chladnutí turba
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 464
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Česká Lípa
- Dostal poděkování: 1 poděkování
chladnutí turba
je potřeba nechat po jízdě běžet motor pro vychlazení turba? Tuhle informaci jsem získal, ale nikdy jsem se s tím nesetkal, tak abych něco nepos.al...?
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
-
Offline
- Příspěvky: 88
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: V70, 5/1999, D5252T automat
- Bydliště: Frýdek - Místek
chladnutí turba
Pokud posledních pár minut jedeš normálně a nevytáčíš turbo, tak stačí asi jen minutka.
Když jedeš do posledního okamžiku jak "prase", tak pak je více než vhodné nechat ještě na volnoběh běžet morot několik minut, tak 3 až 5 by mohlo stačit. A nebo v parném létě.
Ber to orientačně ... z nafťáku. Benzín se chová trošku jinak.
Když jedeš do posledního okamžiku jak "prase", tak pak je více než vhodné nechat ještě na volnoběh běžet morot několik minut, tak 3 až 5 by mohlo stačit. A nebo v parném létě.
Ber to orientačně ... z nafťáku. Benzín se chová trošku jinak.
_________________
JE: Volvo V70 METROPOLITAN 2.5TDi AUDI 5-ti válec 103kW (D 5252T), r.v. 5/1999, 278.000km
BYLO: Opel Omega 2.0i Caravan, Škoda 130 LS, Škoda 100 L
JE: Volvo V70 METROPOLITAN 2.5TDi AUDI 5-ti válec 103kW (D 5252T), r.v. 5/1999, 278.000km
BYLO: Opel Omega 2.0i Caravan, Škoda 130 LS, Škoda 100 L
-
Offline
- Příspěvky: 464
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Česká Lípa
- Dostal poděkování: 1 poděkování
chladnutí turba
aha, a když to nědělám? jako že to nedělám:)) jaký to bude mít vliv na životnost? Zaráží mě že zrovna turbína musí chladnout, je tam spousta teplotně namáhanějších dílů ne?
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
chladnutí turba
Když si to tady pročteš ohledně chazení turba tady toho bylo napsáno spoustu.Platí stejné pravidla u benzínu i TDpetr S60 píše:aha, a když to nědělám? jako že to nedělám:)) jaký to bude mít vliv na životnost? Zaráží mě že zrovna turbína musí chladnout, je tam spousta teplotně namáhanějších dílů ne?
-
Offline
- Příspěvky: 464
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Česká Lípa
- Dostal poděkování: 1 poděkování
chladnutí turba
jej já o tom právě moc věcí nenašel, proto se ptám...martinopel píše:Když si to tady pročteš ohledně chazení turba tady toho bylo napsáno spoustu.Platí stejné pravidla u benzínu i TDpetr S60 píše:aha, a když to nědělám? jako že to nedělám:)) jaký to bude mít vliv na životnost? Zaráží mě že zrovna turbína musí chladnout, je tam spousta teplotně namáhanějších dílů ne?
nicméně stručně prosím jak to tedy je? Díky.
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
-
Offline
- Příspěvky: 88
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: V70, 5/1999, D5252T automat
- Bydliště: Frýdek - Místek
chladnutí turba
No jo, jenže když turbo vytáčíš, tak jím protíká olej, který ho maže a snižuje teplotu, která je díky velmi vysokým otáčkám ( i přes 15tis/min) a horkým výfukovým plynům dosti vysoká.petr S60 píše:aha, a když to nědělám? jako že to nedělám:)) jaký to bude mít vliv na životnost? Zaráží mě že zrovna turbína musí chladnout, je tam spousta teplotně namáhanějších dílů ne?
A teď si čistě teoreticky představ, že při takhle vytočeném a nažhaveném turbu vypneš motor, a tím pádem zastavíš přívod oleje - mazadla a odváděče tepla ... mockrát se nestane nic, ale jednou Ti to celé "prdne" ... a to podstatně dříve než tomu, kdo ho nechává dobíhat
Posledních pár minut jet volnou jízdou, pokud možno do 2tis ot., a po přijezdu nechat asi jednu až pět minut na volnoběh chrochtat. V zimě míň, v létě radši déle.
_________________
JE: Volvo V70 METROPOLITAN 2.5TDi AUDI 5-ti válec 103kW (D 5252T), r.v. 5/1999, 278.000km
BYLO: Opel Omega 2.0i Caravan, Škoda 130 LS, Škoda 100 L
JE: Volvo V70 METROPOLITAN 2.5TDi AUDI 5-ti válec 103kW (D 5252T), r.v. 5/1999, 278.000km
BYLO: Opel Omega 2.0i Caravan, Škoda 130 LS, Škoda 100 L
-
Offline
- Příspěvky: 464
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Česká Lípa
- Dostal poděkování: 1 poděkování
chladnutí turba
jup, takže nějakou minutku nechat klapat na volno a pomůžu tomu?sramcik píše:No jo, jenže když turbo vytáčíš, tak jím protíká olej, který ho maže a snižuje teplotu, která je díky velmi vysokým otáčkám ( i přes 15tis/min) a horkým výfukovým plynům dosti vysoká.petr S60 píše:aha, a když to nědělám? jako že to nedělám:)) jaký to bude mít vliv na životnost? Zaráží mě že zrovna turbína musí chladnout, je tam spousta teplotně namáhanějších dílů ne?
A teď si čistě teoreticky představ, že při takhle vytočeném a nažhaveném turbu vypneš motor, a tím pádem zastavíš přívod oleje - mazadla a odváděče tepla ... mockrát se nestane nic, ale jednou Ti to celé "prdne" ... a to podstatně dříve než tomu, kdo ho nechává dobíhat
Posledních pár minut jet volnou jízdou, pokud možno do 2tis ot., a po přijedu nechat asi jednu až pět minut nechat na volnoběh nechat chrochtat. V zimě míň, v létě radši déle.


Netuším proč to šášové nepíšou nikde v manuálu, při koupi auta ti nic neřeknou....jsem zvědavej kolik lidí to nechá vychladnout, protože o tom nikdo nic neví

Díky za rady, začínám s chlazením...je ještě nějaká vychytávka o které se nemluví?
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
-
Offline
- Příspěvky: 88
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: V70, 5/1999, D5252T automat
- Bydliště: Frýdek - Místek
chladnutí turba
Další vychytávka ... dostatek oleje a pravidelná kontrola.
Mi to o "dobíhání" turba říkali už velmi velmi dávno, když jsem dělal řidičák na náklaďák a autobus.
Dodržuju to s už dlouho náklaďákem a mám klid. Volvínko s turbem nemám ještě ani rok, ale když jsem jistému mechaniku řekl, ať mi to nechává doběhnout, tak měl oči v sloup a mumlal něco o poctivci.
Pomůže to tím, že se sníží otáčky turba na nejnižší možné minimum, sníží se proudění výfukových plynů a hlavně olej odvede za tu dobu nějaké nějaké to "nebezpečné" teplo pryč od turba. Každých pár stupňů dolů je obrovské plus pro délku životnosti turba.
Mi to o "dobíhání" turba říkali už velmi velmi dávno, když jsem dělal řidičák na náklaďák a autobus.
Dodržuju to s už dlouho náklaďákem a mám klid. Volvínko s turbem nemám ještě ani rok, ale když jsem jistému mechaniku řekl, ať mi to nechává doběhnout, tak měl oči v sloup a mumlal něco o poctivci.
Pomůže to tím, že se sníží otáčky turba na nejnižší možné minimum, sníží se proudění výfukových plynů a hlavně olej odvede za tu dobu nějaké nějaké to "nebezpečné" teplo pryč od turba. Každých pár stupňů dolů je obrovské plus pro délku životnosti turba.
_________________
JE: Volvo V70 METROPOLITAN 2.5TDi AUDI 5-ti válec 103kW (D 5252T), r.v. 5/1999, 278.000km
BYLO: Opel Omega 2.0i Caravan, Škoda 130 LS, Škoda 100 L
JE: Volvo V70 METROPOLITAN 2.5TDi AUDI 5-ti válec 103kW (D 5252T), r.v. 5/1999, 278.000km
BYLO: Opel Omega 2.0i Caravan, Škoda 130 LS, Škoda 100 L
-
Offline
- Příspěvky: 464
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Česká Lípa
- Dostal poděkování: 1 poděkování
chladnutí turba
nj Cčko mám taky (v řidičáku, v garáži zatím ne:)) ale ani v autoškole o tom nic nemumlali...retardéry a ostatní nesmysle probíraj jako kdyby to bylo důležitý a o zvýšení životnosti turba ani prdlajs...sramcik píše:Další vychytávka ... dostatek oleje a pravidelná kontrola.
Mi to o "dobíhání" turba říkali už velmi velmi dávno, když jsem dělal řidičák na náklaďák a autobus.
Dodržuju to s už doluho náklaďákem a mám klid. Volvínko s turbem nemám ještě ani rok, ale když jsem jistému mechaniku řekl, ať mi to nechává doběhnout, tak měl oči v sloup a mumlal něco o poctivci.
Pomůže to tím, že se sníží otáčky turba na nejnižší možné minimum, sníží se proudění výfukových plynů a hlavně olej odvede za tu dobu nějaké nějaké to "nebezpečné" teplo pryč od turba. Každých pár stupňů dolů je obrovské plus pro délku životnosti turba.
Ve výsledku jsem lenivej posedávat v autě a jsem zvědavej jak dlouho mi vydrží nechávat vydechnout turbínu...záhy opět začnu doufat že volvo má dobře zvolené materiály, coč u starých náklaďáků a busů nebývalo zvykem :?
Mno budu se snažit nechat to dobíhat, už vidím jak dorazím na jednání a sedím 5 min v autě


_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
-
Offline
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
- Dal poděkování: 10 poděkování
- Dostal poděkování: 20 poděkování
chladnutí turba
A co říkáte odborníci na tohle : Skříň turbodmychadla je chlazena chladící kapalinou, což je u dieselových motorů neobvyklé. Toto řešení, jinak běžně používané pouze u benzínových motorů, zajišťuje dochlazování turbodmychadla i po vypnutí motoru. Opatření zajišťuje postupné snižování teploty turbodmychadla při vypnutí motoru po předcházející vysoké zátěži a minimalizuje tak opotřebení a riziko poškození turbodmychadla (při vypnutí motoru po rychlé jízdě po dálnici). O tom se tady nikdo z vás nezmiňuje :neutral:
viz http://www.periskop.cz/cz/clanky/volvo-s60-d5-s-neuveritelne-nizkou-spotrebou-v-testu/
viz http://www.periskop.cz/cz/clanky/volvo-s60-d5-s-neuveritelne-nizkou-spotrebou-v-testu/
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
chladnutí turba
Dokud je olej protékající turbodmychadlem čistý a výfukové plyny nejsou příliš horké, dokáže být turbodmychadlo velice spolehlivé, ale správné zacházení je důležité. Po rychlé jízdě (resp. jízdě na vysoký výkon) se musí motor před vypnutím nechat běžet ještě zhruba 2 minuty na volnoběh a umožnit tak dochlazení turbodmychadla. Pokud se to neudělá a motor se vypne, olej přestane cirkulovat a zůstane v přehřátém turbodmychadle, kde může dojít k jeho přepálení. Přepálený olej potom může ucpat svůj přívod a způsobit tak poškození turbodmychadla. Turbodieselové motory nejsou k tomuto tak náchylné, protože teplota jejich výfukových plynů je nižší než u benzinových motorů.jou81 píše:A co říkáte odborníci na tohle : Skříň turbodmychadla je chlazena chladící kapalinou, což je u dieselových motorů neobvyklé. Toto řešení, jinak běžně používané pouze u benzínových motorů, zajišťuje dochlazování turbodmychadla i po vypnutí motoru. Opatření zajišťuje postupné snižování teploty turbodmychadla při vypnutí motoru po předcházející vysoké zátěži a minimalizuje tak opotřebení a riziko poškození turbodmychadla (při vypnutí motoru po rychlé jízdě po dálnici). O tom se tady nikdo z vás nezmiňuje :neutral:
viz http://www.periskop.cz/cz/clanky/volvo-s60-d5-s-neuveritelne-nizkou-spotrebou-v-testu/
Tolik http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo
-
Offline
- Příspěvky: 464
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Česká Lípa
- Dostal poděkování: 1 poděkování
chladnutí turba
jo tomu věřím, doufám že u S60 nenechali konstruktéři nic náhodě, každopádně po vypnutí motoru běží ventilátor (a kdo ví co ještě) několik minut....doufám že to dochlazování tam taky mám, dá se to nějak zjistit?jou81 píše:A co říkáte odborníci na tohle : Skříň turbodmychadla je chlazena chladící kapalinou, což je u dieselových motorů neobvyklé. Toto řešení, jinak běžně používané pouze u benzínových motorů, zajišťuje dochlazování turbodmychadla i po vypnutí motoru. Opatření zajišťuje postupné snižování teploty turbodmychadla při vypnutí motoru po předcházející vysoké zátěži a minimalizuje tak opotřebení a riziko poškození turbodmychadla (při vypnutí motoru po rychlé jízdě po dálnici). O tom se tady nikdo z vás nezmiňuje :neutral:
viz http://www.periskop.cz/cz/clanky/volvo-s60-d5-s-neuveritelne-nizkou-spotrebou-v-testu/
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
-
Offline
- Příspěvky: 88
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Vůz: V70, 5/1999, D5252T automat
- Bydliště: Frýdek - Místek
chladnutí turba
Ten běžící ventilátor chladí jen chladící tekutinu, nikoliv turbo.
U mojí V70 D5252T z roku 99 je turbo externě bokem, teda jako, že není v žádné skříni s chadící kapalinou ... takže holt musím nechávat doběhnout ... stejně bych to nechával.
A ono popisované turbo na S60 je asi podstatně novější výroby, než o kterém je tady řeč. V tom případě má určitě i jiné vychytávky.
U mojí V70 D5252T z roku 99 je turbo externě bokem, teda jako, že není v žádné skříni s chadící kapalinou ... takže holt musím nechávat doběhnout ... stejně bych to nechával.
A ono popisované turbo na S60 je asi podstatně novější výroby, než o kterém je tady řeč. V tom případě má určitě i jiné vychytávky.
_________________
JE: Volvo V70 METROPOLITAN 2.5TDi AUDI 5-ti válec 103kW (D 5252T), r.v. 5/1999, 278.000km
BYLO: Opel Omega 2.0i Caravan, Škoda 130 LS, Škoda 100 L
JE: Volvo V70 METROPOLITAN 2.5TDi AUDI 5-ti válec 103kW (D 5252T), r.v. 5/1999, 278.000km
BYLO: Opel Omega 2.0i Caravan, Škoda 130 LS, Škoda 100 L
-
Offline
- Příspěvky: 464
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Česká Lípa
- Dostal poděkování: 1 poděkování
chladnutí turba
hm:) a teď, nechávat chladnout u mojí krasotinky, nebo se o to stará technika?sramcik píše:Ten běžící ventilátor chladí jen chladící tekutinu, nikoliv turbo.
U mojí V70 D5252T z roku 99 je turbo externě bokem, teda jako, že není v žádné skříni s chadící kapalinou ... takže holt musím nechávat doběhnout ... stejně bych to nechával.
A ono popisované turbo na S60 je asi podstatně novější výroby, než o kterém je tady řeč. V tom případě má určitě i jiné vychytávky.
_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
chladnutí turba
Silně pochybuji že se o to stará technika.petr S60 píše:hm:) a teď, nechávat chladnout u mojí krasotinky, nebo se o to stará technika?sramcik píše:Ten běžící ventilátor chladí jen chladící tekutinu, nikoliv turbo.
U mojí V70 D5252T z roku 99 je turbo externě bokem, teda jako, že není v žádné skříni s chadící kapalinou ... takže holt musím nechávat doběhnout ... stejně bych to nechával.
A ono popisované turbo na S60 je asi podstatně novější výroby, než o kterém je tady řeč. V tom případě má určitě i jiné vychytávky.
-
Offline
- Příspěvky: 81
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Pardubice
chladnutí turba
Kámoš si před pár lety koupil nový BMW 320d 110kw... První turbo mu měnili při 30k km a druhý kolem 50k km. Až potom se dozvěděl, že to nesmí zhasnout okamžitě po jízdě. Já si na to dávám bacha, a když někam přijíždím, tak poslední minuty jízdy jedu klobouka, nebo pokud možno na neutrál, popřípadě sedim v autě jak trubka a chvilku klapu na parkovišti.
Ale i tak si myslim, že novější turba jsou na to o dost víc háklivější než starý. Někde jsem i četl článek o tom, že starý SAABy a jejich turba vydrželi o pár set tisíc km víc než to je nyní. Asi za to můžou všechny ty variabilní natáčení lopatek a technologický úspory na materiálu. :prace:
Ale i tak si myslim, že novější turba jsou na to o dost víc háklivější než starý. Někde jsem i četl článek o tom, že starý SAABy a jejich turba vydrželi o pár set tisíc km víc než to je nyní. Asi za to můžou všechny ty variabilní natáčení lopatek a technologický úspory na materiálu. :prace:
_________________
Bylo: Volvo V70 TDI, 1998 (D5252T)
Bylo: Volvo 240 GL 1983 (B230A)
Bylo: Volvo 760 turbo intercooler 1990 (B204FT)
Bylo: Volvo V70 TDI, 1998 (D5252T)
Bylo: Volvo 240 GL 1983 (B230A)
Bylo: Volvo 760 turbo intercooler 1990 (B204FT)
-
Offline
- Příspěvky: 1580
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
- Dostal poděkování: 4 poděkování
chladnutí turba
Spíš za to mohou lidi-hovada.aphex píše:Kámoš si před pár lety koupil nový BMW 320d 110kw... První turbo mu měnili při 30k km a druhý kolem 50k km. Až potom se dozvěděl, že to nesmí zhasnout okamžitě po jízdě. Já si na to dávám bacha, a když někam přijíždím, tak poslední minuty jízdy jedu klobouka, nebo pokud možno na neutrál, popřípadě sedim v autě jak trubka a chvilku klapu na parkovišti.
Ale i tak si myslim, že novější turba jsou na to o dost víc háklivější než starý. Někde jsem i četl článek o tom, že starý SAABy a jejich turba vydrželi o pár set tisíc km víc než to je nyní. Asi za to můžou všechny ty variabilní natáčení lopatek a technologický úspory na materiálu. :prace:
-
Offline
- Příspěvky: 425
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: sk- trnava
- Dal poděkování: 5 poděkování
- Dostal poděkování: 1 poděkování
chladnutí turba
mne este po vypnuti motora el. cerpadlo pumpuje vodu okolo turba, ale ajtak zvyknem dochladzovat pre istotu
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec
-
Offline
- Příspěvky: 287
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC90 D5 147kW 2011
- Bydliště: Praha, Č.B.
- Dostal poděkování: 1 poděkování
chladnutí turba
No stejně tak při zahřívání turba po rozjetí... zase ho netočit do velkých otáček (nad 2500) a nechat ho řádně pozvolna zahřát - žádný šlapání na krk hned po vyjetí... říkají cca 20 kmpetr S60 píše:je ještě nějaká vychytávka o které se nemluví?

_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!
-
Offline
- Příspěvky: 464
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Česká Lípa
- Dostal poděkování: 1 poděkování
chladnutí turba
hm, asi bude nejlepší přestat jezdit, aby se něco nepos.alo a přes zimu otáčet pneumatiky co 

_________________
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
MB Viano MY2012, XC90 D5 Polestar MY2011
bylo S40 1.8 2003; 780 Bertone 1987; S60 2.5T AWD 2004, S80 V8 AWD 2007,V50 2.0D 2008, 262C Bertone, C70 T5 2010
http://www.plastservis.net
-
Offline
- Příspěvky: 287
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC90 D5 147kW 2011
- Bydliště: Praha, Č.B.
- Dostal poděkování: 1 poděkování
chladnutí turba
No co si budeme povídat - asi to pravda jééé, ale ruku na srdce - kolik z nás to dělá a jezdí leta letoucí!... Já když si vzpomenu na tátu, jak huntuje!! svojí Toyotu a ta jezdí bez jediné opravy už asi 9. rokem... tomu kdybych řekl o nějakým chlazení turba a o tom, že než vyleze z auta to musí nechat 3 min. odfrknout, tak se roztrhne smíchy
Takže si myslím, že když člověk nejezdí jako hovado, ale jezdí jako člověk, tak to turbo netrpí...
Málokdo z nás přihasí s do ruda rožhaveným turbem rovnou před barák :!: Když už "pozor", tak u benzínek, kam se prostě rychle přijede a není jiná možnost - ale zase: každá benzínka je už min. 2 km před ohlášená a pak stačí tento úsek k ní už jet jen na 5ku a pohodově v pravým pruhu, nešlapat to a turbo se krásně zchladí... tož tak 
Naštěstí je pro mě V70 takovej pohodovej kočár, že mě (oproti mé bývalé Hondě) nenutí k žádnému závodění (čemuž jsem nemohl uvěřit!)...

Takže si myslím, že když člověk nejezdí jako hovado, ale jezdí jako člověk, tak to turbo netrpí...


Naštěstí je pro mě V70 takovej pohodovej kočár, že mě (oproti mé bývalé Hondě) nenutí k žádnému závodění (čemuž jsem nemohl uvěřit!)...

_________________
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!
XC90 I D5 , 147kW, 2011, D5244T18, AT, silver, černá kůže
bylo: V70 II D5, 120kW, 2002, D5244T, man., platinum green, béžový interiér, kůže, ALU Canaveral... pěkně ošvédovanej kočár!
-
Offline
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno / Hradec Králové
- Vůz: XC90 MY17 Inscription
- Dal poděkování: 10 poděkování
- Dostal poděkování: 20 poděkování
chladnutí turba
Souhlas, vodou chlazené bude asi opravdu jen u testované 136kw verze.
Ani já neznám nikoho kdo by seděl v autě, a čekal až se turbo zchladí, k domu ale vždy přijíždím s lehkou nohou
A pro ty co jezdí jak hovádka až ke dveřím bych doporučil autoalarm Magicar, který vypne motor až po cca 5minutách po zamknutí volvíka 
Ani já neznám nikoho kdo by seděl v autě, a čekal až se turbo zchladí, k domu ale vždy přijíždím s lehkou nohou


_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614
S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
-
Offline
- Příspěvky: 2400
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
- Dal poděkování: 4 poděkování
- Dostal poděkování: 7 poděkování
chladnutí turba
Ví někdo stoprocentně jak je to s tím dochlazením turba? Já to pro jistotu chvilku nechávám, asi tak 30s, někdy dýl, někdy taky míň. Spíš se snažím dojíždět s mírnou nohou, tak na max. 1700-2000ot, potom to nechám opravdu jen chvíli vrčet, ale určitě ne dýl jak té půl minutky. Jde o to, že sem si myslel (asi někde četl), že dvoubarevnej kryt motoru (šedá/černá) už má dochlazování i 120kW. Je to možný/vyloučený? Jak dlouho necháváte volvo vrčet? Předem díky za jakýkoli poznatek.
-
Offline
- Příspěvky: 1974
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
- Dal poděkování: 15 poděkování
- Dostal poděkování: 11 poděkování
chladnutí turba
Moje turbo chrani po jazde najviac garaz!
Bo kym sa pred nu dostanem, nastelujem, vylezem, odomknem, očuram v rohu okap, otvorim dokoran, vlezu nazad a seladonsky si to tam nacouvam, tak turbo si uz musi davat zmrzku.. 


Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé