old.fashioned píše:opravdu platí že u 120 kw, když se dá pryč DPF, auto to nepozná, a nevznikne problém na emisích (tak aby se nemusel dodávat podvodný software)?
Nenene:
tyhle
120kW (D5244T) a 96kW (D5244T2) jsou motory z fabriky
BEZ DPF (motor s černým krytem) a ten se do Volva dával někdy až do modelového roku 2005.
Ale protože Němci zavedli emisní zóny už dávno, hromada majitelů si nechala domontovat DPF do takového auta - zcela legálně - často v autorizovaném servisu Volvo - se zápisem do TP - také dostali zelenou plaketu.
Někde už jsem i četl, jak tento systém funguje, ale už si to moc nepamatuju.
V každém případě o něm auto (z elektrického hlediska) vůbec neví, vlastně celý filtr je zcela
pasivní, není tam žádná močovina, žádné dráty nic, prostě plechovka, co
funguje. A když se tohle změří na ME, tak přes limity Euro4 jednoduše projde. Nalítáno toto jedno konkrétní auto má mnoho desítek tisíc kilometrů (jen v ČR 60tkm) a DPF stále chodí. Auto i pěkně jede, nekouří. Funguje.
Za mě: ideální způsob, jak získat Euro4. Asi to nějaké slabiny mít bude, ale (to jen spekuluji) asi nebudou vidět - třeba nějaké emise NOx nebo tak něco. Jinak by výrobci nevymýšleli ty stále sofistikovanější způsoby, jak projít homologačním cyklem. Že to celé nakonec stejně nefunguje, důkazem je celý Dieselgate, což je téma na zcela jinou diskusi...
Pavel
P.S. Pokud koupíš z DE auto s Euro3 motorem a s přidaným filtrem DPF (vč. papírů Euro4), tak samozřejmě filtr můžeš vykostit (auto nic nepozná) a tady to přihlásíš jako Euro3 auto. Jestli ale celý systém DPF funguje, tak si myslím, že by to byla škoda...