Bingo !JardaS píše:Ted je ale otazka ze vim ze do meho vozu majit 0W30 ve specifikaci A5/B5 ale od mobilu zadnej takovej neni. Akorat Castrol a Divinol. Asi to bude Fuel economy co?
Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 je tvoj olej
Bingo !JardaS píše:Ted je ale otazka ze vim ze do meho vozu majit 0W30 ve specifikaci A5/B5 ale od mobilu zadnej takovej neni. Akorat Castrol a Divinol. Asi to bude Fuel economy co?
90° má chladící kapalina, nikoli olejDrak3n píše:zaujimala by ma este jedina vec , ktora zrejme vyriesi moj ,,olejovy,, problem o com presne hovoria ciselka 0w30 ,5w30,0w40 atd atd , ked olej v zahriatom motore ma 90 stupnov ???
Na netu najdeš mraky definic na téma viskozita. Jen pozor, nejde o jediný parametr, který je určující.Drak3n píše:zaujimala by ma este jedina vec , ktora zrejme vyriesi moj ,,olejovy,, problem o com presne hovoria ciselka 0w30 ,5w30,0w40 atd atd , ked olej v zahriatom motore ma 90 stupnov ???
Buď v klidu lej tam co ti dali.Nic lepšího pro Volvíka stejně neexistuje. Jen pokud jsi jezdil na Hrncol doporučuji zkrátit první výměnu.Max na 10000kmyareq píše:Zdravím všechny, mám takový dotaz. nedávno jsem ve své V40 (1731ccm, 85kw, benzín) měnil olej, měl jsem tam 5w40 castrol magnatec a jelikož jsem se rozhodl to provést sám, tak při nákupu materiálu jsem se stavil do Sven Caru v Ostravě a ptal jsem se jaký olej doporučují, tak poté co jsem jim řekl o jaké auto jde mi poradili Mobil 5w50. Ale po výměně se mi do rukou dostal příručka k autu a našel jsem tam různé oleje jen ne 5w50. Takže by mě zajímalo jestli je to v pohodě, nebo jen tak něco plácli od pasu ať mají ode mě klid. Jinak auto jede v pohodě, žádná změna.
Dej Mobil 1 5W50Boss píše:Zdar, hoši.
Nechcem tu rozoberať viskozity ani to, aký olej. Len mám otázku.
Je Liqui-Moly kvalitatívne na tom rovnako ako Mobil 1 ?
LM sa vyrába výlučne v Nemecku v Ulme a údajne plánujú ďalší závod v Saarlouis, pretože expandujú do celej EU.
Pýtam sa hlavne preto, že môj obľúbený olej Mobil 1 0W-40 Turbo Diesel už aj v Nemecku veľmi zriedka predávajú ako "fully synthetic oil / Vollsynthetisches Motorenöl, ale v UK sú takmer všetky ako fully. Žeby politika ?
A našiel som Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40 pre ľahkobežné motory, ktorý spĺňa parametre pre moju D5-ku.
Tak mám trochu dilemu, či je LM na tom kvalitatívne tak, ako aj Mobil 1.
Čo vy na to ?
Alebo sa mám na to vyprdnúť a spoľahnúť sa že, Mobil 0W-40 Turbo Diesel HC Synthese Technology™ je kvalitatívne to isté ako Mobil 0W-40 Turbo Diesel "Vollsynthetisches", ktorý som kupoval v minulosti ? Čomu aj tak veľmi neverím.
Pokud není v motoru filtr pevných částic, je olej C3 zbytečný, a krom toho "ekoudělátoru" jiným věcem v motoru moc neprospívá, protože obsahuje méně "dobrých aditiv, které sice (zjednodušeně) dobře mažou, ale škodí tomu filtru. A tuším, že jsi psal, že máš VW 1.8T, které "moc nešetříš", a tam ani "longlife" interval není to pravé ořechové......
Já bych - pokud nechceš 5w50 (s normou VW502.00 třeba Millers Oils XFS - což by mimochodem měla být taky "plná" syntetika) zvolil ten MOTUL 8100 X-CESS 5W40..... zvláště na těch "Tvých" 8 až 10tkm na výměnu...
Full syn není problém sehnat.Boss píše:To je všetko pekné, ale stále mi nik neodpovedal na otázku, či sa mám zubami-nechtami držať "voll / fully " syntetiky, ktorú už pomaly ťažko zohnať, alebo sa mám uspokojiť s SHC/HC Synthese Technology™ ?
Tož otázka ...
No, daj cenu cez SZ. Stretávam sa s tým, že sa dá zohnať, ale na fľašiach/nádobách máva dátum napr. 12/2009, čo sa mi nevidí celkom kóšer.martinopel píše: Full syn není problém sehnat.
muj nazor, ze na 10tis. km je dobry... na vic ne...4am píše:ahoj budu měnit olej a ted tem byl Mobil 0w30 podle štítku , mám koupit ten 0w30 Mobil Fuel Economy, nebostačí 0W30 castrol edge? jedná se o benzín 2.4 atmosféru
CEA A1/B1, A5/B5 takze ked to ma A5 tak by to malo byt ok4am píše:ok tak koupim ten mobil. ta specifikace je ok?