info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14617
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Mě bufík bufíkoval, dokonce běžel i vnitřní větrák, když jsem to zkontroloval cca 20 minut před odjezdem, ale když jsem přišel do auta, tak už vnitřní větrák neběžel. Takže u mě taky "běžná" závada a když chci mít uvnitř teplo, tak musím mít auto na nabíječce.
A to jsem si myslel, že to dneska bude ok, když jsem s autem včera najel 160 km.
Prostě bych potřeboval nějak dostat do auta SW z MY 2001, kde není takový odběr vnitřního větráku, protože neběží na plný kule, jako u MY 2007, ale jenom vlaží na cca druhou čárku. Dokonce mi ani neběží větrák při použití přímého startu. Takže bufík nelze použít jako topení, když bych v autě třeba chtěl spát a chtěl si přitopit. :(

Tod2
Offline
Příspěvky: 3564
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

Vizibable píše: včera, 12:06 Tak dneska mínusové teploty a bufík si opět řekl že nebude bufík. U mě klasická závada....

Tak přemýšlím, jestli preventivně nevyměnit žhavičku? Jestli se třeba v mrazu nezahřeje natolik aby zapálila směs ? Nebo to je úplně blbost ?
určitě ne, spíš baterie? nebo zase vedení paliva...? :)

já teď měnil baterku po pěti letech a přijde mi, že se bufík , respektive vnitřní ventilátor chová korektněji
a myslím, že mi teda funí docela dost, žádné na druhou čárku, počítám tak na polovinu minimálně

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 804
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Vizibable »

Raolsa: aspoň to máš odmražený a zbytkové teplo, jeslti jsem to dobře pochopil

Tod2: baterie 2 roky stará (teď v prosinci) Exide 90Ah. Bufíkoval jsem do teď přes měsíc v pohodě bylo nad 0°C. Baterii dobíjím nabíječkou 1-3x do měsíce dle používání (jezdím velice krátké trasy). Ale jako jo uvažuji i nad baterií. O víkendu mám v plánu dodělat permanentní 12V zásuvku do panelu abych mohl měřit napětí bez zapnutí klíčku, jen při odemčeném autě. Třeba to něco ukáže....

Edit: tak když koukám na cenu té žhavičky, tak se mi preventivně měnit teda nechce :D

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3780
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od dumi.cz »

Me ted klekla baterka, tak tam vrazim 4 lifepo4 clanky a bude. Olovo uz je prezite. Ve stejny velikosti vyrazne vetsi kapacita, takze bufik (az jo rozchodim) muze jet dloujo.

Ceno to vyjde na cca 5k. Zivostnost vyrazne delsi nez olovo. Pak poslu fotky :-)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3564
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

žhavička buď žhaví nebo ne, rozdíl pár (desítek) stupňů při startu pro ni nemůže být problém a nemůže to ovlivnit její správnou funkci, že by nedokázala zapálit
a mají tu žhavičku vůbec skladem někde? loni jsem ji sháněl a nikde nebyla
jinak Paťa je repasuje...
Naposledy upravil(a) Tod2 dne 20 říj 2025 13:29, celkem upraveno 1 x.

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 804
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Vizibable »

V autorizáku už není skladem. Mám první typ pod číslem 3730624 (skladem 1ks Skandix 2437kč) pak už je nový typ a to 3730104 a těch je na Skandixu ještě dost (1581kč náhrada a OEM 2992kč). Jestli jsou zaměnitelné nevím bohužel. Jako kdybych věděl 100% že to pomůže tak jí klidně vyměním.

dumi.cz : tak hasičák do auta :oops: Né sranda, já jen vím že to musí mít řídící obvod pro nabíjení/vybíjení, pracovní teploty atd... Jestli to tam prdneš na klasický alternátor tak bych tomu nevěřil, ale třeba se pletu...

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3780
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od dumi.cz »

s baterkama delam leta, jedinej problem je, ze ji nesmis nabijet zmrzlou.pozaru zse nebojim, lifepo4 klasicky nehori, v pripade opravdu velkyho pruseru uvolnuje vodik a ten by se z podmotorovyho prostoru mel odvetrat. v S80 je baterka v kufru, ale je k ni take odvetrani.

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 804
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Vizibable »

Raolso: máš tip kama protáhnout drát z plusového pólu v motoru pod volant ? Vím že si tahal plyn novitř a říkal jsi že to byl celkem problém, ale už si nevzpomínám kudy jsi prošel...

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14617
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od raolsa »

Prostrčil jsem to průchodkou na bovden otevírání kapoty, ale je docela problém se trefit, páč ta průchodka je vícevrstvá.

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé