ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
t5kar
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 11 roků
Bydliště: Pardubicko
Vůz: 850 T5 + XC70

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od t5kar »

Zdravim,
mam xc70 celkem kratce a zatim jsem nemel to srdce vyzkouset 4x4 nekde v bahne na mokry louce nebo poli.
Dneska byly snehove podminky vic nez priznive, tak byla prilezitost, ale jsem z toho trochu rozpacitej...
Pozitivni je, ze jsem vsude vyjel bez nejmensich problemu ;-) (podotykam, ze mam uplne novy zimaky).
Naopak jsem trochu zarazenej z toho, ze vubec necitim, ze by se neco v danou chvili zmenilo. V miste, kde bych cekal, ze by predokolka mela problem, proste jedu jako by se nic nedelo... Ma to tak fungovat, ze necitim vubec nijak pripnuti zadku? Tusim, ze v tehle verzi (viz podpis) by mela byt jeste stara varianta s visko spojkou a nikoliv haldex. Vlastne je to asi pekne, ze o tom ridic ani nevi, jen bych cekal nejakou upravu zvuku (jsem na to celkem citlivej) nebo aspon lehky trhnuti (neco jako kdyz v 940 zafunguje samosvor). Druha moznost je, ze to proste zadek vubec nemelo duvod pripnout, ale to bych se fakt divil, ze by bylo nastaveni takhle daleko. Jak se chova stejne auto vam?

A pak mam jeste druhy dotaz - trikrat se mi stalo, ze tak na 2-3 sekundy se odnekud ozval takovy divny zvuk. Pocitove nekde asi uprosted auta. Zvuk bych prirovnal k tomu, jako kdybybych vareckou prejel po valse nebo jemne vroubkovanem radiatoru ;-) Proste nic dramatickeho, ale neprirozeneho. Dalo by se cekat, ze by to mohlo mit souvislost s nahonem zadku, ale stalo se to vzdy mimo zaber a i kdyz jsem pak tomu pak slapnul na krk v miste, kde by to melo nejspis pripnout, tak nic.

Diky za nazor
_________________
XC70 2.4T 2000 AWD US automat
850 T5 2.3 1995 automat - V PRIPADE ZAJMU NA PRODEJ

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14278
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od raolsa »

Taky nic nepociťuji - dneska a včera vyzkoušeno - prostě to jede tam kde ostatní hrabou. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od Ekky »

martinopel píše:Moje XC70 s visko se chová stejně,pokud je tam Haldex tak při plném rejdu když tomu naložíš,tak tě zadek začne předbíhat.
Ano muzu potvrdit.. a nemusi to byt jen pri plnem rejdu.. ;)

Jinak mam haldex a zadne pripojeni nepocituju ve stylu cukani atd,ale co treba citim tak jak zadek zacal tlacin misto toho aby se nechal tahnout. :D
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

t5kar
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 11 roků
Bydliště: Pardubicko
Vůz: 850 T5 + XC70

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od t5kar »

t5kar píše: A pak mam jeste druhy dotaz - trikrat se mi stalo, ze tak na 2-3 sekundy se odnekud ozval takovy divny zvuk. Pocitove nekde asi uprosted auta. Zvuk bych prirovnal k tomu, jako kdybybych vareckou prejel po valse nebo jemne vroubkovanem radiatoru ;-) Proste nic dramatickeho, ale neprirozeneho. Dalo by se cekat, ze by to mohlo mit souvislost s nahonem zadku, ale stalo se to vzdy mimo zaber a i kdyz jsem pak tomu pak slapnul na krk v miste, kde by to melo nejspis pripnout, tak nic.
a co tohle? nejaky napad?
rikal jsem si, jestli to nemuze byt nejaky omlety tisicihran nebo neco podobneho - jen je mi divny, ze to je tak kratke a ve chvili, kdy po autu nic moc nechci
_________________
XC70 2.4T 2000 AWD US automat
850 T5 2.3 1995 automat - V PRIPADE ZAJMU NA PRODEJ

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14278
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od raolsa »

Tak zvedni zadní kolo a zkus si s ním zatočit - nemělo by to jít, nebo jenom hodně ztuha. Teda kousek by se hýbat lehce mělo - normální vůle v soukolí. Ale pokud s ním zatočíš dokola tak je něco špatně.

Pro lidi s haldexem to neplatí, tam můžou kolem normálně zatočit, páč haldex je v klidovém stavu rozpojený. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1827
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Jelikož má dcera bohužel taky AWD I generace tak mě to taky trochu zajímá ,jí to funguje v poho ,ale chci o tom taky něco vědět a našel jsem tady příspěvek od Marry ,že je také možnost seknuté volnoběžky tzn.,že to funguje natvrdo jako čtyřkola:
vzhledem k tomu že je na starších modelech vzadu volnoběžka tak zaběr může jit pouze dopředu, jako na biciklu, ale jako na 90% vozu 850/70 a první 70ll je volnoběžka zaseknuta tudíž jede furt.
zvedni auto na heveru a zatoč zadnima kolama směrem dozadu pokud se otočí i předek je to zaseknuty.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od Ekky »

martinopel píše:Tak jsem se vrátil z testovací jízdy a za ideálních podmínek s dostatkem výkonu se dá urvat i zadek.Ale je to nuda.Není nic zábavnějšího než RWD
Take se mi povedlo jednou urvat zadek. Nebo 2x ale pricinu davam spise gumam. Bylo to na mokru,jednou pri vyjezdu do krizovatky a podruhe to bylo pri vyjezdu z kruhoveho objezdu tak na prechodu na tech bilejch pruhach. V obou pripadech bylo zapnute DSTC
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od Haben »

Problem urvat zadek je asi jen u visko spojky, ze? U mne jsem nemel na 2 a 3 problem jejurvat, hned se to sunulo bokem a ja tocil volantem naopak. Ale zkouseno jen 2x po ceste do plavani, pak snih roztal. A 149 kw v nafte na V70 dle mne extra vykon neni :)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

GDPR_user

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od GDPR_user »

Haben píše:Problem urvat zadek je asi jen u visko spojky, ze? U mne jsem nemel na 2 a 3 problem jejurvat, hned se to sunulo bokem a ja tocil volantem naopak. Ale zkouseno jen 2x po ceste do plavani, pak snih roztal. A 149 kw v nafte na V70 dle mne extra vykon neni :)
JJ u Haldexu to problém není,zvláště s vypínatelným STC je to docela prdel.

Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od Ekky »

Vypnout DSTC jsem jeste nezkousel a asi radsi ani nebudu.. :D
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od Fíla »

Petr.Chrpa píše:Jelikož má dcera bohužel taky AWD I generace tak mě to taky trochu zajímá ,jí to funguje v poho ,ale chci o tom taky něco vědět a našel jsem tady příspěvek od Marry ,že je také možnost seknuté volnoběžky tzn.,že to funguje natvrdo jako čtyřkola:
vzhledem k tomu že je na starších modelech vzadu volnoběžka tak zaběr může jit pouze dopředu, jako na biciklu, ale jako na 90% vozu 850/70 a první 70ll je volnoběžka zaseknuta tudíž jede furt.
zvedni auto na heveru a zatoč zadnima kolama směrem dozadu pokud se otočí i předek je to zaseknuty.


Máš a nemáš pravdu. Na 850/V70 byly dva typy viskospojek. První, starší nemá klasickou volnoběžku jako třeba bicykl. Pokud zvedneš auto na zvedáku, tak aby byly všechna kola ve vzduchu, zařadíš zpátečku, budou se točit všechna kola, zadní ale výrazně pomaleji. Ta novější visko už má normální volnoběžku, při couvání se zadek odpojí, stejně tak při brždění. Čistě teoreticky by se to mělo týkat aut 99+. Pokud bys dal obě viskospojky vedle sebe, viděl bys rozdíly i v jejich délce.

AWD s viskospojkou, na rozdíl od Haldexu, je teoreticky stálý pohon 4x4, na zadek jde neustále cca 5% výkonu. Při prokluzu předních kol dojde k přenosu výkonu na zadní nápravu a to až na nějakých 95%. Jelikož se jedná o čistě mechanickou záležitost, dochází k prodlevě, neboť se nejdřív musí změnit teplota a tlak náplně ve viskospojce. Na rozdíl od Haldexu, který bere informace z čidel a reakce je téměř okamžitá. Na to, abys u viskospojky jezdil dveřma napřed, potřebuješ dostat přední kola do smyku. Pak to jde. A velmi dobře. U aut s Haldexem to už tak dobře nepůjde, protože ti do toho bude kecat DSTC.

Jinak jak vyzkoušet, zda jsou komponenty AWD funkční? Mimo klasiku bahno, sníh, mokrá tráva, na což většinou potřebuješ ještě někoho, kdo se bude dívat, lze vyzkoušet i takto - podle VADISu a platí to pro viskospojky.
- zařadit neutrál, nezatahovat ruční brzdu
- zvednout přední kolo, jedno jestli pravé nebo levé
- sundat kolo, nasadit na matici momentový klíč a otáčet nábojem kola ve směru jízdy. V žádném bodě otáčení by utahovací moment neměl být nižší než 50 Nm.

Pokud jsou slyšet nějaké zvuky jako by z prostřed auta, mohlo by se jednat o ložisko kardanu. Pokud by bylo vyloženě špatné, citíl bys vibrace v celém autě. Pokud je načaté, lze zjistit i tak, že projedeš co možná nejostřeji nějakou prudší zatáčku a zároveň budeš mít ruku na loketce. Pokud tam ucítíš vibrace, ložisko je na odchodu a začni šetřit na nový kardan. Pokud jdou zvuky z přední části auta, může to být tisícihran nebo úhlovka. Tisícihran vydrží míň než úhlovka. Zvuky ze zadu, např. lupnutí při zařazení zpátečky, zase ukazují na zadní diferenciál. Zkus vyměnit/nechat si vyměnit náplně v úhlovce, diferenciálu - odsát staré, nalít nové. Do viskospojky se nedá dostat. Pokud by byla špatná, nová stojí naprostý nesmysl - cca 55t.
Středové ložisko kardanu nelze vyměnit. Ano, jsou tady i tací, kteří tvrdí, že to lze. Že kdosi, jakási firma dokáže kardan rozříznout, ložisko vyměnit, kardan svařit, případně předělat kloub a kardan vyvážit. Všechno dokáže, kromě toho vyvážení. U Volva se kardan točí cca 4x rychleji než kola. Lze snadno vypočítat, kolik to bude otáček např. při rychlostech přes 200 km/h. A na to firmy, které primárně opravují kardany náklaďáků nestačí. Bohužel.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1827
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Fíla píše:
Petr.Chrpa píše:Jelikož má dcera bohužel taky AWD I generace tak mě to taky trochu zajímá ,jí to funguje v poho ,ale chci o tom taky něco vědět a našel jsem tady příspěvek od Marry ,že je také možnost seknuté volnoběžky tzn.,že to funguje natvrdo jako čtyřkola:
vzhledem k tomu že je na starších modelech vzadu volnoběžka tak zaběr může jit pouze dopředu, jako na biciklu, ale jako na 90% vozu 850/70 a první 70ll je volnoběžka zaseknuta tudíž jede furt.
zvedni auto na heveru a zatoč zadnima kolama směrem dozadu pokud se otočí i předek je to zaseknuty.


Máš a nemáš pravdu. Na 850/V70 byly dva typy viskospojek. První, starší nemá klasickou volnoběžku jako třeba bicykl. Pokud zvedneš auto na zvedáku, tak aby byly všechna kola ve vzduchu, zařadíš zpátečku, budou se točit všechna kola, zadní ale výrazně pomaleji. Ta novější visko už má normální volnoběžku, při couvání se zadek odpojí, stejně tak při brždění. Čistě teoreticky by se to mělo týkat aut 99+. Pokud bys dal obě viskospojky vedle sebe, viděl bys rozdíly i v jejich délce.

AWD s viskospojkou, na rozdíl od Haldexu, je teoreticky stálý pohon 4x4, na zadek jde neustále cca 5% výkonu. Při prokluzu předních kol dojde k přenosu výkonu na zadní nápravu a to až na nějakých 95%. Jelikož se jedná o čistě mechanickou záležitost, dochází k prodlevě, neboť se nejdřív musí změnit teplota a tlak náplně ve viskospojce. Na rozdíl od Haldexu, který bere informace z čidel a reakce je téměř okamžitá. Na to, abys u viskospojky jezdil dveřma napřed, potřebuješ dostat přední kola do smyku. Pak to jde. A velmi dobře. U aut s Haldexem to už tak dobře nepůjde, protože ti do toho bude kecat DSTC.

Jinak jak vyzkoušet, zda jsou komponenty AWD funkční? Mimo klasiku bahno, sníh, mokrá tráva, na což většinou potřebuješ ještě někoho, kdo se bude dívat, lze vyzkoušet i takto - podle VADISu a platí to pro viskospojky.
- zařadit neutrál, nezatahovat ruční brzdu
- zvednout přední kolo, jedno jestli pravé nebo levé
- sundat kolo, nasadit na matici momentový klíč a otáčet nábojem kola ve směru jízdy. V žádném bodě otáčení by utahovací moment neměl být nižší než 50 Nm.

Pokud jsou slyšet nějaké zvuky jako by z prostřed auta, mohlo by se jednat o ložisko kardanu. Pokud by bylo vyloženě špatné, citíl bys vibrace v celém autě. Pokud je načaté, lze zjistit i tak, že projedeš co možná nejostřeji nějakou prudší zatáčku a zároveň budeš mít ruku na loketce. Pokud tam ucítíš vibrace, ložisko je na odchodu a začni šetřit na nový kardan. Pokud jdou zvuky z přední části auta, může to být tisícihran nebo úhlovka. Tisícihran vydrží míň než úhlovka. Zvuky ze zadu, např. lupnutí při zařazení zpátečky, zase ukazují na zadní diferenciál. Zkus vyměnit/nechat si vyměnit náplně v úhlovce, diferenciálu - odsát staré, nalít nové. Do viskospojky se nedá dostat. Pokud by byla špatná, nová stojí naprostý nesmysl - cca 55t.
Středové ložisko kardanu nelze vyměnit. Ano, jsou tady i tací, kteří tvrdí, že to lze. Že kdosi, jakási firma dokáže kardan rozříznout, ložisko vyměnit, kardan svařit, případně předělat kloub a kardan vyvážit. Všechno dokáže, kromě toho vyvážení. U Volva se kardan točí cca 4x rychleji než kola. Lze snadno vypočítat, kolik to bude otáček např. při rychlostech přes 200 km/h. A na to firmy, které primárně opravují kardany náklaďáků nestačí. Bohužel.
Díky za celkovou osvětu jsem rád ,že jsem se zase něco nového dověděl :good: .
Náplně máme vyměněné , na sněhu to sedí pěkně ,zvuky zatím žádné při běžné jízdě(krom podvozku), dcera je teďka v pejru a přijede až v týdnu tak jí to hned zkontrolujem :lol:
Sice to auto vyšlo na 20000,-kč ,ale stejně sem jí řek ,že jestli na tom něco nepůjde tak ji odlehčím auto shozením kardanu a až bude mít nějakej peníz tak se uvidí.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

GDPR_user

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od GDPR_user »

A co tak při nefunkční visco to obejít a nacpat tam třebas samosvor z Audi? :wink:

t5kar
Offline
Příspěvky: 27
Registrován: 11 roků
Bydliště: Pardubicko
Vůz: 850 T5 + XC70

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od t5kar »

Dneska jsem se pekne vyblbnul na zledovatelem parkovisti. I s viskospojkou staci jen hodit plnej rejd a dat tomu napit. Zadek jede napred jako v devitce bez zatizenyho kufru ;-).
Cili muj pohon zadku bude asi v poradku - jde tam chvilema skoro cely vykon a vazne zcela bez jakekoliv odezvy.
_________________
XC70 2.4T 2000 AWD US automat
850 T5 2.3 1995 automat - V PRIPADE ZAJMU NA PRODEJ

Petr Marek
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8186
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od Petr Marek »

t5kar píše:Dneska jsem se pekne vyblbnul na zledovatelem parkovisti. I s viskospojkou staci jen hodit plnej rejd a dat tomu napit. Zadek jede napred jako v devitce bez zatizenyho kufru ;-).
Cili muj pohon zadku bude asi v poradku - jde tam chvilema skoro cely vykon a vazne zcela bez jakekoliv odezvy.
:)

Že je visco funkční lze zkontrolovat nepřeslechnutelným žvýkáním pneumatik na hladkém povrchu při plném rejdu. Ideálně při parkování v garážích nákupního centra. Na zledovatělém parkovišti to je ale samozřejmě větší legrace...
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71

gusto
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 531
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

Příspěvek od gusto »

    martinopel píše:A co tak při nefunkční visco to obejít a nacpat tam třebas samosvor z Audi? :wink:
    Máš na mysli tohle: http://www.autorubik.sk/technika/ako-funguje-medzinapravovy-diferencial-torsen/
    _________________
    240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
    940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
    850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

    GDPR_user

    ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

    Příspěvek od GDPR_user »

    Například. :wink: Dokonce si začínám pohrávat s myšlenkou že by nebylo od věci jakýsi druh Haldexu,který by se však zapínal vypínačem.

    t5kar
    Offline
    Příspěvky: 27
    Registrován: 11 roků
    Bydliště: Pardubicko
    Vůz: 850 T5 + XC70

    ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

    Příspěvek od t5kar »

    martinopel píše:
    Například. :wink: Dokonce si začínám pohrávat s myšlenkou že by nebylo od věci jakýsi druh Haldexu,který by se však zapínal vypínačem.
    takovy vypinac by byl idealni zalezitost (tak jako to ma napr. kia sorento ;-D) - nejlip s nastavitelnym pomerem, kolik ma jit na kterou napravu

    a kdyz uz jsme u toho, tak rovnou i pro ABS - v aktualnich snehovych podminach je ABS casto spis na skodu

    skoda, ze to neni tak lehky a rovnou z vyroby :-|
    _________________
    XC70 2.4T 2000 AWD US automat
    850 T5 2.3 1995 automat - V PRIPADE ZAJMU NA PRODEJ

    kozejk
    Offline
    Příspěvky: 154
    Registrován: 11 roků 10 měsíců
    Bydliště: Tábor
    Vůz: xc70

    ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

    Příspěvek od kozejk »

    tak pokud chcete takový parametry AWD kupte si Subaru, tam si ten poměr můžeš nastavovat. Jinak co se týká sorenta, ten jak popisuješ vypínací systém 4x4 zvaný jako EST je jeden velký poruchový nesmysl včetně volnoběžných poloos. kouzlo pohonu 4x4 je přece v tom, že zatáčky, při dešti, při nájezdu na listí a jinej bordel na silnici ti to zachrání prdel a né že si ho budu zapínat jednou v roce když zrovna napadne sníh.
    Dodnes nechápu a tento fakt bude rozhodovat i mezi moji další volbou nového vozu, je ten, že výrobci kvůli jednomu litru paliva a kdo ví jestli, narvou do auta takový nesmysl jako je haldex, prostě Torsen neby AWD by Subaru je bezporuchový systém, se kterým se tyhle připíčoviny nemůžou rovnat.

    GDPR_user

    ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

    Příspěvek od GDPR_user »

    kozejk píše:tak pokud chcete takový parametry AWD kupte si Subaru, tam si ten poměr můžeš nastavovat. Jinak co se týká sorenta, ten jak popisuješ vypínací systém 4x4 zvaný jako EST je jeden velký poruchový nesmysl včetně volnoběžných poloos. kouzlo pohonu 4x4 je přece v tom, že zatáčky, při dešti, při nájezdu na listí a jinej bordel na silnici ti to zachrání prdel a né že si ho budu zapínat jednou v roce když zrovna napadne sníh.
    Dodnes nechápu a tento fakt bude rozhodovat i mezi moji další volbou nového vozu, je ten, že výrobci kvůli jednomu litru paliva a kdo ví jestli, narvou do auta takový nesmysl jako je haldex, prostě Torsen neby AWD by Subaru je bezporuchový systém, se kterým se tyhle připíčoviny nemůžou rovnat.
    a jakým způsobem se to u subaru dá nastavovat?

    gusto
    Offline
    Uživatelský avatar
    Příspěvky: 531
    Registrován: 17 roků 8 měsíců
    Bydliště: R.I.P.
    Vůz: 850 T5 2.0
    Bydliště: Nové Zámky

    ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

    Příspěvek od gusto »

    martinopel píše:a jakým způsobem se to u subaru dá nastavovat?
    Některé modely Imprezy maj tuhle fičúru: http://www.subaru-global.com/tec_dccd.html
    _________________
    240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
    940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
    850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza

    t5kar
    Offline
    Příspěvky: 27
    Registrován: 11 roků
    Bydliště: Pardubicko
    Vůz: 850 T5 + XC70

    ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

    Příspěvek od t5kar »

    kozejk píše:tak pokud chcete takový parametry AWD kupte si Subaru, tam si ten poměr můžeš nastavovat. Jinak co se týká sorenta, ten jak popisuješ vypínací systém 4x4 zvaný jako EST je jeden velký poruchový nesmysl včetně volnoběžných poloos.
    ja to psal jako priklad auta, kde je to stelovatelny - nikoliv, ze je to tam uzasne funkcni ;-D

    kozejk píše: kouzlo pohonu 4x4 je přece v tom, že zatáčky, při dešti, při nájezdu na listí a jinej bordel na silnici ti to zachrání prdel a né že si ho budu zapínat jednou v roce když zrovna napadne sníh.
    optimalni mi prijde moznost bud zadek vyradit nebo pripnout (idealne s nastavitelnym pomerem) - souhlasim, ze samocinne pripinani je spis nesmysl, ktery to navic zbytecne prodrazuje, moznost nechat jen predokolku ma celkem dobry vyznam - v nasich zemepisnych podminkach je 95% 4x4 zcela zbytecna vec a ten rozdil bude asi vic nez litr paliva
    _________________
    XC70 2.4T 2000 AWD US automat
    850 T5 2.3 1995 automat - V PRIPADE ZAJMU NA PRODEJ

    cuhan
    Offline
    Uživatelský avatar
    Příspěvky: 827
    Registrován: 13 roků 8 měsíců
    Bydliště: Zlaté Hory
    Vůz: ......
    Bydliště: Zlaté Hory

    ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

    Příspěvek od cuhan »

    V roce 99" jsem si dovezl z Rakouska Mitsubishi Galant 2.5v6 24v 4wd 4ws z roku 93" a i když jsem jezdil z mnoha čtyřkolkama tak natáčecí zadní kola dělaly z toho auta na sněhu opravdový zážitek..
    _________________
    Saab 9-3 1.8T 110Kw
    Smart fortwo 0.8cdi 30kw
    Toyota Celica 1.8
    Mercedes W220 S500 Long 225Kw
    Mini Cooper Countryman 1.6D

    Drtic
    Offline
    Uživatelský avatar
    Příspěvky: 1045
    Registrován: 18 roků 7 měsíců
    Bydliště: Bangkok
    Vůz: XC70 B5244T3 '02

    ma byt citit pripnuti zadku u xc70?

    Příspěvek od Drtic »

    kozejk píše: AWD by Subaru je bezporuchový systém, se kterým se tyhle připíčoviny nemůžou rovnat.
    To bych moc netvrdil, projed si trochu subaru forum.. Mozna to neni tak srackovity jako diffy a uhlovky u Volva, ale bezporuchovy taky ne.
    _________________
    Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
    Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
    Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
    Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

    Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

    Kdo je online

    Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]