wickey píše:
pojistovak samozrejme neni nahrada tk, ale taky nemuzs argumentovat tim, ze auto proslo a pak dva roky na nem muzu udelat cokoliv a bude porad ok. osobni zkusenost s pruserem ohledem jineho rozmeru nemam, ale tay bych to videl jako automobil nezpusobily na provoz, tudiz ti pojistovna muze rict nazdar.
Tím já neargumentuji, právě proto je tam ta
vyhláška aby někdo neuřízl střechu flexou jak tady psal lucki a nejezdil vesele dál s tím, že má STK, tak je technicky způsobilej provozu. Ale pokud máš platné STK a zároveň splňuješ ty podmínky ve vyhlášce tak z hlediska zákona není možné tvrdit, že nejsi technicky způsobilej provozu na pozemních komunikacích, nebo jo? Seš právník, tak mě klidně oprav
Ono dokonce když to budu rozebírat do detailů, tak jiný rozměr pneu je na STK závada z kategorie B, tedy vážná závada, která ale není nebezpečím při provozu... blabla tak nějak. Není to ta nejvážnější závada C, po které bys nemohl dál s autem jezdit a z STK by tě museli odtáhnout. Takže když půjdeš na STK s špatným rozměrem pneu, oni ti to vyznačí jako závadu, dostaneš 30 dní na její odstranění ale po celou tu dobu můžeš normálně jezdit a dle zákona seš technicky způsobilej provozu na PK, byť jen na 30 dní. Viz citace.
Zjistí-li se technickou prohlídkou silnicního vozidla vážná závada, je vozidlo technicky zpusobilé k provozu pouze na dobu 30 dnu ode dne vyznacení zápisu výsledku technické
prohlídky silnicního vozidla v technickém prukazu vozidla. Provozovatel silnicního vozidla je povinen v této lhute pristavit silnicní vozidlo s odstranenou vážnou závadou té stanici technické
kontroly, která zjistila tuto vážnou závadu, k provedení prohlídky zpusobu odstranení vážné závady.
Takže kdybys to během těch 30 dní někde rozstřelil, jak může pojišťovna odmítnou plnění z důvodu nezpůsobilosti provozu na pk, když dle zákona i vyhlášky způsobilej seš? Já vím, už je to trochu zamotaný, ale jen se snažím najít odpověď na to, co jsem psal v na začátku tohoto topicu. Prostě se to často tvrdí, ale nikde jsem se nedočetl, zda to tak pojišťovny opravdu praktikují a čím to pak mají podloženo. Je tam zkrátka zpousta ale....
Chtělo by to někoho kdo maká pro pojišťovnu ideálně jako likvidátor aby to rozsek. O tom, že nejlepší je jezdit na přeepsaných rozměrech se samozřejmě nepřu
