Povinné svicení 480

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 347
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

#1 Povinné svicení 480

Příspěvek od Jirrka »

Vim, že se to už resilo. Doslo se k nejakemu zaveru?. Resp. pujde to nejak udelat, aby clovek nemusel jezdit s vyklopenejma. Jinak si muzeme rovnou shanet nahradni servomotorky, protoze ty co tam jsou urcite nejsou dimenzovany na tak caste pouziti (vycerpame brzo pocet cyklu, na ktery jsou dimenzovany)
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#2

Příspěvek od LukášM »

No nevyřešilo, možnost je koupit přídavná světla hella pro denní svícení.
Mají homologaci, je k nim relé, kabeláž, prostě komplet. Cana od 2tisíc.
Ale také když vyndáš ty světla jak je parkovačka, tak tam je objímka do které se dá vložit údajně dvouvláknová žárovka (buhužel ne 21/5w) ale musí být 21/4w, jinak prý působí problémy relátkům a CEM.
No a potom to 21w vlákno v žárovce je pro denní svícení. ale nejsem si jist jestli by to prošlo u policie.
jinak odkaz je zde: http://www.volvo-480-europe.org/cardata ... nstall.php

BTW: Je to docela opruz ta předělávka, takže doufám, že se mi to podaří a bude to fungovat tak jak by mělo.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Tom480
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 682
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Denní svícení

Příspěvek od Tom480 »

Já to zatím udělal jednoduše. Místo té 5W pozičky jsem dal rovnou jednovláknovou 21W žárovečku a přes den jezdím jen na to - stačí otočit jednou ovladač na světla.

Co na to policajti zatím nevím, ale mám připravenou řeč - je to švédské auto a tam už se přes den svítí léta, takže to takto už vyrobili... :oops:
_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#4

Příspěvek od LukášM »

Tak stejnou výmluvu chystám použít i já, snad to vyjde :wink: :oops:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#5

Příspěvek od Fery »

Tak tohle by mě asi s Porschákem nezkousli. Taky to budu muset nějak pořešit. Těch servomotorků by bylo škoda a zrovna nejsou laciný.

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#6

Příspěvek od LukášM »

914 nebo 924 nebo 944?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#7

Příspěvek od Fery »

Jenom 944. Ale stejně bude muset jít ze stáje, takže ještě uvidím, jestli to nenechám novýmu majiteli

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#8

Příspěvek od LukášM »

944 je dobrá, já se chystal na 924 jen tak pro radost, pak jsem začal rozmýšlet 911 - 3.0 SC r.v.79, prostě nádhera, peklo je jak se svezeš, tomu se nic nevyrovná...no a teď začnu stavět barák (vidím to tak na 10 let jak za komoušů :cry: ) a je po autě :!:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 347
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

#9 Výmluva

Příspěvek od Jirrka »

Napadla mě výmluva pro policajty. A to: Sviceni temito svetly je schvaleno od Volvo, mam to ve velkym technicaku. Ted mi to proslo technickou (muj pripad).
Velky technicak se v aute nevozi. Mohou si to overit v nejake databazi?
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#10

Příspěvek od LukášM »

Tak jim ten techničák ukážeš u správního řízení, kde pak vyfásneš 5000Kč, protože sis neměl dělat srandu :D :D :D
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 347
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

#11

Příspěvek od Jirrka »

Bych do spravniho rizeni nesel. Kdyby to nezbastili tak zaplatim 1000,-Kc a prijdu o bod. Ale myslim, ze to je lepsi vymluva nez rikat, ze to tam ma Volvo z výroby, zvlast, kdyz vidim priblizne stejne stary Mazdy323F a jiny vozitka s vyklapeckama jak jezdej s vykolpenejma svetlama. Jinak si myslim, ze vyklopeny svetla nejsou zrovna to prave orechove pri pripadnem stretu s chodcem. 8)
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 347
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

#12

Příspěvek od Jirrka »

Pri studovaní navodu k pouziti V480-Betriebsanleitung jsem si vsiml tohoto Jsou predepsane zarovky pro Stand-/Erkennungsleuchte 4/21W. To potvrzuje to, ze je treba pouzit 21/4 W. Co jsou vsak tyto svetla. Resp. za co jsou povazovana. Jedny jsou parkovacky a druhe? U normalnich svetel (potkavací/dálková) je jina wattáž. 60/55 W. Z tohoto duvodu je pak denní svícení žárovkou 21W nedostatečné. A ja ke vsemu nemam tu 3 kontaktni objimku.Co si o tom myslite?
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Marek Vild
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 183
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4

#13 Povinné svicení 480

Příspěvek od Marek Vild »

Jirrka píše:Vim, že se to už resilo. Doslo se k nejakemu zaveru?. Resp. pujde to nejak udelat, aby clovek nemusel jezdit s vyklopenejma. Jinak si muzeme rovnou shanet nahradni servomotorky, protoze ty co tam jsou urcite nejsou dimenzovany na tak caste pouziti (vycerpame brzo pocet cyklu, na ktery jsou dimenzovany)
Tak mě napadá... Ve Švédsku je celodenní svícení poměrně dlouhodobá záležitost, takže s potřebnou životností servomotorků se snad už muselo počítat při konstrukci vozu.... nebo ne :?:
_________________
Marek, V 850, 1996, B5202S

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#14

Příspěvek od LukášM »

Kdyby si Jirrko četl pořádně, tal Volvo vybavovalo některé 480 světly Daytime running lights (DRL), ale pouze do některých zemí.
Proto také vedou ke světlům 3 dráty, parkovačka, DRL a kostra. Tam kde světla byla předepsána má auto i tři kontakty v objímce (jinak standartně 2) a také má jiný Bulb failure relé a trošku jinak poskládané propojky ve spínači světel.
Nemyslím si, že pro denní svícení je 21 W nedostatečné, Hella má dokonce jenom 6 W.
Problém nastane pokud policista nebude chtít věřit tomu, že je to originál z výroby. Ani bych se mu nedivil, kolik 15 let starých aut má světla pro denní svícení?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 347
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

#15

Příspěvek od Jirrka »

Tak to je dobry. Mam sice 2 kontaktni objimku, ale zastrcka je 3 kontaktni. Ja uz policajty nejak ukecam. 8) :lol:Jo a jeste jsi nenapsal, jestli jsi uz to predelal na denni sviceni. byl to velkej orpus?
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#16

Příspěvek od LukášM »

Já vlastně nic nepředělával, dal jsem tam pouze 3 kontaktní objímky a bylo vyřešeno.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#17

Příspěvek od LukášM »

Jirrko vezmi multimetr a proměř ten konektor vedoucí k parkovačce (vertikální je kostra, spodní je parkovačka a horní je pro denní svícení).
Pokud propojíš kostru + denní svícení a zapneš klíček, měl bys tu mít 12 Voltů, pak zapni parkovačky a měl bys tam mít 0 Voltů.
Jediné co potřebuješ je 3 kontaktní objímka žárovky. Použij původní, nahřej šroubovák, propal díru pro třetí kontakt a ten uprav z nějaké plastové objímky, kterou koupíš za pár kaček. Při troše zručnosti a trpělivosti by si je ohl udělat i z plechu. No a to je vše....
Třeba takhle nějak....a máš denní svícení...
Přílohy
Upraveny kontakt.JPG
Upraveny kontakt.JPG (61.73 KiB) Zobrazeno 1752 x
Objimka.JPG
Objimka.JPG (37.61 KiB) Zobrazeno 1752 x
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 347
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

#18

Příspěvek od Jirrka »

Diky. S tim propalenim dirky me tu uz taky napadlo 8) . Jen ted premyslim, jestli se do toho pustit hned nebo az po statnici 24.srpna. V kazdem pripade prubeh praci napisu. Prvni zkusim predelat spinac svetel a zmerim jestli mi to dava.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Tom480
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 682
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#19

Příspěvek od Tom480 »

LukášM píše:Já vlastně nic nepředělával, dal jsem tam pouze 3 kontaktní objímky a bylo vyřešeno.
Kde jsi ty tříkontaktní objímky sehnal? Udělal bych to taky tak...
_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#20

Příspěvek od LukášM »

Měl jsem štěstí, našel jsem je v autě co jsem koupil na ND. Ale předělej to jako jsem to předělal já do jedné 480tky. Stejně to udělal i Standa.....
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=5276
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 347
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

#21

Příspěvek od Jirrka »

LukášM píše:Jirrko vezmi multimetr a proměř ten konektor vedoucí k parkovačce (vertikální je kostra, spodní je parkovačka a horní je pro denní svícení).
Pokud propojíš kostru + denní svícení a zapneš klíček, měl bys tu mít 12 Voltů, pak zapni parkovačky a měl bys tam mít 0 Voltů.
Jediné co potřebuješ je 3 kontaktní objímka žárovky. Použij původní, nahřej šroubovák, propal díru pro třetí kontakt a ten uprav z nějaké plastové objímky, kterou koupíš za pár kaček. Při troše zručnosti a trpělivosti by si je ohl udělat i z plechu. No a to je vše....
Třeba takhle nějak....a máš denní svícení...
tak 12V tam mam, takze staci udelat 3ti kontakt do objimky, jestli jsem to pochopil a nemusim nic predelavat v prepinaci.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Tom480
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 682
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Vůz: V480 2.0i B20F 95 - Collection 217/480
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#22

Příspěvek od Tom480 »

Jirrka píše: tak 12V tam mam, takze staci udelat 3ti kontakt do objimky, jestli jsem to pochopil a nemusim nic predelavat v prepinaci.
Znamena to tedy, ze kdyz zapnes klicek, rozsviti se ti predni svetla na 21 W, ale nesviti ti zadni potkavaci? Je to tak spravne podle zakona? Nebo musi svitit i zadni?
_________________
Je: V480 2.0i B20F 1995 tm. zelená metalíza Collection 217/480, XC60 II T5 Momentum Polestar tm. hnědá metalíza, V480Turbo 1.7T B18FT 1994 černá - Project
Bylo: V480ES 1.7i B18F 1988 červená, V480ES 1.7i B18FP 1990 stříbrná, V480S 2.0i B20F 1994, černá metalíza, V480S 2.0i B20F 1995, tm. zelená metalíza, XC70 2.5T AWD B5254T2 tm. šedá metalíza
NEPTUN MASTERS - SWIM CLUB

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 347
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

#23

Příspěvek od Jirrka »

Jsem neresil. Jen jsem ted zmeril jestli je napeti mezi zemi a dennim svicenim, po zapnuti klicku. A je. Nemam jeste upraveny objimky. Zitra koupim neco, z ceho tam implantuju kontakt.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#24

Příspěvek od LukášM »

Tom480 píše:
Jirrka píše: tak 12V tam mam, takze staci udelat 3ti kontakt do objimky, jestli jsem to pochopil a nemusim nic predelavat v prepinaci.
Znamena to tedy, ze kdyz zapnes klicek, rozsviti se ti predni svetla na 21 W, ale nesviti ti zadni potkavaci? Je to tak spravne podle zakona? Nebo musi svitit i zadni?
Jo je to přesně tak, po otočení klíčkem svítí světla pro denní svícení a nic jiného, teda ještě přístrojovka.

Podle zákona je to OK viz.

V následujícím textu uvádíme vybrané požadavky na umístění z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní) na denní svítilny:

počet - dvě na přídi vozidla
na šířku - max. 400 mm od bočního obrysu vozidla a nejméně 600 mm mezi sebou (u vozidel s šířkou menší než 1300mm může být 400 mm)
na výšku - od 250 mm do 1500 mm nad vozovkou.
K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme zejména, že jejich zapojení zajistí plnění následujících podmínek:

svítí samostatně bez obrysových světel,
automaticky se zapínají s polohou "klíčku" pro běh motoru a zhasnou po vypnutí motoru,
povinně se automaticky vypínají při rozsvícení světlometů
kontrolka je nepovinná.
Z výše předepsaných požadavků na montáž vyplývá, že se automaticky rozsvítí bez dalších světel či svítilen.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 347
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Pardubice

#25

Příspěvek od Jirrka »

Poooooooomoc mne to sviti obracene. Zapnu klicek sviti parkovacka, prepinac do polohy 1 - sviti denni svetla, poloha 2 vyklopi se a rozsviti se potkavacky, ale zustanou svitit denni (neprepne se na parkovacky). To uz je doce odber ne?
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „300 / 400“