A zase to TDi - snad vyřešeno?

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Diky vsem za relativne prinosnou diskusi. Ochlazovani cerpadla asi nebude zrovna muj pripad,neb nemuzu nastartovat prave kdyz to mam studeny. Jakmile ale zhaveni rozsviti kontrolku,tak no problem (ted uz jsem naucenej vzdy pred studenym startem odpojit cidlo chl.kapaliny). Schvalne zkusim jeste posunout ten jezdec vahy jako M4jky (konecne vim jak se repasuji vahy v Boschi :green: ).
Porad mi ale vrta hlavou proc kolisa tah jen kdyz je vic jak 12-13st. Kdyz je chladneji tak tahne normalne. To mi hlava nebere...
Jeste takovej napad...vykoukal jsem ze pri bezicim motoru jakoby bzuci ovladaci ventil egru. Je to normalni?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od pepa.paur »

z-d-e-n-a píše:ted uz jsem naucenej vzdy pred studenym startem odpojit cidlo chl.kapaliny
to odpojování čidla teploty dělá to relé jak jsem dával odkaz, po nastartování ho to zase připojí.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

z-d-e-n-a: keď ma to napadne tak si vypočujem môj ventil na egr. ale nič také som zatiaľ nepostrehol. Ešte si spomínal nejaké čidlo teploty v tej váhe, ja som si tam nič také nevšimol, ktorá s tých vecí vo vnútri to je?

Edit: k tomu "repasu" váhy vzduchu jedna dôležitá pripomienka. Nech vás ani nenapadne očistiť tú dráhu niečim agresívnym čo ju ešte viac vysuší !!!!!!!!!!!! Najlepšie je zohnať si kontox na potenciometre alebo prípadne diavu na nábytok, ale s tou skúsenosti nemám. Proste ide o to aby sa tak nedrala a nerozsýpala pri prechode bežca po nej.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

pepa.paur píše:
z-d-e-n-a píše:ted uz jsem naucenej vzdy pred studenym startem odpojit cidlo chl.kapaliny
to odpojování čidla teploty dělá to relé jak jsem dával odkaz, po nastartování ho to zase připojí.
To je znama uprava u naftovych felicii,ale neresi to problem,pouze dusledek...
To M4jky: cidlo teploty je pred tou klapkou ve vaze,jakoby smerem od sani. Takovy curo s plastovou "kleci":
rps20140514_195253.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tak uz jsem na to mozna prisel...oxidace je svina. Kdyz jsem tu krytku odloupnul,byl tistak uplne zaroseny....
rps20140516_201554.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

Tak môj Pierburgáčik tiež stále bzučí, neviem či to je normálne ale robí mi to tiež. Mám jeden dotaz k tým hadičkám čo idú k nemu. Do čoho vedie tá najdlhšia čo lezie za podbeh kola na šoférovej strane? Vidím kam to ide ale absolútne netuším čo to je zač. Tá koncovka na hadičke je tam pekne vekom zapečená, a keď zoženiem správny priemer hadičky, tak ju vymením ale rád by som vedel čo to je za zázrak, len tak zo zvedavosti.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Takze jsou dve moznosti. Bud to bzucet ma,a nebo to mame v kelu oba... :green:
Jinak:
Bila-privod podtlaku
Zluta-vyvod k egr
Seda-propojeni na hadici mezi turbem a MAFem
rps20140521_193310.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

Dík za foto, pozrem či to mám správne zapojené a či lezie podtlak tam kam má. Aj tak ešte potrebujem zopár hadičiek povymieňať, tak to rovno skontrolujem. K tomu či to má alebo nemá bzučať by sa mohol niekto vyjadriť, ja nemám šajnu či to je normálne chovanie.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Naftaci,mrknete pod kapotovaci zarizeni,estli vam to taky bzuci. Jinak zas nemam klidny spani... :Rose:
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1461
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od kwiko »

je to ovladacia cievka pretlakoveho ventilu na turbe. zapojenie a funkcia nejako takto...
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=87750
v praxi ked to nefunguje tak zvycajne motor pri prutkej akceleracii vo vyssich otackach strati vykon. riadiaca jednotka zaregistruje prekrocenie tlaku v sani a obmedzi palivo aby sa predislo skodam na motori.

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

kwiko píše:je to ovladacia cievka pretlakoveho ventilu na turbe. zapojenie a funkcia nejako takto...
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=87750
v praxi ked to nefunguje tak zvycajne motor pri prutkej akceleracii vo vyssich otackach strati vykon. riadiaca jednotka zaregistruje prekrocenie tlaku v sani a obmedzi palivo aby sa predislo skodam na motori.
Ne-e,tohle ovlada egr ventil...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od pepa.paur »

tak na eSku hodně slabě bzučí, musím dát ucho až k němu, abych to slyšel, na Véčku jsem neslyšel nic, ale mám 2x MSA15.8 :unknown:
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

Tak dnes som ešte vymenil zopár starých hadičiek a otestoval či je vedenie podtlaku ok. Nevšimol som si ale nikde žiadny konektor, resp. elektroniku, ktorá by vedela vyhodnotiť či je niečo v neporiadku. z-d-e-n-a neviem či má zmysel riešiť stav tohto podtlakového ventilu. Stále mi ale vŕta hlavou ako je možné, že riadiaca jednotka vie o tom, že je EGR zaslepený/odpojený, resp. po odpojení zle určuje objem vzduchu v saní. Videl by som to ale skôr na iný problém.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od pepa.paur »

M4jky píše:Stále mi ale vŕta hlavou ako je možné, že riadiaca jednotka vie o tom, že je EGR zaslepený/odpojený, resp. po odpojení zle určuje objem vzduchu v saní.
Když dá řídící jednotka pokyn otevřít EGR ventil, tak zároveň očekává pokles průtoku vzduchu váhou (o ty výfukové plyny proudící skrz EGR), hlídá se tím funkce EGR a u řízení MSA15.8 to vede k rozsvícení kontrolky motoru, váha za to nemůže.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

Je mi jasné čo si napísal. U starších auťákov proste nie je hliadaný ten pokles prietoku vzduchu a nerozsvieti sa diagnostika. Každopádne EGR je v aute úplne zbytočná vec a neverím, že by jeho odpojenie mohlo mať nejaký vplyv na chod motora. Všetko je to len otázka číseliek, ktoré potom očividne nesedia. Zmes sa ale nastavuje podľa nameraných hodnôt prietoku vzduchu a nie očakávaných. Takže môj postoj k veci je jasný a aj z-d-e-n-a ho má v podpise: EGR "f*ck" off :)
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tak ovládací ventil, zdá se, nějakym způsobem asi funguje - zkoušel jsem ho odpojit za chodu motoru a hned to hodí chybu. Takže to asi funguje. Jen mě právě překvapilo že to "bzučí". Ale asi jsem si toho nikdy předtim nevšiml. Takže bych se v tom asi už radši nešťoural dle zlatého pravidla - co funguje - nerozebírej a neřeš. :green:
No každopádně EGR je prostě "ekozlo". Když to tak vezmu kolem a kolem už jen z principu to jde proti intercooleru - od turba vzduch cooler schladí aby pak kousek od vstupu do motoru zase otevřené egr vehnalo horké výfukové plyny. V podstatě chápu proč dnešní moderní motory mají extra chladič egr a mnohdy už i vodou chlazený... :fool:
Abych se ještě vrátil k mému původnímu problému s MAFem - jsem ve fázi zkoumání a testování záložní váhy,estli je v cajku. Takže až tak nějak vyzkoušim všechny jízdní režimy, fláknu tam zpět mnou "zrepasovanou" váhu a uvidíme. Jsem na to sám zvědav...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

Držím palce nech sa tvoje problémy s kolísaním ťahu výmenou váhy vyriešia :) Daj potom vedieť ako si dopadol.

Ja som teraz v procese odstraňovania už dúfam posledného problému zabezpečeného firmou Bosch a tým je palivové čerpadlo. Už sa teším na ten krásny chod motora po jeho repase. Holt som asi nemal šťastie na kus.
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od pepa.paur »

M4jky píše:Je mi jasné čo si napísal. U starších auťákov proste nie je hliadaný ten pokles prietoku vzduchu a nerozsvieti sa diagnostika. Každopádne EGR je v aute úplne zbytočná vec a neverím, že by jeho odpojenie mohlo mať nejaký vplyv na chod motora. Všetko je to len otázka číseliek, ktoré potom očividne nesedia. Zmes sa ale nastavuje podľa nameraných hodnôt prietoku vzduchu a nie očakávaných. Takže môj postoj k veci je jasný a aj z-d-e-n-a ho má v podpise: EGR "f*ck" off :)
no já bych EGR taky zaslepil, kdybych mohl :D
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

M4jky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 548
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Východní říše
Vůz: V70III 2.5FT MY2009

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od M4jky »

Tak to ti verím. Viem, že na niektorých autách to dokonca riešili nejakým vyblokovaním cez diagnostiku. Stále sme ale na tom čo sa týka moderných "prospešných" vecí pre motor oveľa lepšie ako nové autá :)
_________________
V70III 2.5FT Momentum, 147kW, MY2009, M66
Zmenilo majitela - Čmoud: V70I 2.5TDI '97, D5252T 103kW, manuál, uhlie

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od pepa.paur »

M4jky píše:Tak to ti verím. Viem, že na niektorých autách to dokonca riešili nejakým vyblokovaním cez diagnostiku. Stále sme ale na tom čo sa týka moderných "prospešných" vecí pre motor oveľa lepšie ako nové autá :)
jo, to jsem někde četl, řídící jednotka otevídá EGR v určitých otáčkách a zatížení, tak se to prostě přepíše, aby ho otevírala třeba v 6000 otáčkách a je hotovo :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12917
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od Urvanej »

EGR, pokud je slušně vychovaný, tak otvírá jen v režimech, kdy je klapka hodně přiškrcená, aby se snížily emise NO2. Proti tomuhle kurvítku osobně asi nic moc nemam. Kromě toho, že to zasírá klapku, je to celkem užitečná ekofičura.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

SGC
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 113
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od SGC »

z-d-e-n-a : a nerozhazuje se ti předvstřik? Třeba díky vyběhanýmu klínku na ozubeným kolečku, nebo volnýmu hlavnímu šroubu řemenice?

U mě tebou popisované problémy (akorát opačně - nechtělo to chytat hodně ohřátý po delší jízdě pod plynem) finálně vyřešila výměna startéru (je blízko turbíny a rozpálenej prostě netočil jak měl) - teď už chytne na první převalení.. a já už málem dal čerpadlo na repas..

Za studena to nechytlo jen tak 1 z 20ti startů..

.. případně někdě nějaká kostra.. nebo čidlo na bloku hlasí řídící jednotce bludy a ta pak neví, jak nastavit startovací dávku.. (diagnostika by odhalila, kdyby bylo vadný,ale co přesně hlásí už ne) - což by vysvětlovalo, proč to s odpojeným chytí na brk - nastaví se nouzová hodnota..

To cukání za jízdy možná čidlo teploty vody - podle údajů z něj se tuším nastavuje správnej poměr směsi

Možná snuška blbostí, ale rád bych pomohl.. sám vím, jak to trápilo mě.. už jsem to chtěl prodat kvůli tomu

PS. když točíš a nechytá, tak točíš jakoby normálně ve smyslu "plnou silou" starteru, nebo to zní "unaveně" - tak jako, že už nemůže?

Protože si začínám myslet, jestli ty naše špatný starty už prostě nejsou tím, že máme vyběhaný startery - někdě jsem četl (zkusím najít), že u vetšiny koncernových motorů je to tak, že pokud starter při točení z nějakýho důvodu nedosáhne požadovanýho xy minima otáček, tak řj. nepovolí start..

Já se snad u tebe stavím a půjčím ti svůj startér :-)
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Tak vaha vzduchu se zda jiz ok,kolisani tahu zmizelo. Takze to asi bylo opravdu tim zaoxidovanym tistakem,bo tak vybehany potenciometr jako M4jky jsem nemel. Spatne starty ale zustavaji. Alespon si uz umime poradit s vylitanou vahou,vid M4jky... :beer:
To SGC: starter mam v merku taky,menil jsem ho za verzi z MSA 15.8,zadna zmena nenastala,takze ho flaknu na repas a uvidime. Uz z preventivnich duvodu a pro klid v dusi.
Zda se jako by tocil vsi silou,ale z vlastni zkusenosti s predeslou oktavkou vim,ze rozdil je znat az po repasu starteru. Ono to pred repasem neni nejak moc poznat ze je utahanej.
S predvstrikem jsem jeste nehybal (to udelam ze vseho nejdriv),ale kdyz jsem to mel na diag tak 14 dni zpatky,tak byl na spodni hranici povoleneho rozsahu.
Pokracovani praci je ted na mrtvym bode diky nedostatku casu a taky spatnymu pocasi.
Takze moje tipy a plan praci bude nasledovny:
-serizeni predvstriku
-kontrola ukostreni motoru
-repas starteru
Pak se uvidi co dal. O vsem budu samozrejme informovat.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

SGC
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 113
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

A zase to TDi - vlažný špatně startuje + kolísání tahu

Příspěvek od SGC »

Tak super, že alespoň 50% úspěchu..:-) .. ono právě, jak píšeš - mě se taky zdálo, že se docela snaží, ale pak jsem slyšel jak točí novej a rozdíl tak jednou takovej :-) uplně slyšíš, tak se po zastartování tou setrvačností ještě dotočí :-) takový to fííííuu :-)

Osobně myslím, že tak 90 procent nás všech, co řeší starty má ty startéry prostě na hranici/za hranicí životnosti. A společně třeba se slabší baterkou (odběr při takovým startování jaxvině), vyběhanějším čerpadlem a třeba tím předvstřikem na spodní toleranci to může bejt pro start smrticí kombinace. No jsem zvědav, jak dopadneš po všech těch krocích a eventuální repasi, ale myslím, že bys mohl bejt mile překvapenej, co to dokáže za zázraky.
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

A zase to TDi - pokračování útrap

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Táákže popojedem.
Ukostření motoru "zrepasováno" i přes zjevně dobrý stav, předvstřik seřízen, startér vyčištěn, promazán....
Výsledek = nic :green:
Problém se studeným startem přetrvává, tzn. čím je okolní teplota větší, tím horší studený start. Pak chytá na drnc.
Kolísání tahu přetrvává,pouze se zlepšilo v přechodovém režimu mezi brždění motorem a lehounkém přidávání plynu. Toto bylo odstraněno samodomo repasí váhy.
Např. při testu 100-160km/h je velmi dobře znát díra v tahu nezávisle na jakýchkoli otáčkách či rychlosti. Prostě jako by mělo turbo díru. Někdy to je tak zoufalý, že před přidáním plynu do kopce turbo nesepne vůbec a Fabia SDi mě na zrychlení ozávodí.... :green: Pomůže podřazení.
Ještě jsem překontroloval všechny hadice co mají něco společnýho s turbem...vše se zdá být ok. Takže kam se mám zaměřit? TCV? MAP sensor? Diagnostiku mám, ale ta mi je prd platná, když nevim jaký to má mít hodnoty, že jo...
Ještě nějaké tipy? Jsem otevřen čemukoli. Ještě mě napadlo - co třeba děravý cooler?
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé