Hezký den přeji. Po půl roce zkoušení všeho možného jsem se odhodlal požádat Vás tady o radu. Koupil jsem volvo XC70 D5, 136kw (najeto 330tkm.), které bralo olej a padalo do nouzáku kvůli plnému DPF. Předchozí majitel (mechanik) mi pouze řekl, že nechal repasovat turbo, protože věřil, že to bere olej přes turbo (spotřeba oleje byla 1l na 100km)
Po přečtení zkušeností ostatních jsem neváhal a rovnou vyměnil pístní kroužky a dříky ventilu, samozřejmě nová všechna těsnění, motor jsem složil, šlape krásně, ale při akceleraci pohuluje (černý kouř) a začal kolotoč.
- výměna váhy vzduchu (bez rozdílu)
- výměna čidla tlaku (bez rozdílu)
- výměna čidla teploty paliva (bez rozdílu)
- kouřový test těsnosti (vše těsné)
- měření komprese (všechny válce na chlup stejné a v toleranci)
- vstřiky testovány na stolici (všechny v pořádku)
- výměna lambda sondy (bez rozdílu)
- klapky po výměně a funkční
Momentálně je vymontované dpf a je tam náhražka, která má napojení na všechny čidla a má diferenci, aby auto nepadalo do nouze, ale zároveň neplnilo dpf, protože jsem ho nechal už dvakrát čistit. Auto jede normálně a nic nehlásí, jen prostě při prudkém sešlápnuti plynu na začátku zahulí, jak kdyby to mělo pomalý nástup tlaku. Motor nebere ani ml oleje a dým je čistě černý. Nechal jsem vypnout egr ventil, zároveň zkontrolovat, že je tam origo soft.
Mám pouze launch diag a nejde mi provést nastavení regulátoru turba, zároveň ale zkoušel pán profichipu udělat nastavení skrze jeho diag a taky to nešlo, když to zkoušel na jinym autě, tak to fungovalo. Ten regulátor tlaku se normálně hýbe, reguluje, ale nedá se provést adaptace. Setkal jste se někdo s takovou závadou? Není někdo v Praze a okolí s origo diag, kdo by mi s tím prosím pomohl?
Ještě jedna věc, při prohozených hadičkách na "DPF" mi auto padalo do nouze ihned po sešlápnutí, logicky. A u toho jsem si všiml, že jsem vymazal chybu, sešlápnul plyn, auto zahulilo a jakmile spadlo do nouze tak hulit přestalo, takže to ukazuje na nějakou závadu, která je závislá na tom, jak si jednotka spočítá směs (teda to jsem z toho usoudil)
Moc díky
Volvo xc70, D5 černý kouř
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2
- Registrován: 19 hodin 50 minut
- Bydliště: Praha 6
- Vůz: volvo xc70
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1593
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
Volvo xc70, D5 černý kouř
Práha a okolí?
Servis T6R v Modřanech nebo AV díly. Googli!
A jestli se v tom chceš hrabat sám, tak D5T5.com, stáhnout VDASH, koupit label a napichni si to sám.
Servis T6R v Modřanech nebo AV díly. Googli!
A jestli se v tom chceš hrabat sám, tak D5T5.com, stáhnout VDASH, koupit label a napichni si to sám.
-
Offline
- Příspěvky: 351
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Pohjola
Volvo xc70, D5 černý kouř
Při vypnutí negru je ideální ho zároveň zaslepit, takhle se to chová, když je nedovřený.
-
Offline
- Příspěvky: 1663
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
- Bydliště: Plzeň-jih
Volvo xc70, D5 černý kouř
taky to vidím na EGR ventil
-
Offline
- Příspěvky: 2
- Registrován: 19 hodin 50 minut
- Bydliště: Praha 6
- Vůz: volvo xc70
Volvo xc70, D5 černý kouř
Ok, díky moc za rady. Vyzkouším a poreferuju, jak to dopadlo.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: dumi.cz, labanos