Můj problém se pomalu ,ale jistě zhoršuje. Zřejmě nejjednodušší pokus bude vyměnit levou poloosu co má malinkou vůli na vnitřním kloubu.
Jakou značku vzít - kvalitní co vydrží?
Moc výběr tam není, to mne překvapilo.
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha/Loučeň
- Vůz: V70tdiMY99,V702,0TMY98,V702,4iMY97,Felda
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Sice tomu nerozumím, ale také jsem si tím nedávno prošel. Chroupalo to v zatáčce doprava a při rozjíždění, resp. při zátahu. Po mnoha kilometrech to chroupalo už strašně nahlas a skoro pořád. V místě pod nohama spolujezdce. Tady jsou poznatky:
1) jeden mechoš "nic neslyšel".
2) druhej mi vyměnil LEVOU poloosu, že to už nedělá. Dělalo = mechošům nevěřit, on to ani nemohl projet.
Oba vyměnili ložiska, přičemž mezi první a druhou výměnou uteklo tak 10K km a rok. V tom starém novém byla prý velká vůle, možná týpek koupil špatně.
3) třetí mechoš, garážista ze Škodovky, to začal poctivě rozebírat. Hlavní problém byl spodní silentblok motoru. Ten o dva cm spadl na pravou stranu a jelikož je tam všechno nacpané na centimetry, spodek motoru se opíral o pravou poloosu a úplně obrousil nějaký tisicihranek, nevím přesně co. Tak mi ji také vyměnil, i silentblok a prachovky a rovnou i uložení tlumičů a pera, byly zrezly už, a nějaké stabilizátory. Sakumprásk 32 000 Kč, ale funguje krásně.
Takže bych i ten silentblok zkontroloval. Bylo to vidět i zezhora, motor se opíral vlevo (stojíš čelem k motoru zepředu) o nějakou hadičku, teď je po opravě 2cm od ní.
Já vím, není to žádná extra rada, spíš k zamyšlení pro dalšího, kdo to bude řešit, kde jinde se dá hledat problém.
1) jeden mechoš "nic neslyšel".
2) druhej mi vyměnil LEVOU poloosu, že to už nedělá. Dělalo = mechošům nevěřit, on to ani nemohl projet.
Oba vyměnili ložiska, přičemž mezi první a druhou výměnou uteklo tak 10K km a rok. V tom starém novém byla prý velká vůle, možná týpek koupil špatně.
3) třetí mechoš, garážista ze Škodovky, to začal poctivě rozebírat. Hlavní problém byl spodní silentblok motoru. Ten o dva cm spadl na pravou stranu a jelikož je tam všechno nacpané na centimetry, spodek motoru se opíral o pravou poloosu a úplně obrousil nějaký tisicihranek, nevím přesně co. Tak mi ji také vyměnil, i silentblok a prachovky a rovnou i uložení tlumičů a pera, byly zrezly už, a nějaké stabilizátory. Sakumprásk 32 000 Kč, ale funguje krásně.
Takže bych i ten silentblok zkontroloval. Bylo to vidět i zezhora, motor se opíral vlevo (stojíš čelem k motoru zepředu) o nějakou hadičku, teď je po opravě 2cm od ní.
Já vím, není to žádná extra rada, spíš k zamyšlení pro dalšího, kdo to bude řešit, kde jinde se dá hledat problém.
_________________
V70I MY99 2,4 Tdi Bleky od Mattyfu (568 000 km)
V70I MY98 2,0 T Pipistrello od Fanýz (322 000 km)
V70I MY97 2,4i Tobleděmodrý (365 000 km)
Felda (100 050 km)
V70I MY99 2,4 Tdi Bleky od Mattyfu (568 000 km)
V70I MY98 2,0 T Pipistrello od Fanýz (322 000 km)
V70I MY97 2,4i Tobleděmodrý (365 000 km)
Felda (100 050 km)
-
Online
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Ale jo, sice jsem to v průběhu času kontroloval a teď když se zhoršilo by mohlo být vidět - znovu prohlédnu, no u mne to má spojitost s teplotou pohonu. Zítra mimo jiné nová poloosa a jestli nepomůže tak sem v koncích . Ono pokud by se na to podíval zkušený mechoš co dělá volva tak musí hned poznat jenže kde ho vzít když kolem zřejmě jen samej měnič..
-
Offline
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Mě to loupání dělá na Peugeotu na pravý straně, dva mechanici řekli vnější kloub na poloose...
Tak budu taky doufat, že to bude ono...
Tak budu taky doufat, že to bude ono...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 1864
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
@Munga: kdybys potřeboval na test (dočasně) šrouby na poloosy, tak tu 2 použitý mám, aby jsi nemusel kupovat nový.
-
Online
- Příspěvky: 5856
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Munga má novou levou poloosu a šroub. 

-
Offline
- Příspěvky: 1864
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Aha, musím lépe číst ... 

-
Online
- Příspěvky: 5856
- Registrován: 8 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
To nikde ještě psano není, to vím jen já.......
-
Offline
- Příspěvky: 1864
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Tedy odvolávám co jsem přivolal



-
Online
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Zatím zkušenosti že vlastně nevím i když testuji - jak přestaly ty vedra tak mi to ani s tou původní do Rakovníka necvaklo a to jsem před tím myslel že tam ani nedojedu jak to cvakalo když jsem ve 36C přijel z Krkonoš.
Nicméně to vypadalo dobře, ale už tam něco málo cvaklo vlastně stejně jen velmi slabě že bych tomu normálně nevěnoval pozornost - prostě je to navázáno na větší prohřátí pohonu což se mi vlastně nepovedlo.
L poloosa měla na vnitřním kloubu celkem vůli takže šance tam je a ta pravá má taktéž vůli, ale malinkou a je možné že teď se může začínat ozývat ta druhá což by bylo fajn.
No a nebo jak říkal J.S. že i možnost úhlovky , ale ta má vůli malinkou která se nezvětšuje a simering neteče.
Holt se to pozná při vedru a nebo přeloženém autě což oboje nastane za chvilku při cestě do HR takže stres se bude opakovat.
Ono to mělo projev jako poloosa jenže bych řekl že ta by neodcházela 4roky a desítky tis. km a projev vlastně jen při prohřátí a malé rychlosti i bez plynu. No uvidíme ..
Nicméně to vypadalo dobře, ale už tam něco málo cvaklo vlastně stejně jen velmi slabě že bych tomu normálně nevěnoval pozornost - prostě je to navázáno na větší prohřátí pohonu což se mi vlastně nepovedlo.
L poloosa měla na vnitřním kloubu celkem vůli takže šance tam je a ta pravá má taktéž vůli, ale malinkou a je možné že teď se může začínat ozývat ta druhá což by bylo fajn.
No a nebo jak říkal J.S. že i možnost úhlovky , ale ta má vůli malinkou která se nezvětšuje a simering neteče.
Holt se to pozná při vedru a nebo přeloženém autě což oboje nastane za chvilku při cestě do HR takže stres se bude opakovat.
Ono to mělo projev jako poloosa jenže bych řekl že ta by neodcházela 4roky a desítky tis. km a projev vlastně jen při prohřátí a malé rychlosti i bez plynu. No uvidíme ..
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Jakub Svoboda, Munga