Celoroční pneu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3479
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Celoroční pneu
Nevím jestli bych státem dotovany vývoz a krádeže know-how nazval zdravou konkurenci. Jinak s druhou částí souhlasím.
-
Offline
- Příspěvky: 2078
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Celoroční pneu
Hmm, máš pravdu s tou krádeží know-how a dotacemi, beru zpět tu zdravou konkurenci.
Nicméně problém je hlubší. Evropa jako bývalá koloniální velmoc už neměla suroviny, ale uměli jsme vyrobit výrobky s vysokou přidanou hodnotou díky know-how. A tím jsme prosperovali.
Stále jsme však hledali, jak více a více vydělat, výroba se přesunula do Číny. Mylná naše představa, že Číňan bude makat za hrstku rýže a běloch s Excelem bude šéfovat. Jsme kde jsme, Čína většinu know-how má od nás a v mnoha věcech už je i dál a umí vyrobit levněji. Znám to z energetiky. Je mi blbý to říct, ale je to z velké části naše chyba.
Nicméně třeba nás to v Evropě nakopne, že si výrobu a tím i know-how přesuneme zpět do Evropy. Pardon, lehce jsem odbočil z tématu
Nicméně problém je hlubší. Evropa jako bývalá koloniální velmoc už neměla suroviny, ale uměli jsme vyrobit výrobky s vysokou přidanou hodnotou díky know-how. A tím jsme prosperovali.
Stále jsme však hledali, jak více a více vydělat, výroba se přesunula do Číny. Mylná naše představa, že Číňan bude makat za hrstku rýže a běloch s Excelem bude šéfovat. Jsme kde jsme, Čína většinu know-how má od nás a v mnoha věcech už je i dál a umí vyrobit levněji. Znám to z energetiky. Je mi blbý to říct, ale je to z velké části naše chyba.
Nicméně třeba nás to v Evropě nakopne, že si výrobu a tím i know-how přesuneme zpět do Evropy. Pardon, lehce jsem odbočil z tématu
-
Offline
- Příspěvky: 3479
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Celoroční pneu
Tome teď už souhlas 
-
Offline
- Příspěvky: 2078
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
-
Offline
- Příspěvky: 3727
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Celoroční pneu
2 Tomas 78
pěkně a stručně napsáno
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Celoroční pneu
Taky podepisuji v plném rozsahu. 
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 155
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Příbram
- Vůz: je toho víc
Celoroční pneu
Jenže to už nejde. Co se mohli naučit se naučili a dokonce zde nastala situace, že někde žák předčí učitele.
Know how už zpátky vrátit nelze a budeme rádi, když Evropa aspoň zůstane na úrovni Asie a situace se neobrati a nestane se z nás montovna pro Asii.
Oni se totiž taky budou snažit přesouvat "špinavou" práci jinam. Ač to není moc morální, tak můžeme jen doufat, že to odnese jih. Jenže tam na práci nikdy moc nebyli.
Doba levné pracovní sili v Asii pomalu končí a nevím zda bude, z naší strany, zajímavé sledovat další vývoj.
Know how už zpátky vrátit nelze a budeme rádi, když Evropa aspoň zůstane na úrovni Asie a situace se neobrati a nestane se z nás montovna pro Asii.
Oni se totiž taky budou snažit přesouvat "špinavou" práci jinam. Ač to není moc morální, tak můžeme jen doufat, že to odnese jih. Jenže tam na práci nikdy moc nebyli.
Doba levné pracovní sili v Asii pomalu končí a nevím zda bude, z naší strany, zajímavé sledovat další vývoj.
_________________
V70R 1998 manual, S90 3.0 1997 automat 150kW, Honda (zbavte mě toho šmejdu) CR-V 2.2 2007 manual 2007 104 kW Alfa Romeo 156 2.5 V6 2001 manual
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V40 T4 2001 manual - je pryč, C70 2.5T 1997 automat 142 kW , S60 2.5T AWD 2007 manual BSR 187 kW - už dělá radost někomu jinému, S60 2,4i 2002 manual 125 kW - je pryč RIP, V70XC AWD 2.5T 1998 manual 142 kW
V70R 1998 manual, S90 3.0 1997 automat 150kW, Honda (zbavte mě toho šmejdu) CR-V 2.2 2007 manual 2007 104 kW Alfa Romeo 156 2.5 V6 2001 manual
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V40 T4 2001 manual - je pryč, C70 2.5T 1997 automat 142 kW , S60 2.5T AWD 2007 manual BSR 187 kW - už dělá radost někomu jinému, S60 2,4i 2002 manual 125 kW - je pryč RIP, V70XC AWD 2.5T 1998 manual 142 kW
-
Offline
- Příspěvky: 3727
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Celoroční pneu
Pomohou současné, politické, diplomatické špičky. Pan Lipavský je odborník. Věřím mu.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 2078
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Celoroční pneu
Byl jsem přezout a drobný postřeh:
- jak jsem psal, původní Nokian SeasonProof vyroben v Rusku. Při nazouvání OK kromě jedné pneu, která měla dost závaží (myslím, že 80g) a ani pootočení na disku nepomohlo
- Nokian SeasonProof 1 vyroben v Číně, při nazouvání ok, závaží max 25g. Jedna pneu 60g, po pootočení na disku 15g
Gumy jsem prohlédl, vypadají v pohodě, nekvality ve výrobě bych se nebál. Uvidíme, až je projedu. Nokian má rozpracovaný závod v Rumunsku, kam plánuje přesunout výrobu z Číny po dokončení.
- jak jsem psal, původní Nokian SeasonProof vyroben v Rusku. Při nazouvání OK kromě jedné pneu, která měla dost závaží (myslím, že 80g) a ani pootočení na disku nepomohlo
- Nokian SeasonProof 1 vyroben v Číně, při nazouvání ok, závaží max 25g. Jedna pneu 60g, po pootočení na disku 15g
Gumy jsem prohlédl, vypadají v pohodě, nekvality ve výrobě bych se nebál. Uvidíme, až je projedu. Nokian má rozpracovaný závod v Rumunsku, kam plánuje přesunout výrobu z Číny po dokončení.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 155
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Příbram
- Vůz: je toho víc
Celoroční pneu
Takže máš v hajzlu disk 
_________________
V70R 1998 manual, S90 3.0 1997 automat 150kW, Honda (zbavte mě toho šmejdu) CR-V 2.2 2007 manual 2007 104 kW Alfa Romeo 156 2.5 V6 2001 manual
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V40 T4 2001 manual - je pryč, C70 2.5T 1997 automat 142 kW , S60 2.5T AWD 2007 manual BSR 187 kW - už dělá radost někomu jinému, S60 2,4i 2002 manual 125 kW - je pryč RIP, V70XC AWD 2.5T 1998 manual 142 kW
V70R 1998 manual, S90 3.0 1997 automat 150kW, Honda (zbavte mě toho šmejdu) CR-V 2.2 2007 manual 2007 104 kW Alfa Romeo 156 2.5 V6 2001 manual
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V40 T4 2001 manual - je pryč, C70 2.5T 1997 automat 142 kW , S60 2.5T AWD 2007 manual BSR 187 kW - už dělá radost někomu jinému, S60 2,4i 2002 manual 125 kW - je pryč RIP, V70XC AWD 2.5T 1998 manual 142 kW
-
Offline
- Příspěvky: 2078
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Celoroční pneu
To si nemyslím, prostě se sešla nevyváženost na disku a na gumě. Jak jsem psal, vše v pohodě do nějakých 25g. Tohle konkrétní kolo po pootočení ze 60g na 15g. Pán je precizní a když se mu to nezdá, pootočí pneu a často to pomůže.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10056
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Celoroční pneu
Jaké jsou aktuální dojmy po celorepublikové nadílce?
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 3479
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Celoroční pneu
Bez ztráty kytičky u XC90
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4856
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
Celoroční pneu
Ještě jsem na nich tento týden nevyjel. Jedno auto na celoročkách mi stojí v garáži a druhé mi už víceméně nepatří a stojí u jiného Volvisty.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10056
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Celoroční pneu
Model a stáří/nájezd pneu?
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 3479
- Registrován: 11 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Celoroční pneu
Výroba 7/2025, 235/65 R17, nájezd 2-3 kkm. low cost čína, Austone All Season SP401.
https://www.austone.tires/product/fixclime-sp-401/
Vzal jsem je na zkoušku po referencích mého gumaře.
Asi tady za to sklidím bídu, ale mám to na párku
https://www.austone.tires/product/fixclime-sp-401/
Vzal jsem je na zkoušku po referencích mého gumaře.
Asi tady za to sklidím bídu, ale mám to na párku
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10056
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Celoroční pneu
Ok. Nová guma. Někdo s pneu co jedou např 3. zimní sezonu?
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4856
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
Celoroční pneu
Třetí sezonu jsem měl loni Kleber na Twingu. Úplně bez problému. Ale zkrátka jezdím s tím, že to je kompromis a ne plnohodnotná zimní pneumatika a tak k tomu přistupuju.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10056
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Celoroční pneu
Jasný, to beru. Prostě to něco dokáže. Tchyně právě bulela, že ji auto klouže, tak by mě zajímalo, jak moc to klouže.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 2078
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Celoroční pneu
Naopak, je to reálná zkušenost od reálného člověka
Přidáno za 5 minut 39 sekund:
Já jsem na Nokianech SeasonProof (Gen 1) pár sezon odjezdil. Po třetí sezoně výměna, protože kvůli doje**né geometrii se sjel zadek. Ale v podstatě byly pořád v pohodě, jen mi na mokru přišly začátkem 4. sezony horší. Nicméně teď mám SeasonProof 1, najeto 18 000 km, rok staré, stále 8 mm vpředu a vzadu ještě víc (neprohazoval jsem, moc se nesjíždějí) a grip mi na mokru přijde ok. Na sněhu řekl bych průměrné Barum.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10056
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Celoroční pneu
Jestli vydrží 3 zimní sezony a letní sezony, je to za mě dobrý výsledek a splní svůj účel.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1014
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Celoroční pneu
také na to, no na párku.. včetně autobaterekVapik píše: včera, 09:57 Výroba 7/2025, 235/65 R17, nájezd 2-3 kkm. low cost čína, Austone All Season SP401.
https://www.austone.tires/product/fixclime-sp-401/
Vzal jsem je na zkoušku po referencích mého gumaře.
Asi tady za to sklidím bídu, ale mám to na párku![]()
Přidáno za 5 minut 14 sekund:
jaké můžou bejt? mokro, vlhko, zima, baterka stávkuje a druhé vozidlo potřebuje zeťák,
dnes objednána nová baterka, to je na ožrání, ale z toho mne pak bolí hlava
asi si půjdu pouštět vláčky
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 2078
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Celoroční pneu
Se vzorkem problém nebude, sjíždějí se hodně málo, reálně tipuju, že 100 000 km by daly do 4 mm. *) Spíše myslím, že po těch 4 letech už ta směs nebude ideál, ale uvidíme. Jinak Nokian uvedl další generaci SeasonProof 2 (já mám 1) a co jsem zaregistroval, tak je na ní vcelku chvála.hajnej píše: včera, 10:58 Jestli vydrží 3 zimní sezony a letní sezony, je to za mě dobrý výsledek a splní svůj účel.
*) zní to neuvěřitelně, ale na předku se sjely tak o 0.5 mm za 15 000 km. Vzadu ani nemluvím. Normálně tohle bývá vykoupené horšími vlastnostmi za mokra, ale ne. Prostě asi trefili směs ...
-
Offline
- Příspěvky: 236
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
Celoroční pneu
Jedu teď poslední sezónu na Kumho cca 5mm vzorek, upřímně jsou dost hlučné už a není to už nic moc, ale na hory s tím nejezdím.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Příspěvky: 271
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Votice
- Vůz: 960 II 3.0
Celoroční pneu
Mám na autě pár dní Nokian Seasonproof 2. Moje první celoročky. Na oslizlé silnici z trochou břečky dobrý, až potkám opravdový sníh, dám vědět, jak se to chová na něm.
_________________
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
Belmondo (Peugeot 308 SW, 2015, 1.6 BlueHDI)
Bylo: Fred (Volvo 960 II, 1995, B6304S), Pierre Richard (Peugeot 205, 1993, 1.1), Fík (Ford Fusion, 2007, 1.4)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]