V jakém spektru otáček držet motor, aby dvouhmoťák netrpěl? Někde jsem četl, že je dobré jezdit na 1800ot/min, což mi příjde jako kravina.... to by se ten setrvák ničil i na volnoběh??

 
 
 
  
  
 
 
  
 
 
  
 mirdaman píše:Hitparáda úkonů jak si odrovnat dvouhmotu rychle a kvalitně
- ...
- zaparkování v prudkém kopci se zařazenou rychlostí bez ruční brzdy
- ...
 Tohle bych prosil vysvětlit ?!?!?!?
 Tohle bych prosil vysvětlit ?!?!?!? 
 
  x 1
 x 1Auto se rozjede i přes rychlost a zlikviduje celej předek o sloup včetně dvouhmotyLachtan píše:Tohle bych prosil vysvětlit ?!?!?!?

 
 V principu je to jednoduché, pokud máš auto zabržděno jen se zařazeným kvaltem, což je obvykle 1° nebo zpátečka tak z principu nejlehčího daného převodu vyvíjíš permanentně tlak na pružiny v dvouhmotovém setrvačníku, které se časem vymačkají=unaví a vznikne vůle jenž způsobuje klepání na volnoběh. Pokud napřed zatáhneš ručku (auto si ve svahu tzv. sedne) a pak dáš kvalt jako pojistku tak je to něco jiného protože je sice v převodovce zařazená rychlost a sepnutá spojka, ale na motor nepřenášíš žádný moment - ten pobrala v první fází ruční brzda.yoby píše:Auto se rozjede i přes rychlost a zlikviduje celej předek o sloup včetně dvouhmotyLachtan píše:Tohle bych prosil vysvětlit ?!?!?!?
 
 mám to chápat tak, že startovat by se mělo s neutrálem a nesešlápnutou spojkou? startuju vždy s vyšlápnutou spojkoumirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané
 
 hayney píše:mám to chápat tak, že startovat by se mělo s neutrálem a nesešlápnutou spojkou? startuju vždy s vyšlápnutou spojkoumirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané
 ...je to hloupy zvyk z dob 120-tek kdy tuhy olej v prevodovce branil roztoceni motoru (takto to vysvetlovali)
 ...je to hloupy zvyk z dob 120-tek kdy tuhy olej v prevodovce branil roztoceni motoru (takto to vysvetlovali) 
 nejak nechapu souvislost setrvacniku a zarazene rychlosti.... kroutici moment se neprenasi pres setrvak ne?? ten je na klikovce aby vyrovnaval nepravidelny chod motoruV principu je to jednoduché, pokud máš auto zabržděno jen se zařazeným kvaltem, což je obvykle 1° nebo zpátečka tak z principu nejlehčího daného převodu vyvíjíš permanentně tlak na pružiny v dvouhmotovém setrvačníku, které se časem vymačkají=unaví a vznikne vůle jenž způsobuje klepání na volnoběh. Pokud napřed zatáhneš ručku (auto si ve svahu tzv. sedne) a pak dáš kvalt jako pojistku tak je to něco jiného protože je sice v převodovce zařazená rychlost a sepnutá spojka, ale na motor nepřenášíš žádný moment - ten pobrala v první fází ruční brzda.
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané
 
 
 
 Tuto "novou" vymoženost registruji na různých vozidlech již 25 let - začínám mít pocit, že si tady z nás tak akorát děláš (_).(_)mirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky...

 
 mam podobny pocitLachtan píše:Tuto "novou" vymoženost registruji na různých vozidlech již 25 let - začínám mít pocit, že si tady z nás tak akorát děláš (_).(_)mirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky...
...

 
  
  Hrozí pak větší opotřebení právě zmiňovaných pružných částí dvouhmoty, které eliminují vibrace, plynulejší přechod při zařazení rychlosti..A startování je v podstatě o řidiči, né o dvouhmotě, ta s tím nemá nic společného, to je má domněnka
 Hrozí pak větší opotřebení právě zmiňovaných pružných částí dvouhmoty, které eliminují vibrace, plynulejší přechod při zařazení rychlosti..A startování je v podstatě o řidiči, né o dvouhmotě, ta s tím nemá nic společného, to je má domněnka  Startuji pokaždé, zima, nezima se sešláplým spojkovým pedálem k podlaze. Ono to má i jeden prozaický důvod. Budeš zamyšlený, nesešlápneš spojku, budeš startovat a políbíš někomu "zadek", či předek, to už je jedno a pak jsou také případy, kdy se v etážových garážích při odjezdu z parkování, když to přeženu, obtisknu do svodidel, do zdi, nebo čehokoli jiného. Jsou takový borci..Bavíme se o manuální převodovce. S automatickou to je zas jiné téma
 Startuji pokaždé, zima, nezima se sešláplým spojkovým pedálem k podlaze. Ono to má i jeden prozaický důvod. Budeš zamyšlený, nesešlápneš spojku, budeš startovat a políbíš někomu "zadek", či předek, to už je jedno a pak jsou také případy, kdy se v etážových garážích při odjezdu z parkování, když to přeženu, obtisknu do svodidel, do zdi, nebo čehokoli jiného. Jsou takový borci..Bavíme se o manuální převodovce. S automatickou to je zas jiné téma  
 
 
 Zkus mi prosím jmenovat nějaké Volvo s manuální převodovkou které nejde nastartovat když nestojíš na spojce ? Já s takovým ještě nejel - pravda nezkoušel jsem novou S60...Lachtan píše:Tuto "novou" vymoženost registruji na různých vozidlech již 25 let - začínám mít pocit, že si tady z nás tak akorát děláš (_).(_)mirdaman píše:Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky...
...

 
  
 Zase konspirační teorie jo?jarek.krizan píše:Prudké pouštění spojky, parkování na kvalt, necitlivé brzdění motorem, necitlivé rozjezdy. To vše má výrazný vliv. Dvouhmota je na 2 věci. Když dáte místo ní klasiku ( pokud to jde ), tak to na jízdních vlastnostech nepoznáte. Je to vymyšlenost, aby lidi víc platili.
 ) já myslím, že k něčemu to tam je...ale mohlo by to být trochu více odolné vůči tomu co si napsal
) já myslím, že k něčemu to tam je...ale mohlo by to být trochu více odolné vůči tomu co si napsal 
 
  
 Ano tak to bylo zamýšleno. Jenže jak dvouhmota stárne, tak vyrábí přesně to, proti čemu byla zavedena.doktor píše:Podle mně dvouhmota oproti klasickému setrváku nemůže ovlivnit jízdní vlastnosti, je to snaha konstruktérů snížit vibrace motoru do kastle, palubky, do interiéru obecně.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé