1997 850 TDI klima

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2549
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

1997 850 TDI klima

Příspěvek od z-d-e-n-a »

A větrák máš teda puštěný předpokládám...tak asi už opravdu jen čajnžnout panel. Nic jinýho tam zřejmě nebude zapikanýho
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

hIGGI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 68
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

1997 850 TDI klima

Příspěvek od hIGGI »

z-d-e-n-a píše:A větrák máš teda puštěný předpokládám...tak asi už opravdu jen čajnžnout panel. Nic jinýho tam zřejmě nebude zapikanýho
Jakej panel? Me panel ovladani klimy spina jak jsem psal.
Na rele jde ovladacich 12V (86) z panelu klimy kdyz ji zapnu a to normalne reaguje na tlacitko A/C on/off.
Problem je na pinu rele (85), tam ma ECM (jednotka motoru) kostrit a nekostri.
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2549
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

1997 850 TDI klima

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Aj,sypu si popel na hlavu,sorry :green:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

hIGGI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 68
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

1997 850 TDI klima

Příspěvek od hIGGI »

Nove zjisteni

Na 85 mam +12V a to dokonce i kdyz ECM vytahnu.
To tam podle schematu nema co delat rekl bych, takze si zkusim natahnout extra drat z B40 (ECM) na pin 85 na rele
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Wolfram1944
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

1997 850 TDI klima

Příspěvek od Wolfram1944 »

hIGGI píše: Na 85 mam +12V a to dokonce i kdyz ECM vytahnu.
To tam podle schematu nema co delat rekl bych, takze si zkusim natahnout extra drat z B40 (ECM) na pin 85 na rele
Když se to přes ECM nekostří, tak těch 12V tam na 85 snad být má, ne?

Zkusil bych na ten kontakt 85 přivést kostru, jak jsi už navrhoval dříve. Tím obejdeš ECM a kompresor by měl sepnout.

Můj tip je, že to celé máš v pořádku a po naplnění to bude fungovat.
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

hIGGI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 68
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

1997 850 TDI klima

Příspěvek od hIGGI »

Wolfram1944 píše:
hIGGI píše: Na 85 mam +12V a to dokonce i kdyz ECM vytahnu.
To tam podle schematu nema co delat rekl bych, takze si zkusim natahnout extra drat z B40 (ECM) na pin 85 na rele
Když se to přes ECM nekostří, tak těch 12V tam na 85 snad být má, ne?

Zkusil bych na ten kontakt 85 přivést kostru, jak jsi už navrhoval dříve. Tím obejdeš ECM a kompresor by měl sepnout.

Můj tip je, že to celé máš v pořádku a po naplnění to bude fungovat.
Pokud se podivas do schematu ktery jsem zminoval a znova prikladam, tak kontakt 85 vede kabel z ECM (B40).
V momente kdy vytahnu rele i ECM ze svych patic, tak to musi byt mrtvy drat na kterem se 12V nema kde brat a ja to tam namerim.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Wolfram1944
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

1997 850 TDI klima

Příspěvek od Wolfram1944 »

Špatně jsem četl, to napětí tam je i při vytaženém relé? To je pak divné. Se zastrčeným relé bych tomu rozuměl...
Naposledy upravil(a) Wolfram1944 dne 17 čer 2016 15:08, celkem upraveno 2 x.
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

hIGGI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 68
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

1997 850 TDI klima

Příspěvek od hIGGI »

Wolfram1944 píše:No, napětí přece jde z pinu B11 z ECC do relé na 86, pak jde přes cívku relé na 85 a po kabelu až k tomu B40 na konektoru ECM.
Dokud se neukostří, tak je to open circuit, ve kterém je všude těch 12V, ale proud samozřejmě neteče a relé nesepne.
Ano, ale pokud tam rele ani ECM neni zapojeno, tak se nema kde napeti brat....a ja ho tam mam.
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Wolfram1944
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

1997 850 TDI klima

Příspěvek od Wolfram1944 »

Tak můžeš zkusit lokalizovat zdroj toho napětí.
Mezi relé a ECM jsou podle schématu po cestě konektory 24/11 a 24/2C.
Pozice jsou v tomto dokumentu na str. 99 a 126
http://www.volvowiringdiagrams.com/volvo/850%20Wiring%20Diagrams/TP3911202%20850%201996%20Wiring%20Diagrams.pdf

Stejně se tím ale asi nezodpoví, proč ECM neuzavře obvod. Pořád mám tu hypotézu s tlakovým senzorem...
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

hIGGI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 68
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

1997 850 TDI klima

Příspěvek od hIGGI »

tak pod rele byly specene draty , proto tech 12V na 85
to jsem opravil , ale ECM stale nespina

mam proklemovanej presostat a nesepne to
kdyz ted ukostrim ten drat co vede do ECM na B40, tak rele cvakne a kompresor sepne
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Wolfram1944
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

1997 850 TDI klima

Příspěvek od Wolfram1944 »

Takže posun.
Je asi na místě se zamyslet, co se mohlo v důsledku těch spečených drátů stát.
Jestli třeba není možné, že by se přes ECM valil vetší proud než za normálního stavu a něco na ní nevypálil.

Vyzkoušet jinou ECM by teď asi bylo logické.
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

hIGGI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 68
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

1997 850 TDI klima

Příspěvek od hIGGI »

Kdyz ukostrim rucne to B40, tak klima spina a na diagnostice motoru to i hlasi sepnuti klimy.
A/C ready je v ECM taky. Na manualni sepnuti pres diagnostiku to nereaguje.

Dam si zatim vypinac na tu kostru a budu zapinat misto jednotky ja a uvidime jestli se to po naplneni klimy spravi.
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

hIGGI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 68
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

1997 850 TDI klima

Příspěvek od hIGGI »

Tak bohuzel jak jsem predpokladal, stav po naplneni stejny. Ridici jednotka motoru klimu nesepne, takze mam vytazenej drat od B40 na kostru a na start auta musim na panelu vypnout klimu manualne.
Jeste zkusim jiny ECM, je mozny ze v tomdle je to nejaky vysmahly.
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Wolfram1944
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

1997 850 TDI klima

Příspěvek od Wolfram1944 »

To je škoda, můj optimismu tedy nebyl na místě...
Náhradní ECM máš? O jedné bych jinak možná věděl.
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

hIGGI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 68
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

1997 850 TDI klima

Příspěvek od hIGGI »

Wolfram1944 píše:To je škoda, můj optimismu tedy nebyl na místě...
Náhradní ECM máš? O jedné bych jinak možná věděl.
Jo, mam ale u kamose v liberci
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

hIGGI
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 68
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Jičín
Vůz: 850 D5252T Lemon z Frenštátu
Bydliště: Jičín

1997 850 TDI klima

Příspěvek od hIGGI »

Tak s drouhou jednotkou zatim nevyzkouseno, ale s tim ukostrenim natvrdo to je pouzitelny...nebejt toho lehce priposranyho automatu, kterej pri brzdeni jakoby nevyradi a rozklepe cele auto a se zaplou klimou obcas i udusi motor tak ze chcipne :D
_________________
bylo 1995 Volvo 850GLE combi (B5252S)
je 1998 Volvo 850 TDI sedan - lemon z frenstatu (D5252T/automat) a 1998 Volvo S70 (B5252S/automat) - rozborka

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé