Python.P - Mazda MX-30

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od python.p »

Tak po dlouhém výběru a hledání toho pravého modelu (a že jsem jich několik vyzkoušel) a poté toho prvého kousku (ceny kolem 500k mě nechávali chladným) se na mě usmálo štěstí a sjel jsem si na druhý konec republiky pro MX-30. Týpek ji prodával přes měsíc a postupně šel dolů a když se dostal na 320t Kč, tak jsem se mu ozval, nejdřív to vypadalo, že mi ho někdo vyfoukne, ale nakonec z toho nic nebylo a já ještě ukecal trošičku dolů... (jo jsem v tohle hroznej, já vím)

Nicméně k autu:
Rok výroby je to 2020 (pro český trh, z Ostravského salónu od ředitelovi dcery, pak druhej majitel a pak já)
Najeto měl 59 959 km
Výkon 107kW
Baterie 35,5kWh užitná 30kWh (aktualizací se dalo dostat trochu víc k užitku, musím s tím zajet do servisu a zjistit - podle mě nebylo aktualizované celou dobu)
AC nabíjení je max 7kw
DC nabíjení je do nějakých 70% 36kW, ale to je podle teploty
SoH 94% (dle https://www.mazda.eu/en/state-of-health/ kde se to přenáší přímo z auta při nabití na 100%) záruka je ještě 100tkm a cca 3 roky.
Výbava je Launch Edition / Luxury Vintage

Je tam line asist, adaptivní tempomat, čtení značek, HUD, adaptivní světla (Adaptive LED Headlights), což podle všeho matrix.
Barva není bílá, ale Keramická bílá! :D 47A je kód a vypadá prostě jinak.

Co vím že určitě nemá je KeyLess - ale auto pozná že klíček je uvnitř a nebo venku - budu zjišťovat jestli to třeba nejde jen SW zapnout, není BOSE audio - to přemýšlím jestli je to dobře a nebo ne..., není střešní okno - to mě neschází.

Chci si dokoupit tohle do předního kufru, páč jak tam měl v budoucnu být Wankel na hybrid, tak tam je místa a místa... Potom jsem koukal pod plato kufru a tam je taky úplně zbytečně moc polystyrenu - lepící sada, asi počítají i s rezervou, ale na to se ještě musím podívat.

Jo a jezdilo asi nějakou dobu do myčky, takže snad se co nejdřív dostanu k tomu lehce to rozleštit, aspoň ty "hologramy" na kapotě + ty černý plasty u dveří - to mě trošku sere.

Tož takhle ze začátku...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od python.p »

Promáčklej zadní blatník - opraveno v autorizáku, spasováno slušně a i barva sedí. :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4934
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od Ondra. »

Japonec je cílová destinace každýho volvisty. A já se ani nedivím :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od python.p »

Něco na tom bude. :)

Mě tady dostala jednoduchost interiéru, všechno je tam kde by to člověk hledal. Jen teda nechápu klimu a ovládání přes tlačítka - jupí! Ale k tomu tam je dotykovej displej. Infoteiment je daleko a ovládá se na konzoli točítkem.

Jediný co, tak okolo řadičky to mohlo být užší a vzadu nechápu miniturní středový tunel.

PS: oproti Mazdě 6 kde se mi ten interiér fakt nelíbil a měl jsem z toho divný pocit.
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 545
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od C 3 »

Před dvěma rokama jsem kamarádovi sekundoval, když vybíral novou mazdu.. A teda ty auta mě ohromily snad vším. Myslím, že vyhrály nějaké nejj kvalitu zpracování, vedou tabulky nejméně poruchových aut.... Co dodat. Už se smiřuji, že v nadcházející pětiletce přibude jedá mazda 4x4 v benálu...
Jinak podle mě super volba. Zpracování interiéru je prostě zážitek.

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od Kein »

To je auto od nás. Není to od ředitelovy dcery. Tovární záruka skončila 27.12.2023. Záruka na akumulator běží do 27.12.2028 = pokud klesne stav kapacity pod 75%. Po prvni servisce to zmizelo do Ústí. Keyless dodělat nejde. Upgrade přehrát půjde, ale zázraky od toho nečekej, primárně řeši management startovacího akumulátoru, který se často vybíjel.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

koch
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1681
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od koch »

jaky to ma dojezd?
jde ten infotainment ovladat dotekem? ma to carplay?

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od Kein »

200km píšou, realně tak 170 záleží co si člověk dopřeje za jizdní komfort a jak umí rekuperovat. V zimě ještě míň. Výhoda ale je, že je to relativně lehké EV takže ma člověk pocit, že řídí normální auto a ne naklaďák. Carplay to má, dotykem ovládáš jen ten spodní displej.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

koch
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1681
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od koch »

kolik to stálo/stojí nové?

Blade
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1265
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od Blade »

Keine ty makas u Hrušaka? Jak je svet maly, ja tam obcas braval nejake auta co nechtel Lumir na protiucet na bazar.
S mladym Hruskou jsem hraval kdysi hokej nez se prozral do stavajici podoby...

Prosim pak to promazte at mu to neplevelim.

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od Kein »

Blade: Jo.

Co se týče ceníkovky tak byly kolem 900-950k, ale nevim jestli Launch edition neměly nějaké zvýhodnění od fabriky tak mohly být levnější, každopádně stejně se všechny MX30 prodaly pod cenou a bylo z toho většinou prd. Důležité bylo, že to import nacpal dealerovi aby byly čárky za prodej EV, že to pak rok strašilo dealerovi na dvorku už nikoho nezajímalo. A očividně je situace podobná i u ojetin. 5let staré auto za 320k je krása, teda podle úhlu pohledu.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od python.p »

Tak jak jsem nakoupil tak prodávám, viz ta dcera.
Zárukou jsem myslel tu na akumulátor a tu na prorezivění - obojí mě potvrdili v Ústí, tak snad to tak je.
Jen mě mrzí, že mi z Ústí napsali že to je ta edice a nic víc, když jsem se ptal co si pod tím představit odpovědi jsem se už nedočkal

Takže koukám, že na Mazda klanu jsi mé dotazy četl. :) Jen co s tou zásuvkou, jde tam dodělat? A ty svolávačky? Případně jsou na moje auto nějaký aktuální? Co jsem pochopil od majitele, tak v Ústí jakože nic moc. Zázrak od toho nečekám, jen bych je měl rád aktuální a prostě to nemusel řešit.

320 byla poslední cena na inzerátu, já pána ještě usmlouval níže... takže za mě fajn, 5 let nové auto, 60tkm a na kastli jsem našel jen odlouplej lak na hraně krytu nabíjícho portu. A pak dva malý ťukance na dveřích.
Jinak ty MX-30 se téměř neprodávájí, mám v tabulce kousky co se válí asi 2 měsíce na bazosi / sautu a nic.

Poslední MX-30 v Brně šla za 560 00 kč s 4 000km a týpek ji teď prodává za 470 000 a myslím, že neprodá, rozhodně ne do konce léta.

C 3:
Nemám tomu co vytknout, fakt mě ten interier dostal, jak kvalitou, tak prostě tím kde co je a jak to vypadá. Kdyby v Mazdě 6 byl hezčí /ročníky +- 2005/ tak mám Mazdu a né XC70 a nejsem tady. :roll:

Koch:
Papírově je to 200, ale -10% za opotřebování baterie (SoH 94%) a teď když jsem nabíjel do 90% toho co ukazuje auto tam bylo něco kolem těch 170km, takže jak píše Kein. V zimě se uvidí, ale do práce a z práce těch 50km by to mělo dát i zimě. :) a řízení je, no prostě Mazda, jde to tak nějak samo.
První cesta z Ústí k nám byla o 3 krátchých zastávkách, kdyby nebyl blb a lépe se podíval, stačila by úplně na klid jedna asi 20 minutová.
CarPlay je podle všeho i bezdrátově, Android auto chce po káblu. S čímž jsem se nějak smířil, ale ve finále je to v klidu - krátké cesty BT audio hraje hnedka - jakože rychlost připojení mě zaskočila. No a když jedu déle, tak holt zapojím kabel no. Co jsem koukal tak se dělají i nějaké bezdrátové adaptéry, ale ne to prdím.

A horní displej se ovládá jen kolečkem, měl jsem z toho strach, ale je to intuitivní a nenutí to člověka matlat po displeji. A klima se dá jak dotykem tak tlačítky bokem, ale automat funguje dobře, takže to vidím jak u Volva, nastavím 22°C automat a zbytek nechám na autě.

PS: Jen aplikace k autu mi ještě úplně nepřirostla k srdci a přijde mi trochu neintuitivní - nikde se nepíše a neukazuje, že když chceš pustit klimu na dálku tak musíš asi 5s držet tlačítko ventilátoru. Prostě bych čekla že kliknu, potvrdím a jedu. A nebo kliknu, nic se nestane, vyskočí okno "pokud chcete pustit klimu držte symbol" :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

koch
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1681
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od koch »

tady je nevyhodou snad je to, ze ten propad ceny noveho vozu byl hodne dramaticky. pritom na tom vlastne prodelal kompletne cely retezec... stat(občan), fabrika, dealer, pak prvni majitel, podojili se i majitele kupujici ICE a vitezem se nakonec stava ten, kdo to vyhodne koupi v momente, kdy uz to nikdo nechce... genialni tah!

jako fakt nad tim zacinam premyslet ted uplne jinak, protoze si vem jak dobre ted koupis kvalitni japonsky vuz s perfektne zpracovanym interierem, ktery je z principu bez problemu a bez servisnich nakladu a uplne zadarmo ho vlastne muzu ze strechy nabijet, nejmene dalsich 10-15 let... to se vyplati

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od python.p »

Teď jen doufám, že to nemyslíš ironicky. :) Ale o tom to je no, proto jsem tak dlouho vybíral, analyzoval a pak hledal ten správný kus. Chtěl jsem sice Crystal Red, ale ona ta keramická bílá je prostě taky hezká.

Aktuálně mám za nějakých 500km spotřebu 15 nabíjel jsem aktuálně za 6kč pomale tedy pod korunu na km, 2 rychlý za 12 myslím, takže tam to není moc výhodné, ale až bude D27d a budu nabíjet za 4,4 tak to bude zasejc veselejší. :)

PS: Tohle ale platí tady pro Mazdu. Podívej se na BMW i3, tam je situace úplně jiná, hezký vybavený kousky jsou tak za 550 a to je to auto starší, zpracování je asi stejný, ale ta i3 nepůsobí tak premiově, nepůsobí špatně, to rozhodně ne, ale tohle je víc auto. :)
+ atypickej rozměr gum. Mazda má klasiku a na výběr je jich tuna.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

labanos
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 roků
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od labanos »

Gratuluji k povozu. Cena je lákavá, pro auto primárně kolem komína.

Proč to nejde na odbyt, co by teda odradilo mě (pokud neberu v potaz jak to vypadá zvenku), že to je takové "jak by asi fungovalo a ovládalo se EV, kdyby se vyrábělo v roce 2000". Pokud někdo napálí cenu kolem půl míče, a za stejné peníze jde koupit něco s cca dvakrát větším dojezdem a HLAVNĚ násobně rychlejším dobíjením, tak podle mě nemá šanci prodat. Auto to dost diskvalifikuje na občasné delší cestování s rodinnou, která nebude mít trpělivost.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2373
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: EV - NIRO

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od Hájčus »

Gratulace Jirko!
vychytal jsi kousek za opravdu luxusní cenu. Tak jsem zvědav jak budou tvé dojmy pokračovat, já už jsem najezdil se šalinou přes 5000 km a zatím naprostá spokojenost.
Užívej ve zdraví
_________________
EV-NIRO; HONDA Africa Twin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od python.p »

Hájčus díky! Vyplatilo se asi analyzovat trh a v pravou chvíli rychle jednat. :)

To s tím nabíjením nechápu. :) A na odbyt nejdou i3 myslíš? Oproti čemu co se dá koupit za dejme tomu 400 a má má dojezd těch 350? Jenže ty i3 právě na odbyt jdou, prodávají se docela dost a to nechápu...

Já mám AC max 7kW, DC max 36kw do cca 65% baterie pak to klesá. Věřím Panasonicu.
BMW i3 má DC 50kW furt po celou dobu nabíjení. AC vlastně nevím.

Mám plánu za 14 dní Prahu, teď jsem koukl do ABRP kde preferuji zastávky s dětskými hřištěmi a ukazuje to 3h 30 minut, 20 minutová zastávka. Google mi píše trasy a časy od 2h a 45minut po 3h a 30minut takže plus mínus to stejný protože děti 100% za tu cestu budou chtít minimálně jednou čůrat, nedej bože kakat :D , takže stejně radši pojedeme vrchem ať máme víc možností zastavit kdy děti budou potřebovat. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

koch
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1681
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od koch »

python.p píše: 23 kvě 2025 07:43 Teď jen doufám, že to nemyslíš ironicky. :)
ironie je hodne subjektivni disciplina. hlavni je, ze Tobe to auto dela radost.

labanos
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 roků
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od labanos »

i3 je hodně, lidi se toho nebojí, kde kdo to servisuje, je to z karbonu, je toho plný internet. Má to marketing.

Neber si to nějak osobně, za tu cenu je to fajn koupě. Já jenom kritizuji Mazdu a rychlost nabíjení auta z roku 2020. A doteď nechápu jak někdo může dát na trh nové auto s pomalým DC nabíjením (Stellantis apod...), dělají medvědí službu EV. Asi si řekli, to jim musí stačít, priority máme jinde, ještě by si to začli kupovat. Elektromotor je pecka, současné limity baterek jsou bohužel nutnost, tak se mají víc snažit jinde. I pro nákupní tašku by mělo být minimum 50kW DC. AC moc neřeším, ale 3F by měl být základ, v tomto století.

Nás třeba může bavít "plánovat trasy", ale zbytek populace a rodina to vidí většinou jinak a ve výsledku to nepřidává popularitě. Ale třeba máš velmi tolerantní ženu a děti :-D Ono stačí až někde bude nefunkční nabíječka nebo před tebou někdo s Springem. Jednou jsem sám musel čekat, protože nabíječka dávala jenom AC a DC nešlo spustit, nedalo se dovolat a doteď se mi nikdo neozval a to jsem jim posílal i email. Bylo to v mrazu v zimě, tím odpadá objevování okolí, ale naštěstí jsem byl sám.
Souseda poslala manželka s další cestou do Chorvatska autem k šípku a to má TM3 HL LR, prostě to nedala, pač je jinak naladěná. Takže ji asi přiště nechá doma nebo letadlem někam :-D

Za mě je u EV nejshůdnější nabíjet "doma" (tedy když kvůli tomu nemusím dělat nic navíc) a tím vyřešit 95+% ježdění. Delší trasy a nabíjení otrava je, takže aspoň, co nejrychleji nabít a vypadnout (malá baterka mi nevadí, na co tahat zbytečně kilogramy, když to auto nejezdí pravidelní delší trasy). Jo, když pojedu sám, tak chápu ty limity a tolik mi to nevadí.

Klidně to přesuňte do EV keců.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od python.p »

i3 se prostě povedla a pokud někomu stačí 4 místa a nevadí mu vyšší cena, tak to nemá konkurenci, prostě nemá. Nerezne, nemá se tam co posrat a u nás to servisuje Havrla a ten je prej v pohodě a naklid.

Facelift MX-30 má 3f. To pomalé nabíjení je takové meh, to je fakt, ale tím jak je tam malá baterka, tak se fakt bavíme o pár minutách a já s tím do toho šel. Výhoda je, že beru levnější DC do 50kW a druhý nabíjení na cestě jsem podle měl tlačil těch 36kW déle jak do 60% to musím ještě ověřit :D

Děti jsou z auta nadšení, pokud na místě na nabíjení bude dětské hřiště, můžu nabíjet klidně 2h. Jako vážně, máme děti ve věku, kdy jsme se jednou předtím než půjdeme Dolní oblasti Vítkovic na nějakou tu interaktivní výstavu se stavili na kafe do kavárny ke bylo i velké dětské hřiště - 3,5h vážně! Z interaktivní výstavy nic nebylo a prcci byly celou dobu venku.

Jop tak je podle mě ta MX-30 navrhnutá a tak to japonec myslel. Prostě okolo komína a nazdar. Zkusíme tu Prahu a uvidíme. Mám v plánu jednu zastávku (najdu si rezervu v okolí kdyby náhodou) a uvidíme. Když to nepůjde, tak pojedu Volvem. :)

PS: Účko to tady určitě čte, tak to pak může podle vlastního uvážení přesunout. .)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

labanos
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 roků
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od labanos »

Já určitě vím, že to máš vymyšlené a víš, co sis koupil.
Děti (4 a 6) chtějí taky jezdit jenom Teslou a včera mladej ráno plakal, protože tatínek odjel do práce dřív a on chtěl jet Teslou. Nikam dal (tak abych musel po cestě nabíjet) jsem s nima ještě nejel, ale mám taky v plánu Kopřivnice s Ostravou. Naštěstí je po cestě SCh Olomouc a čekám, kdy konečně zapnou Ostravu. Já si pro jistotu nechal poslat chipy od PRE, EON a CEZ, kdyby náhodou :-D Ono stejně nedává smysl po cestě nabíjet jinak než v rozmezí 10-80%. Je třeba rozlišovat po cestě a v cíly. Po cestě je to otrava, v cíli nemusí, ale člověk si většinou musí někam dojít nebo tam nic není...
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od python.p »

Já zase zapomněl napsat, že chápu tvou myšlenku, ten povzdech. Takhle ty EV neprotlačí prostě, né tyhle malý skákátka a za mě by to chtělo tak 50% do do 20 minut no.

Malej (4) chce abych mu furt ukazoval jak rychle to jede a to mám jen 145koní a 200nm :D mít Teslu nebo něco takového, tak s tím jak furt "otravuje" měním gumy každej rok. :D
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

labanos
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 roků
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od labanos »

Na Tesle furt čumí na display jak to ukazuje okolí auta. Malá objevila, že tam je třeba Mahjong, takže s tou se o nabíjení nebojím, ale až to uvidí mladej, tak se asi porvou :-D
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

georg
Offline
Příspěvky: 155
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Kutná Hora
Vůz: Volvo XC60 D5 '14
Participant x 1

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od georg »

Je se přidám se svou zkušeností. Mazdu MX-30 máme necelé dva měsíce, najeto cca 1000 km a nabíjíme jen doma. Mám FVE a nabíjíme jednou za týden - přes víkend, přes den, když svítí slunce. Zatím reálně spotřebováno od sítě nějakých 10-20 kWh (za ty dva měsíce), zatím stačilo slunce. Ani ještě nemáme zřízenou žádnou registaraci na veřejné nabíječky. Je to druhé auto, manželka jezdí do práce celkem 22 km. Ale začali jsme Mazdu více používat na krátké cesty - nákup, návštěva dcery, ...
Je to rok výroby 2021, najeto 25 tis. km, koupili jsme za necelých 400 tis. Kč. Zatím veliké nadšení a současně poměrně velká úspora v nákladech na "palivo" - žena doposud jezdila Volvem S60, automat, benzín, dvoulitr - reálně 10 L/100 km.
Na autě mi asi nejvíc vadí ten systém zadních dveří - když jedu pro vnučku, musím se odpoutat, otevřít přední dveře, pak teprve zadní dveře a pak teprve může nastupovat. Ale jinak paráda - pokud to mám na "cesty kolem komína", tak tomu není co vytknout!
_________________
Volvo XC60 D5 Summum (MY2014, automat, poladěno od D5T5 na 184 kW)
Mazda MX-30 (BEV)
Volvo 940 B230FB 1990 sedan

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6151
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Python.P - Mazda MX-30

Příspěvek od python.p »

Tak pokud to mělo najeto tak málo a bylo to s takovým malým nájezdem, tak taky dobrá koupě. :)

Já dneska byl na otočku v Lidlu, tak jsem si tam pár kWh cucl, když už jsem tam byl nakupovat a do práce a z práce nemusím do garáže. Já jsem zatim spokojen.

Jediný co je trošku mínus a tak nějak jsem s tím počítal, že dozadu mezi 2 podsedáky už se žena nevleze. Takže pokud pojedeme na chalupy my +1 (babička, tchýně, nebo praděda jede občas s námi) tak holt projedu Volvo.

Pro mě je to v palivu úspora i když budu nabíjet draze kolem 10kč ročně 20 000kč :) + se na to nabalí ostatní věci u spalováku a když budu nabíjet v NT tak je to zase veselejší.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]