TomasB: dovolím si oponovat, maximálně podružně, vlivem vyššího odporu vzduchu ve "vyšší" rychlosti. Skutečná spotřeba s většími koly vzroste, protože ujedeš větší vzdálenost (na stejnou co ukazuje auto) na jedno otočení, nicméně na vztah mezi reálem a PC by to vliv mít nemělo.
Kola se otáčejí ve stále stejném poměru, tudíž nevim proč by velikost kol ovlivnila rozdíl mezi PC a čerpáním. Jen reál už nebude reál
V řj musí být nějaká korekce na vstřiky či čerpadlo, ale tomu už vůbec nerozumim.
to mi je jasné, že má velikost pneu vliv na PP. Má úvaha zněla, že nevím, zda se dá nastavit v PP, kolik každá otáčka kola znamená ujetých metrů. To může pak vysvětlovat, proč někomu PP ukazuje pravdu, někomu plus někomu mínus...
To urvanej: přiznám se, nezkoumal jsem, jak se vypočítává průměrná spotřeba, aktuální spotřeba. Ale ze zkušenosti, kdy montuji tachometr na horské kolo, tak pokud zadám jiný než správný rozměr, tak to ukazuje jinou rychlost a jiný počet ujetých metrů. Takže pokud to ukazuje nepravdu ve vzdálenosti a rychlosti a k nepravdě začneš počítat i se spotřebu, tak i spotřeba na ujeté km by měla být jiná, než pravdivá. Co mohu vyzkoušet, tak dát na jednu nádrž sestřiny 16" a pak uvidím, zda bude spotřeba stejně ulhaná jako s 15" či jiná.
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Napr. 225/45 R17 a 205/55 R16 su po obvode skoro rovnake.
Rozdil v % 100:100,38 cize minimum.
Na spotrebu robi neplechu skur sirka, alebo nepresna benzinka
ja to porovnaval na 3 ruznych a vychazelo to stejne, takze stojany asi neokradaj. jen v liberci z agipu mam pocit, ze realne dava min nez napocita. uz tam netankuju.
haben: jde o to, že to co ukazuje pal PC za spotřebu a "skutečná" zjištěná dle takování se opírají o stejný údaj ujeté vzdálenosti, který při jiném obvodu pneu neni správný.
Spotřeba vztažená na km na budíku tedy při použití větších pneu vzroste, protože v realu ujedeme vzdálenost větší
Sakra se mi z toho kouří z kebule...
Máš pravdu, že i já na benzince vycházím nejspíše z nesprávných údajů o ujetých km. V závěru lze asi říci, že prostě pravdu se nedovíš. Nakonec je to jen číslo, kdy si člověk vsugeroval, že 6 je dobré číslo, ale 7 už je špatné .
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
ještě mě tak napadá. Ony nakonec ty automobilky nekecají, neklamu spotřebitele, ty auta fakt jezdí za 3,9 za 4,2 - jen nám blbě měří PP ujetou vzdálenost
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Urvanej píše:TomasB: dovolím si oponovat, maximálně podružně, vlivem vyššího odporu vzduchu ve "vyšší" rychlosti. Skutečná spotřeba s většími koly vzroste, protože ujedeš větší vzdálenost (na stejnou co ukazuje auto) na jedno otočení, nicméně na vztah mezi reálem a PC by to vliv mít nemělo.
Kola se otáčejí ve stále stejném poměru, tudíž nevim proč by velikost kol ovlivnila rozdíl mezi PC a čerpáním. Jen reál už nebude reál
V řj musí být nějaká korekce na vstřiky či čerpadlo, ale tomu už vůbec nerozumim.
To víš že velikost pneu má vliv na číslo spotřeby, které se ti objeví na PP. Vem si, že auto jinak vyhodnocuje vzdálenost, ale palivo to počítá furt stejně, protože technika, která to vyhodnocuje samozřejmě netuší, že jsi dal jiný rozměr. Ujedeš delší/kratší vzdálenost, ale PP si stále bude myslet, že jsi ujel méně nebo více. Prostě tohle má vliv každpádně. Dáš větší kola a dle PP musíš mít menší spotřebu(pozorovat pokles). Otázkou je, jestli to postřehneš. Záleží na změně obvodu pneu.
_________________ Ford Mondeo kombi 2,0TDCi 120kW, Titanium Plus + sada Comfort + sada Style 18 + sada Assist, MY 2014
Volvo S40, 2,4i 125kW, r.v. 2007
Haben píše:to mi je jasné, že má velikost pneu vliv na PP. Má úvaha zněla, že nevím, zda se dá nastavit v PP, kolik každá otáčka kola znamená ujetých metrů. To může pak vysvětlovat, proč někomu PP ukazuje pravdu, někomu plus někomu mínus...
To urvanej: přiznám se, nezkoumal jsem, jak se vypočítává průměrná spotřeba, aktuální spotřeba. Ale ze zkušenosti, kdy montuji tachometr na horské kolo, tak pokud zadám jiný než správný rozměr, tak to ukazuje jinou rychlost a jiný počet ujetých metrů. Takže pokud to ukazuje nepravdu ve vzdálenosti a rychlosti a k nepravdě začneš počítat i se spotřebu, tak i spotřeba na ujeté km by měla být jiná, než pravdivá. Co mohu vyzkoušet, tak dát na jednu nádrž sestřiny 16" a pak uvidím, zda bude spotřeba stejně ulhaná jako s 15" či jiná.
Na ten experiment by jsi ale musel je naprosto stejně a za stejných podmínek, to se ti nemůže podařit. Pak je otázka, jak velkej vliv to mít bude, jestli to bude průkazné.
Jinak nevím jak u Volva, ale u Octavky a jiných koncernových aut lze kalibrovat PP s odchylkou tuším +/-15%. Dělá se to přes VAS. Musíš si vystopovat rozdíl oproti reálu, spočítat odchylku v procentech a o tolik % to pošoupneš požadovaným směrem.
_________________ Ford Mondeo kombi 2,0TDCi 120kW, Titanium Plus + sada Comfort + sada Style 18 + sada Assist, MY 2014
Volvo S40, 2,4i 125kW, r.v. 2007
Urvanej píše:TomasB: dovolím si oponovat, maximálně podružně, vlivem vyššího odporu vzduchu ve "vyšší" rychlosti. Skutečná spotřeba s většími koly vzroste, protože ujedeš větší vzdálenost (na stejnou co ukazuje auto) na jedno otočení, nicméně na vztah mezi reálem a PC by to vliv mít nemělo.
Kola se otáčejí ve stále stejném poměru, tudíž nevim proč by velikost kol ovlivnila rozdíl mezi PC a čerpáním. Jen reál už nebude reál
V řj musí být nějaká korekce na vstřiky či čerpadlo, ale tomu už vůbec nerozumim.
To víš že velikost pneu má vliv na číslo spotřeby, které se ti objeví na PP. Vem si, že auto jinak vyhodnocuje vzdálenost, ale palivo to počítá furt stejně, protože technika, která to vyhodnocuje samozřejmě netuší, že jsi dal jiný rozměr. Ujedeš delší/kratší vzdálenost, ale PP si stále bude myslet, že jsi ujel méně nebo více. Prostě tohle má vliv každpádně. Dáš větší kola a dle PP musíš mít menší spotřebu(pozorovat pokles). Otázkou je, jestli to postřehneš. Záleží na změně obvodu pneu.
Ale určitě to bude zanedbatelný ! Taková D5-ka kecá tolik - jak moc máš ojeté vstřiky
danki píše:Napr. 225/45 R17 a 205/55 R16 su po obvode skoro rovnake.
Rozdil v % 100:100,38 cize minimum.
Na spotrebu robi neplechu skur sirka, alebo nepresna benzinka
Samozřejmě že mluvíme o sále stejné šířce...
_________________ Ford Mondeo kombi 2,0TDCi 120kW, Titanium Plus + sada Comfort + sada Style 18 + sada Assist, MY 2014
Volvo S40, 2,4i 125kW, r.v. 2007
Urvanej píše:haben: jde o to, že to co ukazuje pal PC za spotřebu a "skutečná" zjištěná dle takování se opírají o stejný údaj ujeté vzdálenosti, který při jiném obvodu pneu neni správný.
Spotřeba vztažená na km na budíku tedy při použití větších pneu vzroste, protože v realu ujedeme vzdálenost větší
Sakra se mi z toho kouří z kebule...
No hlavně jsi to napsal přesně naopak
_________________ Ford Mondeo kombi 2,0TDCi 120kW, Titanium Plus + sada Comfort + sada Style 18 + sada Assist, MY 2014
Volvo S40, 2,4i 125kW, r.v. 2007
Haben píše:to mi je jasné, že má velikost pneu vliv na PP. Má úvaha zněla, že nevím, zda se dá nastavit v PP, kolik každá otáčka kola znamená ujetých metrů. To může pak vysvětlovat, proč někomu PP ukazuje pravdu, někomu plus někomu mínus...
To urvanej: přiznám se, nezkoumal jsem, jak se vypočítává průměrná spotřeba, aktuální spotřeba. Ale ze zkušenosti, kdy montuji tachometr na horské kolo, tak pokud zadám jiný než správný rozměr, tak to ukazuje jinou rychlost a jiný počet ujetých metrů. Takže pokud to ukazuje nepravdu ve vzdálenosti a rychlosti a k nepravdě začneš počítat i se spotřebu, tak i spotřeba na ujeté km by měla být jiná, než pravdivá. Co mohu vyzkoušet, tak dát na jednu nádrž sestřiny 16" a pak uvidím, zda bude spotřeba stejně ulhaná jako s 15" či jiná.
Na ten experiment by jsi ale musel je naprosto stejně a za stejných podmínek, to se ti nemůže podařit. Pak je otázka, jak velkej vliv to mít bude, jestli to bude průkazné.
Jinak nevím jak u Volva, ale u Octavky a jiných koncernových aut lze kalibrovat PP s odchylkou tuším +/-15%. Dělá se to přes VAS. Musíš si vystopovat rozdíl oproti reálu, spočítat odchylku v procentech a o tolik % to pošoupneš požadovaným směrem.
PP keca vzdy presne o litr, at jedu jak jedu - vetsi podil mesta, dovolena v Chorvatsku. Nejde totiz, jestli ujedu na plnou nadrz 850 nebo 950 km, ale o to, zda by se zmenil rozdil ve spotrebe oproti PP na jinou hodnotu nez 1 litr. Pokud ano, pak by za cast chyby PP mohla i velikost pneu. Takze pokud ma nekdo ze Zlina na mesic na pujceni 16 ci 17, vyzkousim to. Sestriny fungl nove zimaky ji ojizdet nebudu...
_________________ Chuanita944, B230FB , MY92, M47"GALERIE" Toyota Yaris Hybrid MY23"GALERIE" bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT|V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF|V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Urvanej píše:TomasB: napsal jsem to správně, jen je potřeba to nejen přečíst, ale i vstřebat... jak sem psal, kouřilo se mi u toho z kebule
Právě že ne, protože ujedeš více km, ale počítač bude počítat pořád se stejnou spotřebu v absolutní hodnotě. Tedy spotřeba paliva bude dle měření stejná, ale ujetá vzálenost větší. Ve vysledku, když to PP vztáhne na km, tak bude číslo nižší.
_________________ Ford Mondeo kombi 2,0TDCi 120kW, Titanium Plus + sada Comfort + sada Style 18 + sada Assist, MY 2014
Volvo S40, 2,4i 125kW, r.v. 2007
TomasB píše:
Právě že ne, protože ujedeš více km, ale počítač bude počítat pořád se stejnou spotřebu v absolutní hodnotě. Tedy spotřeba paliva bude dle měření stejná, ale ujetá vzálenost větší. Ve vysledku, když to PP vztáhne na km, tak bude číslo nižší.
OK, pravdu díž. Takže spotřeba musí vzrůst. Každopádně to vliv na PP spotřebu má.
_________________ Ford Mondeo kombi 2,0TDCi 120kW, Titanium Plus + sada Comfort + sada Style 18 + sada Assist, MY 2014
Volvo S40, 2,4i 125kW, r.v. 2007
umej tohle novodoba volva? 1 000 000Km puvodni motor prevodovka i fejfuk, na PD toho asi taky moc delat nemusel...
Dle meho majitele vysel jeden km na 1/3 nez kdyby to jezdil s volvem... teda jen kdyz pocitam provozni naklady a nekoukam na ztratu hodnoty...
michal_0077 píše:umej tohle novodoba volva? 1 000 000Km puvodni motor prevodovka i fejfuk, na PD toho asi taky moc delat nemusel...
Dle meho majitele vysel jeden km na 1/3 nez kdyby to jezdil s volvem... teda jen kdyz pocitam provozni naklady a nekoukam na ztratu hodnoty...
nevim jake jsou tve zkusenosti, ale co znam PD tak se tam olej nemusi dolejvat leda u long lifu tak litr... kdyz ma motor neco za sebou tak je spis problem ze oleje pribejva, netesni vstrik v hlave...
michal_0077 píše:nevim jake jsou tve zkusenosti, ale co znam PD tak se tam olej nemusi dolejvat leda u long lifu tak litr... kdyz ma motor neco za sebou tak je spis problem ze oleje pribejva, netesni vstrik v hlave...
myslím že kdo už nějakou dobu jezdí volvem tak zkušenosti s PD klidně oželí ba naopak se jim striktně vyhýbá !! (stačilo když mně v bývalém zaměstnání nutili takovými povozy jezdit na školení )
michal_0077 píše:takove keci... to je jako kdybych Ti napsal ze kdo jednou jezdil benzinovym volvem tak uz do D5 nikdy nesedne...
ja za sebe nemam problem sednout do PD a prejet s tim nemecko sem a zpatky, nevedel jsem ze je to nebezpecne
Myslím že nejde ani o to PD ale třeba ty pohodlny sedačky to musí být zážitek !! takže projed Německo sem tam radši si vezmu svou skoro dvacetiletou 460-ku