
Když jsme kupovali auto, tak jsme si vybrali V50, jiné ani nepřicházelo v úvahu, bylo pro nás optimální, a navíc superhezké.


Zapomněl jsi dodat:Haben píše:no věřím, že jsi to přímo nepocítil. Ale vypaří se ti ty peníze, když jedeš v dieslu? Nebo rozmnoží se ti peníze, když jedeš v benzínu?![]()
Pro odhalení, kam ty peníze mizí, doporučuji:
PRVNÍ DEN:
- nabrat plnou nádrž nafty (tuto částku do útraty nepočítej)
- ujet 500 km
- dotankovat na stejném stojanu do plné
- zaplatit za naftu
- jít na večeři
- zaplatit útratu za večeři
- spočítat útratu za naftu a za večeři
DRUHÝ DEN:
- vzít si do peněženky stejnou částku, co jsi projel a projedl včera
- nabrat plnou nádrž benzínu (tuto částku do útraty nepočítej)
- ujet 500 km
- dotankovat na stejném stojanu do plné
- zaplatit za benzín (kdyby to náhodou stálo více než minulý den nafta, tak si vem peníze alokované na večeři - pokud budou stačit)
- jít na večeři
- zaplatit penězi, které ti zbyly z celkového budgetu vyčleněného pro tento den - pokud už peníze nejsou, tak víš co ti nafta ušetřila a kam se ty peníze běžně "ztrácejí"
cuhan píše:Zkrátka,nafta mě smrdí,motor dělá kadla,kadla kadla,v zimě to mrzne,z oleje se stane po sto metrech černá hmota,nehledě na to že náklady na diesel motor jsou mnohonásobně dražší při kvalitě české nafty ...
Však jsem také psal u pojistky né vždy.Haben píše:- vyšší pojistka za T5 oproti D5? Není
- vyšší částka za servis? V čem? Zatím nepociťuji
- vyšší emise - 169 g/km u D5 nové XC70, T5 157 g/km - rozdíl 8%
- pořizovací cena - u ojetého auta, co jsem hledal já, byly ceny stejné, výběr neporovnatelný ve prospěch dieslů a i tak to byla bída
No a jinak, reakce byla na to, kam se vždy podějou ty peníze, které dáš za PHM benzín / nafta - nic víc
Benzín smrdí taky, zeptej se mých dětí a ženy. Smrdí jim jak nafta, tak i benzíncuhan píše:Zkrátka,nafta mě smrdí,motor dělá kadla,kadla kadla,v zimě to mrzne,z oleje se stane po sto metrech černá hmota,nehledě na to že náklady na diesel motor jsou mnohonásobně dražší při kvalitě české nafty ...
v klidu, debata je dobrá.dumi.cz píše:Však jsem také psal u pojistky né vždy.Haben píše:- vyšší pojistka za T5 oproti D5? Není
- vyšší částka za servis? V čem? Zatím nepociťuji
- vyšší emise - 169 g/km u D5 nové XC70, T5 157 g/km - rozdíl 8%
- pořizovací cena - u ojetého auta, co jsem hledal já, byly ceny stejné, výběr neporovnatelný ve prospěch dieslů a i tak to byla bída
No a jinak, reakce byla na to, kam se vždy podějou ty peníze, které dáš za PHM benzín / nafta - nic víc
servis přijde časem
u emisí nesmíš, sledovat jen CO2 který bych řekl, že je asi nejmenší zlo. Horš jsou ostatní věci, v případě ropáku třeba saze, a mikročástice.
neber to jako flame, jen debatujem
Ono to s těma emisema není tak jednoduchý.Haben píše: v klidu, debata je dobrá.
Saze - vždyť na tom nic špatného není. mikročástice - hmm, možná,a le já je ještě neviděl. Ale to je jedno, protože ať spaluješ benzín čř naftu, tak to ekologické není, že.
Servis přijde časem i u benzínu. Za kolik že je nová škrtící klapka? Jak často se mění svíčky? Takže případné vstřiky u dieslu v součtu přijdou obdobně. ale spotřeba je pořád nižší
Turbo má benzín také, plno elektroniky také...
Nejsem si jistej, ale mám pocit, že právě benín je odpak při výrobě jiný látky. Ale jistě to nevím, tak velkej chemik nejsemHaben píše:pochopitelné to je. Ale není třeba výroba benzínu složitější než nafty. Složitější proces výroby si vezme zase daň v ekologii. To je jak s elektromobily, kde všichni říkají, jak jezdíš za nulové emise, ale co udělá výroba baterií, likvidace baterií, výroba samotné elektřiny s ekologií, to už neuvádí. No nic, hlavně ať nám to či ono jezdí ke spokojenosti
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]