dali V70 2,5D, 850R, V70 II T5 Summum

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 80
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#101 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od dali »

peter cz píše:Noo to vypadá velmi pěkně :Bravo:
Díky, ale když srovnám jak to máš pod kapotou vypulírovaný ty, tak to moje je chlív.. Bohužel zatím se zaměřuju hlavně na funkční úpravy. Na estetiku snad zbyde čas, jestli to někdy bude hotový....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#102 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od eLzyx »

dali ty bys to mohl vědět ... jak se na motoru projeví větší vstřiky, větší turbo (případně další úpravy) když nemá optimální mapy? Bude mu to vadit z hlediska životnosti? Nebo se přizpůsobí a pošlape s mírně vyšší výkonem, bez poškození?
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 80
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#103 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od dali »

Co jsem četl, tak ME7 s elektronickou škrtící klapkou si poradí s větším turbem a vstřikama a nějak si to dopočítá a ukočíruje. Teoreticky by to mělo znamenat jen to, že z danýho hardwaru nedostaneš maximum, ale auto si bohatost směsi a bezpečnej tlak uhlídá. U auta s ME4.x a plynovým lankem je riziko velký.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#104 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od tomasss »

dali píše:Vím že úpravy jsou tady takřka sprostý slovo :oops:
Kdyby vsichni upravovali tak precizne jako ty, nebyl by pro to duvod... :good: kolik mas odklon na prednich kolech?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 80
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#105 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od dali »

Do odklonu jsem zatím nehrabal. Takže sériový nastavení na geometrii a na horním uložení se to zatím nechalo na nule.
Podvozek je fakt pecka. Spolu s vejfukem zatím dvě nejlepší věci co jsem na auto koupil. Od brzd jsem možná čekal i trochu víc..

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#106 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od wickey »

njn, zrejme slusnej oddil :P
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#107 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od doktor »

Hele, když už jsi tam rval jiný motor, to si ho nemohl nechat předtím trochu vypucovat ? :roll:
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 80
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#108 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od dali »

doktor píše:Hele, když už jsi tam rval jiný motor, to si ho nemohl nechat předtím trochu vypucovat ? :roll:
Nejsi první, kdo mi to říká :wink: Nějaký hrubý mytí proběhlo, ale motor je anglán, takže byl hodně zaoxidovanej. Nejsem si jistej, ale cesta z toho ven by byla buď vyleštit (což se mě osobně na tomhle konkrétním motoru nelíbí) nebo přestříkat, podle mě ideální by byl komaxit. Priorita ale byla, aby to co nejdřív jezdilo, vědět jak moc se to protáhne, skočil jsem po tom sám a něco s tím spáchal. Až to budu řešit s motorem v autě určitě to bude víc práce. Uvidíme, co s tím půjde udělat. Estetiku a kosmetiku budu řešit až to po technický stránce bude komplet.

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1842
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#109 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od Roger »

dobry postup, pokud bych delal takove upravy, tak ty kosmeticke blbosti bych taky nechal na konec, je dobre tak postupovat i pri beznych servisnich ukonech...jinak se to muze vymstit.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#110 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od Fíla »

Moc pěkné to máš... paráda

P.S. koukám, že jsme použili i stejnou flexi rouru jako přívod vzduchu k airboxu :)
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 80
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#111 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od dali »

2 Fíla, JJ Sandtler FlexiSil... Vada na kráse je, že jsem nad motorem musel nechat prostavit tu trubku co je nejvíc vidět. Byla krátká kvůli přesunutí chladiče dopředu..

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1067
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

#112 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od Fíla »

aha, dobrý vědět, díky. Zas o důvod víc tu klimatizaci neopravovat, ale vyhodit :D
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 100
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: V70 R
Bydliště: Brno/Velká Bíteš

#113 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od Bukvik »

Pekny moc :) tak nejak si upravy auta predstavuju :)

Mimohodem bych se chtel zeptat na dve veci odkohopak mas podvozek?
Dival sem se zpatky a bud sem to prehlid nebo to tady nemas napsany :)

A druha vec kdopak ti to bude po strance map jednotky ladit pokud to teda neni tajny
ja abych do budoucna vedel na koho se obratit :)

Dik :)
_________________
V70 R AWD 2,3 20V turbo '98(Rozarka) Saffron
S70 2,5 D '99
Bylo: 850 2,5 20V '94

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#114 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od doktor »

to dali, bukvik + ostatní:

zajímala by mě jedna věc a není to provokace, pouze mě to zajímá.

Proč ta snaha stále zvyšovat výkon na nejsilnější motorizaci?
To auto je postavené tak aby bylo supr výkonné ( na svojí dobu), což se v praxi projevuje:
Má dobré zrychlení (oproti jiným stejně starým autům), má dobré pružné zrychlení a velmi dobře se s ním předjíždí, má dobré jízdní vlastnosti po dálníci, uspokojivé po okreskách. Má přijatelnou spotřebu vzhledem k charakteru auta. Na honění po okreskách se subaru to nikdy nebude, ani kdybychom se rozkrájeli.

Sám, jak jistě víte, mám 850R (v podstatě stejně dlouho jako Dali) a všechny tyto vlastnosti denně využívám a jsem spokojený s autem tak jak je, pouze tu a tam opravuji závady.
Sám jsem provedl pouze instalaci rozpěrné tyče, klasického KN filtru, nějakej spojler, kola a nic víc.

Zajímá mě, jaká je ispirace dalšího zvyšování výkonu motoru? Jede to málo? Předjíždí špatně, chcete jezdit na okruhu ? Anebo chcete mít prostě ten dobrý pocit, že když jedete na nákup, či na dovolenou, tak máte o 50kW více výkonu a 20Nm více krouťáku.
Sám to moc nechápu, asi jsem z jiného těsta. Co naopak chápu, jsou hezké kola, snížení podvozku z estetických důvodů ( jiné rozumné důvody v Čechách nevidím, pokud nejezdíte okruh), event. montáž čiré otiky z estetických i praktických důvodů ( je fakt lépe vidět). Chápu instalaci lepších brzd, i když mě příjde, že brzdí dobře - na běžný provoz.

Tak a teď do mně. :beer:

EDIT: A když už jsme u toho, tak se bavíme o originálním 166 Kw motoru T5 upraveném již v r. 1996 na motor R - takže motor již je upraven (na rozumné maximum ??) samotným výrobcem.
Proč ŘJ motoru omezuje maximální výkon 240 koní pouze na dobu trvání pár sekund? Byli inženýři Volva poněkud zaostalí, anebo naopak předvídaví, když z tohoto motoru nechtěli vymáčkout více - a to ani po letech v ostatních generacích původní R koncepce ?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#115 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od wickey »

ja to chapu.
prvni auto jsem mel s 109 dieselovymi poniky a jak jsem byl nadsenej, ze to krasne jelo. pak 170 ps 850 - to byla raketa.. pak 250 ps 850R - to jelo krasne. ted 300 ps S60R - taky dobry, ale chtelo by to nejaky ty kone navic :green: :green: 8)

proste na jakykoliv vykon si casem zvyknes a chces vic :) porad najdes situace, kde tech 50-100 koni chybi.

V Autocaru byl clanek o Alpinach a cloveku, ktery tu firmu zalozil, ktery se vyjadril, ze z jeho mnoha aut je mu nejblizsi Ferrari 512TR, ale ze mu chybi tak 100 koni :D - naprosto ho chapu.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#116 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od MarekV »

Cumim, ze tam mas ten OBX system. Cital som otom nejake keci na zahranicnych forach. Jedni (co to nemali) mudrovali, ze je to smejd a druhi (ti co to mali), ze za tie prachy je to super kauf a keby sa mu ten vyfuk aj rozpadne po nejakej dobe tak si kupi dalsi lebo je to stale lacnejsie jak kupit nejaky znackovy... treba ferrita.
Takze si s tym spokojny ne? Len to asi robi riadny randal co...

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#117 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od LukášM »

doktor píše:
Proč ta snaha stále zvyšovat výkon na nejsilnější motorizaci?
Protože je to zábava, máš do čeho utápět finance a hlavně dnes má kdejaký diesel 150 kW a to už přestává být sranda
:roll: Já dělám to samé s motorkou, kde je to snad ještě více k nepochopení 8)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 80
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#118 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od dali »

Takže asi začnu od toho jednoduššího...
@Bukvik: díky :wink: záviťák mám BC Racing typ BR, koupenej v rámci skupinový slevy na jednom anglickým fóru od Apex Performance...mají příkladnou zákaznickou podporu, mimochodem poslali zdarma další sadu zadních pružin na základě stížnosti na omezenej rozsah nastavení. Bohužel na AWD zadek pro tebe nic nedělaj. Špičkou v oboru samozřejmě zůstává KW. Dneska když vidím, co to s autem udělalo, tak bych si za KW možná připlatil, protože při přímým srovnání je oproti BC za cca poloviční peníze samozřejmě lepší. Jenže to se o tom baví lidi, který maj něco najeto na okruhu, je otázka jestli bych třeba já dokázal ten rozdíl vůbec využít. BC má zase pár serepetiček navíc, hlavně to, že KW jestli se nemýlím využívá vpředu stávající Volvo horní uložení neni nicmoc.
S přemapováním, jelikož to nemá cenu honit teď pár dní než napadne sníh, budu se snažit to za zimu komplet nastudovat a rozhodnutí komu to dám, a jak se to bude dělat padne na jaře.

@MarekV: nemůžu proti OBX říct půl slova, snad jen to, že je škoda, že to někdo nedistribuuje s rozumnou marží v Evropě. Technicky je to sprostá čínská kopie IPD systému s vynechaným katalyzátorem. Překvapivě dobré zpracování, ohyby, který tady snad ani nikdo nedělá a to všechno za cenu, za kterou bys tady nepořídil ani materiál. A to se bavíme o ceně včetně poslání z US. Když vezmeš že poté co to někdo v číně vyrobil, muselo se to eště za něco dostat do US.. výrobní náklady, možná i nákupku v číně bych tipoval tak na 4000,- Kč. Jednoznačně nejlepší věc, co jsem na auto koupil. Do té doby jsem 850 nemoh přijít na chuť a vůbec mě nebavila. Dát 1000 Euro za konkurenční produkt, taky se budu snažit si to obhájit. Jinak na OBX nadávaj hlavně Angláni, protože u RHD auta to mlátí o brzdovej válec a musí se to upravovat.
Že to dělá kravál, o tom nepochybuj, ale zase je to čistej zvuk a se škodovkou na kterou Franta navařil lešenářskou trubku si to nespleteš. Kupodivu to uvnitř auta neobtěžuje a dálniční stopadesátkou bych se s tím nebál jet na dovolenou. Se starým 16T turbem to mělo rezonance mezi 2 až 3 tisíci otáček, problém byl hlavně okolo 120kmh na pětku, občas zaléhaly uši, s K24, která se sbírá dřív je to potlačený na hranici vnímatelnosti. Těch 150 ale bylo fajn od samýho začátku. Abych nezapomněl, rádio se po montáži OBX stalo zbytečností. Poslouchat motor mě dosud nepřestalo bavit :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 879
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: S60 D5, S60 R, S80 D5

#119 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od MarekV »

:good: diky za vycerpavaujce info Dali
jo a uplne som zabudol.... len mi trvalo kym som precital 5 stranok... fakt luxusne auta, obe :good:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 80
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#120 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od dali »

@MarekV: díky :)

@doktor:
moh bych napsat že mě to baví a nepotřebuju to před nikým obhajovat.... jiná odpověď je asi na malou slohovku, ale pokusím se...

Mým motivem, proč jsem si pro zvyšování výkonu vybral tu nejsilnější motorizaci je skutečnost, že se jedná o dobrej základ. Nejsem masochista abych vzal 2.0 10V a postupně to předělával na 2.3T5. 850 jsem si vybral proto, že je vpodstatě nejtvárnější a nejjednodušší, neni tam vpodstatě nicmoc zbytečnýho navíc, na druhou stranu má všechno co je potřeba na to aby se s ní dalo jednoduše pracovat...
Od začátku jsem do toho šel s tím, že auto tak nenechám, protože je to auto na víkend, pro radost a 250 koní má dneska každej druhej dýzl. Je pravda že původně jsem hloupě skočil na lep klamavýmu marketingu jedný firmy s 3 písmenama v názvu, která tvrdila, že za použití jejich kosmickýho remapu a intergalaktickýho vejfuku z toho auta dostane 330koní a 460Nm při ponechání 16T turba a bílých 350ml vstřikovačů, což je nebetyčná <>ovina (pokud mi ukážou graf, rád se veřejně omluvím). Proto jsem si jako základ vybral 850R.... podle mě nejvyzrálejší a nejdravější jednoduchý Volvo. Dál už to šlo jenom z kopce dodatečný koně jenom kompenzovali dodatečný kila a emisníma normama svázaný řízení motoru s tupou reakcí.
Při dnešním rozsahu úprav by jako základ stačila obyč T5, protože z R specifických mechanických částí tam zůstala jen převodovka M59 s viskospojkou na dlouhý poloose..který možná hrozí že jí nahradí M56 s opravdickým samosvorem Quaife (Gripper je asi efektivnější, ale trpí kolísáním kvality výroby). Když jsem auto kupoval, bláhově jsem si myslel, že má šnekovej samosvor....
Na druhou stranu u normální T5 by mi ale R-interiér a exteriérový nuance chyběly.

Dobrej základ pro úpravy z toho dělá taky skutečnost že je to auto na který se dá sehnat spousta věcí za relativně málo peněz, a pořád se najde dostatek nadšenců, který na to vyvíjejí stále nový a nový fíčury... neni třeba zkoušet něco metodou pokus-omyl, vymejšlet už vymyšlený, stačí sednout k netu a hledat.
Třeba kamarádi, který šlechtí starý 5válcový Audiny jen tiše závidí... ne auto, ale ceny za který se dají třeba ze Států nebo z Anglie pořídit úpravy na Volvo. Oni jsou odkázaný na to co dělaj na koleni helmuti, který si za tuningový díly nechaj sakra dobře zaplatit.
Další příklad, kterej jsem se dočet u anglických kolegů: jejich známí co si hrajou s Imprezama, tak údajně kdo v ní má přes 300 koní v průměru 2x do roka dělá spodek motoru (klika atd.)
Prostě v B5234T jsou velký rezervy a snese 100 koní navíc oproti svojí nejvýkonnější verzi bez zásahu do motoru. (Ojnice jsem dával proto, že se sériovýma dá mnohem víc práce to přemapovat tak aby se neohly, ale kdo umí, dokáže to). Velký rezervy a předimenzovanost jsou všeobecně výhodou starších motorů... Když to srovnáme s 2.5 300koňovým eRkem v S60/V70II, tak u toho 50 koní navrch už je celkem spolehlivej recept na rychlou smrt. Motor je taktak dimenzovanej na sériovej výkon.

Je pravda, že za souhrnou částku kterou jsem doteď dal do mojí 850 bych bez problémů měl třeba S60R, jenže ta mi přijde dobrá spíš jako luxusní, kultivovanej a poměrně reprezentativní daily driver. Kdybych z toho chtěl dělat víkendový auto pro radost, zábavu, tak jsem tam kde jsem byl....všechno překopat, včetně výměny motoru za 2.4T5 aby něco vydržel. Třeba s podvozkem si nedokážu představit kolik by to stálo něco s tím udělat....
S tím Subem na okreskách to někdy vyzkouším...kámoš má STI, tak uvidíme, jestli se ho udržím... dokud to nejsou alpský průsmyky se serpentýnovýma vracečkama, jako úplnej propadák bych to neviděl. K současnýmu stavu podvozku můžu říct, že můj oblíbenej zatáčkovitej úsek se s tím dá jet stejně rychle jako jsem ho jezdil na motorce. (OK, od doby co jsem se vysekal zas takovej střelec nejsem, ale řeč je o moderním supersportu, na kterým trochu něco zajede i úplný jelito). Můžu říct že auto se chová naprosto předvídatelně a překvapivě se takřka vůbec nekroutí. Kluci na anglickým fóru si první generaci předohrabů pochvalujou jako vynikající okruhový nářadí.
K těm 250koním maximu z 2.3T5... výkon sice zůstával stejnej, ale zpřísňovaly se emisní a hlukový normy, takže výrobce musel vynakládat čímdál větší prostředky a inovace, aby výkon udržel na stejný úrovni při dodržování stále přísnějších norem.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#121 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od wickey »

:good: dali proste umi.

zaujala me jedna vec - pry se ti auto vubec nekrouti - mas vzperu i vzadu?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Roger
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1842
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

#122 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od Roger »

Kazdopadne toto je beh na dlouhou trat, ikdyz teba ten vysledek bude stat za to...casova narocnost by treba me odradila.
Ostatne, pokud jsou love, tak se da koupit hotove a profi upravene auto.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#123 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od eLzyx »

Roger píše:Ostatne, pokud jsou love, tak se da koupit hotove a profi upravene auto.
řekl bych, že to by daliho nebavilo :oops: (mě teda asi taky ne)
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1905
Registrován: 18 roků
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

#124 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od LukášM »

eLzyx píše:
Roger píše:Ostatne, pokud jsou love, tak se da koupit hotove a profi upravene auto.
řekl bych, že to by daliho nebavilo :oops: (mě teda asi taky ne)
Přesně, samozřejmě záleží na výsledku, ale už samotná cesta je velmi zajímavá, je to podobné jako s renovacemi historických aut :)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 80
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#125 dali V70 2,5D, 850R

Příspěvek od dali »

wickey píše:
zaujala me jedna vec - pry se ti auto vubec nekrouti - mas vzperu i vzadu?
Dokonce ani vepředu jí zatím nemám. Je možný že díky euforii a adrenalinu kroucení neregistruju :green: Ale zase dva lidi, kterým jsem to dosud půjčil jinde než na rovině tvrdili totéž. Jen tak na okraj, čet jsem povídání o Saabu 9000, vstažený k 850/70 a prej když Saaba dáš na hever, nejdou pořádně zavírat dveře. Takže s tuhostí karosérie na tom 850 asi úplně špatně nebude.
Minimálně tu přední vzpěru tam dám... pro dobrej pocit. Je otázka jestli změna bude ještě vnímatelná. Další věc s kterou si pohrávám jsou IPD stabilizátory... ale opět si nejsem jistej jak moc to bude znát, a má-li to vůbec cenu. Stejně už takhle jsou limitem spíš gumy než podvozek. A jak už jsme se o tom bavili, dáš semislicky nebo slicky a musíš držet hladinu oleje na horní rysce jinak máš problém s mazáním v táhlých pravých zatáčkách.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“