D5 má dvě turba

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 má dvě turba

Příspěvek od hajnej »

zdravím odborníky přes turba...zajímá mě, proč se rozhodli k tomu, že motor osadí dvěma turby a tím zvýší jeho výkon?
Mají tyto turba jednotlivě menší tlak než např. moje na D5 120kW a tím pádem vydrží víc, nebo vydrží skoro stejně a oprava tím pádem bude několikrát dražší?
Ptám se proto, abych věděl, zda má cenu (někdy) skočit do tohoto motoru a nebo se spokojit se 136kW? Pravděpodobně, až si budu pořizovat volvíka s jedním z těchto motorů, tak mě asi výdaje za opravy už nebudou tolik brát s ohledem na cenu auta....ale stejně mi to nedá spát
snad chápete moji myšlenku
Díky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

raadjek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 371
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Úvaly
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly

D5 má dvě turba

Příspěvek od raadjek »

Nejsem odborník na turba, ale myslím, že v daném případě (opravte mě pokud se mýlím) jsou ty 2 turba jiného rozměru, takže zabírají v jiných otáčkách. Jde tedy primárně o rozložení záběru turba do širšího spektra otáček.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
Bylo: S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................10.7 l/100km
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

D5 má dvě turba

Příspěvek od Dural8 »

Je to tak, aby tlak byl pořád konstantní a vysoký - prostě ten motor nemá turbodíru a celou dobu zabírá naplno. Jak se to bude týkat životnosti asi prozatím nemožno soudit, ale na jízdní vlastnosti to má vliv masakrální ( a to včetně spotřeby ).
_________________
V60 D4

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 má dvě turba

Příspěvek od hajnej »

to zní hodně zajímavě, asi skočím do Homolky na jednu zkušebku...s tou životností by mě to taky zajímalo
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

kV8ba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 449
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´

D5 má dvě turba

Příspěvek od kV8ba »

tady je test S80 s novým D5 - http://magazin.auto.cz/testy/volvo-s80-d5-dve-turba-na-pohodu.html
je tam popsaná funkce právě těch 2 turbodmychadel
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
V70 D4 AWD, D5244T12, TF-80SC, 2015;764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

D5 má dvě turba

Příspěvek od Dural8 »

Vlastně co jsem zapomněl připsat k faktům, které jistě na životnost budou mít zásadní vliv, je to, že obé turba jsou chlazena vodou = nebude probíhat přepalování oleje a zanášení mazacích kanálků v turbínkách po prasečí jízdě a vypnutí motoru.
_________________
V60 D4

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 má dvě turba

Příspěvek od hajnej »

Dural8 píše:Vlastně co jsem zapomněl připsat k faktům, které jistě na životnost budou mít zásadní vliv, je to, že obé turba jsou chlazena vodou = nebude probíhat přepalování oleje a zanášení mazacích kanálků v turbínkách po prasečí jízdě a vypnutí motoru.
hmm. to zní dobře...pomalu začnu šetřit na D5 s masivním zátahem....ne že by 120 kW bylo málo :twisted:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

D5 má dvě turba

Příspěvek od Dural8 »

Můžeš si udělat ještě mezistupeň na 136kW :green:
_________________
V60 D4

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 má dvě turba

Příspěvek od hajnej »

neboj nic, už jsem taky pokukoval
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3069
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

D5 má dvě turba

Příspěvek od eLzyx »

hayney píše:zdravím odborníky přes turba...zajímá mě, proč se rozhodli k tomu, že motor osadí dvěma turby a tím zvýší jeho výkon?
no já bych řekl, že je to jednoduchý. Diesel bez turba je mrtvej. Chci-li výkon, musím tlačil vzduch - čím víc tím líp. Když nasadím moc velké turbo(tj. tlačí hafec luftu), tak se bude roztáčet pomalu a motor bude v nízkých otáčkách mrtvej - tj. naprosto nekomfortní, nevolvácké. Takže k motoru přidám ještě jedno menší turbo, které se bude lehce roztáčet a bude tlačit vzduch už od nízkých otáček. A aby se to malé turbo netočilo v šílených točkách, přidám ještě obtokový ventil, který jej bude "odstavovat" při záběru velkého turba.
Tj. řekl bych, že to velké turbo (zodpovědné za maximální výkon) bude mít vyšší plnící tlak než v současné jednoturbové verzi.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Jack
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 74
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Vůz: Volvo S80,rv. 1999,2.4l 125kW (B5244S)
Bydliště: Rumburk (okres Děčín)

D5 má dvě turba

Příspěvek od Jack »

není to vlastně podobný princip jako u T6ky?
_________________
S80 2.4 125kW, r.v. 99, tm. zelená, manuál

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 559
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

D5 má dvě turba

Příspěvek od Boss »

Ja mám názor, že variant s dvomi turbami je oveľa lepší ako variant s príverou na turbe, čo majú žabožrúti ( ak treba, vysvetlím 8) ).
A keďže sú turbá chladené vodou, tak niet o čom :good:
A že to je Volvo, tak to už naozaj netreba komentovať :)
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

D5 má dvě turba

Příspěvek od Dural8 »

Jack píše:není to vlastně podobný princip jako u T6ky?
Vlastně podobný princip to je a to tím, že tam jsou 2 turba. Tím to ale končí. U T6 obé turba plní stejným tlakem, akorát jedno první 3 válce a druhé zbývající 3 válce.
Tady je plnění postupné a to všech 5ti válců najednou, tzn. principielně úplně jinak. Viz. popsáno výše :wink:
_________________
V60 D4

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 má dvě turba

Příspěvek od hajnej »

Boss píše:Ja mám názor, že variant s dvomi turbami je oveľa lepší ako variant s príverou na turbe, čo majú žabožrúti ( ak treba, vysvetlím 8) ).
A keďže sú turbá chladené vodou, tak niet o čom :good:
A že to je Volvo, tak to už naozaj netreba komentovať :)
takže se dá skoro říct, že tento systém vydrží mnohem mnohem déle než klasická turba v D5
samozřejmě si počkáme na první reference spokojených uživatelů
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

D5 má dvě turba

Příspěvek od dali »

hayney píše: takže se dá skoro říct, že tento systém vydrží mnohem mnohem déle než klasická turba v D5
samozřejmě si počkáme na první reference spokojených uživatelů
To se podle mě říct nedá, protože už Euro4 D5ky měly turbo chlazený vodou, takže to maximálně vydrží stejně... a pak tu eště máme Murphyho zákon, takže když se nedaří, můžou se ti posrat hned 2 turba v libovolným pořadí, kdežto u toho starýho jen jedno :green: Já bych taky bral tu 2 turbovou verzi, ale určitě ne kvůli tomu že bych si namlouval, že to víc vydrží. Za sebe můžu říct, že než něco takovýho budu řešit, dávno se bude vědět, jestli někde soudruzi udělali chybu nebo ne... Počkej dva tři roky a německý a švédský kolegové ti s jejich nájezdama prověří jestli ten motor je k tomu nebo ne.

maktom
Offline
Příspěvky: 18
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha Západ

D5 má dvě turba

Příspěvek od maktom »

Důvod proč jsou 2 turba je to, že nebylo možné naladit u jednoturbínové D5 záběr odspodu a současně splnit požadavky na emise. Jednoturnínová D5 má dole určitou díru s turbokopancem při náběhu vyšších otáček, pokud by se naladil záběr níž, nebylo by spalování tak kvalitní a už tak na emise bohatý motor by nesplnil limity. Proto 2 turba, ty umožní jak rychlý záběr, tak dodržení emisí.
_________________
V70 2,4T 2002

brhy
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Zálesie - Bratislava
Vůz: C70 2.3 T5

D5 má dvě turba

Příspěvek od brhy »

je dost zaujimave ze pristupili k takemuto riesenie si je pravda ze u staryh japoncov typu supra vymienali 2 turba za jedno hlavne kvoli vykonu tak sa mi nezda pre pristupili swedi k tomu aj ked audiny s BI-turbo pouzivaju na benzin aj to kvoli tomu ze to je 6 valec a na radovy 5 valec dat 2 turba je zaujimave
_________________
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D

brhy
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Zálesie - Bratislava
Vůz: C70 2.3 T5

D5 má dvě turba

Příspěvek od brhy »

radsej ako 2 turba mali vymyslet kompresor na diesel a boli by revolucny :)
_________________
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 559
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

D5 má dvě turba

Příspěvek od Boss »

brhy píše:radsej ako 2 turba mali vymyslet kompresor na diesel a boli by revolucny :)
Nebudú predsa kopírovať nemcov a a švédske commony s kompresorom by potom neboli také tiché...
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

brhy
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Zálesie - Bratislava
Vůz: C70 2.3 T5

D5 má dvě turba

Příspěvek od brhy »

to je dost mozne ale ani nemci nemaju na diesloch kompresory :)
_________________
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D

Boss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 559
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

D5 má dvě turba

Příspěvek od Boss »

brhy píše:to je dost mozne ale ani nemci nemaju na diesloch kompresory :)
neprezrádzaj... že sú to benzíny, sa nikto nedozvie :green:
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

brhy
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Zálesie - Bratislava
Vůz: C70 2.3 T5

D5 má dvě turba

Příspěvek od brhy »

:D :lol: :D :lol: :D
_________________
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D

jogin3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 514
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

D5 má dvě turba

Příspěvek od jogin3 »

Hm 151KW v lehci S60ce by to byla uz docela slusna akcelerace na D. A spotreba taky vyborna. To uz je na zvazeni pak jeslti benzin nebo D kdyz uz to umi i jet. 151KW sic neni 184Kw ale uz to neni tak velky rozdil. Jeste primontovat 3ti turbo na vykon 200Kw a mozna ze by sem diky fakt vybrony spotrebe sel do D.

A nebo asi ne :lol: :D Miluju ten krasny benzin. jenom by ko ty kur.. nemuseli furt zdrazovat. Barečl stoji plovinu co za Bushe a beno uz je bezmala na hranici co se za nej prodaval, tak jako kde to sme , ze.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2160
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

D5 má dvě turba

Příspěvek od karelvolvo »

A ten krouťák ten je brutální v celém rozsahu otáček
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

brhy
Offline
Příspěvky: 49
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Zálesie - Bratislava
Vůz: C70 2.3 T5

D5 má dvě turba

Příspěvek od brhy »

s chipom aj 184 KW by to mohlo mat :D
_________________
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Punkexploited