XC90 2010 - těžké řízení

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13169
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Urvanej »

raolsa: Pekně ty! :good:
Romulusw píše: 29 kvě 2025 18:54 Takhle jsou dělané i vývěvy, ale ty mají, tedy co jsem viděl, jen dvě lamely a když moc netáhnou, tak to tam je taky vydřené. A ty tedy běží odstředivou silou.
Zrovna u vývěv se to vydření uděje spíš kvůli tomu, že někdo včas nevymění lamely, který pod nějakou dýlku už extrémně namáhají jak svoje osazení, tak dosedací plochy. Nedavno jsem dělal GO na nějakym malym beckeru a to je krásný, jak je to jednoduchý a přitom spolehlivý.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Schumi_01
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 652
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Schumi_01 »

No pěkná práce!

Můj laický pohled...
Nejhorší je to po nastartování nebo po stání a první metry rozjetí z místa.
To by nahrávalo tomu, že v systému ještě není tak velký tlak oleje, je studený. A jestli už tam malá netěsnost je, to menší natlakování nestačí. Jakmile už se natlakuje, zahřeje, je to lepší.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3426
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Vapik »

Se zahřátým olejem tam bude tlak nižší, je to dáno viskozitou oleje. Tato teorie nefunguje.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 725
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Majkl1 »

Na druhou stranu s teplotou může docházet ke zmenšování vůlí (netěsností). Ale nevím, zda to platí i konkrétně v tomto případě.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14561
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od raolsa »

Schumi_01 píše: 05 čer 2025 19:01 Nejhorší je to po nastartování nebo po stání a první metry rozjetí z místa.
Mám to na 18" kolech úplně stejně a neřeším to. :D
Na 16" to nedělá.
Takže to přisuzuju těm gumám.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

michal_0077
Offline
Příspěvky: 628
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od michal_0077 »

už asi půl roku se mi pocitově zdá že má na našem XC90 D5 2009 sevrvo menší účinek. Řikal jsem si, že to je tím, že do toho přesedám z octavek, které jsou lehčí.
Teď se, ale začalo projevovat úplné vypadávání učinku posilovače. Chvilku na místě neposiluje, po chvilce zase začne. A takto se to pořád střídá.

Otázka co s tím? Nové čerpadlo Hydraulické čerpadlo, řízení DRI 715520457 - jediné co jsem našel, že má 120Bar a cena 3tis?
Nebo doma mám nějaká čerpadla z benzinových verzi. Můžu to zaměnit? Benzin ma menší řemenici (vyšši otačky), ale ta by se měla dát přehodit. A nebo jen vyměnit vydřené víčko?

A teď kacířská myšlenka. Není s tim ravenolem SSF něco špatně? Už se mi stalo 2x, že po roce po výměně přisly problemy se servopumpou. Teda bylo to Volvo. Na škodovce vše funguje, ale tam jsem dával vždy RAVENOL PSF - semi syntetic.
Nerad bych revenolu, křivdil, ale i u turba na LPG jsem s Ravenol 0W-40 SSL jsem zaznamenal po 12tkm zvýšenou hlučnost motoru (mechanický hluk hlavě na volnoběh). Tohle se mi s mobilem1 FS 0W-40 nestalo ani po 20.000 km. Osobně duvěru v tuto značku ztrácím. Trošku mě to štve, že jsem teď Ravenol dával skoro do všeho motor, servo, diff, awd...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál - NEJLEPŠÍ VOLVO EVER
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14561
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od raolsa »

Benzínová pumpa je jiná, nemá zezadu díru pro šroub držáku.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Offline
Příspěvky: 3553
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od Tod2 »

mám pocit, že tu někdo nedávno psal, že do P2 Ravenol SSF nepatří
já se před asi čtyřmi roky rozhodoval a nakonec dal tu zelenou Febi Bilstein 06161
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1737
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

XC90 2010 - těžké řízení

Příspěvek od koch »

ja vzdy kupoval original kapalinu, cena neni likvidacni a je tam to, co tam patri

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé