V70 MY97 protáčí se klíč v zapalování/spinaci skrinka

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
chci_volvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha/Loučeň
Vůz: V70tdiMY99,V702,0TMY98,V702,4iMY97,Felda

V70 MY97 protáčí se klíč v zapalování/spinaci skrinka

Příspěvek od chci_volvo »

Zdar a sílu. Překvapivě mám dotaz :angel: :

Protáčí se mi klíč v zapalování. Poloha 1 ok, poloha 2 ok, poloha 3 se protočí a nic. Dříve to dělalo že poloha 3 šla až děsně hluboko a klíčkem se muselo fakt zarvat silou, aby to nastartovalo a většinou se klíčkem muselo krapet pootočit zpět, jinak nešla elektrika. No a co se mělo stát se stalo, jedou se to protočilo a už to nic nedělá. Resp. prostříkal jsem to WD a zjistil, když jedu do polohy 3 pomalu, narážím na drobný odpor, jakoby se klíč zasekl o ten startovací mechanizmus jen 0,5 mm. Když ho nastavím tak, aby se vevnitř klíč jakoby zvedl, tedy páčím ho dolu, v půlce případů to zabere a nastartuje. Samozřejmě to chci vyřešit, než se to rozsype úplně. Asi bych nechtěl jít cestou výměny a různými kódování nových klíčů (prý by stačilo mít starý klíč na svazku s novým, nemám vystřelovák ani DO). Ideálně to rozebrat vyčistit a zase složit, případně vyměnit nějakou součástku.

Díky za postřehy.
_________________
V70I MY99 2,4 Tdi Bleky od Mattyfu (568 000 km)
V70I MY98 2,0 T Pipistrello od Fanýz (322 000 km)
V70I MY97 2,4i Tobleděmodrý (365 000 km)
Felda (100 050 km)

0ndro
Offline
Příspěvky: 157
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Galanta
Vůz: volvo v40 td 75kW 2001

V70 MY97 protáčí se klíč v zapalování/spinaci skrinka

Příspěvek od 0ndro »

Ahoj, uz si moc nespominam rozoberal som to len raz koli mazaniu. Ale cast kam strkas kluc, a spinacka su oddelene casti. Tu spinaciu cast mas vlastne na lavej strane pod volantom, tu som nerozoberal, ma hlinikove zahnute uska, a nechcel som ich polamat.Idu do nej kable, ale skarami som ju prelial mazacim sprejom a to bol clovece rozdiel :good: od vtedy ide ako nova. Ale podla toho co popisujes je problem medzi tou spinackou a castou pre kluc. Mozno zaimprovizujes a opravis to

chci_volvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha/Loučeň
Vůz: V70tdiMY99,V702,0TMY98,V702,4iMY97,Felda

V70 MY97 protáčí se klíč v zapalování/spinaci skrinka

Příspěvek od chci_volvo »

Jasně, ta věcička vlevo pod volantem ma prý mazací zdířku. Hádám WD se tam skrz díru pro klíč nedostalo, vyzkouším. Nechtěl bych to ale rozebírat naslepo, prtž takhle mám pořád 50% šanci, že nastartuju. Když to rozjebu, už nenastartuju :no:
_________________
V70I MY99 2,4 Tdi Bleky od Mattyfu (568 000 km)
V70I MY98 2,0 T Pipistrello od Fanýz (322 000 km)
V70I MY97 2,4i Tobleděmodrý (365 000 km)
Felda (100 050 km)

chci_volvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha/Loučeň
Vůz: V70tdiMY99,V702,0TMY98,V702,4iMY97,Felda

V70 MY97 protáčí se klíč v zapalování/spinaci skrinka

Příspěvek od chci_volvo »

Tak jsem se k tomu dostal. Po sundání krytu jsem zjistil, že už se v tom vrtali. Je sundaný kryt a vykuchané kurvítko.
_________________
V70I MY99 2,4 Tdi Bleky od Mattyfu (568 000 km)
V70I MY98 2,0 T Pipistrello od Fanýz (322 000 km)
V70I MY97 2,4i Tobleděmodrý (365 000 km)
Felda (100 050 km)

chci_volvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha/Loučeň
Vůz: V70tdiMY99,V702,0TMY98,V702,4iMY97,Felda

V70 MY97 protáčí se klíč v zapalování/spinaci skrinka

Příspěvek od chci_volvo »

Jsem pevně rozhodnut vyřešit tento problém přidáním tlačítka START, místo výměny zapalování. Poprosím o názory, co si o tom myslíte, jak to udělat, a jak se na to budou tvářit na STK.

Jak to udělat bude zřejmě vědět auto elektrikář, nicméně ti mý kuřata nedělají Volva, všichni mý kámoši jsou zatracení koncernisti, a bojí se kvalitních aut.
_________________
V70I MY99 2,4 Tdi Bleky od Mattyfu (568 000 km)
V70I MY98 2,0 T Pipistrello od Fanýz (322 000 km)
V70I MY97 2,4i Tobleděmodrý (365 000 km)
Felda (100 050 km)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13180
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

V70 MY97 protáčí se klíč v zapalování/spinaci skrinka

Příspěvek od Urvanej »

budeš muset
1) někde v autě schovat kroužek s immo,
2) udělat vypínač na pozici 1,
3) udělat spínač na pozici 2,
4) pořešit zámek volantu.
Když se koukneš, jak složitý je kroužek s kontakty cvaklý na zámku, tak ti bude jasné, že to elektricky nebude až tak moc jednoduchý, protože klíč v každé poloze spíná různé kontakty.
Důrazně doporučuju zakoupit nový zámek a holt budeš mít jiný klíč od dveří a jiný od zapalování (bude třeba výměna immo čipu ze starého do nového klíče). Jednoduše si necháš udělat nový klíč, kde immo nebude na dveře a ten starý vykucháš. Totéž do nového zapalování, kde bude připraven slot pro čip a ten vykuchaný "jen" zasuneš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

chci_volvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha/Loučeň
Vůz: V70tdiMY99,V702,0TMY98,V702,4iMY97,Felda

V70 MY97 protáčí se klíč v zapalování/spinaci skrinka

Příspěvek od chci_volvo »

Idea je taková, že klíčkem normálně otočím do polohy 2, tedy se sepnou všechny důležité kontakty a tlačítkem bych jen poslal proud do startéru. Bude se držet tak dlouho, jako bych startoval klíčkem v poloze 3. Pak ho prostě pustím, stejně jako klíček. Odpadl by problém s imobilizérem. Oprava jak popisuješ je tak nákladná, že si ji nyní nemohu dovolit.
_________________
V70I MY99 2,4 Tdi Bleky od Mattyfu (568 000 km)
V70I MY98 2,0 T Pipistrello od Fanýz (322 000 km)
V70I MY97 2,4i Tobleděmodrý (365 000 km)
Felda (100 050 km)

CouDy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 166
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Ostrov nad Oslavou
Vůz: Nissan E.110/35

V70 MY97 protáčí se klíč v zapalování/spinaci skrinka

Příspěvek od CouDy »

Jestli si chceš hrát, tak spínačka jde otevřít, dokonce i předělat na jinej klíč. Ale je to hodinářská práce. :oops:
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti

chci_volvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha/Loučeň
Vůz: V70tdiMY99,V702,0TMY98,V702,4iMY97,Felda

V70 MY97 protáčí se klíč v zapalování/spinaci skrinka

Příspěvek od chci_volvo »

nechci :) hledám nejjednodušší, pokud možno ověřené řešení.
_________________
V70I MY99 2,4 Tdi Bleky od Mattyfu (568 000 km)
V70I MY98 2,0 T Pipistrello od Fanýz (322 000 km)
V70I MY97 2,4i Tobleděmodrý (365 000 km)
Felda (100 050 km)

chci_volvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha/Loučeň
Vůz: V70tdiMY99,V702,0TMY98,V702,4iMY97,Felda

V70 MY97 protáčí se klíč v zapalování/spinaci skrinka

Příspěvek od chci_volvo »

Tak vyřešeno jupíííí, funguje to jak jsem psal, poloha jedna, poloha dva klíčkem, pak místo otočení do polohy tři spojení dvou drátků. Zatím nemám tlačítko:) Nafotim to, až ho seženu. Nešlo mi sem ale nahrát fotky, tak je asi budu muset dát někam na rajče nebo tak něco.
_________________
V70I MY99 2,4 Tdi Bleky od Mattyfu (568 000 km)
V70I MY98 2,0 T Pipistrello od Fanýz (322 000 km)
V70I MY97 2,4i Tobleděmodrý (365 000 km)
Felda (100 050 km)

chci_volvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha/Loučeň
Vůz: V70tdiMY99,V702,0TMY98,V702,4iMY97,Felda

V70 MY97 protáčí se klíč v zapalování/spinaci skrinka

Příspěvek od chci_volvo »

Takže konečně jsem něco spáchal. Nevím, jak sem nahrát obrázkový návod, tak doufejme neurazí odkaz na rajče. Snad to někomu pomůže při obdobném problému. Jak se na to budou tvářit na STK nevím, třeba mi to i projde:-) Uvítám kdyžtak do komentů tady na fóru připomínky, například - ty debile každym startem dáváš perdu i řídící jednotce protože A a B je společně s C problém. Děkuji

https://www.rajce.idnes.cz/r6andrew/album/volvo-v70-prestavba-na-start-tlacitko
Naposledy upravil(a) chci_volvo dne 30 zář 2025 08:39, celkem upraveno 2 x.
_________________
V70I MY99 2,4 Tdi Bleky od Mattyfu (568 000 km)
V70I MY98 2,0 T Pipistrello od Fanýz (322 000 km)
V70I MY97 2,4i Tobleděmodrý (365 000 km)
Felda (100 050 km)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13180
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

V70 MY97 protáčí se klíč v zapalování/spinaci skrinka

Příspěvek od Urvanej »

Hele super. Kvůli maskování bych asi použil nějaké origo tlačítko z výbavy, kterou nemáš, aby to nebilo hnedka do očí. Ale cokoliv, pokud to udrží auto v nasazení :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]