návod na stavbu sportovního volantu

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
mvtechnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od mvtechnik »

sportovní volant a volvo mi pořád nešlo dohromady. velikost volantu mě zrovna nenadchla a tak jsem hledal řešení samozřejmě se zachováním bezpečnostních prvků.
jak už to bývá skončilo to domácí výrobou :kuchta:
jste zastánci velkého volantu a nebo radši malý sportovní ?
jen údaje k videu: průměr volantu 350 mm - věnec měkčený pěnou, ruční šití kůží,




jak jsem slíbil na srazu tak trochu obrázků k volantu a jeho úpravě
original volant samozřejmě z vrakoviště. svůj co jsem s prvky dřeva bych nezničil
takže pro začátek demontáž z vozu
natočit
21.jpg
v zadní části imbusem povolit dva šrouby
22.jpg
sundat airbag - je fixován dvěma pérama
23.jpg
zafixovat šroubem
24.jpg
a sundat volant
25.jpg
teď už trpělivost z volantem stáhnout kůži
1.jpg
2.jpg
zde sem udělal první chybu, měl jsem za to že volant je svařovaný tedy ramena k věnci - to není je pájený takže potom došlo k tomu že po zabroušení plechy u věnce upadly a já ramena musel nastavovat
3.jpg
4.jpg
dnes byu to udělal tak že po vnitřní části rozřízl gumu věnce - stáhnul - flefou obrousil připevnění ramen a získal bych střed a věnec a stím by se dalo jednoduše pracovat
samotný střed
6.jpg
úprava ramen středu
5.jpg
byl jsem potom nucen odstranit polyuretan věnce a nakonec to vypadalo takto. moc nechybělo a byla z toho kontejnerová záležitost
vlcsnap-2015-11-27-13h38m49s756.png
vlcsnap-2015-11-27-13h38m56s665.png
prodloužil jsem ramena věnce navařením a k věnci byly přivařeny a zality tekutým kovem. samozřejmě předcházelo přeříznutí věnce zkrácení a stažení na průměr 34 cm
7.jpg
. zde je třeba dávat dobrý pozor volant musí být vystředěn a správně sestaven i v horizontální poloze aby to nedopadlo jako ve škodě 120 kde byl vystředěn o 1,5 cm nahoru.
8.jpg
při nedodržení roviny by se s ním velmi špatně řídilo. takže nákres na průmě i střed a samozřejmě vodována a stále měřit
po svaření jak je uvedeno výš nalepen zpět polyuretan na věnec použito WURTH lepidlo na karoserii

dál mi nedovolí vkládat obrázky tak bych udělal pokračování v dalším tématu "pokračování stavba sportovního volantu"
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) mvtechnik dne 27 lis 2015 21:04, celkem upraveno 2 x.
_________________
MVtechnik C70 2,5T

ms231
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1000
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

sportovní volant

Příspěvek od ms231 »

Průměr 12cm? To máš dobrou tlapu :wink:
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

st_Andy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1901
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

sportovní volant

Příspěvek od st_Andy »

eRkovej s alcantarou ma taky mensi prumer nez klasickej, uz ho jenom sehnat :)

[img]http://www.autoplenum.de/Bilder/P/p0001533/VOLVO/VOLVO-S70-R-Automatik--1997-1998-.jpg[/img]

mvtechnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

sportovní volant

Příspěvek od mvtechnik »

pokračování stavba sportovního volantu

přebroušení a úprava ramen středu a broušení věnce volantu na nerovnosti a doplnění chybějícího materiálu rovněž použito lepidlo WURTH
10.jpg
zkrácení a úprava airbagu
11.jpg
volant před finální úpravou
12.jpg
na střed a arirbag byl použit nástřik plasti dipu - guma
14.jpg
na věnec byla použita izolace na teplovodní potrubí
z testování tloušťky materálu
13.jpg
izolace byla vybrušována aby měla přesný tvar a neměla hrany ve spojích na vnitřní straně věnce volantu
15.jpg
šití kůže, použil jsem křížový spoj a chtěl jsem aby byl vidět takže černá nepřicházela v úvahu. použita vosková niť na šití kůže
16.jpg
opět švadlenka
17.jpg
finále před montáží do auta
18.jpg
19.jpg
na netu jsem hledal nějaké postřehy, ale s takovou úpravou jsem se nesetkal a tedy aby byl zachován original airbag a snížen průměr z 380 na 340 mm. většinou všichni nabízí potah a podobně do konstrukce nikdo zasahovat nechce.

stručný popis a poučení z mých chyb
z volantu stáhnout kůži na vnitřní straně rozříznout polyuretanový věnec a tento stáhnout
obrousit uchycení věnce od středu
úprava věnce na požadovaný průměr
dávat pozor na udržení kružnice, kov má velmi dobrého pamatováka na předcházející průměr
přivaření zpět na střed a velmi dbát na vystředění a horizontální nastavení
natažení polyuretanu na volant a přilepit - vytmelit a přebrousit
upravit ramena středu broušením na optimální přechody případně tmelení.
při zásahu je nutno počítat s tím, že každý zásah do plastu je velmi vidět a i tmelení je znát změnou povrchu materiálu takže brousit jako když dělám lak - na podkladu záleží.
základní úprava s vybavením tedy dílna podle mě se dá zvládnout za jeden den, když se nevymýšlí a neuvažuje co v tom volantu vlastně je a jak je to kde připevněno

další bych asi doplnit podle postřehů a jak si to ještě jednou přečtu , kde jsem udělal nějakou chybu v popisu

k volantu byl předělán kožený interiér z šedivé volvo na černou
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MVtechnik C70 2,5T

mvtechnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od mvtechnik »

foto předělaného interiéru
15092012529.jpg
a foto původního volantu, který je teď ve sbírce
15092012528.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MVtechnik C70 2,5T

skreči
Offline
Příspěvky: 709
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od skreči »

Máš to pěkný :good: s volantem teda ale na můj vkus moc práce :)
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

skreči
Offline
Příspěvky: 709
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od skreči »

určitě by plno lidí zajímalo přebarvení těch sedaček - návod
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

mvtechnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od mvtechnik »

při barvení jsem moc nefotil, ale své postřehy a návod od výrobce zpracuju
_________________
MVtechnik C70 2,5T

GDPR_user

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od GDPR_user »

Nechci ti to tady kazit,ale na řízení to musí být katastrofa.

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1460
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od kwiko »

uprava pekna a funkcna :good:

mvtechnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od mvtechnik »

martinopel píše:Nechci ti to tady kazit,ale na řízení to musí být katastrofa.
má to samozřejmě negativa a to třeba že nevidím na plnný rozsah otáčkoměru, ale na úpravě přístroje již přemýšlím. před tím kdo seděl v autě tak si stěžoval na velikost volantu, hlavně ti co mají německé vozy a novější, že je volant hrozně veliký. což je i můj názor. proto jsem šel do úpravy.
samozřejmě jsem po úpravě různě sondoval. třeba dal jsem auto do servisu a po zkušební jízdě se ptal na volant jak se s ním jelo. většinou odpověď máte tam pěkný potah. rozsáhlé úpravy si ani nevšimli.
_________________
MVtechnik C70 2,5T

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od doktor »

pěkný.

Jediné, co se mi nelíbí, že je věnec vystouplý oproti airbagu dopředu, t.j. oproti originálu je airbag utopený. Ještě víc je to zvýrazněno celkově větší tloušťkou věnce.

Kdyby si ty loukotě nenavařil zespodu věnce, ale zevnitř, možná by to působilo lépe.

Jinak chválím za šikovné ručičky. Pěkně odvedená práce, včetně šití.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

mvtechnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od mvtechnik »

jediné, co se mi nelíbí, že je věnec vystouplý oproti airbagu dopředu,

ahoj
nad tímto jsem se zamýšlel a zvítězil kulatý obvod volantu nechtěly se mi dělat takové ty náběhy a potřeboval jsem volant dostat blíž k sobě abych byl dál od pedálů a neměl zbytečně pokrčené nohy takže toto řešení zvítězilo. proto jsem i šití nedával dovnitř, ale částečně k přístrojovce, kde ještě nezasahují prsty. dík za postřeh .
_________________
MVtechnik C70 2,5T

davelister007
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 231
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Klecany
Vůz: V70 D5252T 98 cervena manual

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od davelister007 »

Pekna prace 8) ...je to hezky a hlavne ze to vyhovuje Tobe:wink: ...
_________________
Je Volvo V70 2,5TDi,D5252T,103kW,cervena barva,r.v.1998,manual...
Je Volvo 760 2,3T B230ET 134kW,seda met.,1988,manual+OD...
bylo Volvo 850 T5,166kW B5234T,cerna,1995,manual...
bylo Volvo 850 Tdi,103kW,cerna coroner,1996,manual...
bylo Volvo C70 2,3T5 176kW,zlata metaliza,r.v.1998,manual...

mvtechnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od mvtechnik »

tak jsem se nechal ukecat a je tu volant číslo dvě :-)
ještě zbývá doladit broušení věnce po lepení a jde na potažení kůží. zmenšení cca 11 cm na obvodu takže průměr 355mm.
jak se říká nikdy neříkej nikdy a já do toho zašel šel i když je to piplačka
IMG_20160418_163956.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MVtechnik C70 2,5T

mvtechnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od mvtechnik »

vytvarování volantu a broušení detailů
sportovní volant.jpg
příčky odpovídají originálu
sportovní volant 1.jpg
sportovní volant 2.jpg
nástřik motip sprayplast
sportovní volant 3.jpg
sportovní volant 4.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MVtechnik C70 2,5T

Nimrod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1182
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: momentálně nic pojízdného

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od Nimrod »

krásná práce
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od doktor »

Lepší než ten první
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Codyhuman
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od Codyhuman »

Koukám, že Lidl a mini frézka frčí :-D
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

mvtechnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od mvtechnik »

druhý volant jsem dělal pro Volvistu ze Slovenska. Už jsem věděl do čeho jdu tak jsem to dělal jinak a hlavně jsem chtěl zachovat originál vzhled.
IMG_20160416_150141.jpg
tady je vidět změna velikosti.
je fakt že některé věci se Lídlu povedly :-) jako tato bruska
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MVtechnik C70 2,5T

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2196
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od Krystof P. »

Větší věnec mi nevadí, naopak to, že neni víc vystouplej oproti středu volantu mě trošku štve, utopenej střed je vždycky lepší na ovládání. Každopádně pěkný, jsi šikovnej :D
Zkus vymyslet na příštím jak ho udělat tříramennej :)

mvtechnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

návod na stavbu sportovního volantu

Příspěvek od mvtechnik »

vyzvednou věnec k řidiči není problém i při zachování stejného průměru volantu, je to omezené dosahem na páčky. toto jsem dělal hlavně u svého, abych neměl nohy skrčené pod volantem
Myslím, že tří ramenný by se dal udělat, byl by to dost velký zásah do konstrukce. Výsledek by byl asi dost problematický, je třeba zachovat základní proporce pro airbag a uložení airbagu tak by to spodní rameno asi vypadalo divně . hranatý airbag, kde ve spodní části není moc místa na plastiku optimálního náběhu na rameno. prostě hranatost airbagu by zůstala a to by asi nebylo hezké.
u originálního tvaru je jedna výhoda, přijedu na technickou a nikdo nic nepozná. maximálně prohlásí máte pěkný potah. musel by to být opravdu fanda do volva a znalec. stalo se mi i ve volvo servisu že přijímací technik nic nepoznal až jej na to kolega upozornil že je to nějaký malý
dík za hodnocení :-)
_________________
MVtechnik C70 2,5T

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé