Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
kamov
Offline
Příspěvky: 558
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny

Příspěvek od kamov »

Cavte potrebujem pomoc. Som v lese na chate 200 km od domu a zistil som ze mi po odstaveni praskla eska paska a vytiekla vsetka chladiaca kvapalina. Mozem tam dat vodu z vodovodu prejst 200 km a doma to vymenit za nemrznucu?

Aby toho nebolo malo... este cestou na chatu, mi na dialnici pri jazde do kopca zasvietila oranzova kontrolka motora /riadenie emisii, palivovy system/ a brutalne znizilo vykon. Ako keby odislo turbo...

Cele zle
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

ms231
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1000
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny

Příspěvek od ms231 »

Muzes dat obycejnou, nic se nestane. Jen dlouhodobe by tam nemela byt :wink:
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

danki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 326
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny

Příspěvek od danki »

Keby si mnel moznost tu vodu prevarit, tak by nebylo od veci.
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

mvtechnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny

Příspěvek od mvtechnik »

rozhodně bych se toho nebál, ale jestli jsi na chatě tak máš dešťovku na zalévání v sudu pod okapem?
_________________
MVtechnik C70 2,5T

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5729
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny

Příspěvek od Romulusw »

Nebo, jestli máš na chatě sušičku na prádlo, tak ta voda co se z ní vylévá je též destilovaná :)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13170
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny

Příspěvek od Urvanej »

Romulusw: jo, a to co vytejká z vejfuku je taky vlastně destilka... :oops:
Nicméně radši než cokoliv z okapu nebo sušicky bych použil vodu z kohoutku. :crazy:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

mvtechnik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: C 70 2.5T 99´

Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny

Příspěvek od mvtechnik »

jj hlavní je do toho potom dolít směs a upravit do mínusu. servisy destilku už vůbec nepoužívají
ať je voda z kohoutku, sudu, výfuku nebo myčky nejlepší je :beer:
_________________
MVtechnik C70 2,5T

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5138
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: PRG

Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny

Příspěvek od Lachtan »

Urvanej píše:Romulusw: jo, a to co vytejká z vejfuku je taky vlastně destilka... :oops:
Nicméně radši než cokoliv z okapu nebo sušicky bych použil vodu z kohoutku. :crazy:
Dovoluji si ti oponovat, ve starých manuálech/přířučkám k motorům výslovně doporučovali destilovanou nebo dešťovou vodu :wink:

asi věděli proč :roll:

Samozřejmě, že tam nenaleješ rovnou to co vytáhneš ze sudu z pod okapu, ale že to vezmeš alespoň přes čistý hadr :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13170
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny

Příspěvek od Urvanej »

Lachtan: to už je jen věc osobního pocitu. To co mam pod okapem bych si do auta rozhodně nenalil a než to někde zuřivě filtrovat, tak tam radši pustim kohoutkovou. Tu bych pak následně vypláchnul destilkou a dušička by byla v klidu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5729
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny

Příspěvek od Romulusw »

Lachtan píše:
Urvanej píše:Romulusw: jo, a to co vytejká z vejfuku je taky vlastně destilka... :oops:
Nicméně radši než cokoliv z okapu nebo sušicky bych použil vodu z kohoutku. :crazy:
Dovoluji si ti oponovat, ve starých manuálech/přířučkám k motorům výslovně doporučovali destilovanou nebo dešťovou vodu :wink:

asi věděli proč :roll:

Samozřejmě, že tam nenaleješ rovnou to co vytáhneš ze sudu z pod okapu, ale že to vezmeš alespoň přes čistý hadr :wink:
No, tak jsem se dočetl v nových manuálech, že teda destilku určitě né.
Zde http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2012/24/chladici-kapaliny-pro-osobni-automobily-928.aspxtvrdí toto:

Možná bude překvapením, že tou nejlepší volbou není voda destilovaná, pokud ji tak můžeme nazvat, ale spíše voda měkká, nezbavená veškerých iontů, jež by do sebe mohla po přítomnosti v systému znovu vstřebávat a nejenom tak snižovat účinnost obsažených inhibitorů koroze, ale přímo ke korozi i přispívat. Výhradní používání destilované vody tak bude lepší přenechat kapalinám do ostřikovačů, žehličkám nebo ještě lépe k doplnění autobaterií, kde požadavek na extrémně nízkou měrnou elektrickou vodivost je obzvlášť důležitý.

kamov
Offline
Příspěvky: 558
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Volvo S70 2,5 D
Bydliště: Vranov nad Topľou

Voda z vodovovu namiesto chladiacej kvapaliny

Příspěvek od kamov »

Zaujimavy clanok :good:
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé