Romulusw píše: 29 kvě 2025 18:54
Takhle jsou dělané i vývěvy, ale ty mají, tedy co jsem viděl, jen dvě lamely a když moc netáhnou, tak to tam je taky vydřené. A ty tedy běží odstředivou silou.
Zrovna u vývěv se to vydření uděje spíš kvůli tomu, že někdo včas nevymění lamely, který pod nějakou dýlku už extrémně namáhají jak svoje osazení, tak dosedací plochy. Nedavno jsem dělal GO na nějakym malym beckeru a to je krásný, jak je to jednoduchý a přitom spolehlivý.
Můj laický pohled...
Nejhorší je to po nastartování nebo po stání a první metry rozjetí z místa.
To by nahrávalo tomu, že v systému ještě není tak velký tlak oleje, je studený. A jestli už tam malá netěsnost je, to menší natlakování nestačí. Jakmile už se natlakuje, zahřeje, je to lepší.
už asi půl roku se mi pocitově zdá že má na našem XC90 D5 2009 sevrvo menší účinek. Řikal jsem si, že to je tím, že do toho přesedám z octavek, které jsou lehčí.
Teď se, ale začalo projevovat úplné vypadávání učinku posilovače. Chvilku na místě neposiluje, po chvilce zase začne. A takto se to pořád střídá.
Otázka co s tím? Nové čerpadlo Hydraulické čerpadlo, řízení DRI 715520457 - jediné co jsem našel, že má 120Bar a cena 3tis?
Nebo doma mám nějaká čerpadla z benzinových verzi. Můžu to zaměnit? Benzin ma menší řemenici (vyšši otačky), ale ta by se měla dát přehodit. A nebo jen vyměnit vydřené víčko?
A teď kacířská myšlenka. Není s tim ravenolem SSF něco špatně? Už se mi stalo 2x, že po roce po výměně přisly problemy se servopumpou. Teda bylo to Volvo. Na škodovce vše funguje, ale tam jsem dával vždy RAVENOL PSF - semi syntetic.
Nerad bych revenolu, křivdil, ale i u turba na LPG jsem s Ravenol 0W-40 SSL jsem zaznamenal po 12tkm zvýšenou hlučnost motoru (mechanický hluk hlavě na volnoběh). Tohle se mi s mobilem1 FS 0W-40 nestalo ani po 20.000 km. Osobně duvěru v tuto značku ztrácím. Trošku mě to štve, že jsem teď Ravenol dával skoro do všeho motor, servo, diff, awd...