Tak jsem se na ní byl podívat a i lehce projet. Jak se za tu cenu dalo čekat, tak má to mouchy. Respektive jednu masařku a hejnu octomilek.
Tou největší je fakt, že motor na volnoběh kolísá. Frekvenci to má tak 2-3 Hz. Na otáčkoměru to myslím vidět nebylo, ale bylo to sakra slyšet, a když jsem se postavil za auto, tak i z vejfuku bylo znát, že to jakoby nerovnoměrně "plive". Při zařazeném D a uvolnění brzdy (ale nesešlápnutí plynu) se kvůli tomu auto rozjíždělo cukavě. Po přidání plynu to zmizelo. Tady bych se chtěl zeptat, jestli nevíte, co to může být za závadu, a jak je závažná? Podotýkám, že autům opravdu nerozumím, proto je to pro vás možná banální dotaz. Prodejce problém sám zmínil (je fakt, že zatajit ho prostě nešlo) s tím, že to může být svíčka (lambda, váha vzduchu, nevím...). Kromě tohoto ale motor běžel normálně, žádné další pazvuky jsem neslyšel, při jízdě táhnul plynule (kromě toho volnoběhu). Na přístrojovce asi kvůli tomu svítila kontrolka motoru, vykřičník a mimo to ještě hláška o "vícero špatných žárovkách".
Pak jsem se taky divil, že ačkoli je lak na karoserii celkem v pořádku, tak že na plastech je takovej divně oloupanej...např. na těch úzkých lištách, který jsou podél okna a táhnout se nade dvěřmi až dozadu. Tyto se taky strašně viklaly - asi bylo neodborně měněno čelní sklo? Jako kdyby tam úplně chybělo těsnění. Taky plast pod předním nárazníkem se celej hejbal a ještě u jednoho zadního kola byl vychlípnutý. Plasty ale asi nemá cenu moc řešit, ne, když to člověk při parkování hned někde opře?
Dost hrozně působily vrzající dveře řidiče. Je to banalita, že za těch 7 leta 300 tisíc km neviděl ten pant olej, nebo to může znamenat, že třeba byly bouchnutý a teď jsou nějaký zkřivený? Taky pás u řidiče nenavíjel. Hádám, že v tomhle modlu použilo Volvo celkem solidní materiály.
Podvozek byl při jízdě v pohodě. Byl ale celkem dost rezatý, hlavně vejfuk teda, ale i na pružinách nebo i jinde byla zrzavina. Nevím, jestli to je adekvátní.
Automatická převodovka řadila, řekl bych, dobře (jaká se dávala v tomhle ročníku výroby, stále 5Q, nebo už 6?). Auto ale nemá servisní knížku, je to dovoz z Německa, a ještě ke všemu v komisním prodeji. Možná je to zase hloupý dotaz, ale dá se třeba z diagnostiky vytáhnout, jestli byla někdy servisovaná?
Suma sumárum, nebýt toho motoru, tak ty kosmetické vady by tomu člověk nějako možná odpustil. Takhle to nebyl příliš výstavní kousek. Prodejce zmínil kvůli tomu motoru možnost slevy, ale lepší by bylo, kdyby auto bylo to to dražší, ale v pořádku, že...
Každopádně budu moc rád, když mi někdo napíšete reakci na ty otázky, které jsem tu napsal, hlavně o tom motoru. I s tím, že třeba tenhle inzerát zahodím jako naprosto hrozný, tak mi pomohou při dalším výběru!
Tady jsou veškeré fotky. Na těch, kde mám prst, tak tam se ten plast hejbal.https://onedrive.live.com/redir?resid=450E102E53AABD24!56397&authkey=!APxc2zjCHmT5LwI&ithint=folder%2c