Světla pro denní svícení ve 480 i jinde

jak si doma vyladit motor apod.
This topic is 13 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Světla pro denní svícení ve 480 i jinde

Příspěvek od standa »

Měl jsem dnes v dílně zakázečku - oživit světla pro denní svícení u volva 480.
Po prostudování schemat jsem zjistil, že dráty jsou natažený z výroby, spínač světel je taktéž připraven, pouze je potřeba upravit objímky pro instalaci dvouvláknové žárovky a propojit cosi s čímsi v relátkové centrále.
Funguje to následovně: po zapnutí zapalování (spínač světel v pozici 0) se rozsvítí 21W vlákna v předních pozičkách a podsvícení palubního počítače naplno - JINAK NIC. Po přepnutí na parkovačky se přepnou vlákna v pozičkách na 5W a rozsvítí se koncová světla a podsvícení všech budíků - pokud je reostatem nastaven menší jas než maximální, poslušně pohasne i podsvícení počítače. Problémy s žárovkou 21/5W vs. 21/4W, se spínačem světel nebo s kontrolkou prasklé žárovky nenastal (bodejť by nastal, když to žádnej BULB FAILURE DETECTOR pro přední světla nemá 8) )

Závěry:
1. Doufám, že i u nás se pod pojmem světla pro denní svícení rozumí svícení bílým světlem dopředu bez koncových světel.
2. V pojistkové skříňce je pojistka označená DAY RUNNING, v návodech na použití je o světlech pro denní svícení zmínka, ve schematech je to zakresleno a úprava objímek je neozbrojeným pohledem nezjistitelná. Už fakt nevím, s čím by mohli poliši dělat potíže.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 7931
Registrován: 28 zář 2003 23:02
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Světla pro denní svícení ve 480 i jinde

Příspěvek od Honza »

standa píše:
Závěry:
1. Doufám, že i u nás se pod pojmem světla pro denní svícení rozumí svícení bílým světlem dopředu bez koncových světel.
Zákon praví toto:
Osvětlení vozidel
§ 32
(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.
2)odkaz na Tramvaj musí mít rozsvícena potkávací světla nebo světla pro denní svícení.
(2) Vozidlo musí mít za jízdy při snížené viditelnosti rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.

Konec citace.
Z toho vyplývá že musí svítit i zadní obrysovky. Možná se ale pletu. :roll:

odkaz - zvláštní předpis:
2) Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb.

Tento zákon zatím nemám
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi,96 / V70I 2,5TDi,98

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2502
Registrován: 14 bře 2006 08:12
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

Koukám, že za chvíli již nebude 480tka bez světel upravených pro denní svícení.

Standa: mě svítí přístrojovka po otočení klíčku i bez rozsvícených světel a myslím, že je tomu tak u každé 480.

Honza: pokud je vozidlo vybaveno světly pro denní svícení nebo jsou dodatečně namontovány, pak musí svítit jen tyto světla a to automatisky po otoční klíčku (nastartování). Tyto světla nesmí být použita za snížené viditelnosti (někdo je doporučuje také spíše pro použití ve městě).

Pro namontování platí:

V následujícím textu uvádíme vybrané požadavky na umístění z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní) na denní svítilny:

počet - dvě na přídi vozidla
na šířku - max. 400 mm od bočního obrysu vozidla a nejméně 600 mm mezi sebou (u vozidel s šířkou menší než 1300mm může být 400 mm)
na výšku - od 250 mm do 1500 mm nad vozovkou.
K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme zejména, že jejich zapojení zajistí plnění následujících podmínek:

svítí samostatně bez obrysových světel,
automaticky se zapínají s polohou "klíčku" pro běh motoru a zhasnou po vypnutí motoru,
povinně se automaticky vypínají při rozsvícení světlometů
kontrolka je nepovinná.
Z výše předepsaných požadavků na montáž vyplývá, že se automaticky rozsvítí bez dalších světel či svítilen.

Upozorňujeme, že hodnocení předepsaného umístění a zapojení dle předpisu EHK/OSN č. 48 je odborná záležitost, která není určena k individuálnímu posouzení. Doporučujeme proto odbornou montáž a kontrolu ve zkušební stanici (vybrané STK) nebo v pověřené zkušebně (ÚSMD Praha nebo TÜV ÚVMV Praha).

Po dodatečném namontování denních svítilen nejde o přestavbu vozidla ani o změnu technických údajů v registru či TP.

Zápis se tedy žádný neprovádí obdobně jako u mlhových svítilen.

Výše uvedeným způsobem namontované svítilny tedy zjevně plní současné požadavky §32 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb. v posledním platném znění.

Informace poskytla:
Jaroslava Belatková
sekretariát ředitele odboru schvalování vozidel a předpisů
Ministerstvo dopravy České republiky
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

Poooooooomoc mne to sviti obracene. Zapnu klicek sviti parkovacka, prepinac do polohy 1 - sviti denni svetla, poloha dva vyklopi se, ale zustanou svitit denni. To uz je doce odber ne?
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

FTN
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 10 lis 2006 18:08
Vůz: SAAB 9000
Bydliště: Praha 4

Re: Světla pro denní svícení ve 480 i jinde

Příspěvek od FTN »

standa píše: Po prostudování schemat jsem zjistil, že dráty jsou natažený z výroby, spínač světel je taktéž připraven, pouze je potřeba upravit objímky pro instalaci dvouvláknové žárovky a propojit cosi s čímsi v relátkové centrále.
To "propojit cosi s čímsi v relátkové centrále" je dost neurčitý. Mohl bys to trošku upřesnit? Blíží se mi prázdniny, tak bych to chtěl udělat a tohle je jedinej bod, u kterýho si nejsem jistej. Díky.
_________________
Je: Saab 9000CS, 2,3T, 1996
Bylo: V480ES, 1987

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

vyfoť relátkovou centrálu a pošli mě to na stanislav.dosadil()post.cz

existuje víc možností
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

FTN
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 10 lis 2006 18:08
Vůz: SAAB 9000
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od FTN »

Dovolte, abych přidal svojí dnešní zkušenost:
Vyjížděl jsem ze školy a asi po 50-100 metrech, mě zastavili policajti. V tu chvíli jsem ještě zkrátka neměl rozsvíceno - to uznávám, rozsvícím ze zvyku později. Policajt (trochu nabroušenej) si ode mě nechal vyjmenovat všechny světla, co na autě jsou (měl problém s výrazem "obrysová", podle něj bylo správně "parkovací"... ) a já jsem s klidem uznal, že jsem prostě nesvítil. Několik minut vyplňoval ten blok a já jsem se ho mezitím vyptával.
Co se týče světel pro denní svícení, tak podle něj (řikal, že "si myslí") musí svítit i na zádi vozu! Pokud by svítilo těch 21W na místě těch parkovaček-obrysovek, tak říkal, že on by to uznal, ale že nemůže zaručit, že to uznají i ostatní kolegové... Takže jediná možnost, jak se 100% vyhnout problémům s policií je buď koupená sada přídavných světel pro denní svícení, nebo mít rozsvícený potkávačky (tzn. vyklopený, tzn. to, čemu se bráním)...
A ještě se mi rozbil spínač brzdových světel... Měl jsem dneska špatnej den...
Náklady:
200,- pokuta, 10minut
100,- spínač brzdovek u Elitu, 30minut oprava
Naposledy upravil(a) FTN dne 15 bře 2007 18:00, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Saab 9000CS, 2,3T, 1996
Bylo: V480ES, 1987

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2035
Registrován: 07 kvě 2004 21:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od standa »

LukášM píše: ...V následujícím textu uvádíme vybrané požadavky na umístění z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní) na denní svítilny:

...svítí samostatně bez obrysových světel,

...Z výše předepsaných požadavků na montáž vyplývá, že se automaticky rozsvítí bez dalších světel či svítilen.


Informace poskytla:
Jaroslava Belatková
sekretariát ředitele odboru schvalování vozidel a předpisů
Ministerstvo dopravy České republiky

Jestli Jarka nedělá na ministerstvu jenom kafe, tak je poliš hňup.

...ale dobrosrdečnej hňup, protože ti dal jen dvě kilča :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

FTN
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 10 lis 2006 18:08
Vůz: SAAB 9000
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od FTN »

standa píše:...ale dobrosrdečnej hňup, protože ti dal jen dvě kilča :D
Kolik mi mohl dát??? :shock: :?:
_________________
Je: Saab 9000CS, 2,3T, 1996
Bylo: V480ES, 1987

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

FTN píše:
standa píše:...ale dobrosrdečnej hňup, protože ti dal jen dvě kilča :D
Kolik mi mohl dát??? :shock: :?:
mohl zacit na litru a vesele pokracovat smerem nahoru
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

FTN
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 10 lis 2006 18:08
Vůz: SAAB 9000
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od FTN »

bidak píše:
FTN píše:
Kolik mi mohl dát??? :shock: :?:
mohl zacit na litru a vesele pokracovat smerem nahoru
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
_________________
Je: Saab 9000CS, 2,3T, 1996
Bylo: V480ES, 1987

bidak
Offline
Příspěvky: 496
Registrován: 06 srp 2004 18:39
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od bidak »

FTN píše:mohl zacit na litru a vesele pokracovat smerem nahoru
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:[/quote]

ty dva stovaky jsou vzhledem k novemu zakonu spis takovy tuzer :wink:
_________________
850 '96 automat
S40 '00 automat
V70 '15 automat

Jirrka
Offline
Příspěvky: 567
Registrován: 22 dub 2004 18:53
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

No tutove tuzer :lol: . Pac by ti mel sebrat bodika a dat ti 1 litr.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,
This topic is 13 years a 6 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Jak co vyladit???“