Volvo xc70, D5 černý kouř

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Radek_D
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 21 hodin 43 minut
Bydliště: Praha 6
Vůz: volvo xc70

Volvo xc70, D5 černý kouř

Příspěvek od Radek_D »

Hezký den přeji. Po půl roce zkoušení všeho možného jsem se odhodlal požádat Vás tady o radu. Koupil jsem volvo XC70 D5, 136kw (najeto 330tkm.), které bralo olej a padalo do nouzáku kvůli plnému DPF. Předchozí majitel (mechanik) mi pouze řekl, že nechal repasovat turbo, protože věřil, že to bere olej přes turbo (spotřeba oleje byla 1l na 100km)
Po přečtení zkušeností ostatních jsem neváhal a rovnou vyměnil pístní kroužky a dříky ventilu, samozřejmě nová všechna těsnění, motor jsem složil, šlape krásně, ale při akceleraci pohuluje (černý kouř) a začal kolotoč.
- výměna váhy vzduchu (bez rozdílu)
- výměna čidla tlaku (bez rozdílu)
- výměna čidla teploty paliva (bez rozdílu)
- kouřový test těsnosti (vše těsné)
- měření komprese (všechny válce na chlup stejné a v toleranci)
- vstřiky testovány na stolici (všechny v pořádku)
- výměna lambda sondy (bez rozdílu)
- klapky po výměně a funkční
Momentálně je vymontované dpf a je tam náhražka, která má napojení na všechny čidla a má diferenci, aby auto nepadalo do nouze, ale zároveň neplnilo dpf, protože jsem ho nechal už dvakrát čistit. Auto jede normálně a nic nehlásí, jen prostě při prudkém sešlápnuti plynu na začátku zahulí, jak kdyby to mělo pomalý nástup tlaku. Motor nebere ani ml oleje a dým je čistě černý. Nechal jsem vypnout egr ventil, zároveň zkontrolovat, že je tam origo soft.

Mám pouze launch diag a nejde mi provést nastavení regulátoru turba, zároveň ale zkoušel pán profichipu udělat nastavení skrze jeho diag a taky to nešlo, když to zkoušel na jinym autě, tak to fungovalo. Ten regulátor tlaku se normálně hýbe, reguluje, ale nedá se provést adaptace. Setkal jste se někdo s takovou závadou? Není někdo v Praze a okolí s origo diag, kdo by mi s tím prosím pomohl?

Ještě jedna věc, při prohozených hadičkách na "DPF" mi auto padalo do nouze ihned po sešlápnutí, logicky. A u toho jsem si všiml, že jsem vymazal chybu, sešlápnul plyn, auto zahulilo a jakmile spadlo do nouze tak hulit přestalo, takže to ukazuje na nějakou závadu, která je závislá na tom, jak si jednotka spočítá směs (teda to jsem z toho usoudil)

Moc díky

f.e.e.t
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1593
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

Volvo xc70, D5 černý kouř

Příspěvek od f.e.e.t »

Práha a okolí?

Servis T6R v Modřanech nebo AV díly. Googli!
A jestli se v tom chceš hrabat sám, tak D5T5.com, stáhnout VDASH, koupit label a napichni si to sám.

Ykka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 351
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Pohjola

Volvo xc70, D5 černý kouř

Příspěvek od Ykka »

Při vypnutí negru je ideální ho zároveň zaslepit, takhle se to chová, když je nedovřený.

Harry
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1663
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
Bydliště: Plzeň-jih

Volvo xc70, D5 černý kouř

Příspěvek od Harry »

taky to vidím na EGR ventil

Radek_D
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 21 hodin 43 minut
Bydliště: Praha 6
Vůz: volvo xc70

Volvo xc70, D5 černý kouř

Příspěvek od Radek_D »

Ok, díky moc za rady. Vyzkouším a poreferuju, jak to dopadlo.

Zpět na „Jak co opravit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: vityjan