V jakém spektru otáček držet motor, aby dvouhmoťák netrpěl? Někde jsem četl, že je dobré jezdit na 1800ot/min, což mi příjde jako kravina.... to by se ten setrvák ničil i na volnoběh??

mirdaman píše:Hitparáda úkonů jak si odrovnat dvouhmotu rychle a kvalitně
- ...
- zaparkování v prudkém kopci se zařazenou rychlostí bez ruční brzdy
- ...
Auto se rozjede i přes rychlost a zlikviduje celej předek o sloup včetně dvouhmotyLachtan píše:Tohle bych prosil vysvětlit ?!?!?!?
V principu je to jednoduché, pokud máš auto zabržděno jen se zařazeným kvaltem, což je obvykle 1° nebo zpátečka tak z principu nejlehčího daného převodu vyvíjíš permanentně tlak na pružiny v dvouhmotovém setrvačníku, které se časem vymačkají=unaví a vznikne vůle jenž způsobuje klepání na volnoběh. Pokud napřed zatáhneš ručku (auto si ve svahu tzv. sedne) a pak dáš kvalt jako pojistku tak je to něco jiného protože je sice v převodovce zařazená rychlost a sepnutá spojka, ale na motor nepřenášíš žádný moment - ten pobrala v první fází ruční brzda.yoby píše:Auto se rozjede i přes rychlost a zlikviduje celej předek o sloup včetně dvouhmotyLachtan píše:Tohle bych prosil vysvětlit ?!?!?!?
mám to chápat tak, že startovat by se mělo s neutrálem a nesešlápnutou spojkou? startuju vždy s vyšlápnutou spojkoumirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané
hayney píše:mám to chápat tak, že startovat by se mělo s neutrálem a nesešlápnutou spojkou? startuju vždy s vyšlápnutou spojkoumirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané
nejak nechapu souvislost setrvacniku a zarazene rychlosti.... kroutici moment se neprenasi pres setrvak ne?? ten je na klikovce aby vyrovnaval nepravidelny chod motoruV principu je to jednoduché, pokud máš auto zabržděno jen se zařazeným kvaltem, což je obvykle 1° nebo zpátečka tak z principu nejlehčího daného převodu vyvíjíš permanentně tlak na pružiny v dvouhmotovém setrvačníku, které se časem vymačkají=unaví a vznikne vůle jenž způsobuje klepání na volnoběh. Pokud napřed zatáhneš ručku (auto si ve svahu tzv. sedne) a pak dáš kvalt jako pojistku tak je to něco jiného protože je sice v převodovce zařazená rychlost a sepnutá spojka, ale na motor nepřenášíš žádný moment - ten pobrala v první fází ruční brzda.
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané
Tuto "novou" vymoženost registruji na různých vozidlech již 25 let - začínám mít pocit, že si tady z nás tak akorát děláš (_).(_)mirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky...
mam podobny pocitLachtan píše:Tuto "novou" vymoženost registruji na různých vozidlech již 25 let - začínám mít pocit, že si tady z nás tak akorát děláš (_).(_)mirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky...
...
Zkus mi prosím jmenovat nějaké Volvo s manuální převodovkou které nejde nastartovat když nestojíš na spojce ? Já s takovým ještě nejel - pravda nezkoušel jsem novou S60...Lachtan píše:Tuto "novou" vymoženost registruji na různých vozidlech již 25 let - začínám mít pocit, že si tady z nás tak akorát děláš (_).(_)mirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky...
...
Zase konspirační teorie jo?jarek.krizan píše:Prudké pouštění spojky, parkování na kvalt, necitlivé brzdění motorem, necitlivé rozjezdy. To vše má výrazný vliv. Dvouhmota je na 2 věci. Když dáte místo ní klasiku ( pokud to jde ), tak to na jízdních vlastnostech nepoznáte. Je to vymyšlenost, aby lidi víc platili.
Ano tak to bylo zamýšleno. Jenže jak dvouhmota stárne, tak vyrábí přesně to, proti čemu byla zavedena.doktor píše:Podle mně dvouhmota oproti klasickému setrváku nemůže ovlivnit jízdní vlastnosti, je to snaha konstruktérů snížit vibrace motoru do kastle, palubky, do interiéru obecně.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé