Cavte potrebujem pomoc. Som v lese na chate 200 km od domu a zistil som ze mi po odstaveni praskla eska paska a vytiekla vsetka chladiaca kvapalina. Mozem tam dat vodu z vodovodu prejst 200 km a doma to vymenit za nemrznucu?
Aby toho nebolo malo... este cestou na chatu, mi na dialnici pri jazde do kopca zasvietila oranzova kontrolka motora /riadenie emisii, palivovy system/ a brutalne znizilo vykon. Ako keby odislo turbo...
Cele zle
Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 558
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
Offline
- Příspěvky: 1000
- Registrován: 19 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny
Muzes dat obycejnou, nic se nestane. Jen dlouhodobe by tam nemela byt 

_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Offline
- Příspěvky: 326
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Malacky
- Vůz: 945 B200FT
Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny
Keby si mnel moznost tu vodu prevarit, tak by nebylo od veci.
_________________
2x V70 TDI, V70 T5
2x V70 TDI, V70 T5
-
Offline
- Příspěvky: 183
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 4
- Vůz: C 70 2.5T 99´
Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny
rozhodně bych se toho nebál, ale jestli jsi na chatě tak máš dešťovku na zalévání v sudu pod okapem?
_________________
MVtechnik C70 2,5T
MVtechnik C70 2,5T
-
Offline
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny
Nebo, jestli máš na chatě sušičku na prádlo, tak ta voda co se z ní vylévá je též destilovaná 

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13170
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny
Romulusw: jo, a to co vytejká z vejfuku je taky vlastně destilka...
Nicméně radši než cokoliv z okapu nebo sušicky bych použil vodu z kohoutku.

Nicméně radši než cokoliv z okapu nebo sušicky bych použil vodu z kohoutku.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 183
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 4
- Vůz: C 70 2.5T 99´
Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny
jj hlavní je do toho potom dolít směs a upravit do mínusu. servisy destilku už vůbec nepoužívají
ať je voda z kohoutku, sudu, výfuku nebo myčky nejlepší je
ať je voda z kohoutku, sudu, výfuku nebo myčky nejlepší je

_________________
MVtechnik C70 2,5T
MVtechnik C70 2,5T
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5140
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: PRG
Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny
Dovoluji si ti oponovat, ve starých manuálech/přířučkám k motorům výslovně doporučovali destilovanou nebo dešťovou voduUrvanej píše:Romulusw: jo, a to co vytejká z vejfuku je taky vlastně destilka...![]()
Nicméně radši než cokoliv z okapu nebo sušicky bych použil vodu z kohoutku.

asi věděli proč

Samozřejmě, že tam nenaleješ rovnou to co vytáhneš ze sudu z pod okapu, ale že to vezmeš alespoň přes čistý hadr

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13170
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny
Lachtan: to už je jen věc osobního pocitu. To co mam pod okapem bych si do auta rozhodně nenalil a než to někde zuřivě filtrovat, tak tam radši pustim kohoutkovou. Tu bych pak následně vypláchnul destilkou a dušička by byla v klidu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny
No, tak jsem se dočetl v nových manuálech, že teda destilku určitě né.Lachtan píše:Dovoluji si ti oponovat, ve starých manuálech/přířučkám k motorům výslovně doporučovali destilovanou nebo dešťovou voduUrvanej píše:Romulusw: jo, a to co vytejká z vejfuku je taky vlastně destilka...![]()
Nicméně radši než cokoliv z okapu nebo sušicky bych použil vodu z kohoutku.![]()
asi věděli proč![]()
Samozřejmě, že tam nenaleješ rovnou to co vytáhneš ze sudu z pod okapu, ale že to vezmeš alespoň přes čistý hadr
Zde http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2012/24/chladici-kapaliny-pro-osobni-automobily-928.aspxtvrdí toto:
Možná bude překvapením, že tou nejlepší volbou není voda destilovaná, pokud ji tak můžeme nazvat, ale spíše voda měkká, nezbavená veškerých iontů, jež by do sebe mohla po přítomnosti v systému znovu vstřebávat a nejenom tak snižovat účinnost obsažených inhibitorů koroze, ale přímo ke korozi i přispívat. Výhradní používání destilované vody tak bude lepší přenechat kapalinám do ostřikovačů, žehličkám nebo ještě lépe k doplnění autobaterií, kde požadavek na extrémně nízkou měrnou elektrickou vodivost je obzvlášť důležitý.
-
Offline
- Příspěvky: 558
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny
Zaujimavy clanok 

_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé