Redukce MAP senzoru motor D5252T

Nejdříve se podívejte SEM - Již vyřešené problémy
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
  • Autor
  • Zpráva
Ykka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 324
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Pohjola

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od Ykka »

Přidám sem návod na zákrok který je natolik snadný že ho zvládne každý uživatel sám a přesto může mít značný vliv na chod motoru, třeba to někomu prospěje. MAP senzor snímá tlak v sacím potrubí a z důvodu zvýšení hystereze je připojen přes redukci s tryskou. Vlivem pohybu nečistot z EGR a oleje z turba v sacím potrubí se může tryska zanášet a vzniká odchylka snímané hodnoty.
Pro vyčištění stačí odmontovat vrchní kryt motoru a stáhnout hadičku snímače z potrubí, pročistit trysku nejlépe vrtáčkem o průměru 1 mm a opět poskládat.
Tryska se nachází v místě označeném červenou šipkou:
map.jpg
map1.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1921
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od st_Andy »

Ykka, Ty si genius, mne totiz obcas zasvieti lambda, no nikdy pri vyssich otackach a chyba je stale ta ista:

P0107 - MAP sensor low circuit input

Chod motora je uplne rovnaky bezchybny, spotreba nezvysena, teplota drzi, otacky volnobehu tiez, nic sa nezmeni a napriek tomu to z casu nacas vyhodi kontrolku. Tiez ma napada zanesena hadicka alebo nejaky zaolejaovany senzor, no netusil som kde je MAP senzor, tak to skusim precistit! ;-)

Rad prijmem aj ine rady, co za chybu to moze byt, diky :palec:

aphex
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 74
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Pardubice

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od aphex »

To má dízl i benzín stejný?
_________________
Bylo: Volvo V70 TDI, 1998 (D5252T)
Bylo: Volvo 240 GL 1983 (B230A)
Bylo: Volvo 760 turbo intercooler 1990 (B204FT)

Ykka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 324
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Pohjola

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od Ykka »

Týká se to pouze motoru D5252T. Benzínové motory mají taky MAP senzor ale jinak řešený.

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1921
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od st_Andy »

A kde sa nachadza MAP senzor na benzinovom motore prosimta?

herman
Ověřený
Offline
Příspěvky: 111
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: praha

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od herman »

jj, nasel jsem, ale o kolik mm do hloubky ma jit s tim "vrtackem" zajet do hloubky? ... AHA? :)
_________________
je: volvo c30 2.0D 120kW, white, 7/2007
bylo: saab 9-3 Tid SC, hirsch / 01/2006 / S70 2.5D 103kW, BLUE, 09/2000 pinocchio / V70II 2.5D 103kW, BLUE, 12/2000 - "ké" / V850 2.5 TDi 103kW, BLACK, 02/1996 - "cyril" / V40 1.9D, 85kW, black 08/2000 / 480 ES 1,7 75kW, white 05/1992 / A4 1.8T chip, 95 / 80 avant 2.0, 93 / 80GT 1.8, 88

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5068
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od Honza »

herman píše:jj, nasel jsem, ale o kolik mm do hloubky ma jit s tim "vrtackem" zajet do hloubky? ... AHA? :)
Nejspíš asi durch.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

herman
Ověřený
Offline
Příspěvky: 111
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: praha

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od herman »

njn, ale ja bych nerad neco pos*al ... mel jsem v ruce 1mm vrtak (na drevo :)), ale sel dovnitr asi jen 1-1,5 mm ... tak nevim, asi nejprve zkusim dratek ...
_________________
je: volvo c30 2.0D 120kW, white, 7/2007
bylo: saab 9-3 Tid SC, hirsch / 01/2006 / S70 2.5D 103kW, BLUE, 09/2000 pinocchio / V70II 2.5D 103kW, BLUE, 12/2000 - "ké" / V850 2.5 TDi 103kW, BLACK, 02/1996 - "cyril" / V40 1.9D, 85kW, black 08/2000 / 480 ES 1,7 75kW, white 05/1992 / A4 1.8T chip, 95 / 80 avant 2.0, 93 / 80GT 1.8, 88

Ykka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 324
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Pohjola

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od Ykka »

st_Andy píše:A kde sa nachadza MAP senzor na benzinovom motore prosimta?
Našel jsi to podle toho obrázku?

Ykka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 324
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Pohjola

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od Ykka »

Tak přesnou hloubku z hlavy netuším, důležitý je aby to šlo snadno profouknout

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4115
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od dali »

herman píše:njn, ale ja bych nerad neco pos*al ... mel jsem v ruce 1mm vrtak (na drevo :)), ale sel dovnitr asi jen 1-1,5 mm ... tak nevim, asi nejprve zkusim dratek ...
Tak to to máš asi zacpaný. Já zkusil prvně mezizubní kartáček, (hezky se do něj ten bordel pochytá) ale byl krátkej, tak jsem vzal plastovej pásek na spínání kabelů a vlez tam celej (asi 10cm, takže je to durch) jen by mě zajímalo, co se stane když se ten bordel dostane až do čidla, resp. co tomu brání aby se tam nedostal....

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 894
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od marra »

nenechte se zmast sice jsem to neměřil ale s jistotou vim že TDička s plastovou vahou vzduchu maji tu diru většího průměru než ty starší ještě s hlinikovou. tzn. pokud milimetrovym vrtakem pročistim průchodku u motoru MSA 15.8 tak u MSA 15.7 ne...
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

herman
Ověřený
Offline
Příspěvky: 111
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: praha

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od herman »

marra píše:........ motoru MSA 15.8 tak u MSA 15.7 ne...
a ja mam ktery?
AHA, opravdu bych nerad neco pohnojil, uz tak toho mam dost, ze marro :)
_________________
je: volvo c30 2.0D 120kW, white, 7/2007
bylo: saab 9-3 Tid SC, hirsch / 01/2006 / S70 2.5D 103kW, BLUE, 09/2000 pinocchio / V70II 2.5D 103kW, BLUE, 12/2000 - "ké" / V850 2.5 TDi 103kW, BLACK, 02/1996 - "cyril" / V40 1.9D, 85kW, black 08/2000 / 480 ES 1,7 75kW, white 05/1992 / A4 1.8T chip, 95 / 80 avant 2.0, 93 / 80GT 1.8, 88

Ykka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 324
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Pohjola

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od Ykka »

Liší se to v tom že 15.8 už má komunikaci po síti CAN bus, tam se zanášením zřejmě tolik problémů není, ale zase jde podle mě to svinstvo až do snímače, u V70 se to lámalo v roce 99

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 894
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od marra »

zanaší se uplně stejně, je to jen dira do saní.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Ykka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 324
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Pohjola

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od Ykka »

občas to chce prostě vymést saze :mrgreen:

sydney29
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 275
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: Volvo V70 II D5252T, S80 II D5244T10
Bydliště: Náchod

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od sydney29 »

Ykka píše:občas to chce prostě vymést saze :mrgreen:
Tak jsem vymetl saze z "komína" :ROFL: Akorát se divím, proč se to tak zas.rá :%)

Kdo má D5252T motor, podělte se o zkušenosti, řešení. Je na vině Turbo, bo co? 8) Proč to při startu zahulí? Je to normální u tohoto typu motoru. Po zahřátí si nečoudne ani omylem :Search:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo S80 II AWD , black pearl, 151/4000 (kW/ot.min. min.), 04/10. Car Model - Volvo S80 P3 (2006 to 2016), Engine type D5244T, D5 biturbo, Geartronic..
Volvo V70 II, black, 103,0/4000 (kW/ot.min.), 08/00' - Model year 2000
Car Model - Volvo V70 P26 (2001 to 2007), Engine type D5252T MSA15.8,Transmission type M56

AldaAlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 96
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: Volvo V70 II 2.5TDI 2001
Bydliště: Praha-východ

Redukce MAP senzoru motor D5252T

Příspěvek od AldaAlan »

Tak jsem se pustil do toho čištění taky, co jsem pak viděl v potrubí to byl hnus. Otvory k ventilům měly poloviční průměr a samý mastný sazeve vrstvě 4mm , počítám že by mohl mít můj motor najeto něco kolem 300 000km, určitě to nikdo nečistil. Vyčistil jsem jen co se dalo vyškrábat, tak mě to čeká ještě jednou namočím potrubí do nějakého rozpouštědla. Ja to zvláštní že se motor choval v pohodě přitom mu musel chybět vzduch. Odpověď na to proč se to tak zanáší jsem našel na konci této stránky : https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=15788&p=176544&hilit=d5252t+s%C3%A1n%C3%AD+d5252t#p176544

Alda
_________________
Volvo V70 II 2,5TDI 2001
Audi V8 3.6 Quattro 1988
Tatra T613/2 1979
Audi 80 Cabrio 2,3 1992
Volkswagen Bora V6 4motion 2000

Zpět na „FAQ - Jak na to“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé