info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14773
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Mě bufík bufíkoval, dokonce běžel i vnitřní větrák, když jsem to zkontroloval cca 20 minut před odjezdem, ale když jsem přišel do auta, tak už vnitřní větrák neběžel. Takže u mě taky "běžná" závada a když chci mít uvnitř teplo, tak musím mít auto na nabíječce.
A to jsem si myslel, že to dneska bude ok, když jsem s autem včera najel 160 km.
Prostě bych potřeboval nějak dostat do auta SW z MY 2001, kde není takový odběr vnitřního větráku, protože neběží na plný kule, jako u MY 2007, ale jenom vlaží na cca druhou čárku. Dokonce mi ani neběží větrák při použití přímého startu. Takže bufík nelze použít jako topení, když bych v autě třeba chtěl spát a chtěl si přitopit. :(

Tod2
Offline
Příspěvky: 3668
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

Vizibable píše: 20 říj 2025 12:06 Tak dneska mínusové teploty a bufík si opět řekl že nebude bufík. U mě klasická závada....

Tak přemýšlím, jestli preventivně nevyměnit žhavičku? Jestli se třeba v mrazu nezahřeje natolik aby zapálila směs ? Nebo to je úplně blbost ?
určitě ne, spíš baterie? nebo zase vedení paliva...? :)

já teď měnil baterku po pěti letech a přijde mi, že se bufík , respektive vnitřní ventilátor chová korektněji
a myslím, že mi teda funí docela dost, žádné na druhou čárku, počítám tak na polovinu minimálně

Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 891
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Vizibable »

Raolsa: aspoň to máš odmražený a zbytkové teplo, jeslti jsem to dobře pochopil

Tod2: baterie 2 roky stará (teď v prosinci) Exide 90Ah. Bufíkoval jsem do teď přes měsíc v pohodě bylo nad 0°C. Baterii dobíjím nabíječkou 1-3x do měsíce dle používání (jezdím velice krátké trasy). Ale jako jo uvažuji i nad baterií. O víkendu mám v plánu dodělat permanentní 12V zásuvku do panelu abych mohl měřit napětí bez zapnutí klíčku, jen při odemčeném autě. Třeba to něco ukáže....

Edit: tak když koukám na cenu té žhavičky, tak se mi preventivně měnit teda nechce :D

dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3830
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od dumi.cz »

Me ted klekla baterka, tak tam vrazim 4 lifepo4 clanky a bude. Olovo uz je prezite. Ve stejny velikosti vyrazne vetsi kapacita, takze bufik (az jo rozchodim) muze jet dloujo.

Ceno to vyjde na cca 5k. Zivostnost vyrazne delsi nez olovo. Pak poslu fotky :-)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3668
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

žhavička buď žhaví nebo ne, rozdíl pár (desítek) stupňů při startu pro ni nemůže být problém a nemůže to ovlivnit její správnou funkci, že by nedokázala zapálit
a mají tu žhavičku vůbec skladem někde? loni jsem ji sháněl a nikde nebyla
jinak Paťa je repasuje...
Naposledy upravil(a) Tod2 dne 20 říj 2025 13:29, celkem upraveno 1 x.

Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 891
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Vizibable »

V autorizáku už není skladem. Mám první typ pod číslem 3730624 (skladem 1ks Skandix 2437kč) pak už je nový typ a to 3730104 a těch je na Skandixu ještě dost (1581kč náhrada a OEM 2992kč). Jestli jsou zaměnitelné nevím bohužel. Jako kdybych věděl 100% že to pomůže tak jí klidně vyměním.

dumi.cz : tak hasičák do auta :oops: Né sranda, já jen vím že to musí mít řídící obvod pro nabíjení/vybíjení, pracovní teploty atd... Jestli to tam prdneš na klasický alternátor tak bych tomu nevěřil, ale třeba se pletu...

dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3830
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od dumi.cz »

s baterkama delam leta, jedinej problem je, ze ji nesmis nabijet zmrzlou.pozaru zse nebojim, lifepo4 klasicky nehori, v pripade opravdu velkyho pruseru uvolnuje vodik a ten by se z podmotorovyho prostoru mel odvetrat. v S80 je baterka v kufru, ale je k ni take odvetrani.

Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 891
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Vizibable »

Raolso: máš tip kama protáhnout drát z plusového pólu v motoru pod volant ? Vím že si tahal plyn novitř a říkal jsi že to byl celkem problém, ale už si nevzpomínám kudy jsi prošel...

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14773
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Prostrčil jsem to průchodkou na bovden otevírání kapoty, ale je docela problém se trefit, páč ta průchodka je vícevrstvá.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3487
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Vapik »

Tak dneska první zápal této zimy a opět auto vyhřáté na jedničku, jediné co jsem musel udělat je vyčištění DO protože mi do něj přes léto vytekly baterky. Isopropyl a přepájení par spojů však pomohlo.

Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 891
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Vizibable »

Myslel jsme že se z toho vyspím ale opět ne :ROFL:

Kucí nemáte někdo na prodej nefunkční žhavičku 3730624 ? :kuchta:

Tod2
Offline
Příspěvky: 3668
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

mám naftovou...
benzínová je tím pádem jiná, má jiný připojovací konektor?

Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 891
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Vizibable »

Netuším můžou se lišit v závitu, v připojení kabelu, a taky klidně i ve spirále právě že. Jako moc tomu nedávám že jí někdo bude mít, ale za pokus nic nedám...

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14773
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Benzínová je jiná, s naftovou nejsou záměnné. Naftová v benzínovém bufu shoří. Osobně vyzkoušeno.
Navíc benzínová je na šroubek a naftová jenom na nastrčení.

Paťa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 218
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Vyškov
Vůz: V70 II D5 120kW 02'

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Paťa »

No a tady mají pro benzín i diesel stejnou.https://vzone.cz/kategoria/zhavici-svicka-topeni/volvo/p2-v70-ii/180
benzínového bufa jsem ještě nedělal (všichni okolo jezdí s dieselem) ale co vím tak je tam určitě jiná tryska.

dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3830
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od dumi.cz »

Vymenil jsem nefunkcni bufik za jiny, lepe vypadajici kus. Kdyz ho pres palubak zapnu, krasne topi a ohreje vodu.

Ale ani po cca 15ti minutach se nepusti ventilator do kabiny. Cim to? Muze to byt tim ze baterie ma jen 11.4V? Nebo je nekde neco treba jeste poladit? Teplotu mam na max a ventilator na auto.

Pusti se jen asi na 20 sekund po zapnuti funkce bufiju

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3487
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Vapik »

Začni baterkou, já podle nefunkčního vnitřního ventilátoru poznám ze už ji to chce dobít

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14773
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Taky tak.
Nebo zkus spustit bufíka přes časovač. Viz. co to dělá mě, jak o tom píšu výše. Naposledy vyzkoušeno na Kuželně. Spustil jsem si přímý start a do kabiny nic. Tak jsem si nastavil časovač za půl hodiny a přední okno začalo za chvíli rozmrzat.
Jinak teplotu na max dávat nemusíš, nech ji normálně na té co máš rád a vše na AUTO.

dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3830
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od dumi.cz »

Je to baterkoy, pripojil sem nabijecku, napeti zustalo na 12v a ventilator fici. Super :-)

Bufik se mmusel vymenit za jiny. Tomu puvodnimu se nejdriv netocil ventilator, po rucnim otoceni uz ko, ale delal desnej randa. Senzor planeme cernej jak bota. Ta triska nebo co to je hned uvnitr bufiku desne zrela i vnitrek spatnej. Palivova pumpa zatuhla, tak sem ji rozebral a rozhybal wdckem ( pritom mi splouchlo primo do oka, super vec). Nakondc sem sel bufik vymenil. Mel jsem druhy, ale s prasklou vodni oumpou a be palivove pumpy. Takze sem pumpy prendal z toho co byl v aute a uz to krasne bufa :-) ten druhy hufik, mel senzor cistej celej ten horni prostor bez sazi, tak snad bude fungovat.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14773
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Máš variantu s palivovou pumpu ve předu? Já ji měl také, ale během bádání proč mi buf nebufá, jsem ji přesunul dozadu na místo kde ji mají standardně naftové bufíky.

Apropo, jako dlouho ti trvá než bufík nastartuje (začne hučet) měřeno od doby kdy začne tikat palivová pumpa?

dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3830
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od dumi.cz »

Obe pumpy jsou smerem k prednimu narazniku vedle sebe, pred nima je ridici jednotka. Muzu ti vyfotit ten vyndanej bufik.

Dobu jsem neneril, ale je to par vteri , do deseti treba. Za chvilku to dojdu schvalne zmerit :-)

Jak dliho to ma trva a znaci to neco?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14773
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Vím kde jsou ta čerpadla umístěná, měl jsem to stejně.
Mě to startuje strašně dlouho, třeba 20 vteřin. Tak přemýšlím jestli je to tím, že ta pumpa je vzadu. :unknown:

U nafťáků bufík chytá do několika vteřin po zapnutí palivového čerpadla.

Přikládám video ještě ze stříbřenky těsně po zástavbě. Taky to od zapnutí čerpadla trvalo asi 18 vteřin


dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3830
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od dumi.cz »

tak jsem se trefil, je to 10 sekund.

Mam z toho radost, kolik to tak sezere benzinu a baterky? Muzu s tim bezicim bufikem startovat? nebo je lepsi ho v pripade ze jedu hned, nastartovat az po nastartovani motoru, jde to vubec? rikam si, ze by se to mohlo rychleji ohrat, ale u toho benzinu je to asi jedno :unknown:

Přidáno za 3 minuty 21 sekund:
kdyz koukam na to tvoje video tak musim poladit to palivove vedeni, je tam nejak divne. je kus pod napravnici a kdyz bych vzal obrubnik tak prvni co vezmu bude ta zelena trubka.... nevim kdo to tam takhle blbe dal, ale na spouste mist se to dotyka neceho kovovyho. aby se to nreproklepalo...

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14773
Registrován: 16 roků
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

S běžícím bufíkem můžeš samozřejmě normálně nastartovat motor. Ano, motor se rychleji ohřeje a po dosažení teploty se bufík vypne.
Já ale bufíka po nastartování motoru hned vypínám, protože je to takové házení perel sviním. Neboli proč pálit další benzín v bufíku, když stejné teplo vygeneruje i motor. :D

10 sekund ja parádní čas. Budu se asi muset podívat proč to tomu mému bufíku tak trvá, než chytí. Svíčka? Tryska? Netuším. Ale asi to nechám až budu mít někdy čas a náladu se v tom vrtat. Ideálně v létě. :ROFL:

dumi.cz
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3830
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od dumi.cz »

mozna horsi svicka?

ale jsi odvaznej, zes to ladil v dilne, ja to mel venku a hasicak hned vedle. Mel jsem strach ze to blafne cele :D

Kazdopadne dekuji Raolsovi za cene rady, ktere mi pomohli pri zprovoznovani :)

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé