dumi.cz píše:Dneska jsem byl na emisich s fabii 1.2HTP (diky bohu neni nase).
chlapek hned zacal auto napojovat na bosch diagnostiku a vyjizdel zavady. Sem se ho ptal, co bude delat u moji 850tky, kdyz ma sice ODBII zasuvku, ale jaksi pres to nejde diaghnostikovat motor. Rikal, to neni mozny, jak to ma zasuvku musi to jit. o nejakym vyblikavani nechtel slyset. Tak sem se znova zeptal, co teda bude delat.. odpoved znela: "To nevim, to sem jeste neresil".
Trosku si pohravam s myslenkou tam schvalne zajet Co se stane.
Otazka do placu, muzou mi ty soucasny emise, ktery mam jeste na rok vzit i kdyby mi namerili spatny hodnoty? Auto zere olej a kouri jak blazen )
Všude se píše EOBDII to naše 850ky nemaj sice zásuvka tam je ,ale ta norma EOBDII platí až někdyasi po r.2000
Takže standart nic nepřečte strčí to do vejfuku . Teda si myslím.
Codyhuman píše:EOBD2 applies to petrol cars sold in Europe from 2001 (and diesel cars 3 years later).
Tj.
Benzín od roku 2001
Nafta od roku 2004
Ale pořád nevím jestli můj starej křáp XC90, rok výroby 2003 a zároveň modelový rok 2004 má EOBD2 nebo nemá, ani nevím jak bych to zjistil
Myslím,že to bude od emisní normy Euro 3 ,ale nejsem si jistej
Edit:
Norma pro evropské vozy, vycházející z OBD II. Definuje mimo jiné normy elektronických funkcí pro řízení systémů motorů, emise výfukových plynů nebo trvalé zajištění min. vypouštění škodlivin během provozu vozidla.
Díky normě EOBD jsou taktéž zajištěny nižší emisní hodnoty, jelikož právě tato norma specifikuje standardy EURO V a EURO IV týkající se množství povolených emisí. Specifikace EOBD2 určuje ještě o něco více stanovení v daném rozsahu. Dle této specifikace se musejí řídit všichni evropští výrobci zhruba od roku 2008.
Máte někdo zkušenost s neoriginálními DPF filtry? Našel jsem DPF za celkem sranda peníze http://www.primafiltry.cz/f/volvo/s60/ a zajímalo by mě, zda to bude fungovat.
dodělávané filtry na D5 120 kw bývali často v Německu. Kromě toho HW budeš muset do autorizáku to "nějak" aktivovat...
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Tak jsem dnes byl na technicke. Jelikoz tam mely kontrolu,prosel jsem si jak pripojenim OBD tak i banalni kontrolou tlaku vzduchu v pneumatikach. Neveril jsem ze bych prosel a i to bylo zaplaceny.
No a na papirech to pak vypada takto:
_________________ Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Co to maji za diagnostiku? same neni podporovan, neni pritomny...
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Tak to je fajn, pokud nemas nic podporovano nebo pritomno, tak jsi prosel
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
"Nepodporováno" znamená, že konkrétní jednotka daný test nepodporuje, t.j. že jej nemá impementován a tudíž jsi v klidu. Třeba test DPF u 120kW Euro 3 motorů...
Tak dneska jsem si prošel STK a hlavně emise -ještě to bude teda zajímavý .Atmosfera r.v.1995 model 96 s OBDII
Známej ,kterej tam býval měl před půl r. tragickou nehodu takže sem jel prostě stejně tam kam jsem vždy jezdil s tím,že tam bude někdo rozumnej .tak potom docela jo ,ale ze začátku nic moc.
Emise :pane máte OBD zásuvku -ano ,technik podal konektor tak to tam strčte ,povídám to nepřečtete EOBDII to nepodporuje odpověď to vím ,tohle je normální diagnostika stejně se musím spojit když ji máte ,povídám nespojíte no nespojil ,pane do kterejch vozů se montovali tyhle motory ještě mám fígl povídám V70ky ,ale ty už mají jinou ŘJ ,ne to pude nešlo tak nakonec klasika můj dotaz jak to bude od června ,odpověď nevím ,ale pokud budete mít zásuvku a my se nespojíme tak je konec a musíte si to spravit ,čumim jak jetel a povídám to přece nejde ,že vy se nespojíte a já to rozbitý nemám ,on prostě system vás nepustí .Potom jsem se zeptal ještě ,že určitě nejsem jedinej ne to nejste ,ale je ticho po pěšině a momentálně tady nikdo nic neví jak to bude od června s těmito vozy.
Takže kdo máte OBD II a blikáte tak ji raději schovejte a tvrďte že ani nevíte co to je a co to po vás chce asi je to lepší .
Jinak sem prošel ,ale tohle mně moc radosti neudělalo .Nevím jak to maj třeba devítky okolo tohoto roku ,ale asi podobně nejspíš.
Jinak ještě při odchodu mi povídal,že Českej člověk na něco určitě přijde ,takže to možná bylo ve smyslu určitě to nějak pude.
Toť atmosfera ještě sedan tam to bude zajímavý bez katu s rezonátorem .
No pozor ono i některý uni diag umí ME4.3 a tyhle starší "OBDII" načíst (myslím že je rozdíl v pinu přes který data jdou proti novějším full-OBDII) včetně živých dat, na vlastní oči jsem to viděl ale co to bylo za diag už si nevzpomenu, myslim že Delphi nebo tak něco
zejtra jedu na popravu se SAABem. Něco jsme tu v rámci VRZČ opravovali a museli jsme vymazat před diag chyby, pochytil jsem názor že když vyresetuju chyby nebudu mít záznam z posledního vypalování DPF a pak neprojdu přes kontrolní součet Podotýkám že motor nemám nijak modifikovaný, DPF, EGR atd je na voze přítomno