40 »

jojo píše:pátý dveře u kombíka, zevnitř to nejde...
Hmm, no u dvojky bych řekl, že jsou zamčené. Nemám je totiž ovládané centrálem, ale zvlášť klíčkem. Tak snad zkusit odemknout extra???

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#6

Příspěvek od jarek.krizan »

Zámek na 5 dveřích funguje? Může být i hryzlý motorek centrálu. Nebo něco přivřené do mechanismu zámku, v tomto případě zkusit z venku přitlačit a zevnitř otevírat páčkou. Pokud jde páčka zevnitř volně tak může být prasklý kloubek nebo vyskočené táhlo. To pak už jedině opatrně sundat tapec a nahlédnout do dveří co se stalo.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

LUBOŠ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1284
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

#7

Příspěvek od LUBOŠ »

jarek.krizan píše:Zámek na 5 dveřích funguje? Může být i hryzlý motorek centrálu. Nebo něco přivřené do mechanismu zámku, v tomto případě zkusit z venku přitlačit a zevnitř otevírat páčkou. Pokud jde páčka zevnitř volně tak může být prasklý kloubek nebo vyskočené táhlo. To pak už jedině opatrně sundat tapec a nahlédnout do dveří co se stalo.
Sundat tapec při zavřených 5tých dveří je skoro neřešitelné, protože potřebuješ začít na spodní hraně tapecu, kam se při zavřených dveřích nedostaneš.
Zkusím se koknout a ještě napíšu.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

GDPR_user

#8 Páté dveře 940

Příspěvek od GDPR_user »

jojo píše:pátý dveře u kombíka, zevnitř to nejde...
Zkus centrálem zamknout,páčku zvenčí zatlačit a znovu odemknout.Stává se,že pružina plně nevrací a tak dveře zůstanou zamklé.

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#9 Páté dveře 940

Příspěvek od jojo »

Tak jsem se vrtal v těch pátých dveřích a zjistil jsem toto: žádný táhla zkřížený nejsou. Po rozborce a sborce zámku pátých dveří už jdou otevřít alespoň zavnitř. Celý problém je ten, že motůrek centrálu jenom cukne a neodemkne. Když vezmu táhlo od centrálu kleštěma a zaberu tak dveře zůstanou odemčený, nebo naopak.
Otázka: je potřebí motůrek vyměnit, nebo jde opravit? Plast s taprcírunkem má tři packy ze čtyř ulámaný.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

DejFe
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 285
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Služební
It’s my birthday

#10 Páté dveře 940

Příspěvek od DejFe »

jojo píše: Plast s taprcírunkem má tři packy ze čtyř ulámaný.
Co dodat si šikulka :wink:
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#11 Páté dveře 940

Příspěvek od jarek.krizan »

jojo píše:Tak jsem se vrtal v těch pátých dveřích a zjistil jsem toto: žádný táhla zkřížený nejsou. Po rozborce a sborce zámku pátých dveří už jdou otevřít alespoň zavnitř. Celý problém je ten, že motůrek centrálu jenom cukne a neodemkne. Když vezmu táhlo od centrálu kleštěma a zaberu tak dveře zůstanou odemčený, nebo naopak.
Otázka: je potřebí motůrek vyměnit, nebo jde opravit? Plast s taprcírunkem má tři packy ze čtyř ulámaný.
Buď jde mechanismus tak ztuha, nebo je motorek v háji. Zkus odpojit a vymontovat motorek a vyzkoušej jak ten mechanismus chodí bez něj. Motorek zkus na baterce jestli samostatně chodí, ale opatrně jen krátkodobě připojit ( jen škrtnout o kontakt aby neshořel pokud je ještě dobrý ). Mechanismus vyčistit a promazat. Pokud je motorek KO tak nevím kolik stojí originál, ale náhrada ( univerzál ) stojí asi 70 kč.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#12

Příspěvek od standa »

Pokud je ten "škrt" dlouhej asi půl vteřiny, tak souhlas.

Starý dobrý dvoustovky, který mají nezničitelný motorky - jak dlouho držíš klíček, tak dlouho jde do motorku šťáva.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#13

Příspěvek od jojo »

To DejFe: nenapsal jsem, že tři packy ze čtyř jsem ulámal, ale že jsou ulámaný :evil: nějakej umělec se v tom vrtal přede mnou.
To Standa: Amen!
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

DejFe
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 285
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Služební
It’s my birthday

#14

Příspěvek od DejFe »

jojo píše:To DejFe: nenapsal jsem, že tři packy ze čtyř jsem ulámal, ale že jsou ulámaný :evil: nějakej umělec se v tom vrtal přede mnou.
Musim tě podezirat po zkušenosti s tim zrcátkem 8)
_________________
Volvo 960 _ B204FT _ M46 _´93 _ 140KW
Volvo 850 R
Volvo V70 I T5

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#15

Příspěvek od jojo »

To byla chvilková indispozice, to se nepočítá... :wink:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#16

Příspěvek od jojo »

Takže pánové! Před chvílí jsem dokončil opravu zámku pátých dveří mé 940. Resume je toto:
Táhla centrálu i kličky jsou uložena na koncích v plastových futýrkách. Když se futýrko používáním vyčvachtá táhlo už netahá tak jak má. V mém případě to vypadalo tak, že táhlo kličky otevírání zvenku mělo nedostatečný zdvih a centrál zůstával permanentně zamknutý, bo mu při odemykání překážela packa, za kterou normálně tahá klička otevírání.
Ale ve Volvu s tím pravděpodobně někdo počítal a táhlo kličky udělal ze dvou kusů. Jeden kus má závit a druhý je zakončen dlouhou maticí.
Pokud to člověk ví, může si táhlo v jednom uložení uvolnit a několikerým otočením táhlo přiměřeně zkrátit.
Kdo to neví (bo to normálně není v namontovaném stavu vidět), několikrát kompletně rozebere celý mechanismus zámku a centrálu, haby zjistil, že vše bezchybně funguje. A když pak v zoufalství a bezradnosti konečně vymontuje i to zasraný táhlo, zjistí to a má velikou radost. :D Poučení pro budoucí generace! Děkuji vám všem za vyjádřenou účast a marné rady. Doufám, že moje zkušenost ušetří někomu mnoho hodin zbytečné práce a odřených kloubků na prstech, jakož i pořezané hřbety dlaní od hliníkových dveří. Howgh!!!
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1054
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

#17

Příspěvek od travex »

jojo píše:Takže pánové! Před chvílí jsem dokončil opravu zámku pátých dveří mé 940. Resume je toto:
Táhla centrálu i kličky jsou uložena na koncích v plastových futýrkách. Když se futýrko používáním vyčvachtá táhlo už netahá tak jak má. V mém případě to vypadalo tak, že táhlo kličky otevírání zvenku mělo nedostatečný zdvih a centrál zůstával permanentně zamknutý, bo mu při odemykání překážela packa, za kterou normálně tahá klička otevírání.
Ale ve Volvu s tím pravděpodobně někdo počítal a táhlo kličky udělal ze dvou kusů. Jeden kus má závit a druhý je zakončen dlouhou maticí.
Pokud to člověk ví, může si táhlo v jednom uložení uvolnit a několikerým otočením táhlo přiměřeně zkrátit.
Kdo to neví (bo to normálně není v namontovaném stavu vidět), několikrát kompletně rozebere celý mechanismus zámku a centrálu, haby zjistil, že vše bezchybně funguje. A když pak v zoufalství a bezradnosti konečně vymontuje i to zasraný táhlo, zjistí to a má velikou radost. :D Poučení pro budoucí generace! Děkuji vám všem za vyjádřenou účast a marné rady. Doufám, že moje zkušenost ušetří někomu mnoho hodin zbytečné práce a odřených kloubků na prstech, jakož i pořezané hřbety dlaní od hliníkových dveří. Howgh!!!
o tom ze je tahlo seriditelne jsem te informoval v treboraticich....ale asi jsi mne neposlouchal, nebo jenom na pul ucha...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Nižbor

#18

Příspěvek od jojo »

travex píše:o tom ze je tahlo seriditelne jsem te informoval v treboraticich....ale asi jsi mne neposlouchal, nebo jenom na pul ucha...


:shock:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“