D5 má dvě turba
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 má dvě turba
zdravím odborníky přes turba...zajímá mě, proč se rozhodli k tomu, že motor osadí dvěma turby a tím zvýší jeho výkon?
Mají tyto turba jednotlivě menší tlak než např. moje na D5 120kW a tím pádem vydrží víc, nebo vydrží skoro stejně a oprava tím pádem bude několikrát dražší?
Ptám se proto, abych věděl, zda má cenu (někdy) skočit do tohoto motoru a nebo se spokojit se 136kW? Pravděpodobně, až si budu pořizovat volvíka s jedním z těchto motorů, tak mě asi výdaje za opravy už nebudou tolik brát s ohledem na cenu auta....ale stejně mi to nedá spát
snad chápete moji myšlenku
Díky
Mají tyto turba jednotlivě menší tlak než např. moje na D5 120kW a tím pádem vydrží víc, nebo vydrží skoro stejně a oprava tím pádem bude několikrát dražší?
Ptám se proto, abych věděl, zda má cenu (někdy) skočit do tohoto motoru a nebo se spokojit se 136kW? Pravděpodobně, až si budu pořizovat volvíka s jedním z těchto motorů, tak mě asi výdaje za opravy už nebudou tolik brát s ohledem na cenu auta....ale stejně mi to nedá spát
snad chápete moji myšlenku
Díky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 371
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Úvaly
- Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
- Bydliště: Úvaly
D5 má dvě turba
Nejsem odborník na turba, ale myslím, že v daném případě (opravte mě pokud se mýlím) jsou ty 2 turba jiného rozměru, takže zabírají v jiných otáčkách. Jde tedy primárně o rozložení záběru turba do širšího spektra otáček.
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
Bylo: S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................10.7 l/100km
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............

Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
Bylo: S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................10.7 l/100km
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
D5 má dvě turba
Je to tak, aby tlak byl pořád konstantní a vysoký - prostě ten motor nemá turbodíru a celou dobu zabírá naplno. Jak se to bude týkat životnosti asi prozatím nemožno soudit, ale na jízdní vlastnosti to má vliv masakrální ( a to včetně spotřeby ).
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 má dvě turba
to zní hodně zajímavě, asi skočím do Homolky na jednu zkušebku...s tou životností by mě to taky zajímalo
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 449
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
D5 má dvě turba
tady je test S80 s novým D5 - http://magazin.auto.cz/testy/volvo-s80-d5-dve-turba-na-pohodu.html
je tam popsaná funkce právě těch 2 turbodmychadel
je tam popsaná funkce právě těch 2 turbodmychadel
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
V70 D4 AWD, D5244T12, TF-80SC, 2015;764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
V70 D4 AWD, D5244T12, TF-80SC, 2015;764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
D5 má dvě turba
Vlastně co jsem zapomněl připsat k faktům, které jistě na životnost budou mít zásadní vliv, je to, že obé turba jsou chlazena vodou = nebude probíhat přepalování oleje a zanášení mazacích kanálků v turbínkách po prasečí jízdě a vypnutí motoru.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 má dvě turba
hmm. to zní dobře...pomalu začnu šetřit na D5 s masivním zátahem....ne že by 120 kW bylo máloDural8 píše:Vlastně co jsem zapomněl připsat k faktům, které jistě na životnost budou mít zásadní vliv, je to, že obé turba jsou chlazena vodou = nebude probíhat přepalování oleje a zanášení mazacích kanálků v turbínkách po prasečí jízdě a vypnutí motoru.

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 má dvě turba
neboj nic, už jsem taky pokukoval
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 3069
- Registrován: 19 roků 5 měsíců
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
D5 má dvě turba
no já bych řekl, že je to jednoduchý. Diesel bez turba je mrtvej. Chci-li výkon, musím tlačil vzduch - čím víc tím líp. Když nasadím moc velké turbo(tj. tlačí hafec luftu), tak se bude roztáčet pomalu a motor bude v nízkých otáčkách mrtvej - tj. naprosto nekomfortní, nevolvácké. Takže k motoru přidám ještě jedno menší turbo, které se bude lehce roztáčet a bude tlačit vzduch už od nízkých otáček. A aby se to malé turbo netočilo v šílených točkách, přidám ještě obtokový ventil, který jej bude "odstavovat" při záběru velkého turba.hayney píše:zdravím odborníky přes turba...zajímá mě, proč se rozhodli k tomu, že motor osadí dvěma turby a tím zvýší jeho výkon?
Tj. řekl bych, že to velké turbo (zodpovědné za maximální výkon) bude mít vyšší plnící tlak než v současné jednoturbové verzi.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvky: 74
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Vůz: Volvo S80,rv. 1999,2.4l 125kW (B5244S)
- Bydliště: Rumburk (okres Děčín)
D5 má dvě turba
není to vlastně podobný princip jako u T6ky?
_________________
S80 2.4 125kW, r.v. 99, tm. zelená, manuál
S80 2.4 125kW, r.v. 99, tm. zelená, manuál
-
Offline
- Příspěvky: 559
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slovensko, Sliač
D5 má dvě turba
Ja mám názor, že variant s dvomi turbami je oveľa lepší ako variant s príverou na turbe, čo majú žabožrúti ( ak treba, vysvetlím
).
A keďže sú turbá chladené vodou, tak niet o čom
A že to je Volvo, tak to už naozaj netreba komentovať

A keďže sú turbá chladené vodou, tak niet o čom

A že to je Volvo, tak to už naozaj netreba komentovať

_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
D5 má dvě turba
Vlastně podobný princip to je a to tím, že tam jsou 2 turba. Tím to ale končí. U T6 obé turba plní stejným tlakem, akorát jedno první 3 válce a druhé zbývající 3 válce.Jack píše:není to vlastně podobný princip jako u T6ky?
Tady je plnění postupné a to všech 5ti válců najednou, tzn. principielně úplně jinak. Viz. popsáno výše

_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 má dvě turba
takže se dá skoro říct, že tento systém vydrží mnohem mnohem déle než klasická turba v D5Boss píše:Ja mám názor, že variant s dvomi turbami je oveľa lepší ako variant s príverou na turbe, čo majú žabožrúti ( ak treba, vysvetlím).
A keďže sú turbá chladené vodou, tak niet o čom
A že to je Volvo, tak to už naozaj netreba komentovať
samozřejmě si počkáme na první reference spokojených uživatelů
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 4072
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
D5 má dvě turba
To se podle mě říct nedá, protože už Euro4 D5ky měly turbo chlazený vodou, takže to maximálně vydrží stejně... a pak tu eště máme Murphyho zákon, takže když se nedaří, můžou se ti posrat hned 2 turba v libovolným pořadí, kdežto u toho starýho jen jednohayney píše: takže se dá skoro říct, že tento systém vydrží mnohem mnohem déle než klasická turba v D5
samozřejmě si počkáme na první reference spokojených uživatelů

-
Offline
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha Západ
D5 má dvě turba
Důvod proč jsou 2 turba je to, že nebylo možné naladit u jednoturbínové D5 záběr odspodu a současně splnit požadavky na emise. Jednoturnínová D5 má dole určitou díru s turbokopancem při náběhu vyšších otáček, pokud by se naladil záběr níž, nebylo by spalování tak kvalitní a už tak na emise bohatý motor by nesplnil limity. Proto 2 turba, ty umožní jak rychlý záběr, tak dodržení emisí.
_________________
V70 2,4T 2002
V70 2,4T 2002
-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zálesie - Bratislava
- Vůz: C70 2.3 T5
D5 má dvě turba
je dost zaujimave ze pristupili k takemuto riesenie si je pravda ze u staryh japoncov typu supra vymienali 2 turba za jedno hlavne kvoli vykonu tak sa mi nezda pre pristupili swedi k tomu aj ked audiny s BI-turbo pouzivaju na benzin aj to kvoli tomu ze to je 6 valec a na radovy 5 valec dat 2 turba je zaujimave
_________________
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zálesie - Bratislava
- Vůz: C70 2.3 T5
D5 má dvě turba
radsej ako 2 turba mali vymyslet kompresor na diesel a boli by revolucny 

_________________
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
-
Offline
- Příspěvky: 559
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slovensko, Sliač
D5 má dvě turba
Nebudú predsa kopírovať nemcov a a švédske commony s kompresorom by potom neboli také tiché...brhy píše:radsej ako 2 turba mali vymyslet kompresor na diesel a boli by revolucny
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zálesie - Bratislava
- Vůz: C70 2.3 T5
D5 má dvě turba
to je dost mozne ale ani nemci nemaju na diesloch kompresory 

_________________
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
-
Offline
- Příspěvky: 559
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slovensko, Sliač
D5 má dvě turba
neprezrádzaj... že sú to benzíny, sa nikto nedozviebrhy píše:to je dost mozne ale ani nemci nemaju na diesloch kompresory

_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zálesie - Bratislava
- Vůz: C70 2.3 T5
-
Offline
- Příspěvky: 514
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
- Bydliště: Hradec Králové
D5 má dvě turba
Hm 151KW v lehci S60ce by to byla uz docela slusna akcelerace na D. A spotreba taky vyborna. To uz je na zvazeni pak jeslti benzin nebo D kdyz uz to umi i jet. 151KW sic neni 184Kw ale uz to neni tak velky rozdil. Jeste primontovat 3ti turbo na vykon 200Kw a mozna ze by sem diky fakt vybrony spotrebe sel do D.
A nebo asi ne
Miluju ten krasny benzin. jenom by ko ty kur.. nemuseli furt zdrazovat. Barečl stoji plovinu co za Bushe a beno uz je bezmala na hranici co se za nej prodaval, tak jako kde to sme , ze.
A nebo asi ne


_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 2160
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
D5 má dvě turba
A ten krouťák ten je brutální v celém rozsahu otáček
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zálesie - Bratislava
- Vůz: C70 2.3 T5
D5 má dvě turba
s chipom aj 184 KW by to mohlo mat 

_________________
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Punkexploited