T5 tuning tipy

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 548
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#1 T5 tuning tipy

Příspěvek od drewid »

Rád bych, aby se v tomto topicu objevovaly tipy od zasvěcených kterak za rozumný peníz dostat více HP z pro dnešní provoz již výkonově nedostačujícího motoru. Aniž bych byl takový pacient jako Elzyx rád bych věděl čím u T5ky nejlépe začít z ohledu na výkon/finance/spolehlivost

- má smysl zvyšovat tlak turba, či rovnou vyměnit turbo - když ano jak a za jaké?

- má (výkonový) smysl laděný výfuk? Jaký a za kolik?

- má smysl hliníkový intercooler, tuningové roury k turbu a všude možně? Jaké a za kolik?

- má smysl "chipovat" ? Za kolik? Jak? A jaký je poměr výkon/cena/snížení spolehlivosti ?


Děkuji tuningovým guru za tipy. Máme krizi a provident snižuje úroky, tak do čeho jiného ty prachy z půjček cpát, že? 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#2 T5 tuning tipy

Příspěvek od eLzyx »

ftipálku :mrgreen:
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#3 T5 tuning tipy

Příspěvek od dali »

Já bych začal brzdama.... Ty přední 15" kotouče maj dost i při sériovým výkonu.

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#4 T5 tuning tipy

Příspěvek od old.fashioned »

dali píše:Já bych začal brzdama.... Ty přední 15" kotouče maj dost i při sériovým výkonu.

obávám se, že drewid tuhle fázi tuningu přeskočil a měl na mysli spíš vylepšení zrychlování :lol:
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#5 T5 tuning tipy

Příspěvek od dali »

old.fashioned píše:
obávám se, že drewid tuhle fázi tuningu přeskočil a měl na mysli spíš vylepšení zrychlování :lol:
Trochu sobecky myslím nejdřív na nás, ostatní účastníky provozu. :mrgreen:

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#6 T5 tuning tipy

Příspěvek od wickey »

dnes jsem dovrsil konverzi na 302 a rozdil je znat.. pockam, az si sednou abych hodnotil, ale reakce a zastavovani mi prijde celkem lepsi + do me temer naboural taxikar zezadu, tak to asi brzdi lip :)

jo a plechace 16" vlezou na 302ky :) jsu spokojen.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1583
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#7 T5 tuning tipy

Příspěvek od Kein »

jaké kotouče a zakolik si tam přesně dal? mi se zdá že mi to brzdí dobře ale jestli budu někdyměnit tak si dám větší o by ne :D
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#8 T5 tuning tipy

Příspěvek od wickey »

rekl bych, ze tahle sada muze byt slusna

http://www.partsforvolvosonline.com/pro ... ts_id=3658

ja koupil mirne jetou sadu.

Problem neni v kotoucich ale v tech drzacich - ty se tezko shaneji a stoji majlant.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#9 T5 tuning tipy

Příspěvek od st_Andy »

JJ, 302mm su uz citit, no najprv ich treba zajazdit, mne po vymene dierovanych kotucov (Zimmerman) chvilu trvalo kym trochu sadli a prestali uplne piskat, zaroven boli ale robene uplne vsetky brzdy komplet, stale sadaju a brzdia stale lepsie!.. ;-)

Chlapi, chcel by som tiez otvorit otazku vyfuku este predtym nez s tym vyotravujem Marru :oops: :mrgreen:

Mam v plane akutnu investiciu do Dvojiteho Vyfuku, kedze sucasny sice stale drzi zvuk krasne (sweedske plechy :twisted: ), no ma uz co to za sebou, visi, a zacina vyzerat na moj vkus prilis nevabne k celku.. (bavime sa o vyfuku yo :mrgreen: )

Rad by som privital vase rady a tipy, skusenosti, pripadne ceny... Skor mi ide o odporucanie ako o cenu, nech to stoji za to.
Siel by som do 2,5" - 3" koncovieky, alebo mi odporucite original Volvo diel?? Privitam kazdu skusenost.
Přílohy
vejfuck.jpg
vejfuck.jpg (89.31 KiB) Zobrazeno 1370 x
Naposledy upravil(a) st_Andy dne 05 úno 2009 14:00, celkem upraveno 2 x.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 71
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Vůz: Volvo 854 5254S
Bydliště: fcil Opava
Kontaktovat uživatele:

#10 T5 tuning tipy

Příspěvek od milanmoon »

drewid píše:Děkuji tuningovým guru za tipy. Máme krizi a provident snižuje úroky, tak do čeho jiného ty prachy z půjček cpát, že? 8)

skus oslovit NASA
_________________
854 B5254S 1996 (gray dragon) :)
bolo: 460 GLE 1990

GDPR_user

#11 T5 tuning tipy

Příspěvek od GDPR_user »

wickey píše:rekl bych, ze tahle sada muze byt slusna

http://www.partsforvolvosonline.com/pro ... ts_id=3658

ja koupil mirne jetou sadu.

Problem neni v kotoucich ale v tech drzacich - ty se tezko shaneji a stoji majlant.
Držáky není problém vyrobit,problém je sehnat patřičné třmeny a kotouče.

old.fashioned
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 816
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC70, V50

#12 T5 tuning tipy

Příspěvek od old.fashioned »

drewid píše:Rád bych, aby se v tomto topicu objevovaly tipy od zasvěcených kterak za rozumný peníz dostat více HP z pro dnešní provoz již výkonově nedostačujícího motoru.

Drewide, komu se vlastně (a s čím) podařilo tě zprasit? Prasat R36? :?:
_________________
XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

drewid
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 548
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt

#13 T5 tuning tipy

Příspěvek od drewid »

Tady mě předjížděj i cyklisti. Je to pomalý!!! 8)
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#14 T5 tuning tipy

Příspěvek od koch »

drewid píše:Tady mě předjížděj i cyklisti. Je to pomalý!!! 8)
vymenils uz olej kdyz chces tunit?

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#15 T5 tuning tipy

Příspěvek od Deshi »

old.fashioned píše:
drewid píše:Rád bych, aby se v tomto topicu objevovaly tipy od zasvěcených kterak za rozumný peníz dostat více HP z pro dnešní provoz již výkonově nedostačujícího motoru.

Drewide, komu se vlastně (a s čím) podařilo tě zprasit? Prasat R36? :?:

Ano, byl to Prasat R 36 a po předjetí na Drewida začali blikat brzdovkou: STOP
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#16 T5 tuning tipy

Příspěvek od st_Andy »

st_Andy píše: Rad by som privital vase rady a tipy, skusenosti...
co poviete na toto?? BSR

http://en.bsr.se/products/4002020/
Přílohy
bsr.jpg
bsr.jpg (13.49 KiB) Zobrazeno 1167 x

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 102
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Most

#17 T5 tuning tipy

Příspěvek od mitabajs »

dali píše:Já bych začal brzdama.... Ty přední 15" kotouče maj dost i při sériovým výkonu.
T5 ma standartne 16'
_________________
Žena: XC70 D5 AWD Automat 2005

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 102
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Most

#18 T5 tuning tipy

Příspěvek od mitabajs »

Asi bych zacal vstrikama - nema smysl cpat vetsi tlak turba, kdyz to neukrmis.
_________________
Žena: XC70 D5 AWD Automat 2005

karlos
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 302
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 3.2
Bydliště: Praha 4

#19 T5 tuning tipy

Příspěvek od karlos »

kdo vládne AJ, může si několik zajímavých postřehů přečíst zde: http://volvospeed.com/vs_forum/index.php?showtopic=86240
_________________
JE: S80 3,2
BYLO: S80 V8, S60 2,5T AWD, 850R, 850T5, 760TIC, 740TIC a 3x 244GL

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#20 T5 tuning tipy

Příspěvek od dali »

mitabajs píše:
dali píše:Já bych začal brzdama.... Ty přední 15" kotouče maj dost i při sériovým výkonu.
T5 ma standartne 16'
Asi jak která ;-) 850 si o nich může nechat zdát i v eRku. Nevím jak S/V70 T5.....S/V70R a C70 už 302 kotouče má.
wickey píše:dnes jsem dovrsil konverzi na 302 a rozdil je znat.. pockam, az si sednou abych hodnotil, ale reakce a zastavovani mi prijde celkem lepsi + do me temer naboural taxikar zezadu, tak to asi brzdi lip :)

jo a plechace 16" vlezou na 302ky :) jsu spokojen.
Wickey, nechci ti kazit radost ale je to spíš placebo... Na zastavení při vlažných brzdách maj 302 kotouče minimální vliv...pořád tam máš ty trapný jednopístový brzdiče (já taky, takže si to hodnocení snad můžu dovolit... vypadaj fakt blbě s dírou kterou vidíš destičku skrz kolo...a to si ten skvost eště někdo vybarvuje jinak než načerno :mrgreen:) a destičky se stejnou plochou.... Pořádnej brzdič má podle mě aspoň 4 pístky (běžných je až 8 ) a nejlíp na každej pístek extra destičku.
dobře na větším průměru brzdíš větší pákou, takže trochu něco možná...
Hlavní efekt je zvýšení počtu opakovaných brzdění naplno po kterých je auto eště schopný zastavit, a taky dá víc práce ty větší kotouče zkroutit. Což se ale u člověka kterej hodlá jezdit jak prase docela počítá ;-)

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#21 T5 tuning tipy

Příspěvek od wickey »

kdyby si videl moje puvodni platnicky, tak pochopis, ze rozdil by nastal i jen jejich vymenou :)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Sibr
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1059
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Slapy
Vůz: Volvo S60D5 a V70 AWD

#22 T5 tuning tipy

Příspěvek od Sibr »

Já nevím ale rozdíl mezi 15" a 16" brzdama bude asi větší ;-)
Sice jsem s 850 toho tolik nenajezdil ale rozdíl oproti Cčku je více než znatelný. Důvod proč jsem nepřešel na 16" byla sada 5x Columba :)
Jinak jak jsem zvyklej na Cčko a pak vlezu do 40tky tak už jsem ji skoro 4x rozstřelil :twisted: Protože při krizovém brždění je úplně na ho_no, ty brzdy asi strašně rychle vadnou a z ABS mám rozpruplné pocity.
Jednou už jsem s ní sestřelil Escorta, protože proti sluníčku jsem si všiml na poslední chvíli že brzdí až zastavil, nemluvě o jeho vybledlích lampách, starých žárovkách a absenci třetího brzdového světla(největší zlo).
Teď naposled jsem při čumnění po nějaký čub_ně :oops: téměř slisoval kufr nějaký Cordoby až k její zadní nápravě :?
Taky by mohl blikat dříve :) Naštěstí jsem chytře zareagoval a narval to vedle na trávnik (taky tam mohl pokračovat chodník) a čumákem zastavil někde u jeho zadních dveří. Vím na 90% že s Cčkem bych to ubrzdil.
Jsem si řikal že T4ka by mohla brzdit lépe :? hlavně při výkonu 200k a 300Nm.
Jo ještě se pro fajnšmekry dělá 17" kit :twisted: Což je takovej hardcore za cca 37k je to v origo příslušenství ;-)
Edit:Ten kit je pro 850 a x70 ;-)
_________________
S60 D5, r.v.05, D5244T, V70AWD MY00, B5254T, ___ __ 5.0i, r.v. 99, S62, KoncernV10 BiTurbo, r.v.04, S60 D5, r.v.05, D5244T (Máti autí)
Bylo: 360 GL, 2.0i, r.v. 87, C70 T5, 2.3T, r.v. 02, coupe, B5234T3, 480 S, 2.0i, r.v.93 B20F, 855 T5, 2.3T, r.v.95 B5234Tx "Kouzelná krabička",
V40 T4, r.v.00(MY01!), B4204T5, 744Turbo IC, 2.3T, r.v. 89, B230FT, S80 D5, r.v. 04 D5244T, 855R , r.v. 96, B5204T, S70 2.5T, r.v. 97, 855TDI

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#23 T5 tuning tipy

Příspěvek od wickey »

17" kovej kit je hezkej. spatne nejsou taky Porsche 330mm brzdy :)

njn, opravdu mam pocit, ze to brzdi trochu lip. treba je to placebo ale snad to poznam az prijde krize - na tak silnej vuz jsou seriove brzdy opravdu hodne poddimenzovane..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1280
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Litvínov
Vůz: Saab 9-3Aero,9-5Troll,9-5Aero,9000Aero
Bydliště: Litvínov

#24 T5 tuning tipy

Příspěvek od martines »

Ahoj kluci,když tady čtu jak řešíte ty brzdy,tak bych řekl že je to pro mě nezbytnost.Zvláště když jsem navýšil výkon a krouťák.Doporučíte mi něco co by bylo za únosnej peníz.Jako 37kk se mi dávat nechce. :(
_________________
Saab 9-3 Aero OG, Saab 9-3 Aero SS, Saab 9-3 Aero NG, Saab 9-5 Troll, Saab 9-3 Aero Cabrio V6, Saab 9000 Business edition, Saab 9-3 Aero OG

GDPR_user

#25 T5 tuning tipy

Příspěvek od GDPR_user »

Pánové,to co tady popisujete(dupnutí na brzdy a nedobrždění) je ovlivněno v největší míře pneumatikami!Jak správně napsal Dali tak větší kotouče poznáte nejlépe při opakovaném brždění,kdy u menších kotoučů dříve dochází k fadingu než u větších.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“