Když jsme kupovali auto, tak jsme si vybrali V50, jiné ani nepřicházelo v úvahu, bylo pro nás optimální, a navíc superhezké.
diesel do města
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno / Hodonín
- Vůz: V50 T5 MY04
diesel do města
Mám z toho pocit že to je "hra" o to, jestli tě něco přesvědčí proti naftě.
Ale nejedná se tady o výběr nového auta, ne?
Když jsme kupovali auto, tak jsme si vybrali V50, jiné ani nepřicházelo v úvahu, bylo pro nás optimální, a navíc superhezké.
Když jsme hledali, tak výběr motorizace byl zhruba následující: (sauto) cca 120ks nafta, cca 8ks benzin, benzin o 50 000,- dražší. Osobně bych si taky pořídil benzín a plyn, ale výběr prakticky nebyl, tak máme naftu a s tím se musíme smířit. 
Když jsme kupovali auto, tak jsme si vybrali V50, jiné ani nepřicházelo v úvahu, bylo pro nás optimální, a navíc superhezké.
_________________
Volvo V50, T5, MY04, █, chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, █, 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, █, 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není
Volvo V50, T5, MY04, █, chip184W/250hp, Premium Sound Audio, 280 000km
Volvo XC90, D5, MY07, █, 151kW/202hp, Polestar, 316 000km | již není
Volvo V50, 2.0D, MY05, █, 100kW/134hp, Setter Edition, 280 000km | již není
-
Offline
- Příspěvky: 158
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
diesel do města
O tom ani nepochybuji že je diesel náročnejší a dražši na udržbu. Ale pořad má tady těch min.100000kč které do toho pruběžně investuju a udržuju ho v perfektním stavu.
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Offline
- Příspěvky: 1301
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
diesel do města
18 let jezdím s naftou 7km do práce + vše ostatní a nevidím v tom problém,jen se to v zimě pomalu ohřívá.Že by se mi motor kvůli krátkým jizdám rozpadl na prvočinitele taky ne.Při nájezdu 15k stejně mění olej 1x za rok,to bych sem taky netahal.
Nebo snad vídáte desitky lidí co to takhle jezdí stát u silnic s kleklým autem?Nezdá se mi.
Nebo snad vídáte desitky lidí co to takhle jezdí stát u silnic s kleklým autem?Nezdá se mi.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvky: 158
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
diesel do města
Neni to hra
měl jsem volvo v dieslu 9 let, ted jsem koupil automaticky zase diesel. A hodně lid8 nechape proč jsem si koupil diesla když jezdím 80% couračky po městě že mě vyjde udžba draho. Tak jsem začal počitat.
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Offline
- Příspěvky: 2412
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
diesel do města
Nechce se mě to celý číst, je to celý furt dokolo...
takže sorry, pokud to už někdo napsal. Nový auto bych asi nepokoušel, nějakýma 2km v zimě tam, a po šichtě nazpět. Ale věřte, že takový starý TDI to jistě vydrží. Není to asi pro něj nějaká radost, ale v klidu to dává. D5, ta se opravdu neskutečně dlouho ohřívá, zvlášť, pokud jí nejede bufet. Takže za ty 2-3km asi opravdu trpí, potom navíc logicky nemá kde vyplevelit DPF atd. O degradaci oleje nemluvě. Na cukání bych pořídil prostě TDI. Já to tak mám, a je to paráda, motor jede jak hodinky, spotřeba úžasná.
-
Offline
- Příspěvky: 827
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
diesel do města
Sice je pravda Venco,že diesel vezme méně ale bude si někdo u čerpací stanice dávat bokem ušetřené peníze nafta -benzín,asi těžko,tak mě prosím řekni kde vezmeš těch ušetřených 120tis.o kterých jsi mluvil.. 
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Příspěvky: 158
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
diesel do města
Jasně že nebudu odkladat a to kafe si koupim za 50 jak s naftou tak s benzinem
.
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Offline
- Příspěvky: 6119
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
ušetřené peníze za nižší spotřebu si asi nikdo neschovává, ale investuje je jinam. Pokud je Venca neušetřil, tak je nemůže investovat jinam a použije na to další peníze. Takže jsou to ušetřené peníze, nikoli odložené. V principu to je ale jedno, ne?
Prostě selským rozumem si přes spotřebu spočítáš, kolik tě stojí PHM benzínového a dieslového auta. Pak zjistíš, jaký ti to udělá rozdíl. No a je už na tobě, zda chceš šetřit s mírně vyššími náklady na údržbu nafty (beru, že těžší motor = dříve odejde podvozek - ale co znamená to dříve???). Jiné mínusy fakt nevidím. A jestli zahřívám naftu 10 minut a benzín 5 minut, tak je to nula k nule, protože benzín, aby jel stejně jako nafta budu i za studena bohužel točit více, takže pak když si spočítám, kolikrát za 10 minut udělám otáček s naftovým motorem a kolik udělám otáček za 5 minut s benzínovým motorem, tak je to stejné. Takže, v čem se za studena více trápí nafta?
Prostě selským rozumem si přes spotřebu spočítáš, kolik tě stojí PHM benzínového a dieslového auta. Pak zjistíš, jaký ti to udělá rozdíl. No a je už na tobě, zda chceš šetřit s mírně vyššími náklady na údržbu nafty (beru, že těžší motor = dříve odejde podvozek - ale co znamená to dříve???). Jiné mínusy fakt nevidím. A jestli zahřívám naftu 10 minut a benzín 5 minut, tak je to nula k nule, protože benzín, aby jel stejně jako nafta budu i za studena bohužel točit více, takže pak když si spočítám, kolikrát za 10 minut udělám otáček s naftovým motorem a kolik udělám otáček za 5 minut s benzínovým motorem, tak je to stejné. Takže, v čem se za studena více trápí nafta?
-
Offline
- Příspěvky: 827
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
diesel do města
Já jsem nikdy nepocítil,že bych u dieslu ušetřil peníze a zbylo mě více na něco jiného.. 
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Příspěvky: 6119
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
no věřím, že jsi to přímo nepocítil. Ale vypaří se ti ty peníze, když jedeš v dieslu? Nebo rozmnoží se ti peníze, když jedeš v benzínu?
Pro odhalení, kam ty peníze mizí, doporučuji:
PRVNÍ DEN:
- nabrat plnou nádrž nafty (tuto částku do útraty nepočítej)
- ujet 500 km
- dotankovat na stejném stojanu do plné
- zaplatit za naftu
- jít na večeři
- zaplatit útratu za večeři
- spočítat útratu za naftu a za večeři
DRUHÝ DEN:
- vzít si do peněženky stejnou částku, co jsi projel a projedl včera
- nabrat plnou nádrž benzínu (tuto částku do útraty nepočítej)
- ujet 500 km
- dotankovat na stejném stojanu do plné
- zaplatit za benzín (kdyby to náhodou stálo více než minulý den nafta, tak si vem peníze alokované na večeři - pokud budou stačit)
- jít na večeři
- zaplatit penězi, které ti zbyly z celkového budgetu vyčleněného pro tento den - pokud už peníze nejsou, tak víš co ti nafta ušetřila a kam se ty peníze běžně "ztrácejí"
Pro odhalení, kam ty peníze mizí, doporučuji:
PRVNÍ DEN:
- nabrat plnou nádrž nafty (tuto částku do útraty nepočítej)
- ujet 500 km
- dotankovat na stejném stojanu do plné
- zaplatit za naftu
- jít na večeři
- zaplatit útratu za večeři
- spočítat útratu za naftu a za večeři
DRUHÝ DEN:
- vzít si do peněženky stejnou částku, co jsi projel a projedl včera
- nabrat plnou nádrž benzínu (tuto částku do útraty nepočítej)
- ujet 500 km
- dotankovat na stejném stojanu do plné
- zaplatit za benzín (kdyby to náhodou stálo více než minulý den nafta, tak si vem peníze alokované na večeři - pokud budou stačit)
- jít na večeři
- zaplatit penězi, které ti zbyly z celkového budgetu vyčleněného pro tento den - pokud už peníze nejsou, tak víš co ti nafta ušetřila a kam se ty peníze běžně "ztrácejí"
-
Offline
- Příspěvky: 158
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
diesel do města
Ale teorie dobrá ne ?:-)
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 3807
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
diesel do města
Zapomněl jsi dodat:Haben píše:no věřím, že jsi to přímo nepocítil. Ale vypaří se ti ty peníze, když jedeš v dieslu? Nebo rozmnoží se ti peníze, když jedeš v benzínu?![]()
Pro odhalení, kam ty peníze mizí, doporučuji:
PRVNÍ DEN:
- nabrat plnou nádrž nafty (tuto částku do útraty nepočítej)
- ujet 500 km
- dotankovat na stejném stojanu do plné
- zaplatit za naftu
- jít na večeři
- zaplatit útratu za večeři
- spočítat útratu za naftu a za večeři
DRUHÝ DEN:
- vzít si do peněženky stejnou částku, co jsi projel a projedl včera
- nabrat plnou nádrž benzínu (tuto částku do útraty nepočítej)
- ujet 500 km
- dotankovat na stejném stojanu do plné
- zaplatit za benzín (kdyby to náhodou stálo více než minulý den nafta, tak si vem peníze alokované na večeři - pokud budou stačit)
- jít na večeři
- zaplatit penězi, které ti zbyly z celkového budgetu vyčleněného pro tento den - pokud už peníze nejsou, tak víš co ti nafta ušetřila a kam se ty peníze běžně "ztrácejí"
- alokuj si peníze na vyšší pojistku (větší motor, pravda né vždy).
- Alokuj si peníze na vyšší servis
- zapomněl jsi započítat rozdíl v pořizovací ceně.
- Započítej nesrovnatelně vyšší zatížení životního ptostředí
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 827
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
diesel do města
Zkrátka,nafta mě smrdí,motor dělá kadla,kadla kadla,v zimě to mrzne,z oleje se stane po sto metrech černá hmota,nehledě na to že náklady na diesel motor jsou mnohonásobně dražší při kvalitě české nafty ... 
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 3807
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
diesel do města
cuhan píše:Zkrátka,nafta mě smrdí,motor dělá kadla,kadla kadla,v zimě to mrzne,z oleje se stane po sto metrech černá hmota,nehledě na to že náklady na diesel motor jsou mnohonásobně dražší při kvalitě české nafty ...
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 158
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
diesel do města
Podle mě dlouhodobé náklady benzin/diesel 1:1
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Offline
- Příspěvky: 6119
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
- vyšší pojistka za T5 oproti D5? Není
- vyšší částka za servis? V čem? Zatím nepociťuji
- vyšší emise - 169 g/km u D5 nové XC70, T5 157 g/km - rozdíl 8%
- pořizovací cena - u ojetého auta, co jsem hledal já, byly ceny stejné, výběr neporovnatelný ve prospěch dieslů a i tak to byla bída
No a jinak, reakce byla na to, kam se vždy podějou ty peníze, které dáš za PHM benzín / nafta - nic víc
- vyšší částka za servis? V čem? Zatím nepociťuji
- vyšší emise - 169 g/km u D5 nové XC70, T5 157 g/km - rozdíl 8%
- pořizovací cena - u ojetého auta, co jsem hledal já, byly ceny stejné, výběr neporovnatelný ve prospěch dieslů a i tak to byla bída
No a jinak, reakce byla na to, kam se vždy podějou ty peníze, které dáš za PHM benzín / nafta - nic víc
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 3807
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
diesel do města
Však jsem také psal u pojistky né vždy.Haben píše:- vyšší pojistka za T5 oproti D5? Není
- vyšší částka za servis? V čem? Zatím nepociťuji
- vyšší emise - 169 g/km u D5 nové XC70, T5 157 g/km - rozdíl 8%
- pořizovací cena - u ojetého auta, co jsem hledal já, byly ceny stejné, výběr neporovnatelný ve prospěch dieslů a i tak to byla bída
No a jinak, reakce byla na to, kam se vždy podějou ty peníze, které dáš za PHM benzín / nafta - nic víc
servis přijde časem
u emisí nesmíš, sledovat jen CO2 který bych řekl, že je asi nejmenší zlo. Horš jsou ostatní věci, v případě ropáku třeba saze, a mikročástice.
neber to jako flame, jen debatujem
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 6119
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
Benzín smrdí taky, zeptej se mých dětí a ženy. Smrdí jim jak nafta, tak i benzíncuhan píše:Zkrátka,nafta mě smrdí,motor dělá kadla,kadla kadla,v zimě to mrzne,z oleje se stane po sto metrech černá hmota,nehledě na to že náklady na diesel motor jsou mnohonásobně dražší při kvalitě české nafty ...
Kadla, kadla, neznám - hezky to vrčí, zvuk mám rád
v zimě to nemrzne - ani jednou se nám v rodině za 17 let provozu nafťáků nestalo, že by auto zamrzlo - to asi není štěstí, že?
za 17 let provozu nafťáků jsme špatnou kvalitu nafty nepoznali (OI, OII, OIII, V70 I, V70 II, Kia Carnival) - v čem je nafta tedy dražší na údržbu, co smaže rozdíl ve spotřebě?
-
Offline
- Příspěvky: 6119
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
v klidu, debata je dobrá.dumi.cz píše:Však jsem také psal u pojistky né vždy.Haben píše:- vyšší pojistka za T5 oproti D5? Není
- vyšší částka za servis? V čem? Zatím nepociťuji
- vyšší emise - 169 g/km u D5 nové XC70, T5 157 g/km - rozdíl 8%
- pořizovací cena - u ojetého auta, co jsem hledal já, byly ceny stejné, výběr neporovnatelný ve prospěch dieslů a i tak to byla bída
No a jinak, reakce byla na to, kam se vždy podějou ty peníze, které dáš za PHM benzín / nafta - nic víc
servis přijde časem
u emisí nesmíš, sledovat jen CO2 který bych řekl, že je asi nejmenší zlo. Horš jsou ostatní věci, v případě ropáku třeba saze, a mikročástice.
neber to jako flame, jen debatujem
Saze - vždyť na tom nic špatného není. mikročástice - hmm, možná,a le já je ještě neviděl
Servis přijde časem i u benzínu. Za kolik že je nová škrtící klapka? Jak často se mění svíčky? Takže případné vstřiky u dieslu v součtu přijdou obdobně. ale spotřeba je pořád nižší
Turbo má benzín také, plno elektroniky také...
-
Offline
- Příspěvky: 827
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
diesel do města
Vždyť o nic nejde,ropáci budou vždy zastávat naftu a naopak,já mám na to názor zkrátka takový a nikdo mě to nevymluví,jo kdybych jezdil denně sto tam a sto zpátky tak o tom budu uvažovat..
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 3807
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
diesel do města
Ono to s těma emisema není tak jednoduchý.Haben píše: v klidu, debata je dobrá.
Saze - vždyť na tom nic špatného není. mikročástice - hmm, možná,a le já je ještě neviděl. Ale to je jedno, protože ať spaluješ benzín čř naftu, tak to ekologické není, že.
Servis přijde časem i u benzínu. Za kolik že je nová škrtící klapka? Jak často se mění svíčky? Takže případné vstřiky u dieslu v součtu přijdou obdobně. ale spotřeba je pořád nižší
Turbo má benzín také, plno elektroniky také...
Saze jsou saze, jsou po realtivně velký částice, ale vdechovat je není zrovna dorbý. Mikročástice mají zase prokázanou karcinogenní povahu. Takže dejchat emise z nafťáku je fakt super. Od toho je tam DPF, ale i tak to z toho lítá.
Problém mikročástic a sazí je hlubší. Vznikají při spalování tekutého paliva (nebo né úplně rozptýleného). Protože nafta vstřikuje rovnou do válce tak se palivo tak neroptyluje a výsledný aerosol není homogení. Jsou tam malé kapičky. proto saze a mikročástice.
Narozdíl od toho benzínový motor vstřikuje do sání, kde se vytvoří homogeníé směs a shoří daleko lépe bez sazí a bordelu v podobě mikročístic.
Něco jinýho jsou přímovstřikovný benzínový motory ala TSI a FSI.
To je podobný svinstvo. Hoří tam chudá smes a aby nedošlo k poškození motoru tak se udělá ve válci vír a palivo se vstříkne doprostřed. uprostřčd je teda směs ok, ale na kraji chudá. Palivo pak hoří uprostřed ale opět není homogení a jsou tam kapky.
Takže EU uvažuje, že bude povonost mít DPF i na přímovstřikovaných benzínech.
To bude panečku parada potom.
Doufám, že to dává smysl, číst se mi to nechce
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 158
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třinec
- Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw
diesel do města
Na chvíli jsem přemýšlel jestli jsem s naftou opravdu neudělal chybu, ale už jsem v klidu. Stači dobře počitat. Každé má svoje pro i proti, já jsem spokojenej
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998
-
Offline
- Příspěvky: 6119
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
no je to tak, já benzín neodsuzuji, až bude jezdit za podobné peníze při stejném výkonu, jako nafta (v PHM), tak nemám problém. Určitě nějaký prcek typu Citroen C2 v té nejvýkonnější motorizaci, co si vezme ve městě 8 l benzínu je alternativou k ropáku ve V/XC 70, ale jen spotřebou a jízdními vlastnostmi. Na dovolené to už není.
Takže za mě, pokud v rodině nejsou 2 auta, ale jen jedno, tak takové, kde se vlezu bez problémů na dovolenou, pojede to i plně naložený a bude to ekonomické jak ve městě, tak i na dálkových trasách.
Takže za mě, pokud v rodině nejsou 2 auta, ale jen jedno, tak takové, kde se vlezu bez problémů na dovolenou, pojede to i plně naložený a bude to ekonomické jak ve městě, tak i na dálkových trasách.
-
Offline
- Příspěvky: 6119
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
pochopitelné to je. Ale není třeba výroba benzínu složitější než nafty. Složitější proces výroby si vezme zase daň v ekologii. To je jak s elektromobily, kde všichni říkají, jak jezdíš za nulové emise, ale co udělá výroba baterií, likvidace baterií, výroba samotné elektřiny s ekologií, to už neuvádí. No nic, hlavně ať nám to či ono jezdí ke spokojenosti 
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 3807
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
diesel do města
Nejsem si jistej, ale mám pocit, že právě benín je odpak při výrobě jiný látky. Ale jistě to nevím, tak velkej chemik nejsemHaben píše:pochopitelné to je. Ale není třeba výroba benzínu složitější než nafty. Složitější proces výroby si vezme zase daň v ekologii. To je jak s elektromobily, kde všichni říkají, jak jezdíš za nulové emise, ale co udělá výroba baterií, likvidace baterií, výroba samotné elektřiny s ekologií, to už neuvádí. No nic, hlavně ať nám to či ono jezdí ke spokojenosti
Každopádně s elektromobilama, máš recht. Týká se to i větrnejch a solárních elektráren, to je podobný.
Větši eko věcí je jen lobby na prachy a o eko v podstatě jde až na posledním místě.
Hlavně ať jezdí
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

