
"Vlažné" starty:
Když se mi při studeném startu ještě na chvíli rozsvítí kontrolka žhavení - no problem, chytne dobře a pak i normálně jede. Problém nastává při studeném startu kdy se už ale kontrolka žhavení nerozsvítí - dlouho točí a když motor nakonec překecám, vylítne z výfuku oblak nespálené nafty. A pak i tak cca 2h po jízdě to samý. Hodně podobný problém tu už řešil uživatel "Nevěsta" viz hýr:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=39662&start=25
Boužel ale s tím rozdílem že mi nepomůže počkat na zhasnutí SRS,jak doporučoval "dali".
Kolísání tahu:
Při šudlačce (např. udržování 50ky v obci) kolísá tah a i občas škubne. Neáleží na otáčkách motoru ani na ryclosti vozidla a ani na teplotě motoru. Dokonce někdy při kolísání tahu nepomůže ani přidání plynu - prostě jako by se motor dusil. Co mám ale vyzkoušeno - je to závislé na okolní teplotě vzduchu.

Exemplární případ ze včerejška: Jedu si to takhle v noci (teplota cca 11-13st.), vše bez problémů. Zastavim na pumpě natankovat, samozřejmě teplota kolem motoru stoupla,před opětovném nastartování ukazoval palubák 17st. A pak to začalo - opět horší start a následovalo kolísání tahu, škubání a to do té doby než motor zase začal sát studený vzduch z venku (11-13st) - poté opět vše v pořádku.
Odtud jsem vydedukoval že to záleží na okolní teplotě a samozřejmě to i souvisí s výše uvedenými problémy se studeným startem bez žhavení. Zkoušel jsem vypojit před "vlažným"startem vypojit čidlo teploty motoru - chytne na otočení. Selskym rozum mi říká čidlo teplotu nasávaného vzduchu - no jo ale kde ho hledat? Doufám že to neni ta fíčura co je v tělese váhy vzduchu před klapkou? Což by asi znamenalo celou váhu new...
Nějaké postřehy?