Prostě tak to bylo a je. Kromě toho všechny tyto uvedené modely mají vše, co souvisí s audio, pověšené na optické síti (MOST). Což je technicky krásné, elegantní, zvuk je super kvalitní, dokonce lze na jedné síti poslouchat na více místech více zdrojů hudby (ten panýlek na C-sloupku některých XC90).
Ovšem to celé je na úkor jakékoli rozšířitelnosti, a to také směrem k výrobkům třetích stran. U P1 a XC90 se toho (snad jako jediná) úspěšně zhostila americká firmička GROM, krabička GROM-MST3 se zamění za CD-měnič, do krabičky pak vede USB vstup, AUX, případně i Bluetooth. Z krabičky pak proudí zvuk, ID3 taky, z volantu či rádia lze ovládat přeskakování písniček či adresářů. Tohle všechno funguje. Bluetooth telefonování je (s jistými obstrukcemi) také možné, jen se po příjmutí hovoru musí přepnout rádio právě na CD.
S drobnými 'ale' to tedy funguje, jedno velké 'ALE' je cena, která po importu vystoupá hluboce přes 300€. Nehledě na to, že občas je třeba ještě nějaký další SW na to, aby auto krabičku GROM "příjalo" do své optické sítě + samotná instalace, atp. Těch bláznů, co do tohoto investují, není věru moc.
Takže jde to, ale dře to.
Novější modely pak mohou mít Bluetooth telefon, a/nebo AUX vstup, ale celkově je to bída. Takže ten Parrot není zase tak špatnej.
Anebo pak z jiného konce: vestavěný originál telefon funguje super, jenže potřeba mít druhou SIM kartu to zase trochu kazí. Takže do auta mám ten nejlevnější tarif v rámci rodinné VPN (= jiné číslo). Zase opruz.
SIMka se stejným číslem funguje ještě divněji, nikdy nevíš, který z telefonů zazvoní a který ne. Přípojit dvě telefonní čísla do jedné sítě prostě GSM standard nebo jejich implementátoři také nezvládli. [Třeba ve VoIP žádný problém, ale to už je na jinou diskusi]
Vítejte v 21. století

P.