hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
V apce spotřeba v kWh není. Můžeš mi sem hodit screen obrazovky? Nebo klidně do zprávy, ať to tu neplevelíme. Díky
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Uz to maká. Musel jsem jen aktivovat.
Diky za nasměrování.
Diky za nasměrování.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 6121
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Jak tak čtu, tak je to zcela nový svět a člověk bude obejvovat a zjišťovat nové přístupy měsíce. Ať dělá jen radost a tu smůlu jsi si vybral na tažném
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Tak tady už máme pár čísel, na kterých se dá stavět za posledních necelých 600km kde není žádná dlouhá cesta a jen dojíždění do práce a popojížďky po okrese. U té spotřeby elektřiny je důležité, za kolik se nabíjí. Já zatím sosám z virtuální baterie, kde mám něco našetřeno na zimu. Až dojde, budu mít kWh za zhruba 5 Kč. S tarifem bez virtuální baterie bych nabíjel za zhruba 3,2 Kč + distribuce v nízkém tarifu 0,25Kč. Prý se dá vyhandlovat i cena 2,5Kč/kWh.
Tím chci říct, že není lehké spočítat, za kolik člověk jezdí. V té nejdražší variantě mi to vychází v součtu benzín + ele na necelé 2Kč/km bez započítání investice do FVE
p.s. ještě přemýšlím, jak započítat rekuperovanou elektřinu. Tu bych měl asi odečíst od té celkové spotřeby elektřiny. Tím pádem bych to viděl třeba na 1,8Kč/km.
p.p.s. a zapomněl jsem zmínit, že 2x týdně se žena nabíjí zadara v místě výkonu práce. Další 2 místa, kam jezdí, nemají wallbox a pokus s prodlužovákem nevyšel z důvodu přehřátí. Ale třeba to ředitele nakopne k vybudování dobíjecích stanic.
Tím chci říct, že není lehké spočítat, za kolik člověk jezdí. V té nejdražší variantě mi to vychází v součtu benzín + ele na necelé 2Kč/km bez započítání investice do FVE
p.s. ještě přemýšlím, jak započítat rekuperovanou elektřinu. Tu bych měl asi odečíst od té celkové spotřeby elektřiny. Tím pádem bych to viděl třeba na 1,8Kč/km.
p.p.s. a zapomněl jsem zmínit, že 2x týdně se žena nabíjí zadara v místě výkonu práce. Další 2 místa, kam jezdí, nemají wallbox a pokus s prodlužovákem nevyšel z důvodu přehřátí. Ale třeba to ředitele nakopne k vybudování dobíjecích stanic.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1739
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Nevím jak to má Volvo, ale většinou se rekuperovaná už nikde neodečítá, tedy reálně se spotřebovala, a je jenom pro info.
Reálná spotřeba = externě dobitá (kupovaná) + rekuperovaná (z brždění) + ztráty (které auto nepočítá)
Já počítám přímo kolik proteče wallboxem, případně podle faktury z veřejného dobíjení, a ty celkové ztráty dělají kolem 10%.
Reálná spotřeba = externě dobitá (kupovaná) + rekuperovaná (z brždění) + ztráty (které auto nepočítá)
Já počítám přímo kolik proteče wallboxem, případně podle faktury z veřejného dobíjení, a ty celkové ztráty dělají kolem 10%.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Hele nemyslim si, že máš pravdu. Jako spotřebu to mě uvádí pouze to, co to vycucne "ze sítě" z baterky. Tzn. když jedu z kopce dolu, klidně to ukazuje zápornou spotřebu, což by podle tvojí rovnice nešlo.
Na druhou stranu já nikde nevidím a neumim najít rekuperovanou elektřinu.
Výhoda celoelektrickýho auta je v tom, že umí rekuperovat tema cca 185kW, kdežto hybrid tipuju tak 50kW, takže je potřeba se naučit brzdit tak, abys zpomaloval max tolik kolik zvládá dobíjet a zbytečně to nepálil v brzdách.
Na druhou stranu já nikde nevidím a neumim najít rekuperovanou elektřinu.
Výhoda celoelektrickýho auta je v tom, že umí rekuperovat tema cca 185kW, kdežto hybrid tipuju tak 50kW, takže je potřeba se naučit brzdit tak, abys zpomaloval max tolik kolik zvládá dobíjet a zbytečně to nepálil v brzdách.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Rekuperační sílu jsem u mého vozu nikde nevyčetl, ale nebude to žádná sláva. Z Cínovce udělám 7km. Klesání 9,5km s převýšením 500m. Třeba se to dá nějak vypočítat 
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1739
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Jde mi jenom o to jestli to odečíst, což bude mít vliv na náklady na km. U celoelektrikého (co jsem viděl) ta rekuperovaná energie zůstává v autě, standardně se neuvádí a snižuje spotřebu, kterou ukazuje auto, takže vlastně zvyšuje efektivitu. Proto je to informace zajímavá, ale neodečítal bych to, protože si myslím, že stejně není zahrnutá v tom "Spotřeba el.". Ale třeba to Volvo ukazuje jinak, nebo obecně pluginy to ukazují jinak, opravdu nevím.
Mě po přesednutí do spalováku nejvíc vadí, že brzdím destičkama a energie jde do ztracena. A protože mi auto pořádně nerekuperuje, když to nabiju na 100%, tak to nedělám ani na delší cestu. Mám tu samé kopečky a musím akorát brzdit a ve výsledku těch prvním 10% zmizí hodně rychle. Takže nabijím doma max do 90%.
Mě po přesednutí do spalováku nejvíc vadí, že brzdím destičkama a energie jde do ztracena. A protože mi auto pořádně nerekuperuje, když to nabiju na 100%, tak to nedělám ani na delší cestu. Mám tu samé kopečky a musím akorát brzdit a ve výsledku těch prvním 10% zmizí hodně rychle. Takže nabijím doma max do 90%.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Hajnej: rekuperaci dělá elektromotor s řídící elektronikou, tzn. maximum bude stejný, jako výkon motoru.
labanos: Já nabíjim na 90 taky hlavně kvůli životnosti... navíc mě to nijak nelimituje dojezdem, protože týdny, kdy dáme víc jak 400 jsou zřídka.
labanos: Já nabíjim na 90 taky hlavně kvůli životnosti... navíc mě to nijak nelimituje dojezdem, protože týdny, kdy dáme víc jak 400 jsou zřídka.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1739
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Tak to je jasné, já na ježdění do práce nabíjím do 65% a vracím se kolem 30%, ale občas jedem na sever 
Jestli plevelíme, tak možno přesunout do EV tématu.
Jestli plevelíme, tak možno přesunout do EV tématu.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 1 rok 5 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V60 T6 recharge
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Rekuperace se z uvedené spotřeby neodečítá. Je to jen údaj navíc k dobru.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Jako údaj je to pěkný, protože ti říká, kolik si získal energie "zdarma", co běžný spalováky upálí v brzdách.
Když vezmeš, že v naftě je 10,5kWh/l a benzínu 9,7, a účinnost je cca 30%, tak každejch cca 3kWh rekuperovaný je jeden litr paliva.
Když vezmeš, že v naftě je 10,5kWh/l a benzínu 9,7, a účinnost je cca 30%, tak každejch cca 3kWh rekuperovaný je jeden litr paliva.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 57
- Registrován: 1 rok 5 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V60 T6 recharge
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Jinak brzdný výkon elektromotoru se neudává, ale otáčkoměr na starších budících má rozmezí od kdy brzdí elektromotor a od kdy nastupují brzdy. . Ta oranžová políčka na obrázku znamenají, že už se už do brždění zapojují brzdy. Pokud někdo brzdí dostatečně brzy, to vše na oranžovými políčky by měl být brzdný výkon rekuperace.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1722
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Na novým google systému je to taky
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 13288
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Ještě je otázka, jak to počítá se stavem baterie. JAk už se tu psalo, když je plně nabito, tak to vůbec nebrzdí. Na EC40 se to maximum ukáže, až když brzdím a přelezu tu hranici.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
Origo je proste origo 
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1352
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: Ofce
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
K těm uváděným spotřebám, jiná automobilka s poklidem uvádí:
Průměrná hospodárnost jízdní energie - 0,17kWh/km
Parametry akcelerace
Spotřeba elektřiny pro aktivaci motoru na 1km - 186,0Wh
Parametry brzdění
Elektřina vytvořena brzděním na 1 km - 40,1Wh
Využití příslušenství vozidla
Spotřeba elektřiny pro zařízení v interiéru - 26,2Wh
Je to sumář pro příklad za ujetých 96,9km - zminuji pro představu, kolik energie se tak nějak vrací rekuperací a do celkové spotřeby tento parametr započítaný je…
Průměrná hospodárnost jízdní energie - 0,17kWh/km
Parametry akcelerace
Spotřeba elektřiny pro aktivaci motoru na 1km - 186,0Wh
Parametry brzdění
Elektřina vytvořena brzděním na 1 km - 40,1Wh
Využití příslušenství vozidla
Spotřeba elektřiny pro zařízení v interiéru - 26,2Wh
Je to sumář pro příklad za ujetých 96,9km - zminuji pro představu, kolik energie se tak nějak vrací rekuperací a do celkové spotřeby tento parametr započítaný je…
_________________
Ofce, Žabožrout a Tramvaj
Ofce, Žabožrout a Tramvaj
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10058
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
hajnej V60 T8 Twin Engine R-Design Black Edition
161tkm - výměna tyček stabilizátoru MeyleHD
vlastně byly dobré i ty staré takže nakonec taková prevence
vlastně byly dobré i ty staré takže nakonec taková prevence
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

