XC70 "vůle na diferenciálu a mezinápravě"?

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Maples
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 76
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 6
Vůz: XC70 2.5T AWD 2005

XC70 "vůle na diferenciálu a mezinápravě"?

Příspěvek od Maples »

Zdravím! Jsem tu nový, tak bych se tímto příspěvkem i rád představil.) V rodině jsme měli Volv několik, ale vlastní jsem si pořídil minulý týden. Je to XC70 v krásném stavu, 123t najeto.
Dnes jsem s autem musel na STK a tam mi však týpek neudělal zrovna velkou radost. "Problém" je v kardance - když za ní vzal, tak ji rukou vepředu i vzadu mohl otočit o několik stupňů a při zapojení zadních kol "bouchá". Sám říkal, že neví, jak to u toho auta je normální, každopádně pokud v tom něco mlátí, tak to asi úplně v pořádku nebude.)

Nejsem technik, sice mě zajímá co a jak funguje, ale moc tomu nerozumím - obracím se tedy na případné znalce volvího AWD systému - je taková vůle na hřídeli a bouchání při zapojení haldexu normální? Čím by to mohlo být a jak to opravit?
Jsem domluvený se svým mechanikem, že se mi na to podívá, ale do té doby, než bude mít čas s tím musím jezdit, tak mě případně uklidněte nebo varujte, abych si na to dal bacha.

Předem díky za odpovědi a švédské stroje ať jezdí! M

GDPR_user

XC70 "vůle na diferenciálu a mezinápravě"?

Příspěvek od GDPR_user »

Maples píše:Zdravím! Jsem tu nový, tak bych se tímto příspěvkem i rád představil.) V rodině jsme měli Volv několik, ale vlastní jsem si pořídil minulý týden. Je to XC70 v krásném stavu, 123t najeto.
Dnes jsem s autem musel na STK a tam mi však týpek neudělal zrovna velkou radost. "Problém" je v kardance - když za ní vzal, tak ji rukou vepředu i vzadu mohl otočit o několik stupňů a při zapojení zadních kol "bouchá". Sám říkal, že neví, jak to u toho auta je normální, každopádně pokud v tom něco mlátí, tak to asi úplně v pořádku nebude.)

Nejsem technik, sice mě zajímá co a jak funguje, ale moc tomu nerozumím - obracím se tedy na případné znalce volvího AWD systému - je taková vůle na hřídeli a bouchání při zapojení haldexu normální? Čím by to mohlo být a jak to opravit?
Jsem domluvený se svým mechanikem, že se mi na to podívá, ale do té doby, než bude mít čas s tím musím jezdit, tak mě případně uklidněte nebo varujte, abych si na to dal bacha.

Předem díky za odpovědi a švédské stroje ať jezdí! M
Ad 1 vyplň si bydliště,pak bude snazší tě nasměrovat k někomu,kdo tomu rozumí a nebrat v úvahu hňupa,který evidentně ví kulové.
Ad 2 jak jste docílili toho,že byl Haldex zaplý?? :lol: :lol: :lol:
Ad 3 neuvádíš kolik stupňů bylo možno kardan pootočit.Nemusí tomu být nic,nebo taky může být načlá úhlovka

Maples
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 76
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 6
Vůz: XC70 2.5T AWD 2005

XC70 "vůle na diferenciálu a mezinápravě"?

Příspěvek od Maples »

1) Hňup, co ví evidentně kulové není můj mechanik, ale člověk, co dělá na STK a neznám ho - tj ten mě na to vlastně jen upozornil, ale objednán jsem samozřejmě ke svému dlouholetému mechanikovi, kterému důvěřuju a tohle auto zná (měl ho předtím otec a pak jeho známý, tj historii znám do posledního detailu). Jsem z Prahy, rád uvítám i jakékoliv jiné tipy.)

2) Tohle taky nechápu - on tvrdil, že to v tom bouchlo, když jsem najížděl na tu jejich rampu - těžko říct, zda-li v takovém případě awd funguje, či je to nesmysl, případně jak poznám, že se připojuje zadní náprava? pamatuju si, že to bývalo slyšet, ale tam byl hluk a nevybavuju si to.(

3) Hřídel šla otočit poměrně volně rukou, kdybych to měl tipnout, tak to bylo rozmezí 10-15°, což už mi právě přišlo docela dost - rozhodně to není zanedbatelná vůle.

dík za odpověď, M

vityjan
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 959
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

XC70 "vůle na diferenciálu a mezinápravě"?

Příspěvek od vityjan »

Zastav se u Davida Patočky
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985

GDPR_user

XC70 "vůle na diferenciálu a mezinápravě"?

Příspěvek od GDPR_user »

Pokud je 10-15° otočení,pak bude nejpravděpodobněji problém v úhlovce nikoliv v Haldexu

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

XC70 "vůle na diferenciálu a mezinápravě"?

Příspěvek od wickey »

muze byt take vule v prednim a zadnim ulozeni kardanu - kazdopadne s tim zajed za nekym, kdo volvam rozumi.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Maples
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 76
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 6
Vůz: XC70 2.5T AWD 2005

XC70 "vůle na diferenciálu a mezinápravě"?

Příspěvek od Maples »

Díky všem za odpovědi.)
Auto už jsem měl na kontrole a řešily se i nějaké drobnosti (stabilizátory, brzdy, výbojka světla) a mechanik mi sdělil, že je to v pořádku, tj. ona vůle je normální a nikterak nepoukazuje na nějakou závadu, čímž se potvrdilo, že podezření opravdu vyřkl člověk, kterej je rád, když pozná na stk prasklou pružinu tlumiče:) Bylo mi to divné, u volva, které má 122t najeto.

Jediná věc, kterou pozoruji teď je časté (téměř každý druhý start) hlášení "DSTC - doporučen servis, systém přechodně vypnut", které také za chvíli zmizí a táta mi říkal, že to mu ukazovalo už cca před 4, 5 lety - tady jsem se dočetl, že jde o nějakou blbinku pod volantem, která se může vyměnit (je to tak?). Každopádně to asi není nic závažného a dá se s tím normálně jezdit, že? M

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12918
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

XC70 "vůle na diferenciálu a mezinápravě"?

Příspěvek od Urvanej »

Origo diagnostika by ti řekla, o co jde, ale ten tvůj mechoš jí asi nemá. Tak se hecni a sjeď za Davidem na kontrolu auta, ať si nezávisle ověříš stav a hlavně tu úhlovku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Maples
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 76
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 6
Vůz: XC70 2.5T AWD 2005

XC70 "vůle na diferenciálu a mezinápravě"?

Příspěvek od Maples »

Tak jsem nakonec auto hodil pro jistotu a celkovou servisní prohlídku do origo autoservisu do Stodůlek, závada byla prostá - kroužek DSTC pod volantem, jednoduchá a levná výměna.)
Taky jsem si postěžoval, že auto nejede zcela tak, jak by mělo a jsem rád, že jsem to udělal, protože byla prasklá hadička k chlazení klikové hřídele - auto lítá jako drak, nárůst výkonu o cca 15-20%.
Díky za tip na T6R servis, až budu potřebovat cokoliv dalšího, určitě tam zajedu, jen jsem chtěl, aby první pořádnou prohlídku udělali autorizáci (a jsem spokojenej)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12918
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

XC70 "vůle na diferenciálu a mezinápravě"?

Příspěvek od Urvanej »

Dost marně jsem tu hledal doporučení na T6R ;-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1005
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

XC70 "vůle na diferenciálu a mezinápravě"?

Příspěvek od David Patočka »

Ale notak nebuď na pána ošklivej, každej ví, že já nejsem T6R, ale jsem s nima v jednom dvorku......tak asi myslel tohle.

No a co se týče návštěvy autorizovaného servisu, tak určitě ANO, každý si musí vybrat ten správný servis, ale co ten kardan?

Ten se asi neřešil, počkáme, až se strhne úhlovka, no a pak se uvidí :roll:
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé