D5 chip ze 120kw na ....???

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
3m3
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2989
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

#26 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od 3m3 »

Myslim ze ze stage1 bude pro tebe od D5T5 ok
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

melcz
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 116
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Vitín (České Budějovice)
Vůz: S60 T5

#27 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od melcz »

Nic proti chipu. Vím, že každý motor má rezervy. Jen moc nechápu, proč z principu chtít "zábavu" z D5 120kW v autě typu XC90. To se přeci musí míjet s původním určením tohoto auta.
_________________
Volvo S60, 2.4 T5, B5244T5, 2006
bylo: Renault Laguna 1.8, 1995

GDPR_user

#28 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od GDPR_user »

melcz píše:Nic proti chipu. Vím, že každý motor má rezervy. Jen moc nechápu, proč z principu chtít "zábavu" z D5 120kW v autě typu XC90. To se přeci musí míjet s původním určením tohoto auta.
Co se týče zábavy,tak o té moc nemůže být řeč.Chip u XC90 je spíše otázkou bezpečnosti,optimalizace spotřeby a u automatické převodovky i prodloužením její životnosti.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#29 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od ok2ucx »

XC90 může být aspoň trošku zábavná snad jen s čipnutou T6, trošku snad i V8. Pořád je to ale dvoutunový mastodontí koráb. Kdo chce zábavu, měl by volit lehčí model, určitě jiné palivo, nebo snad i jinou značku.


Co se týká čipu, @d5t5.com nabízíme osvědčený tuning od volvotune.nl, který klasickým Euro3 D5kám vdechne oveřených a bezpečných až 147kW. Samozřejmě se předpokládá, že si (před tím) ustavíš auto do stavu 1A, neboli Stage 0. Pro jistotu opakuji:

- nové filtry: vzduch, nafta + neodkládat výměnu oleje za kvalitní
- ověřit stav spojky, resp. automatu = příval nové síly může proklouznout spojku, která je již hluboko za zenitem
- turbo + intercooler: tyto zásadní prvky, co mají na svědomí přisun vzduchu musí být také v kondici. Žádný olej, správně fungující regulace VNT/wastegate.
- hadice mají být těsné a pevné
- o vstřikovačích nehovořím, pokud prokapávají, auto hulí, atp. = čip to rozhodně nezachrání

Pokud tohle všechno funguje, všechny elementy v autě si s 147kW hravě poradí. Automatická převodovka má pak "z čeho brát", lépe řadí. Komplet železo je na tohle dimenzované (stejný blok se používá i u posledních XC90, které jely už z fabriky se 151kW).

Odměnou je pak také menší spotřeba paliva (reporty hlásí 5-10% při podobném jízdním stylu) a bezpečnější rezerva při kritickým manévrech, auto prostě lépe jede a o to tady jde, že?

Pavel


P.S. Stav našich stránek je zoufalý, to vím(e). Na nápravě se pracuje, děláme více na "technice", která není zase tolik vidět.
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 10 říj 2015 19:14, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7459
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#30 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od Petr Marek »

Chválím Pavla za krásné shrnutí pro všechny potencionální zájemce o navýšení výkonu.

Ono se totiž skutečně nevyplatí nechat si od nějakého blba za čtyřku v akci přidat na turbu...
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 34
Registrován: 9 roků
Bydliště: Praha/Velvary
Vůz: XC90 D5 120kW AWD Automat ´04

#31 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od ultrafan »

Díky za postřehy, jasne, na zabavu to porizeny fakt neni, ale jako zabavu muzu brat to, ze po chipu pravdepodobne odjedu aspon dustojne z krizovatky, ne jako v serii, kdy je rychly vjezd temer nemozny, protoze se auto "pul hodiny" sbira nez se opravdu rozjede, ta prodleva je fakt brutalni a co jsem slysel, tak se po chipu u D5 takhle neprijemna vlastnost aspon trochu zmensi.

Jinak "Stage 0" povazuji za samozrejmost
Olej menim po 10tis vzdy se vsema filtrama a to i naftovym (vim jsem asi magor), hadice ok, od turba dokonce nova, vstriky pretesneny pred 3 tydny a mesic starej intercooler

Tohle vse asi splneno :)

Pavle napsals to fakt dobre, ohledne tech stranek jsem se nechtel nikoho dotknout, hlavni je, ze delate dobre svoji praci, coz po cteni zdejsiho fora delate urcite :)

Jen prosim o zverejneni ceny teto upravy na 147kW. Diky
_________________
Bylo: Volvo 440,V40,Saab 900,17x Ford,3x VW,6x Škoda,5x Opel,2x Chrysler,BMW,Audi,Mercedes,Buick,Plymouth a kopec dalších :))

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 72
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: S80 2000 D 5252 T

#32 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od counterct »

Dobře napsaný, díky za informaci. Používáte brzdu na měření před i po chipu? Dobrý stav auta je samozřejmostí.
Ty chyby co jsi psal, umíte dát potom dohromady? Opravit to?
Stránky mají grafiku pěknou, ale málo info no...
_________________
Volvo S80 D5252T 2000

GDPR_user

#33 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od GDPR_user »

ok2ucx píše:XC90 může být aspoň trošku zábavná snad jen s čipnutou T6, trošku snad i V8. Pořád je to ale dvoutunový mastodontí koráb. Kdo chce zábavu, měl by volit lehčí model, určitě jiné palivo, nebo snad i jinou značku.
tohle bude zajímavé a určitě i zábavné
http://acurazine.com/forums/automotive-news-6/volvo-supercharged-v8-xc90-puv-concept-news-165677/

sháním V8

SuGi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 605
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T

#34 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od SuGi »

Zdravim ve spolek. Tak jsem na úterý objednán do D5T5 s mojí D5 120kW (D5244T5). Údajně je to naprosto stejný motor jako 136kW a bylo mi nabídnuto 160kW/460Nm což jsou podle mě naprosto nádherné hodnoty, ale až je trochu nechápu, zvlášť když tu všichni píšete o 147kW.
Má tady někdo dlouhodobě vyzkoušený stejný chip nejlíp i na shodný motor?
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#35 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od ok2ucx »

Ve 120kW jsou nejméně dva motory:

Euro3 (bez DPF) - D5244T 120kW (i podladěná D5244T2 96kW) - tyto zcela shodné motory se ladí na 147kW.
Euro4 (s DPF) D5244T5 120kW (stejně jako D5244T7 93kW) jsou jen podladěné verze od OEM D5244T4 136kW. Všechny tyto motory jsou jinak identické a také je identicky ladíme na těch 160kW.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

SuGi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 605
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T

#36 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od SuGi »

Díky za reakci, tak už je to nahrané a ten krouťák teda stojí za to :)
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#37 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od Ekky »

SuGi píše:Díky za reakci, tak už je to nahrané a ten krouťák teda stojí za to :)
Nj. 60 Nm navic uz je dost na to aby to bylo znat.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

SuGi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 605
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T

#38 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od SuGi »

já měl původně 340Nm... takže ne 60, ale 120 navíc a to už je hoodně znát :)
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#39 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od Ekky »

Aha. Sorry nejak jsem si vsugeroval ze si mel tu 136. Tak to potom musi bejt brutal. To ze zacatku si se bal slapat na plyn ne? Aby ti to neutrhalo ruce. :D
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Joemilionare
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 488
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70II 2007 2.4i 170PS Automat
Bydliště: Česé Budějovice, Salzburg

#40 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od Joemilionare »

SuGi píše:já měl původně 340Nm... takže ne 60, ale 120 navíc a to už je hoodně znát :)
Kdy budes mit cas se s tim pochlubit zase dat nekde spicha :)
Ja premyslel zda to udelat taky kdy at ma najeto 184tkm a ja asi?? Byl prvni kdo v ni delal olej zatim radi krasne
_________________
Bylo Volvo S60

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#41 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od hajnej »

Joemilionare píše:
SuGi píše: Byl prvni kdo v ni delal olej zatim radi krasne
Kontroloval jsi, v jakém stavu olej je? Barva? Vůně?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#42 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od Boss »

ok2ucx píše:Ve 120kW jsou nejméně dva motory:

Euro3 (bez DPF) - D5244T 120kW (i podladěná D5244T2 96kW) - tyto zcela shodné motory se ladí na 147kW.
Euro4 (s DPF) D5244T5 120kW (stejně jako D5244T7 93kW) jsou jen podladěné verze od OEM D5244T4 136kW. Všechny tyto motory jsou jinak identické a také je identicky ladíme na těch 160kW.

P.
Chlapík, či čipuje v Lutile v SR tvrdí, že nedáva až 147 kW, pretože zvyknú odchádzať automaty.
Je to naozaj tak, alebo je to hlúposťou šoféra, že potom jazdí ako debil?
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#43 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od st_Andy »

Boss píše:Chlapík, či čipuje v Lutile v SR tvrdí, že nedáva až 147 kW, pretože zvyknú odchádzať automaty.
Je to naozaj tak, alebo je to hlúposťou šoféra, že potom jazdí ako debil?
otazka je ci sa vobec s automatom da jazdit na debila.. ja myslim, ze automat je znacne debiloodolne zariadenie :D Akurat ubera potencionalne kilowaty takze rozdiel po chipe nebude az taky markantny :wink:
Naposledy upravil(a) st_Andy dne 11 bře 2016 11:25, celkem upraveno 1 x.

SuGi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 605
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T

#44 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od SuGi »

hajnej píše:
Joemilionare píše:Byl prvni kdo v ni delal olej zatim radi krasne
Kontroloval jsi, v jakém stavu olej je? Barva? Vůně?
To je předpokládám na Joemilionare. To psal on :) Já mam měněno poctivě každých 60 tis. v automatu
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#45 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od hajnej »

SuGi píše:
hajnej píše:
Kontroloval jsi, v jakém stavu olej je? Barva? Vůně?
To je předpokládám na Joemilionare. To psal on :) Já mam měněno poctivě každých 60 tis. v automatu
Jojo. V rychlosti jsem to nezkotroloval
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

THOmasoj
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 831
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#46 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od THOmasoj »

ok2ucx píše:Ve 120kW jsou nejméně dva motory:

Euro3 (bez DPF) - D5244T 120kW (i podladěná D5244T2 96kW) - tyto zcela shodné motory se ladí na 147kW.
Euro4 (s DPF) D5244T5 120kW (stejně jako D5244T7 93kW) jsou jen podladěné verze od OEM D5244T4 136kW. Všechny tyto motory jsou jinak identické a také je identicky ladíme na těch 160kW.

P.
Pavle, máte vyzkoušeno v reálným provoze o kolik se po nalití softwaru sníží spotřeba u D5244T 120kW ?? V tuhle chvíli se pohybuju okolo nějakých 5,5l - 6l (reálných), tak by mě zajímalo, jaká je návratnost
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#47 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od hajnej »

Návratnost? Žádná, protoze tomu budeš dupat na krk a opijet se kilowatama a newtonmetrama
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#48 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od old.fashioned »

taky by mne to zajímalo...
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

THOmasoj
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 831
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'

#49 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od THOmasoj »

hajnej píše:Návratnost? Žádná, protoze tomu budeš dupat na krk a opijet se kilowatama a newtonmetrama
Auto jezdí denně 80km, z toho počítám 60km plynulá jízda na tempomat. Zbytek je město - cca 6 semaforů a popojíždění kolonách. Tam se toho na stylu jízdy příliš změnit nedá... V tuhle chvíli je to stejně čistě teoretická otázka, protože auto má nějaký mouchy, s kterýma se do lazení určitě pouštět nechci. Nicméně pokud by byla nějaká rozumná návratnost, proč ne
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#50 D5 chip ze 120kw na ....???

Příspěvek od Haben »

chip od D5T5 mám a zkušenost?
- jede to lépe - 136 kw cca o 3 sec lepší než stock, 149 kw o cca 4 sec lepší než stock. Myšleno při zrychlení 100-160 km/h
- žere to stejně, možná o něco více, prostě když předjíždíš, tak máš plyn na podlaze stejně jako když bys tam chip neměl a více koňů potřebuje více nažrat. Když to lechtáš je to zhruba stejně žravé
- těch 149 kw je dle mne už moc, nejspíš se nestačí krmit motor vzduchem a hulí to (zase ale stačí cca 4x tomu příšlápnout a černý dým se vyvalí a pak už je to celkem ok - ale to by musel člověk jezdit furt s plynem na podlaze). O tom, že už pak nestíhá se motor krmit vzduchem, bych řekl, že svědčí i rozdíl ve zrychlení se stage 1 a stage 2, viz. video: https://vimeo.com/138376801
- průběh u stage 1 mi přijde plynulejší než u stage 2 - tam je kopanec

Návratnost tedy není, jen to lépe jede...
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“