Zdravím volváci,
sice to bylo probíráno již v několika diskužích, ale nikde jsme se nedočetl nějákého závěru. Mám problém s neustalým kroucením kotoučům, Brembo, Brembo MAX, originám volvo zkrouceno, ATE také ale to nevím přesný typ. přemýšlím jaké ted, a opravdu se mi nechce řešit nějaké sportovní brzdy. prosím o vaše tipy
_________________ V 70II R automatik 2004 schwarz/atacama
Volvo S60 T5 automatik 184Kw 2001 schwarz/beige
Ono je to spíše o montáži. Všechno musí být perfektně vyčištěné, brzdiče se musí lehce vracet a taky musí lehce chodit na čepech. Martinopel i jiní ti to určitě potvrdí. Pak nevidím důvod, aby se kotouče zkroutily (teda jesti nejezdíš jako prase )
co se týká montáže a funkčnosti je vše tak jak má byt a pokud jde o tu jízdu jezdím pravidelně německou dálnici, a tam se člověk nevyhne prudkému brždění z vysoké rychlosti, a navíc s T5 se snad nedá ani loudat , takže zimmermann, to bude tedy asi ted volba, máte někdo k tomu odskoušeny nějaké destičky?
_________________ V 70II R automatik 2004 schwarz/atacama
Volvo S60 T5 automatik 184Kw 2001 schwarz/beige
mam ATE PD a spokojenost , jsou sice hlucnejsi ale brzdi dobre
_________________ Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato
Drak3n píše:Originalny kotuc sa nemoze pokrivit len tak.Bola kontrolovana aj hadzavost naboja ?
zatial nie, dnes mi dosli kotuce
ta ovalita sa tvorila dlhsie len teraz to doslo uz do extremu, ze to treba vymenit
neviem co ale znamena len tak
Prudke brzdenia zo 160 skoro na 0 neprospeju ziadnemu kotucu. Vsetky kotuce mam OK az na ten jeden predny lavy
Kolikrát odepíšeš kotouč po jednom prudkym břždění a pak stání na brzdě, kdy se pod destičkou chladí kotouč pomaleji a problém je na světě...
Snažim se dycky dobrzdit co nejdřív a pak ještě pomalinku dojíždět k překážce, aby měl kotouč šanci před zastavenim trochu zchladnout. Možná sem paranoidní, ale fyzika je svině.
Drak3n píše:Originalny kotuc sa nemoze pokrivit len tak.Bola kontrolovana aj hadzavost naboja ?
Problém je když někdo neví že to nejde Origo kotouče jsem taky ohnul. Jediný, co mi dlouhodobě drží jsou děrovaný Zimmermanny. Nedělám si ale iluze, že kdybych na ně (mám je na chrochtovi) koupil pořádný destičky, a brzdil s nima na krev, že by nezačaly praskat.
Urvanej píše:Kolikrát odepíšeš kotouč po jednom prudkym břždění a pak stání na brzdě, kdy se pod destičkou chladí kotouč pomaleji a problém je na světě...
Snažim se dycky dobrzdit co nejdřív a pak ještě pomalinku dojíždět k překážce, aby měl kotouč šanci před zastavenim trochu zchladnout. Možná sem paranoidní, ale fyzika je svině.
menili mi kdysi na sluzebaku kotouce, po asi 3000km na vymenu protoze krivy (ate), jezdil jsem s tim v klidu, zadny agresivni brzdeni. po vymene opet za ate se zkroutily znovu (a to jsem je poctive zajizdel lehkym brzdenim prvnich 500km, po intenzivnejsim brzdeni do zastaveni nohu z brzdy). za par tisic kotouce krivy jako prase, ale uplne. pri 60km/h stacilo pribrzdit a auto se cely rozklepalo.
tak nez jsem sel za sefem autodopravy, ze chci treti vymenu, tak jsem se nasral s tim, ze jim dam teda poradne na prdel. parkat jsem to rozjel asi na 140 a brzdil na 40, mam to z dalnice 3km domu, tak jsem v klidu dojel. druhy den brzdy nehazely. bylo to tak srovnany, ze ani minimalni naznak hazeni.
kdybych to osobne nezazil, neveril bych. co vy na to? byly to skutecne zvlneny kotouce nebo to mohlo byt neco jinyho?
Osobně jsem načetl, že zajíždět kotouče se mají na hulváta, ze 120ti do 20km/h a takhle to udělám 3x za sebou a zatim mi žádný házet nezačaly (ťukytyťuk). Když někomu brzy vyměňuju, tak mu to řeknu, že mu projedu cca 10km kvůli zajetí a fakt v pohodě. Ale nesmíš zastavit, protože ty kotouče jsou pak faaakt horký a ani 5km pomalé jízdy je stejně moc neochladí. Nejsem servis, dělal sem to zatim asi na 5ti autech, z toho tři moje
Důvodem je to, že při něžnym brždění od začátku nesjednotíš povrch a jelikož byly někde lehce orezlý nebo mastný, tak se tam udělá jinej povrch, kterej se hůř/líp otírá a místo pak má jinou tloušťku než zbytek kotouče.
67801 píše:průměr je myslím něco 305 mm, jak moc je to naročné technicky a finančne ubgrade na xc 90 nebo tak něco?
Tady si to pročti https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=6&t=38249 ja daval 320mm to jsou menší brzdy z XC90 pak jsou ješte 336mm ale postup přestavby je stejnej. Navíc jsou jen XCčkový třmeny a 4ks šrobu M 14 na přidělání třmenu a převrtá se 8 děr z 12mm na 14mm ja dal za dva zanovní třmeny 2000kč zbytek je klasika kotouče a destičky z XC90tky a udělaš to doma není to nic složityho. Ale menší než 17" disky na ty brzdy nedáš Třmeny na 336mm a na 320mm jsou uplně stejný je jinej držák třmenu co se šroubuje na těhlici. Brzdí to mnohem mnohem líp
_________________ VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw
Urvanej píše:Osobně jsem načetl, že zajíždět kotouče se mají na hulváta, ze 120ti do 20km/h a takhle to udělám 3x za sebou a zatim mi žádný házet nezačaly (ťukytyťuk).
K brzdovým destičkám Pagid Rs29 co mám teď na 850 (konečně něco s čím se AP racing brzdy chovaj tak jak by od nich člověk čekal - je to jako vyhodit kotvu ) jsem si stáhnul následující postup zajíždění: 4-6x 150-80 s mírným až středním tlakem, mezi pokusama několik sekund, takže hned jak to rozhoupete zpátky na 150 (některý auta by asi nebyly schopný zajížděcí proceduru dát). Ihned po dokončení 180-80 se středně vysokým až vysokým tlakem na pedál ale nenechat kola zablokovat ihned po tom 4-5x mírný přibrzdění aby se to vyčistilo a znovu... opakovat ještě jednou až dvakrát. Celkem brut. Prováděl jsem to v noci - na německý dálnici samozřejmě asi ze mě sousedi z německý spolkový republiky museli mít celkem radost