Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 601
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#1 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Ahoj, zkoušel jsem hledat na fóru a nikde jsem nic pořádného nenašel. Chtěl bych se zeptat... mám V50 2,0D s motorem D4204T a dvouhmoťákem a chtěl bych jezdit tak, aby motor trpěl co nejméně. Z toho vyplývá moje otázka:
V jakém spektru otáček držet motor, aby dvouhmoťák netrpěl? Někde jsem četl, že je dobré jezdit na 1800ot/min, což mi příjde jako kravina.... to by se ten setrvák ničil i na volnoběh??
V jakém spektru otáček držet motor, aby dvouhmoťák netrpěl? Někde jsem četl, že je dobré jezdit na 1800ot/min, což mi příjde jako kravina.... to by se ten setrvák ničil i na volnoběh??
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3218
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#2 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Můj osobní, ničím nepodložený názor je, že je to jedno, jak jezdíš. Setrvák je prostě slabina a zřejmě nejde nadimenzovat lépe, aby víc odolal. Ty materiály mají svoji životnost.
Otázka spíš je, proč je to tak pekelně drahý.
Otázka spíš je, proč je to tak pekelně drahý.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2157
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#3 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Rozhodně nějaké podtáčení mu nesvědčí. Mně třeba už trochu poklepává na volnoběh tak to zbytečně nenechávám běžet na volnoběh.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 601
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#4 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
taky nechápu proč je to tak drahý :-/ dyť je to jen kus kovový placky.... nezkoušel to třeba někdo opravit? né, že by mě to nějak trápilo (zatím je ok... ťuk-ťuk), ale bojím se toho jak čert kříže
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3218
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#5 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
problém není ta placka ale ty pružiny.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: NZ
- Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
- Bydliště: NZ
#6 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
slabina to je..ale uz mi lehounce poklepava 43tis km... takovy stav jako hayney nebo lukaso (na jeho byvale S60 D5) to zdaleka neni. muj stav se zhorsil po 43tis km tak o 10%. tzn..jeste nejaky ten patek vydrzi..
spis je vetsi problem turbo. tatovi odeslo vcera na alhambre z niceho nic. jel a najednou bily kour a zadny vykon. (alhambra r.v. 2006, 175tis km (od noveho vozu))
spis je vetsi problem turbo. tatovi odeslo vcera na alhambre z niceho nic. jel a najednou bily kour a zadny vykon. (alhambra r.v. 2006, 175tis km (od noveho vozu))
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1316
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#7 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Dvohmotě patrně nejvíc vadí podtočení(ot. nižší než volnoběžné),ale to se zas tak často nestává.(zapomenutá rychlost při brzdění či netrefení kvaltu při řazení....)
Naposledy upravil(a) selap dne 30 srp 2010 17:27, celkem upraveno 2 x.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 601
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#8 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
takze pokud je volnobeh 800 a snazim se s nim jezdit minimalne na 1400, tak by to melo byt ok
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
#9 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Hitparáda úkonů jak si odrovnat dvouhmotu rychle a kvalitně
- neuvážený "chiptuzing"
- podtáčení a rozjezdy na 2°
- zaparkování v prudkém kopci se zařazenou rychlostí bez ruční brzdy
- necitlivé řazení
- neuvážený "chiptuzing"
- podtáčení a rozjezdy na 2°
- zaparkování v prudkém kopci se zařazenou rychlostí bez ruční brzdy
- necitlivé řazení
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5063
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#10 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Tohle bych prosil vysvětlit ?!?!?!?mirdaman píše:Hitparáda úkonů jak si odrovnat dvouhmotu rychle a kvalitně
- ...
- zaparkování v prudkém kopci se zařazenou rychlostí bez ruční brzdy
- ...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Online
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3657
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#11 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Auto se rozjede i přes rychlost a zlikviduje celej předek o sloup včetně dvouhmotyLachtan píše: Tohle bych prosil vysvětlit ?!?!?!?
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
#12 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
V principu je to jednoduché, pokud máš auto zabržděno jen se zařazeným kvaltem, což je obvykle 1° nebo zpátečka tak z principu nejlehčího daného převodu vyvíjíš permanentně tlak na pružiny v dvouhmotovém setrvačníku, které se časem vymačkají=unaví a vznikne vůle jenž způsobuje klepání na volnoběh. Pokud napřed zatáhneš ručku (auto si ve svahu tzv. sedne) a pak dáš kvalt jako pojistku tak je to něco jiného protože je sice v převodovce zařazená rychlost a sepnutá spojka, ale na motor nepřenášíš žádný moment - ten pobrala v první fází ruční brzda.yoby píše:Auto se rozjede i přes rychlost a zlikviduje celej předek o sloup včetně dvouhmotyLachtan píše: Tohle bych prosil vysvětlit ?!?!?!?
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9880
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#13 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
mám to chápat tak, že startovat by se mělo s neutrálem a nesešlápnutou spojkou? startuju vždy s vyšlápnutou spojkoumirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1659
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#14 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
A já si zase myslím, že člověk by se k autu neměl chovat jako idiot, ale pořád měl na paměti, že auto tu je k tomu aby sloužilo nám a né my jemu...moc nad tím přemýšlíte
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 601
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#15 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
hayney píše:mám to chápat tak, že startovat by se mělo s neutrálem a nesešlápnutou spojkou? startuju vždy s vyšlápnutou spojkoumirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané
jj, to jsem taky cetl na vice webech a take jsem startoval s vyslapnutou spojkou... ted se snazim to nedelat ...je to hloupy zvyk z dob 120-tek kdy tuhy olej v prevodovce branil roztoceni motoru (takto to vysvetlovali)
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 601
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#16 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
nejak nechapu souvislost setrvacniku a zarazene rychlosti.... kroutici moment se neprenasi pres setrvak ne?? ten je na klikovce aby vyrovnaval nepravidelny chod motoruV principu je to jednoduché, pokud máš auto zabržděno jen se zařazeným kvaltem, což je obvykle 1° nebo zpátečka tak z principu nejlehčího daného převodu vyvíjíš permanentně tlak na pružiny v dvouhmotovém setrvačníku, které se časem vymačkají=unaví a vznikne vůle jenž způsobuje klepání na volnoběh. Pokud napřed zatáhneš ručku (auto si ve svahu tzv. sedne) a pak dáš kvalt jako pojistku tak je to něco jiného protože je sice v převodovce zařazená rychlost a sepnutá spojka, ale na motor nepřenášíš žádný moment - ten pobrala v první fází ruční brzda.
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané
jsem z toho nejaky jelen
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5063
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#17 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Tuto "novou" vymoženost registruji na různých vozidlech již 25 let - začínám mít pocit, že si tady z nás tak akorát děláš (_).(_)mirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky...
...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 601
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#18 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
mam podobny pocitLachtan píše:Tuto "novou" vymoženost registruji na různých vozidlech již 25 let - začínám mít pocit, že si tady z nás tak akorát děláš (_).(_)mirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky...
...
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 276
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
- Bydliště: Náchod
#19 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Jakékoli podtáčení motoru, při jakémkoli zařazeném stupni nesvědčí motoru, potažmo setrvačníku - dvouhmotě a rozhodně ne ani rychlá akcelerace, při níž se právě ty dvě hmoty točí každá jinam o to víc, s jakou razancí a spektru otáček zařadíš další kvalt Hrozí pak větší opotřebení právě zmiňovaných pružných částí dvouhmoty, které eliminují vibrace, plynulejší přechod při zařazení rychlosti..A startování je v podstatě o řidiči, né o dvouhmotě, ta s tím nemá nic společného, to je má domněnka Startuji pokaždé, zima, nezima se sešláplým spojkovým pedálem k podlaze. Ono to má i jeden prozaický důvod. Budeš zamyšlený, nesešlápneš spojku, budeš startovat a políbíš někomu "zadek", či předek, to už je jedno a pak jsou také případy, kdy se v etážových garážích při odjezdu z parkování, když to přeženu, obtisknu do svodidel, do zdi, nebo čehokoli jiného. Jsou takový borci..Bavíme se o manuální převodovce. S automatickou to je zas jiné téma
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56
#20 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Zkus mi prosím jmenovat nějaké Volvo s manuální převodovkou které nejde nastartovat když nestojíš na spojce ? Já s takovým ještě nejel - pravda nezkoušel jsem novou S60...Lachtan píše:Tuto "novou" vymoženost registruji na různých vozidlech již 25 let - začínám mít pocit, že si tady z nás tak akorát děláš (_).(_)mirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky...
...
Např. poslední modely Opel (Insignia, Astra J) netočí startérem dokud není vymáčklá (rozepnutá) spojka. Nikomu nenutím svoje názory, jako zaměstanance servisu jsem naopak rád když někdo přijde na výměnu spojky vč. dvouhmoty např. kvůli svému ne zrovna ohleduplnému chování k autu. Jezděte a startujte si jak chcete, jsou to jen Vaše auta (peníze)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3218
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#21 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
zřejmě myslíte oba něco jiného. Mirdaman chtěl zřejmě napsat, že na novějších autech nenastartuješ pokud nevyšlápneš spojku, a to ani na neutrálu.
Na automatu zase nenastartuješ, pokud nemáš páku v parkingu.
Na automatu zase nenastartuješ, pokud nemáš páku v parkingu.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2413
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#22 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Prudké pouštění spojky, parkování na kvalt, necitlivé brzdění motorem, necitlivé rozjezdy. To vše má výrazný vliv. Dvouhmota je na 2 věci. Když dáte místo ní klasiku ( pokud to jde ), tak to na jízdních vlastnostech nepoznáte. Je to vymyšlenost, aby lidi víc platili.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 1659
- Registrován: 16 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#23 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Zase konspirační teorie jo? ) já myslím, že k něčemu to tam je...ale mohlo by to být trochu více odolné vůči tomu co si napsaljarek.krizan píše:Prudké pouštění spojky, parkování na kvalt, necitlivé brzdění motorem, necitlivé rozjezdy. To vše má výrazný vliv. Dvouhmota je na 2 věci. Když dáte místo ní klasiku ( pokud to jde ), tak to na jízdních vlastnostech nepoznáte. Je to vymyšlenost, aby lidi víc platili.
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3218
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#24 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Podle mně dvouhmota oproti klasickému setrváku nemůže ovlivnit jízdní vlastnosti, je to snaha konstruktérů snížit vibrace motoru do kastle, palubky, do interiéru obecně.
Teorie dobrá, v testech výsledky dobre, ale chyběly dlouhodobé výsledky odolnosti a spolehlivosti a zřejmě netušili, že to nakonec bude slabina.
Podobnou anabázi bych viděl i v případě Nivomaty versus tlumiče, nebo DPF filter verzus normální výfuk.
My jsme zvyklí, že volvo s 200.000 km je mlaďoch, stačí měnit olej atankovat, ovšem čim vykoumanější model, tím víc se toho může pos...
Teorie dobrá, v testech výsledky dobre, ale chyběly dlouhodobé výsledky odolnosti a spolehlivosti a zřejmě netušili, že to nakonec bude slabina.
Podobnou anabázi bych viděl i v případě Nivomaty versus tlumiče, nebo DPF filter verzus normální výfuk.
My jsme zvyklí, že volvo s 200.000 km je mlaďoch, stačí měnit olej atankovat, ovšem čim vykoumanější model, tím víc se toho může pos...
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 2413
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#25 Dvouhmotový setrvačník - jak s ním jezdit?
Ano tak to bylo zamýšleno. Jenže jak dvouhmota stárne, tak vyrábí přesně to, proti čemu byla zavedena.doktor píše:Podle mně dvouhmota oproti klasickému setrváku nemůže ovlivnit jízdní vlastnosti, je to snaha konstruktérů snížit vibrace motoru do kastle, palubky, do interiéru obecně.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek