S80 t6 swap motoru do BMW

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Mamajack123
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 9 měsíců
Bydliště: Karlovy Vary
Vůz: Volvo s80 t6

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Mamajack123 »

Ahoj, mám takový malý problém se zapojením elektroniky.
Dělal jsem swap motoru z Volvo s80 t6 b6284t do karoserie BMW. Vše za téměř hotové, krom možnosti startu. Z jednotky bohužel nelze vyřadit imobilizér, a ani nelze obejít. Jediná možnost je zakomponovat s motorem i CEM a snímací kroužek imo + klíč. Vše mám dle schémat zapojené doufám dobře. Jednotka cem se mi probudí, relátka zacvakají ale Toť vše.
Napájení pro motorovou stranu mám hotovou, startér mi externě točí a pokud dsm benzín do sání tak i motor běží po dobu vstřikování benzínu. Problém zřejmě bude v tom, že jednotka Ecm ( jednotka motoru) nedostane impuls od CEM pro povolení startu ( uvolnění vstřikovačů). Je zde někdo kdo by dokázal poradit? Děkuji za případné odpovědi 🙏

peter cz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2222
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od peter cz »

Asi bych zkusil dodrátovat OBDčko a napíchnout diag. Možná by mohli poradit D5T5 nebo v-fix.cz ?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3587
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Tod2 »

tuším, že těch jednotek je ve Volvu propojených víc a nefungují prostě samostatně, která a jak ale nevím
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14681
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od raolsa »

Něco mi říká, že tam musí být i přístrojovka, ale třeba se pletu.
Mám pocit, že ty jednotky musí být 3, aby to fungovalo. Ale které si už nepamatuji.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5911
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od PetrXC70 »

A nebyla nějaká ta jednotka i v rádiu? Nebo to bylo jen u P2?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13251
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Urvanej »

Mam info na D5 v P2, kde prej stačí CEM a ECU. Podle mě to bez CEM nerozeběhneš.

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1832
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Petr.Chrpa »

A co zkusit ŘJ z Volvo 960 ,immo asi bude lehčí obejít :wink:
Edit ještě jsem našel :
https://www.vasttuning.com/product/full-tune-for-6-cylinder-motors/
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Mamajack123
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 9 měsíců
Bydliště: Karlovy Vary
Vůz: Volvo s80 t6

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Mamajack123 »

Povedlo se mi dozapojit CEM, tím jsem získal komunikaci mezi ECM - CEM - snímací kroužek + klíček od auta přilepený k němu(vše z jednoho pojízdného vozu) . Dodělal jsem obd a dokonce se povedlo i přes diagnostiku spojit s jednotkami. Bohužel stále mi jednotka motoru nepovolí start ( z neznámého důvodu) .
Paměť závad obsahuje chyby ale nic nepíše ohledně imobilizéru či blokování startu.
Při pokusu o start mám jiskru na svíčce, vidím otáčky motoru, teplotu, atd. Vstřikovače bohužel nedají palivo.
Původně byl motor osazen samozřejmě automatickou převodovkou, která již není. Místo toho je manuál, ( pokud to není jako u bmw, že jednotka motoru musí vidět zařazenou polohu páky P, aby dovolila start) tak mě nenapadá kde by mohl být problém.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3587
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Tod2 »

No myslím ano, pokud není P, nelze nastartovat.
Ale důvod může být i jiný.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13251
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Urvanej »

Nejde nastartovat, ale protože ani nesepne startér, palivo by jít snad mohlo.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3587
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Tod2 »

nejsem si jistý, jestli to u benzínu není tak, že startér točí, ale nejde palivo...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14681
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od raolsa »

Myslím, že bez "P" to nepůjde.
Můžu odpoledne zkusit na XC70 2.4T.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1197
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od nebel »

Bez P/N nechtěla startovat už 760. 264 s AW55 klidně startovala i se zařazeným kvaltem, ale 760 s AW71 už ne, nesepl se startér. Vzhledem k tomu že snímač polohy páky byl už načatý a i podle turbobricks patří tenhle snímač u převodovky AW71 ke slabším kouskům auta, dostal klemu a byl obejit. A teď si při startem musím zkontrolovat polohu řadící páky sám aby tam nebyl zařazen kvalt, stejně jako to dělám u manuální převodovky.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14681
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od raolsa »

Tak vyzkoušeno, ECM čeká na signál od TCM že je zařazeno P nebo N, jinak nedovolí start.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5902
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Warcz »

Takže to neni chyba když jsem v myčce. Mam vypnutý motor a N a musím tam vrazit P abych nastartoval ? Já si myslel že mě zlobí ŘJ protože to prostě nechce startovat a musím do P někdy i vypnout a zapnout klíček. Dělá mi to jenom když vypnu motor v N a chvilku stojím.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14681
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od raolsa »

Co jsem napsal platí pro P2. U P3 to asi bude jiný.
Ale nevidím důvod proč vypínat motor v N? Prostě vrazit P a chcípnout ne?
Jo teď mi došlo, že ty máš vlastně P2. :D
Tak třeba poface už to má blokovaný. :unknown:
Já to zkoušel u 2003
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5902
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Warcz »

No v myčce nechceš smradit motorem :-) Zařaďte "N" a vypněte motor.

Na konci potom ale musím dát P což začne auto skakat protože mě to pořád tlačí posuv, nastartuju "D" a odjiždím.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14681
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od raolsa »

Jo takhle. Já ještě takovou myčku neviděl, no. U nás stačí najet dovnitř, zabrzdit, počkat až mi to umeje auto a pak zase vyjet ven. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5902
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Warcz »

To je klasicka prujezdni :)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1197
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od nebel »

Warcz: a nemáš taky načatý snímač? Myslím že i P3 šla startovat v N, stejně jako to umí krabice, jen v N nešel vytáhnout klíček z šachty. Já P u automatu používám nerad, takže když to jde, vyřadím jen do N. Doma na dvorku je to jedno a že jde auto potlačit ručně o pár metrů je u nás doma spíš výhodou
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5902
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Warcz »

no mě právě přišlo že když to zdechnu a nechám v N chviličku tak to nastartovat jde, ale když dojedu na konec té linky tak prostě otočím klíčkem a nic. Musel jsem tam vrazit P většinou vytahnout a znovu vložit klíč. Jako že bych to rád zkoušel, ale zrovna tohle není misto kde člověk chce blbnout když za nim jsou další auta :-) Pišu to jako postřeh že si fakt tím N a startováním nejsem jistý.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13251
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Urvanej »

Si spíš myslim, že ti auto v myčce nějak usne...

Mirek Kabát
Offline
Sponzor fóra
Příspěvky: 303
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: P2 04'-07'

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Mirek Kabát »

Po špatný zkušenosti s předchozím autem (vlastně s debilem, co do mě nacouval) už P vůbec nedávám. Nechávám N a auto startuje i chcípá normálně. Klidně po týdnu.
_________________
Od roku 2002 pouze Volva.
Byly: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
Jsou: S60 R, 04', B5254T4; S60 2,4, 05', B5244S2; XC70, 06' B5254T2 aut.; V70 R, 07', B5254T4 aut.;

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5902
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Warcz »

a jak vytáhneš klíček ? Mě takhle pravidelně mechanik vymlátí baterku. Hodí auto na zvedák na N a vypusí kapaliny co mění. Jde domu a rano je auto mrtvé protože na N nevypne klíček a auto si vymlátí baterku.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Mirek Kabát
Offline
Sponzor fóra
Příspěvky: 303
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Česká Lípa
Vůz: P2 04'-07'

S80 t6 swap motoru do BMW

Příspěvek od Mirek Kabát »

Chcípnu auto, dám N , ruční brzdu a vytáhnu klíček, zamknu. Auto chcípám, až po N a brzdě, to je jasný. 🙂
_________________
Od roku 2002 pouze Volva.
Byly: V40 2.0, 96', B4204S; V40 T4 , 00', B4194T; V70 XC , 98', B5244T; XC70, 02', B5244T3 aut.; S60 AWD, 06', B5254T2 aut.;
Jsou: S60 R, 04', B5254T4; S60 2,4, 05', B5244S2; XC70, 06' B5254T2 aut.; V70 R, 07', B5254T4 aut.;

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]