Overdrive - používání
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 99
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
- Bydliště: Mariánské Lázně
#1 Overdrive - používání
Zdravím! Rád bych si ujasnil, jak správně a šetrně používat OD.
Při podřazování (při dojíždění) často z pohodlnosti nesešlapuji spojku. Neškodím tím nějak převodovce? A nebo je to naopak? OD bez spojky? Párkrát při jízdě z kopce, nebo na rovince jsem přeřadil na "5" taky bez spojky, jen s trochou plynu, a ten přechod se mi zdál plynulejší!
Děkuji předem za Vaše připomínky, tipy a zkušenosti!
Při podřazování (při dojíždění) často z pohodlnosti nesešlapuji spojku. Neškodím tím nějak převodovce? A nebo je to naopak? OD bez spojky? Párkrát při jízdě z kopce, nebo na rovince jsem přeřadil na "5" taky bez spojky, jen s trochou plynu, a ten přechod se mi zdál plynulejší!
Děkuji předem za Vaše připomínky, tipy a zkušenosti!
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#2 Overdrive - používání
v návodu se píše tuto:Richardz píše:Zdravím! Rád bych si ujasnil, jak správně a šetrně používat OD.
Při podřazování (při dojíždění) často z pohodlnosti nesešlapuji spojku. Neškodím tím nějak převodovce? A nebo je to naopak? OD bez spojky? Párkrát při jízdě z kopce, nebo na rovince jsem přeřadil na "5" taky bez spojky, jen s trochou plynu, a ten přechod se mi zdál plynulejší!
Děkuji předem za Vaše připomínky, tipy a zkušenosti!
Gear lever
Depress the clutch fully when shifting gears, and when engaging/disengaging overdrive (5th gear).
Remove foot from the clutch pedal after shifting.
Overdrive (5th gear)
The overdrive can be engaged in 4th gear only. Depress the clutch fully when engaging/disengaging.
The overdrive is engaged/disengaged by depressing the switch on top of the gear shift lever.
já to tak dělám...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5784
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#3 Overdrive - používání
sem si pěkně početVanThomas píše:v návodu se píše tuto:Richardz píše:Zdravím! Rád bych si ujasnil, jak správně a šetrně používat OD.
Při podřazování (při dojíždění) často z pohodlnosti nesešlapuji spojku. Neškodím tím nějak převodovce? A nebo je to naopak? OD bez spojky? Párkrát při jízdě z kopce, nebo na rovince jsem přeřadil na "5" taky bez spojky, jen s trochou plynu, a ten přechod se mi zdál plynulejší!
Děkuji předem za Vaše připomínky, tipy a zkušenosti!
Gear lever
Depress the clutch fully when shifting gears, and when engaging/disengaging overdrive (5th gear).
Remove foot from the clutch pedal after shifting.
Overdrive (5th gear)
The overdrive can be engaged in 4th gear only. Depress the clutch fully when engaging/disengaging.
The overdrive is engaged/disengaged by depressing the switch on top of the gear shift lever.
já to tak dělám...
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#4 Overdrive - používání
Cesky: Vsechno se spojkou na podlazeneuman zdenek píše: sem si pěkně počet
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 396
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
#5 Overdrive - používání
Kdyz jsem mel OD vycvičil jsem si hladké přeřazení bez záškubu, 4 jsem vytočil na 3000 ot,
pak vyšlápl plyn a zmáčknul OD, 5 zabrala jenom pohybem otáčkoměru.
Ale návod je návod, co se dá dělat
pak vyšlápl plyn a zmáčknul OD, 5 zabrala jenom pohybem otáčkoměru.
Ale návod je návod, co se dá dělat
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 228
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Nižbor
- Vůz: 240 GL, B230F, 1989
- Bydliště: Nižbor
#6 Overdrive - používání
já myslím, že je vícero typůch OD, já zažil 2: první starší šel bezvadně řadit pod otáčkama, asi jak píše Lookens, ale i s plynem, ale vyřadit se musel manuálně, tedy vyřazením kvaltu na neutro a zpět na 4, druhý šel vyřadit elektricky, totiž klofníkem...
ale jak to bylo šetrné nebo nebylo, to nevím... ten první už neoverdrivuje, tak asi naebylo...
ale držel bych se toho manuálu, co poslal Fery
v.)
ale jak to bylo šetrné nebo nebylo, to nevím... ten první už neoverdrivuje, tak asi naebylo...
ale držel bych se toho manuálu, co poslal Fery
v.)
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.
#7 Overdrive - používání
tak my jsme s pekelnikem měli asi třetí typ OD: zařadil po zmáčknutí - občas(jestli pod otáčkama nebo ne mu bylo fuk) a vyřadil kdy se mu zachtělo .Což bylo mooooc faj při 140km/h na dálnici. blondýna za volantem vypadala jako ...no blondýna ... když ji auto poskakovalo podle toho co si zrovna zařadiloveetec píše:já myslím, že je vícero typůch OD, já zažil 2: první starší šel bezvadně řadit pod otáčkama, asi jak píše Lookens, ale i s plynem, ale vyřadit se musel manuálně, tedy vyřazením kvaltu na neutro a zpět na 4, druhý šel vyřadit elektricky, totiž klofníkem...
ale jak to bylo šetrné nebo nebylo, to nevím... ten první už neoverdrivuje, tak asi naebylo...
ale držel bych se toho manuálu, co poslal Fery
v.)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 99
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
- Bydliště: Mariánské Lázně
#8 Overdrive - používání
To muselo být dost nepříjemné! Musím zaklepat, mě to žádný takový švíky nedělá. Jenom když pustím někdy spojku trochu rychlejc, (zabírá mi dost nahoře) tak to někdy jede pár desítek metrů ještě na čtyrku.
Zvykl jsem si na OD docela rychle a musím říct, že je to moc fajn hračička!
Zvykl jsem si na OD docela rychle a musím říct, že je to moc fajn hračička!
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.
#9 Overdrive - používání
Měl jsem turbínovou dvojku s OD a na předjíždění to byla absolutní bomba. Žádný rumplování se šaltpákou, jen ťuknout...
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1488
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 264 a S80
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
#10 Overdrive - používání
není nad automat a nemusíš ani ťukatjojo píše:Měl jsem turbínovou dvojku s OD a na předjíždění to byla absolutní bomba. Žádný rumplování se šaltpákou, jen ťuknout...
_________________
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
264TE - 1977, B27E / S80 - 2007, D5
bylo: 244-1983, 760-1990, S90-1997, 960-1991, 244-1979, 945-1996, 264-1978, C70-2000, 262C-1980, 264-1975, S80-2006, 262C-1979, 264-1980, S80-1999, 265-1979, 240-1988
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#11 Overdrive - používání
Řadit OD by se mělo tak, aby nedocházelo k rázům, které lamelám škodí. Jak se to člověk naučí je jeho věc. Pro ty horší řidiče uvádí všeobecně pouze se spojkou - pokud nemají pro přezazení cit.
Jinak automat a ještě takový ZF , to je pohodička.
Jinak automat a ještě takový ZF , to je pohodička.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 396
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
#12 Overdrive - používání
Otecko s tim radil bez spojky tzv. nárazem...
pak jsme jeden a pul dne vymenovali spaleny čudl overdive a od te doby nebyl jediný problém.
Stačilo ťuknout .... hmm ano ano, to předjíždění a překvapení míjených koncerňáků ...
pak jsme jeden a pul dne vymenovali spaleny čudl overdive a od te doby nebyl jediný problém.
Stačilo ťuknout .... hmm ano ano, to předjíždění a překvapení míjených koncerňáků ...
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#13 Overdrive - používání
OD u automatu je tedy pouze funkce zabranujici zarazeni 4 stupne pri kopcovitem terenu? Zadne zamknuti menice se nekona?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 3297 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od LukášM
-
- 2 Odpovědi
- 707 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 13 Odpovědi
- 1820 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od olivin
-
- 7 Odpovědi
- 956 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ERVÍN BARTŮNĚK