chladnutí turba
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 900
- Registrován: 19 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
#26 chladnutí turba
kvůli tomu jsem instaloval časovač...
přifařim, zaparkuju, vypnu kličky (motor zůstane běžet!!!) vyndam kliče, zamknu a odchazím lze nastavit 10sec až 20min
přifařim, zaparkuju, vypnu kličky (motor zůstane běžet!!!) vyndam kliče, zamknu a odchazím lze nastavit 10sec až 20min
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5063
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: PRG
- Kontaktovat uživatele:
#27 chladnutí turba
A když se ti to pokazí, tak brblá až do ránamarra píše:kvůli tomu jsem instaloval časovač...
přifařim, zaparkuju, vypnu kličky (motor zůstane běžet!!!) vyndam kliče, zamknu a odchazím lze nastavit 10sec až 20min
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
#28 chladnutí turba
Hm, já dojíždím po sídlišti ... kilometr tak 20+- na nízký votáčky ... imho to stačí.
_________________
V70 TDi 1999 - Modřinka po JardoviV Jeden dehet vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny zahalí, do oblaku sváže!
Kafe kupuju výhradně tady: http://www.primacafe.cz bo je kvalitní a čerstvě pražené. A máme tam dobrý fórum
V70 TDi 1999 - Modřinka po JardoviV Jeden dehet vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny zahalí, do oblaku sváže!
Kafe kupuju výhradně tady: http://www.primacafe.cz bo je kvalitní a čerstvě pražené. A máme tam dobrý fórum
#29 chladnutí turba
Od statovky az pred barak to mam cca 3-4km,z toho posledni km se neda jet vic jak 40km/h.Celou tu dobu uz mu nedam vic jak 1500-1800 otacek a po zastaveni nandam v klidu do kapes mobil a ostatni veci a vypinam motor!Nikdy jsem na zadnem aute nemel problem s turbem!
_________________
Volvo V50 2,0D Momentum 2005.............stříbrnej mazlík s krémovým vnitřkem!
Volvo V50 2,0D Momentum 2005.............stříbrnej mazlík s krémovým vnitřkem!
#30 chladnutí turba
Na XC90 T5 je TURBO vodou chladene, ale aj tak nechavam chvilku dobehnut. Alebo pred vypnutim jazdim na malych otackach... Vymena by bola veeeelmi pracna.
V manualy nepisu nic o chladeni turba - mozno su radi ak sa turbo meni.
V manualy nepisu nic o chladeni turba - mozno su radi ak sa turbo meni.
_________________
XC90, T5, 2004
XC90, T5, 2004
#31 chladnutí turba
Všechny přeplňovaný zážehový 5-ti válce od Volva mají vodou chlazená turba. Já mám v manuálu vyloženě napsáno, abych po rychlé jízdě nechal motor zchladnout na volnoběh. Pravděpodobně v návodu na XC 90 to již nepíšou, aby měly servisy zajištěnou práci s výměnou turbodmychadel apod.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
#32 chladnutí turba
To že máš v manuálu napsáno že máš turbo nechat ochladit na volnoběh ( ani to není nejlepší, viz můj předchozí příspěvek zde ) spíš znamená, že chlazení vodou nemá ne? Kdyby mělo, tak je tam jednoduchá elektro vodní pumpa co to dochladí ( zajistí cirkulaci chladícího médie ), takhle ho musí dochladit olej, který cirkuluje pouze při běžícím motoru. Však Tys turbo měnil, to jsi tam viděl nějaké hadice od vody?
Já jsem to teda v žádném manuálu nikde neviděl...můžeš sem dát fotku té stránky třeba? Kde je napsáno že všechny turba mají vodní chlazení? Informativně, nijak nerejpu samozřejmě...
Já jsem to teda v žádném manuálu nikde neviděl...můžeš sem dát fotku té stránky třeba? Kde je napsáno že všechny turba mají vodní chlazení? Informativně, nijak nerejpu samozřejmě...
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3218
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#33 chladnutí turba
marra píše:kvůli tomu jsem instaloval časovač...
přifařim, zaparkuju, vypnu kličky (motor zůstane běžet!!!) vyndam kliče, zamknu a odchazím lze nastavit 10sec až 20min
Brblá si, blblá, a k tomu brblání mu pro radost ještě bliká stroboskop...Lachtan píše:A když se ti to pokazí, tak brblá až do rána
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3710
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#34 chladnutí turba
tohle by me taky zajimalo.Dural8 píše:To že máš v manuálu napsáno že máš turbo nechat ochladit na volnoběh ( ani to není nejlepší, viz můj předchozí příspěvek zde ) spíš znamená, že chlazení vodou nemá ne? Kdyby mělo, tak je tam jednoduchá elektro vodní pumpa co to dochladí ( zajistí cirkulaci chladícího médie ), takhle ho musí dochladit olej, který cirkuluje pouze při běžícím motoru. Však Tys turbo měnil, to jsi tam viděl nějaké hadice od vody?
Já jsem to teda v žádném manuálu nikde neviděl...můžeš sem dát fotku té stránky třeba? Kde je napsáno že všechny turba mají vodní chlazení? Informativně, nijak nerejpu samozřejmě...
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
#35 chladnutí turba
Vzhledem k tomu, že jsem turbo měnil tak vím 100%, že v T5 jsou turba vodou chlazená. Viděl jsem několik motorů T5 nebo R a všechny měly vodou chlazená turba. Pouze motor 2.5 s nízkotlakým přeplňováním (147 kW) jsem neviděl a tady si nejsem zcela jist. Jinak informaci o dochlazení turba musím z manuálu ofotit, tak trochu strpení.
Co vím, tak vodou chlazená turba mají skoro všechny moderní zážehové turbomotory, protože při spalování benzínu vznikají podstatně vyšší teploty a turbo je více tepelně namáháno než u ropáka. U ropáků vím pouze to, že v poslední době se již i zde začínají vodou chlazená truba prosazovat - viz motor Volvo D5 136 kW, ten vodou chlazené turbo má.
Jinak turba Mitsubishi, která se do turbobenzínových Volv dávala mají vodou chlazený ložiskový uzel. Už jse viděl i turbo, které mělo chlazenou skříň dmychadla (dvojité stěny, kde cirkulovala voda).
Čerpadlo, který by po vypnutí motoru ještě nějakou cirkulovalo chladící kapalinu se do Volv nedávalo (což je škoda, je to výborný systém). I tak hrozí, že pokud po rychlé jízdě dojde k vypnutí motoru, může dojít k přepálení oleje v ložiskovém uzlu (olej přestane cirkulovat), zanešení kanálů v ložiskovém uzlu a následné poruše turbodmychadla. Voda na to nemá vliv, ta pouze pomáhá chladit extrémně namáhaný ložiskový uzel a výrazně zvyšuje životnost trubodmychadla v zážehovém motoru.
Jinak ponechání motoru v chodu na volnoběh po rychlé jízdě mu rozhodně neuškodí. Pro motor a jeho komponenty jsou nejhorší rychlé teplotní změny. Tzn. po nastartování nechat motor ohřát plynulou jízdou a vytáčením do nízkých otáček a naopak po rychlé jízdě nechat motor zchladnout při volnoběžném režimu.
Co vím, tak vodou chlazená turba mají skoro všechny moderní zážehové turbomotory, protože při spalování benzínu vznikají podstatně vyšší teploty a turbo je více tepelně namáháno než u ropáka. U ropáků vím pouze to, že v poslední době se již i zde začínají vodou chlazená truba prosazovat - viz motor Volvo D5 136 kW, ten vodou chlazené turbo má.
Jinak turba Mitsubishi, která se do turbobenzínových Volv dávala mají vodou chlazený ložiskový uzel. Už jse viděl i turbo, které mělo chlazenou skříň dmychadla (dvojité stěny, kde cirkulovala voda).
Čerpadlo, který by po vypnutí motoru ještě nějakou cirkulovalo chladící kapalinu se do Volv nedávalo (což je škoda, je to výborný systém). I tak hrozí, že pokud po rychlé jízdě dojde k vypnutí motoru, může dojít k přepálení oleje v ložiskovém uzlu (olej přestane cirkulovat), zanešení kanálů v ložiskovém uzlu a následné poruše turbodmychadla. Voda na to nemá vliv, ta pouze pomáhá chladit extrémně namáhaný ložiskový uzel a výrazně zvyšuje životnost trubodmychadla v zážehovém motoru.
Jinak ponechání motoru v chodu na volnoběh po rychlé jízdě mu rozhodně neuškodí. Pro motor a jeho komponenty jsou nejhorší rychlé teplotní změny. Tzn. po nastartování nechat motor ohřát plynulou jízdou a vytáčením do nízkých otáček a naopak po rychlé jízdě nechat motor zchladnout při volnoběžném režimu.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
#36 chladnutí turba
v 1.7 T (b18FT) take cerpadlo jeBobika píše: Čerpadlo, který by po vypnutí motoru ještě nějakou cirkulovalo chladící kapalinu se do Volv nedávalo (což je škoda, je to výborný systém).
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3710
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#37 chladnutí turba
@ bobika, zajimave, kde jsou tam hadice na dodavani vody? nikdy jsem si to nevsiml..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
#38 chladnutí turba
Taktez by me zajimalo.wickey píše:@ bobika, zajimave, kde jsou tam hadice na dodavani vody? nikdy jsem si to nevsiml..
Mel jsi z te montaze moc hezke fotky, tak jestli bys to tam mohl naznacit?
O dochlazeni turba v manualu behem na volnobeh to beru, ja myslel ze tam mas ze je turbo chlazene vodou cimz bys nam rovnou zavrel papule
Dobihani na volnobeh neni spatne, nicmene jak jsem tam psal, je lepsi pred koncem jizdy zvolnit...na volnobeh neni takovy tlak oleje.
O vodou chlazenem turbu se nijak nepru, ale myslim si ze v dobe vzniku tohoto motoru si o tom mohly automobilky leda nechat zdat, protoze byly spis radi kdyz jim to neco nafoukalo, ze by se resila zivotnost potazmo provozni prostredi ( alias vodni chlazeni ) mi proste pripada vice nez nerealne.
Jak jsem rekl, clovek se porad uci a fakt budu rad kdyz nam tu das foto, bude znama dalsi ficura o ktere tu budem moct dlouhosaze debatit
_________________
V60 D4
V60 D4
#39 chladnutí turba
Pánové, pánové, hlavně Wickey, to toho o svých autech moc nevíte.
Jestli má vodní čerpadlo na dochlazování turba motor 1.7 nevím, ale já jsem psal výlučně o 5-ti válcích a to motor 1.7 není.
Tak vodou chlazené turbo mělo už Audi Sport Qvatro už v roce 1983. Takže v 90-tých letech už o tom něco věděli. Nevím proč si všichni myslí, že přeplňování motorů je 10 let stará věc. Nespolehlivá turba byla tak v 70-tých letech. Od 80-tých let už to bylo vcelku vymakané.
Jestli má vodní čerpadlo na dochlazování turba motor 1.7 nevím, ale já jsem psal výlučně o 5-ti válcích a to motor 1.7 není.
Tak vodou chlazené turbo mělo už Audi Sport Qvatro už v roce 1983. Takže v 90-tých letech už o tom něco věděli. Nevím proč si všichni myslí, že přeplňování motorů je 10 let stará věc. Nespolehlivá turba byla tak v 70-tých letech. Od 80-tých let už to bylo vcelku vymakané.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
#40 chladnutí turba
Chladící voda není do turba přivedena hadicema, ale potrubím. Hned dodám foto.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
#41 chladnutí turba
Tady jsou ty fotky
- Přílohy
-
- IMG_3461malovanimail.jpg (67.12 KiB) Zobrazeno 754 x
-
- IMG_3462malovanimail.jpg (71.37 KiB) Zobrazeno 753 x
-
- IMG_3496malovanimail.jpg (77.24 KiB) Zobrazeno 754 x
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
#42 chladnutí turba
Tak ja mel 1.8 turbo z japonska, 80. leta a absolutne v pohode. Spolehlive, sice to auto byl exot, ale tyhle veci makaly i po 120t km jako nove, 0,9 to nafoukalo stale. Ale to se k tomu clovek musel chovat mno.
A turba prichazi do mody holt az ted v obdobi downsizingu...ale hodne moc lidi by se divilo kolik automobilek ma turbo v nejakem svem modelu / modelech. Je to dost rozsirena vec i z let 90., jenomze to to nikdo nechtel ani videt bo to byl strasak.
A turba prichazi do mody holt az ted v obdobi downsizingu...ale hodne moc lidi by se divilo kolik automobilek ma turbo v nejakem svem modelu / modelech. Je to dost rozsirena vec i z let 90., jenomze to to nikdo nechtel ani videt bo to byl strasak.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1828
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
#43 chladnutí turba
Jen poznamenam ze chladici medium neni voda...ale roztok chladiva
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3710
- Registrován: 19 roků 9 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#44 chladnutí turba
dik za fotky - pravdou je, ze jsem se tim nikdy nejak moc nezabyval.. stejne je ten system dotazen jen polovicne, kdyz neni dochlazovani po vypnuti.. kazdopadne dobre vedet.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
#45 chladnutí turba
Wickey on je dotažen do konce v rámci funkčnosti, v rámci komfortu - možno vypnout auto hned po dojetí při zachování dlouhé životnosti by asi byly stejně jenom proti sobě, takže tuto fičuru to nemá. A o vodu tam jde až na druhém místě, jak píše Bobika, na prvním je olej který se stejně zastaví. Ale aspoň něco, to je pravda...řekl bych že tu hranici by to posunulo o kousek výš, kdy by bylo možné vypínat horký motor, ale to by bylo vše.
U LPT na to kouknu o víkendu, ale jestli mě paměť neklame tak jsem tam nic podobného nepotkal...no nemusím si pamatovat všechno
Tož díky za popis a ukázky
U LPT na to kouknu o víkendu, ale jestli mě paměť neklame tak jsem tam nic podobného nepotkal...no nemusím si pamatovat všechno
Tož díky za popis a ukázky
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 295
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
#46 chladnutí turba
to BOBIKA:
co je to za "zariadenie" na turbe - ta tycka/tiahlo s kruhovym cimsi na konci (na poslednej fotke) - natacanie lopatiek turba ? Mam take aj na LPT, funkcia mi nie je jasna, tak nech si rozsirim obzory...
co je to za "zariadenie" na turbe - ta tycka/tiahlo s kruhovym cimsi na konci (na poslednej fotke) - natacanie lopatiek turba ? Mam take aj na LPT, funkcia mi nie je jasna, tak nech si rozsirim obzory...
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
#47 chladnutí turba
Táhlo s tyčkou je na každém turbodmychadle. Jedná o ovládání "wastegatu", česky - obtokového ventilu turbíny.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2413
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#48 chladnutí turba
Pro některé trhy se dělaly el. vodní čerpadla na dochlazování. Jsou skoro stejná jak na 480 apod. I u řady 9xx se objevovala. U V70 jsem je už neviděl, ale to neznamená, že nejsou.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1828
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Holubice
- Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
- Bydliště: Brno/Kyjov
#49 chladnutí turba
Takze mi z toho plyne stara klasika, dochlad si sam podle toho, jak jsi to zhavil
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů
#50 chladnutí turba
Souhlas s Rogerem. Chce se to prostě k turbu chovat jak se sluší a patří. Chlazení vodou zcela jistě prodlužuje životnost turba, ale za předpokladu, že s tím nejezdím jak pašík.
Tady platí vyzkoušené pravidlo - za studena nevytáčím motor, po rychlé jízdě buď před vypnutím motoru zvolním nebo to nechám chvíli klapat na volnoběh.
Tady platí vyzkoušené pravidlo - za studena nevytáčím motor, po rychlé jízdě buď před vypnutím motoru zvolním nebo to nechám chvíli klapat na volnoběh.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek