Nivomaty vs. Klasika

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
metju
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1454
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od metju »

Jednoduchá otázka pánové, lze vyměnit klasické tlumiče když byly původně nivomaty ?? S tím že pružiny zůstávají původní... Jde o V70 rok 2001 :beer:
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Švéd
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 654
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha, Frymburk
Vůz: S70 5254, Silver

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od Švéd »

Nevím jestli jsem úplně pochopil Tvoji otázku, ale pokud chceš normální tlumiče za Niva, tak určitě vyměň i pružiny, jinak budeš mít sedlý zadek i když bude auto prázdné a bude to povrzávat. Už jsem to nechával dělat 2x, vždycky tam nechali slabší NIVO pružiny a dali klasické tlumiče :roll: . Měněno u 850 i V70 I.

D.
_________________
Mercedes W221, non Volvo.

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 391
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70II D5 02

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od Drak3n »

Ak sa jedna o sportovy podvozok s nivomatmi,odlisna je aj hrubka zadneho stabilizatora.
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12922
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od Urvanej »

Niva maji slabší péra, proto musíš při záměně měnit oboje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

metju
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1454
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od metju »

Chápu... měním všechny tlumiče a až teď dnes jsem si všiml že vzadu mám nivo, vůůůbec mě nenapadlo že by tam mohly být. Samozřejmě druhovýroba neni a na originál kašlu. Světlá výška zůstala stejná ale auto je prázdný. No něco s tim vymyslím :%)
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12922
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od Urvanej »

Hele těch pružin na v70 všude bude... jen u nás ve VRZČ tipuju tak troje navíc...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

metju
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1454
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od metju »

jooo zítra zkusím Davida Patočku, eventuelně Průšu. Nechce se mi dávat zpátky starý nivo když mám funglovky Sachsy, i když obyčejný...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

Švéd
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 654
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha, Frymburk
Vůz: S70 5254, Silver

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od Švéd »

David Průša bude mít určitě dobré ceny i výběr, před 14-ti dny jsem tam vybíral hezké na V70. Cena velmi přátelská. Výměna pružin je otázka 20 minut, když jde vše v pohodě :wink: . Ale rozhodně to vyměň i s tlumiči.

D.
_________________
Mercedes W221, non Volvo.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14275
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od raolsa »

Co tam máš za verzi tlumičů? Ty co jsou přišroubované do prostředku ramena, nebo ty co jsou přišroubované do ramena z boku? Taky si zahrávám s myšlenkou vyměnit niva za normál. :oops:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

danki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 327
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Malacky
Vůz: 945 B200FT

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od danki »

Ja som mal niva. Vymenil za normal sachs a zadok klesol. Tak som tam dal polozky. Teraz presne neviem rozmery, ale snad to v robote najdem... Potom by som to sem dal.
Podlozka najlepsie zo silonu, ale ja mam kov, nakolko silon takeho priemeru akurat nemali
_________________
2x V70 TDI, V70 T5

kopyto
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 32
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Sever
Vůz: bylo V 70 D5 II je XC 90 D5 2011a S80 D5
Bydliště: okres Česká Lípa

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od kopyto »

Taky jsem dával na zadek nový, normální tlumiče místo nivomatů. Mění se i pružiny. Ale teď to budu měnit zase zpátky za nivomaty,protože to na obyč. tlumičích není ono-skáče to jak koza,a veškerý pohodlí je pryč!
_________________
Bylo Volvo V70 D5 2003 je Volvo XC 90 D5 2010 a Volvo S 80 D5 2005

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14275
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od raolsa »

Njn, jenže jeden nivomat na AWD stojí 12.000,- kč :cry:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12922
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od Urvanej »

OT: Sem tady asi jedinej exot, co místo klasickejch dával niva. Ale to byla souhra náhod :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

metju
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1454
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od metju »

Mám vzadu teď Sachsy super touring, auto sedí zatim na původních pružinách, ještě čekám na přední dorazy a na gufera k poloosám. Uvidim jak si to pak sedne a jak se to bude chovat. Holt pak třeba dám i správný pružiny dozadu 8) Jinak tlumič je vedenej středem pružiny...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14275
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od raolsa »

metju píše: Jinak tlumič je vedenej středem pružiny...
To je u obou verzí, ale u jedné se pružina opírá o rameno a u druhé o tlumič.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

metju
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1454
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od metju »

aha blbě jsem četl sorry... tlumič je přichycenej uprostřed ramene.
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2160
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od karelvolvo »

raolsa píše:
metju píše: Jinak tlumič je vedenej středem pružiny...
To je u obou verzí, ale u jedné se pružina opírá o rameno a u druhé o tlumič.
A neliší se to AWD a předohrab ??
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14275
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od raolsa »

U předohrabu jsou možné obě verze, u AWD pouze tlumič z boku ramene.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

jirkam
Offline
Příspěvky: 34
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Pardubice

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od jirkam »

Zdravím.

Nechci být za total trubku ale jak na eshopu poznám, že pružiny nejsou pro nivomaty?

Také jsem si nechal vyměnit nivomaty za klasiku a sedí mi to na zástěrkách.
Hledal jsem kde se dalo ale zmíňka u prodávaných pružin o tom jestli jsou pro nivomaty nebo pro klasiku tam nikde není.
Co mám hledat nebo čeho se držet abych po výměně byl se zadkem tam jako s nivomatama?

Díky moc za radu a přeji hezký víkend.
Jirka
_________________
S80 T6 r.v.01 geartronic

metju
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1454
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od metju »

Většina pružin na trhu jsou pro klasické tlumiče. Většinou je napsáno "pro vozidla bez vyrovnávacího systému (nivelace)" nebo tak podobně...

Například tady:

S NIVO

BEZ NIVO

Celkově pružiny pro Nivomaty jsou slabší, proto si auto po výměně za klasiku tolik sedne...
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

jirkam
Offline
Příspěvky: 34
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Pardubice

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od jirkam »

díky moc.
jestli to dobře chápu tak pro mě to je:

Monroe MO SP3354 (autokelly)
nebo
Monroe AM168364

Kód: Vybrat vše

http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=1929889&path[]=1929932&path[]=1930512&path[]=1935447&path[]=1959132&path[]=1995377&product=168364
a nebo
KYB AM3465412

Kód: Vybrat vše

http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=1929889&path[]=1929932&path[]=1930512&path[]=1935447&path[]=1959132&path[]=1995377&product=3465412
je to správně?

díky moc
jirka
_________________
S80 T6 r.v.01 geartronic

metju
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1454
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 940, XC70

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od metju »

Tak.. bral bych KYB nebo LESJOFORS

Kód: Vybrat vše

http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=1929889&path[]=1929932&path[]=1930512&path[]=1935447&path[]=1959132&path[]=1995377&product=2478072
Sám jsem si je v mediku bral na svojí V70
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
760 GLE (115 kW/235 Nm) '84, automat, Blue metallic
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl

jirkam
Offline
Příspěvky: 34
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Pardubice

Nivomaty vs. Klasika

Příspěvek od jirkam »

díky moc.

dám na Tebe.

přeji Ti hezký víkend

jirka
_________________
S80 T6 r.v.01 geartronic

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé