Optimální motor pro V70

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1837
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Optimální motor pro V70

Příspěvek od LukášM »

doktor píše:TDi nekouřej už od r. 1999. Rychlým vodítkem ročníku 1999+ je modrý znáček na grillu.

V mojí současné situaci bych si vybral TDi.
Z benzínu bych asi bral 2,5 20V v manuálu - tam může být i nižší ročník a bude nižší cena.
Co je jiného od roku 99?
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2415
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Rudice/BK

Optimální motor pro V70

Příspěvek od mr1 »

čím víc je ten benzín dražší, tím raději jsem, že sem koupil dýzla. Tož asi tak :ROFL:
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1837
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Optimální motor pro V70

Příspěvek od LukášM »

mr1 píše:čím víc je ten benzín dražší, tím raději jsem, že sem koupil dýzla. Tož asi tak :ROFL:
Je to o prioritách :wink:
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2415
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Rudice/BK

Optimální motor pro V70

Příspěvek od mr1 »

no jo, ale o prioritách se můžeme bavit, pokud na to budu mít 8)
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1837
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Optimální motor pro V70

Příspěvek od LukášM »

Záleží kolik člověk najede za rok. Já najedu každým autem 3-8tis. km, něco dieselem, neco benzínem a něco služebním. A kdybych vybíral motor do V70, tak bych vzal diesel, protože benzínovou bych si koupil 850 :D
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Optimální motor pro V70

Příspěvek od doktor »

LukášM píše:
doktor píše:TDi nekouřej už od r. 1999. Rychlým vodítkem ročníku 1999+ je modrý znáček na grillu.
Co je jiného od roku 99?
Od 1999 se montoval nový typ ŘJ motoru, což vedlo k tomu, že Tdi výrazně méně kouří.

Ostatní díly jsou stejné.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Optimální motor pro V70

Příspěvek od dali »

LukášM píše:Co je jiného od roku 99?
Trysky s jiným úhlem rozprášení, čerpadlo, váha vzduchu, systém řízení motoru.
Bacha na mezitypy. Už jsem viděl pěkných pár aut s modrým znáčkem, klapkovou váhou vzduchu a třeba poloosama na matku..
LukášM píše:A kdybych vybíral motor do V70, tak bych vzal diesel, protože benzínovou bych si koupil 850 :D
Vždycky jsem chtěl být něčím vzorem :green:

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Optimální motor pro V70

Příspěvek od doktor »

jak řekl dali. :D
doktor píše:Ostatní díly jsou stejné.
... jsem myslel volant, sedačky, hever..... :D
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Optimální motor pro V70

Příspěvek od dali »

Doktore, těma sedačkama bych si taky nebyl úplně jistej, byly jiný vzory potahů a větší CAN-busový pytle :lol: Ale už držím hubu, nerad bych aby to vypadalo, že rejpu :angel:
Ono i to novější TDI hulí když mu nandáš na výjezdu po pár kilometrech courání ve městě, ale takovou tmu jako ty starší asi udělat neumí. Dobrej důvod proč se pídit po modelu 99+ je modernizovaný míň poruchový a odolnější čerpadlo, který ale pasuje i do těch starších.

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Optimální motor pro V70

Příspěvek od doktor »

beru zpět.. takže volant a hever 8)
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1837
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Optimální motor pro V70

Příspěvek od LukášM »

Díky za info :wink: Dali chci být jako ty, ale cesta je velmi dlouhá a klikatá :D TDI ať je jakékoliv, tak na D24 asi nemá 8)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Optimální motor pro V70

Příspěvek od wickey »

LukášM píše:Díky za info :wink: Dali chci být jako ty, ale cesta je velmi dlouhá a klikatá :D TDI ať je jakékoliv, tak na D24 asi nemá 8)
nechtej, to bys porad musel sypat prachy do lahvove zelenyho spagetovyho vehiklu :green: :green: 8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1837
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Optimální motor pro V70

Příspěvek od LukášM »

wickey píše:nechtej, to bys porad musel sypat prachy do lahvove zelenyho spagetovyho vehiklu :green: :green: 8)

:) Já mám vyhlídlou tuhle barvu :wink:

http://www.autoscout24.cz/Details.aspx?id=btc3hp2v4oxl
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Optimální motor pro V70

Příspěvek od wickey »

jo dobry, ja chci sedana :P
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1837
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Optimální motor pro V70

Příspěvek od LukášM »

já vím :)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4993
Registrován: 21 roků
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Optimální motor pro V70

Příspěvek od Ondra. »

LukášM píše:já vím :)
s Lukášem to jde z kopce :shock: Místo aby se poohlížel po dalších variacích ultimátního motoru tak kouká na vybledlýho taxála :shock:
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

doktor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3186
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

Optimální motor pro V70

Příspěvek od doktor »

Při tom nájezdu to bylo tágo natuty.
Kolik to muselo protočit benálu...
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

st_Andy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1901
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

Optimální motor pro V70

Příspěvek od st_Andy »

doktor píše:Kolik to muselo protočit benálu...
summa sumarum.. pok*k*t :green: :green: 8) kolikátá automatka? :Rose:

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Optimální motor pro V70

Příspěvek od dali »

Ondra. píše:
LukášM píše:já vím :)
s Lukášem to jde z kopce :shock: Místo aby se poohlížel po dalších variacích ultimátního motoru tak kouká na vybledlýho taxála :shock:
Zásoby oldschoolů se ztenčujou....Vono vám tam na tom západě brzo taky nezbyde než okusit co je to víc jak 20koní na tunu :green:

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13170
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Optimální motor pro V70

Příspěvek od Urvanej »

Prosimtě jedinej na západě s touto bilancí jsem já, zbytek srabácky tlačí vrtulí... :x :D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1837
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Optimální motor pro V70

Příspěvek od LukášM »

Já mám doma oldschoolů už dost :wink: Chtěl jsem koupit XC90, ale v poslední době to vypadá, že raději koupím XC70 pro manželku a 850 pro sebe :wink: Jinak ten link na T5R byl jen kvůli barvě, automatiku bych nechtěl ani za nic.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

kV8ba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 449
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´

Optimální motor pro V70

Příspěvek od kV8ba »

Urvanej píše:Prosimtě jedinej na západě s touto bilancí jsem já, zbytek srabácky tlačí vrtulí... :x :D
Zapoměl si na Ervína, nejoldshoolovatějšího člena VRZČ :D
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
V70 D4 AWD, D5244T12, TF-80SC, 2015;764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13170
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Optimální motor pro V70

Příspěvek od Urvanej »

kV8ba píše:Zapoměl si na Ervína, nejoldshoolovatějšího člena VRZČ :D
Sákryš, tak to se jeho bílé briketě hluboce omlouvám, opravdu jsem na něj zapomněl. :oops:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6131
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Optimální motor pro V70

Příspěvek od Haben »

Já se ještě vrátím k tématu, třeba to Danielovi pomůže. Mám 2 roky V70 2,5D z roku 2000. Nyní najeto bez 500 km poctivých 300 000 km. Za 2 roky najeto celkem 17 000km. Z toho tak 10% dálnice, 30% okresky, 60% město. Průměrná spotřeba 7,5 litru. Nejméně jsme jel za 6,1 do Chorvatska. Nejvíce za 10,4 v minulém roce, když byly kruté mrazy (-15C) a já se jen trckal pár km tam, pár km zpět, auto jsem nastartované škrabal atd. Za tento prosinec jsem třeba jezdil za 8,0.
Moje běžná jízda vypadá následovně: ráno sednu do auta, nastartuji a jedu cca 4 km do práce (50% z kopce, 50% po rovině, přes 7 semaforů). Odpoledne sednu, nastartuji a jedu 4 km domů (50% po rovině, 50% do kopce, přes 7 semaforů). 1x za týden ujedu v kuse cca 20 km, někdy více. 2x do měsíce „větší“ štreka, cca 100 km.

Auto topí po cca 2,5 km (a to jedu první 2 km z kopce a je venku 0 – +5 °C), ne že by šel horký vzduch, ale automatika pustí naplno ofuky. Diesel nikdy netopí tak, že by bylo extra horko, že by jsem seděl v zimě v kraťasech, ale na triko s dlouhým rukávem to stačí.

Auto za těch 17 000 km potřebovalo následující servis:
Výměna předních tyček stabilizátorů
1x olej + olejový filtr
Váha vzduchu
Tekoucí chladič

Auto je tedy v provozu dá se říci na krátké úseky, ale nezdá se mi, že by nějak extra trpělo – jede pořád stejně, nic na motoru nijak nehučí. Olej absolutně nežere.. Nedolil jsem ani kapku oleje. Olej jsme měnil poprvé v 13 000 km.

Co bych u auta uvítal, tak aby trošku lépe jelo, takže to asi jedině nějaký tuning :-(. Když jedu sám, není to zlé, jakmile auto naložím třemi-čtyřmi lidmi, žádná sláva. Na pětku se mu moc zrychlovat již nechce, trojka i čtverka by mohla být rychlejší. Jednička a dvojka je plně dostačující… V autě je odstraněn katalyzátor a zaslepen EGR.
Co se mi líbí, je zvukový projev, sice se na volnoběh vevnitř vše třepe, ale při zrychlování se mi zvuk prostě líbí…

Co se týče kouřivosti. Ano auto při zrychlování kouří, jde vidět šedý, až načernalý mrak – nejlépe viditelné za soumraku, když na křižovatce do kopce to na dvojku přišlápnu. Ve zpětném zrcátku lze vidět mlhu. Ale pokud srovnám kouřivost mé V70 2,5D s kamarádovou 850 TDI, tak 850 udělá černou tmu, já jen opar :-)

Tak snad ti to nějak při rozhodování pomůže.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Daniel Kout
Offline
Příspěvky: 1306
Registrován: 17 roků
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

Optimální motor pro V70

Příspěvek od Daniel Kout »

Ahoj Habene díky moc :good: , i Vy ostatní :good: . Odpovědi pomohly, pro mě, ale třeba i další jsou rozhodně lepší než pouhá čísla spotřeby. Co popsal Haben je v podstatě způsob užívání auta. Ptal jsem se Vás v podstatě proto, že naše předchozí 3 Volva měla vždy nějakou slabost. Původní 850 T5 měla automat (vadil ženě, která raději řadí - přišli jsme na to pozdě :D ), další TDi jsme museli vypiplat ze zoufalého mechanického stavu a třetí byla V40 1,8 se kterou mě nebavil jezdit. Díky, budu rád když topic neusne.
_________________
S90 B5

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé