Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, S/V/XC90 II

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
bedar19
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V70 D5 Ocean Race MY 2009

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od bedar19 »

Ahojte, po delší době čtení jsem se rozhodl registrovat. Aktuálně řeším výměnu auta, v roce 2013 jsme si koupili domů novou Kiu Ceed a po ustavičných problémech jsme se rozhodli udělat výměnu.

Radši jetou premiovku, než novýho korejce.

No a aktuálně volíme mezi V70 nebo XC 70 kolem roku 2010 nebo pak ještě připadá v úvahu V60,
Chtěl bych manuál, ideálně diesel, líbí se mi buď D5 (otec má D5 v 2004 V70 a nemůže si jí vynachválit) nebo teda D3, ale hodně těch V70 je třeba na prodej s 2,0D (předpokládám 4válec PSA) jaké jsou tyhle motory ? Brát nebrat ? Co jejich spotřeba ?

Našel jsem hodně i s 1.6D. Většina je jich ve V60, stačí takový motor na V60ku ? Nebude to líné a žravé ?

Je tady někdo kdo má V60 a malé dítě ? vleze se do kufru nějak rozumně kočár a propriety pro dítě ?

Díky za odpovědi
_________________
Projekce staveb : http://www.levne-projekty.cz http://www.89buildesign.cz
Elektromotocykl pro vozíčkáře : http://www.amperiamoto.cz

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9977
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od hajnej »

Bral bych klasiku D5 nebo D3. Prostě 5ti válec má něco do sebe.
Na ty PSA motory místní servisáci dost nadávají.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

bedar19
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V70 D5 Ocean Race MY 2009

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od bedar19 »

a proč na ně nadávají ? V60tek je hodně právě s 1,6, hlavně v říši, třeba ocean race výbava ale 1,6 DRIVe
_________________
Projekce staveb : http://www.levne-projekty.cz http://www.89buildesign.cz
Elektromotocykl pro vozíčkáře : http://www.amperiamoto.cz

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3606
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od Deshi »

bedar19 píše:a proč na ně nadávají ? V60tek je hodně právě s 1,6, hlavně v říši, třeba ocean race výbava ale 1,6 DRIVe
osobně je dle mě ten motor ideální pro C30 pro nenáročný provoz, možná pro V50, ale V60 už mi přijde těžší a jak už tu bylo někde psáno, k bezpečné jízdě patří možnost rychlého předjetí. Ikdyž se vším se dá dobře předjet, záleží na cviku a nesmí to být o tom, že chci nutně předjet všechny přede mnou. Moje V40 taky umí lítat nízko :twisted:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 03/2025, 2,0 184 kW AWD automat, Ultra
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

Shockey

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od Shockey »

Máte někdo představu, co je to za věc na palubovce před řidičem na foto č. 29?
http://www.tipcars.com/volvo-xc70/volvo-xc70-100108587.html

marekl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 417
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S60, S70R

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od marekl »

Shockey: Ledky, který se rozsvítí ve chvíli, kdy je proti autu jedoucím před tebou větší rychlostní rozdíl

Shockey

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od Shockey »

Aha, to je originální příslušenství?

marekl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 417
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S60, S70R

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od marekl »

Je to součást adaptivního tempomatu

bedar19
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V70 D5 Ocean Race MY 2009

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od bedar19 »

Chtěl bych se zeptat na zkušenosti, lidí co použivají D5 na každý den, ježdění po městě a tak. jak to to auto snáší ? Ne že bych s autem každej den poskakoval 1km tam a jeden zpět. Ale je fakt, že výrazně víc toho najezdíme po městě, kor až bude na světě 3tí člen naší rodiny, bude se jezdit do obchodu, k doktorovi a tak a to je všechno prostě po městě. Co na takový provoz říká D5 ? Možná bude důležité dodat že v kombinaci s automatem a v XC 70.
_________________
Projekce staveb : http://www.levne-projekty.cz http://www.89buildesign.cz
Elektromotocykl pro vozíčkáře : http://www.amperiamoto.cz

danillo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 206
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: XC90 3.2

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od danillo »

bedar19 píše:Chtěl bych se zeptat na zkušenosti, lidí co použivají D5 na každý den, ježdění po městě a tak. jak to to auto snáší ? Ne že bych s autem každej den poskakoval 1km tam a jeden zpět. Ale je fakt, že výrazně víc toho najezdíme po městě, kor až bude na světě 3tí člen naší rodiny, bude se jezdit do obchodu, k doktorovi a tak a to je všechno prostě po městě. Co na takový provoz říká D5 ? Možná bude důležité dodat že v kombinaci s automatem a v XC 70.
Ja uz tuhle zkusenost sbiram rok a pul a D5 si zatim nestezuje. Auto pouzivame denne presne v tom rezimu co ty pises a je to OK. Opotrebeni vnitrku motoru jsem ale nemeril... Zamerne jsem se vyhybal DPF ktery v tomhle rezimu predstavuje velke riziko investic. Stejnym zpusobem jsem predtim pet let provozoval V40 v nafte a taky si nestezovala.
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6130
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od Haben »

naše D5 bez DPF také neremcá, přes týden poskakuje po městě o víkendu většinou trasy kolem 50 km někdy více.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

bedar19
Offline
Příspěvky: 12
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V70 D5 Ocean Race MY 2009

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od bedar19 »

No já měl spíš na mysli 136kw s DPF, v xc 70 II
_________________
Projekce staveb : http://www.levne-projekty.cz http://www.89buildesign.cz
Elektromotocykl pro vozíčkáře : http://www.amperiamoto.cz

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6130
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od Haben »

Tam nych se bal o DPF, ktere se nebude mit kdy zregenerovat a ucpe se. To jdi radeji do benzinu s LPG. Bude to jezdit za min jak D5, vic to pojede a tankovani plynu po 400 km ve meste neni nijak otravne
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Shockey

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od Shockey »

Haben: no, já to auto mám a tak jsem si s tím mohl udělat reálnou zkušenost, místo domněnek. Jezdím s tím většinou po městě nebo okreskách a DPF se neucpává a dokonce se i úspěšně regeneruje. Obě moje předchozí Volva měly DPF a nebyl jedinný problém. Ale obecný povědomí říká, že je to špatný. Tak buď jsem světlá vyjímka anebo to nebude tak hrozný 8)

Dotaz byl, jak je na tom D5 s DPF a odpověděli zatím jen ti, co ho nemají :D To je stejný, jak se zeptat někoho, kdo nebyl na stadionu, jaký byl fotbal. "Já nevím, nebyl jsem tam, ale říkali, že blbý" :D

danillo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 206
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: XC90 3.2

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od danillo »

V dotazu DPF nebylo...ale to je jedno. Rad slysim ze to funguje bez problemu, protoze do budoucna uz se tomu nevyhnem.
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004

Shockey

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od Shockey »

Danillo: právěže bylo 8)
bedar19 píše:No já měl spíš na mysli 136kw s DPF, v xc 70 II

Fakir
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice / Praha
Vůz: 2008 V70 D5 AT AWD

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od Fakir »

Já s DPF na své V70 nemám žádný problém. Pravda, poslední dobou jezdím minimálně jednou týdně ČB - Praha, jinak celkem dost města, ale za těch skoro šest let, co to auto mám, o DPF v podstatě nevím, pomineme-li svolávačku někdy ze začátku, kde přehrávali software ECMky kvůli známému problému s přibýváním oleje. Táta s XC90 (stejný motor) totéž, ale faktem je, že on s tím nejezdí po městě.

Jediné auto, kde o sobě dal DPF vědět je bráchova S60 z roku 2006 (rovněž D5 136 kW Euro4), se kterou poslední skoro rok jezdí manželka především krátké trasy po městě. Tam se nedávno objevila hláška, že je filtr plný, tak jsem jí vzal jednou z ČB do Písku (tam normálně klídek po hlavní, zpátky po okreskách přes Týn nad Vltavou (bylo třeba z toho vyhnat krysy)) a hláška zmizela. Pak jsem pro kontrolu připojil vidu a rozdíl tlaků okolo filtru ukazoval 3 hPa, přičemž přípustný rozsah na volnoběh je 3 - 20 hPa (zdroj: VIDA). Chápu to tak, že se při té projížďce ten filtr stačil zregenerovat zcela, a je po problému. Což odpovídá obvyklému pravidlu, auto s DPF aspoň jednou za čas vyvenčit mimo město. Jen škoda, že jsem nezměřil tlakový rozdíl v době, kdy tam byla hláška. Tak příště.

Nicméně, z mých zkušeností se třemi D5 136 kW v rodině a z toho, co jsem četl všude možně po netu, jsem nabyl přesvědčení, že D5 je jeden z nejméně problémových dieselů, co se DPF týče. Kolegové s francouzskými HDi zázraky by mohli vyprávět.
_________________
2008 V70 D5 136 kW Geartronic AWD, FourC, ACC a spousta dalších věcí.

danillo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 206
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: XC90 3.2

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od danillo »

Shockey píše:Danillo: právěže bylo 8)
bedar19 píše:No já měl spíš na mysli 136kw s DPF, v xc 70 II
Nebylo si to precti poradne...
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004

Borys
Offline
Příspěvky: 145
Registrován: 10 roků 1 měsíc
Bydliště: Uherský Brod
Vůz: XC 90, D5, 2007

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od Borys »

Fakir píše:Já s DPF na své V70 nemám žádný problém. Pravda, poslední dobou jezdím minimálně jednou týdně ČB - Praha, jinak celkem dost města, ale za těch skoro šest let, co to auto mám, o DPF v podstatě nevím, pomineme-li svolávačku někdy ze začátku, kde přehrávali software ECMky kvůli známému problému s přibýváním oleje. Táta s XC90 (stejný motor) totéž, ale faktem je, že on s tím nejezdí po městě.

Jediné auto, kde o sobě dal DPF vědět je bráchova S60 z roku 2006 (rovněž D5 136 kW Euro4), se kterou poslední skoro rok jezdí manželka především krátké trasy po městě. Tam se nedávno objevila hláška, že je filtr plný, tak jsem jí vzal jednou z ČB do Písku (tam normálně klídek po hlavní, zpátky po okreskách přes Týn nad Vltavou (bylo třeba z toho vyhnat krysy)) a hláška zmizela. Pak jsem pro kontrolu připojil vidu a rozdíl tlaků okolo filtru ukazoval 3 hPa, přičemž přípustný rozsah na volnoběh je 3 - 20 hPa (zdroj: VIDA). Chápu to tak, že se při té projížďce ten filtr stačil zregenerovat zcela, a je po problému. Což odpovídá obvyklému pravidlu, auto s DPF aspoň jednou za čas vyvenčit mimo město. Jen škoda, že jsem nezměřil tlakový rozdíl v době, kdy tam byla hláška. Tak příště.

Nicméně, z mých zkušeností se třemi D5 136 kW v rodině a z toho, co jsem četl všude možně po netu, jsem nabyl přesvědčení, že D5 je jeden z nejméně problémových dieselů, co se DPF týče. Kolegové s francouzskými HDi zázraky by mohli vyprávět.
Na me xc90 my2007 dle vidi je rozdíl tlaku 4hpa a na filtru je 8g pripeceneho bordelu.
Najeto cca 180000km. Pres týden popojizdky do 5km. O víkendu delší trasa.
Jediné co bylo, ze se rozpadla zpětná klapka.
Vnitřní plastové ozubení klapky. Asi z nánosů na klapce z erg ventilu. Doteď to nikdo necistil, ale ted to 1x za rok zkontroluji.
_________________
2007-XC90-D5-136KW-D5T5-STAGE 2

Stekem
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Západ
Vůz: Subaru Outback 2.5i X Special Edition

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od Stekem »

Zdravím,

rozhoduju se mezi V70 III, V60, a možná XC70 III. Ale jelikož toho za rok zase tak moc nenajezdím, tak mi vychází lépe benzín. Jenže benzínů moc není, a např. u skoro všech V70 co jsem viděl, je motor 2.0T (149kw). Je dostačující, nebo jaký motor ještě přichází v úvahu?
Popřípadě co jsem tak četl, tak někteří udávají, že i přes nájezd do 15tkm mají diesel a bez problémů.
Tak teď jsem na vážkách.
Ještě mne zajímá jestli jsou rozdíly v nákladech na díly, servis atd.?
Jak spolehlivost s jednotlivými auty? Chápu, že kus od kusu, ale jelikož pokukuju po autech s nájezdy přes 100tkm, tak proto ta otázka.

Díky za případné odpovědi.
_________________
Subaru Outback 2.5i X Special Edition

ex. Subaru Outback 2.5i Sport
ex. Ford Mondeo mk4

Beu
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC chci

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od Beu »

Zvažuji koupi XC60 nebo 90 a proto mám jeden netypický dotaz, pro mne ale zásadní -
nevíte prosím někdo, zda vejdou na zadní sedadla do XC60 vedle sebe 3 dětské autosedačky?
Děkuji.

SuGi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 626
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T
Bydliště: Písek

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od SuGi »

Zkušenost s tím ještě ve svém věku nemám, ale když mi řekneš nějaký rozměr sedačky na šířku, tak můžu změřit šířku sedaček v autě (XC60).
Případně tenhle nebo příští týden pojedu do Prahy, tak si to můžeš zkusit, mam tam nejspíš i isofixy.
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od ok2ucx »

Zkus poměřit hlavní rozměr a to je mezi opěrkami ve dveřích té XC60. Před léty jsem to řešil u V70II, ty rozměry budou asi dosti podobné.

U XC90 jsem to opožděně doměřil tu: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=13472&p=169814#p169814

Tipuji, že XC60 "vyhoví", ale s odřenýma rukama. A pokaždé je dobré vybírat sedačky spíše užší a také nějak rozumně vytvarované hlavně v místech, kde jsou spony pásů. A také ty všelijaké opěrky občas zavazí.

Pavel

P.S. Pokud potřebuješ místo pro 3 děti, jednoznačně doporučuji sice morálně starší XC90 (případně novou XC90II 8) ), ideálně v 7-místné verzi. Fakt se to občas hodí...
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Fragma
Offline
Příspěvky: 36
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha-západ
Vůz: Volvo XC90 II D5

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od Fragma »

Myslím, že tři dětské sedačky by se tam měly určitě vejít. Viděl jsem tam dvě a mezi nimi bylo ještě dost místa...

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi S/V60, V/XC70 III, S80 II, XC60, XC90

Příspěvek od ok2ucx »

Fragma píše:Myslím, že tři dětské sedačky by se tam měly určitě vejít. Viděl jsem tam dvě a mezi nimi bylo ještě dost místa...
:ROFL: :ROFL: :ROFL:

V Oktávce je taky "dost" místa mezi 2 sedačkami. Ano a 3 se tam >>vejdou<<, ale zapínat tam tři uřvané pacholky a mít pokaždé dorvané ruce - děkuji, nechci.
Upřímně (nic osobního): pokud s tím nemáš zkušenost, je taková věta pouze na úrovni hospodských tlachů...

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé