Palivová pumpa XC90 V8

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
hefaistos
Offline
Příspěvky: 576
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od hefaistos »

Ykka píše:Vzorný popis řešení.
Na prvních XC60 se to stávalo a býval vypálený pin až v jednotce CEM. Týkalo se to i dieselů.
Mozna ve volvu spominali vsechny xc60, nejen benzin, jen jsem neposlouchal...A netusis, proc se to stavalo?

Ykka
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 347
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Pohjola

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Ykka »

Údajně dali výkonnější čerpadlo a piny už taky dávno nejsou měděný.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Tak jen pro info, XC90 V8 od Pavla skončila u mě a právě se stalo co? Ano, správně, umřela palivová pumpa... :bad:
Takže do nádrže polezu znova... nemáte někdo v archivu pinout toho konektoru na modulu čerpadla? Já už ho proměřoval a testoval, ale teď už to nemůžu najít.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5894
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Mrkni sem , jsou tam všechna schémata. Jen se musíš pronikat na úvod a vybrat vůz.

https://old.clubvolvo.ru/EWD/Rus/39152132/index_39152132.html
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Jakube díky, ale jsem marnej, rusky neumim ani koukat a překladač moc nefunguje. Ale budu se s tim ještě prát.
EDIT: Tak možná mam, TP 3998202.
EDIT2: viz pikčr
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5894
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Já jsem taky ruštiny neznalý, ale překladač celé stránky na google funguje výborně.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Mě to parchant odmítl přeložit. Ale to nevadí, anglická verze je super. Ještě jednou děkuji za navedení. :good:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Mno, chvíli mi to trvalo, než jsme se k tomu dostal.
Takže rozborka, proměření plováků, abych zjistil, že v obou nádržích je stejně benzínu.
Tak jsem zapojil na 12V tlakový čerpadlo, to mělo divnej zvuk. Tak jsem zapojil přečerpávací, to mělo měnící se zvuk. Tak jsem ho nechal chvíli běžet. Zapojil jsem zpátky konektor a auto naskočilo.
V klidu jsem dojel 20km pro plnou.
Takže bordel se opakuje, v náhodných intervalech ucpává přečerpávací trysky a jelikož běží po sepnutí krátce, tak už nepřečerpá tolik, aby auto mohlo chytit.
Mno, takže buď
a) koupim celej modul novej, vyčistim nádrž a budu mít snad klid,
b) vyvedu si konektor na čerpadlo ven, aby až to zase bude nemocný, tak jsem nemusel rozebírat celej interiér,
c) nebudu nikdy parkovat levou stranou z kopce.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5894
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Co to tak pročítám, tak se jí Pavel asi zbavil v pravý čas. :)
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

misatenko
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Martin
Vůz: XC90 3.2

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od misatenko »

Po prečítaní vlákna sa chcem uistiť či som správne pochopil fungovanie palivového systému v benzín motoroch XC90. Nádrž je nejak rozdelená na dve časti - pravú a ľavú. Čerpacia jednotka má v sebe 2 čerpadielka. Jedno prečerpáva benzín z ľavej strany do toho koša čerpacej jednotky na pravej strane a druhé čerpadielko tlačí benzín do palivovej lišty na motore. Tie dve polky nádrže sú výškovo nejak fyzicky oddelené a môže tam byť odlišná výška hladiny alebo sú to ako spojené nádoby? Keď sa tankuje benzín, tak ide len do jednej polovice nádrže? Čím čerpacia jednotka ťahá palivo z ľavej polovice? Z obrázkov vizerá hadica na čerp. jednotke ako slučka, nemá voľný koniec. Reguláciu tlaku paliva v časti pred motorom riadi PEM otáčkami čerpadielka? Je tam aj nejaká spätná klapka aby benzín nepadal späť do nádrže?
Mám totiž problém, že po vypnutí motora ostáva v pal. lište vyšší tlak a potom mi nechce štartovať (XC90 3.2 2007 LPG), ale keď tlak odpustím ventilčekom na lište tak štartuje. Rovnako sa to správa po jazde na LPG aj na benzín. Aj keď som odstavil LPG systém tak to robilo rovnako, z čoho usudzujem že LPG systém na vine nebude.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Nádrž by byla bývala rovná, kdyby se inženýři nerozhodli pod ní vést kardan a výfuk. Takže je ve dně průhyb nahoru. A když se dostaneš pod cca čtvrtinu, třetinu, tak už to musí přečerpávat (ale běží to furt). Hadice je smyčka ve který jsou 2 fixírky, jedna pod košem a druhá v levý půlce na dně, tušim v jednom kuse s plovákem.
Vysokotlaký čerpadlo dává dopředu a to, že po chcípnutí to drží tlak, je normální. Podle mě se ti normálně blbě nastavuje směs, protože LPG v tom dělá bordel. Kdybych hledal viníka, kouknu na korekce vstřiků, který budou na 90% uplně rozhozený.
Tzn. plynař a poladit, nebo si plyn podle diagnostiky polaď sám. Prostě na chod na benzín i na plyn musí být korekce na vstřikách +- stejný.
Neexistuje metoda, jak to nastavit napoprvý přesně, protože každý auto je jiný a jediný, jak to udělat dobře, je ladit za chodu, na což firmy nemaji čas a zákazníci nechtějí platit ten čas, kterej stojí peníze.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

misatenko
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Martin
Vůz: XC90 3.2

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od misatenko »

Čiže problém nehľadať v benzín. palivovej sústave. Ale prečo keď klesne tlak na lište (buď prirodzene ochladením alebo ho manuálne odpustím) už motor normálne naštartuje? A prečo to robí aj keď odstavim LPG vytiahnutím poistky? Aj vtedy RJ LPG ovplyvňuje vstreky benzínu? Keď pozerám na tlak v lište počas štartovania vôbec neklesá akoby neotvaralo vstreky. Sú nejak pri tom vyššom tlaku blokované?

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

To všechno se teoreticky stát může, nicméně křišťálovou kouli mam v opravně :-)
Jak jsem psal, diagnostika a kontrola live dat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od ok2ucx »

misatenko píše: 16 led 2025 13:18 Po prečítaní vlákna sa chcem uistiť či som správne pochopil fungovanie palivového systému v benzín motoroch XC90. Nádrž je nejak rozdelená na dve časti - pravú a ľavú. Čerpacia jednotka má v sebe 2 čerpadielka. Jedno prečerpáva benzín z ľavej strany do toho koša čerpacej jednotky na pravej strane a druhé čerpadielko tlačí benzín do palivovej lišty na motore. Tie dve polky nádrže sú výškovo nejak fyzicky oddelené a môže tam byť odlišná výška hladiny alebo sú to ako spojené nádoby? Keď sa tankuje benzín, tak ide len do jednej polovice nádrže? Čím čerpacia jednotka ťahá palivo z ľavej polovice? Z obrázkov vizerá hadica na čerp. jednotke ako slučka, nemá voľný koniec. Reguláciu tlaku paliva v časti pred motorom riadi PEM otáčkami čerpadielka? Je tam aj nejaká spätná klapka aby benzín nepadal späť do nádrže?
Mám totiž problém, že po vypnutí motora ostáva v pal. lište vyšší tlak a potom mi nechce štartovať (XC90 3.2 2007 LPG), ale keď tlak odpustím ventilčekom na lište tak štartuje. Rovnako sa to správa po jazde na LPG aj na benzín. Aj keď som odstavil LPG systém tak to robilo rovnako, z čoho usudzujem že LPG systém na vine nebude.
Popsal jsi to asi prakticky celé správně. Zpětná klapka tam (pokud vím) není.
A nastavit korekce LPG někdy nemusí být úplně udělatelné. Typicky jednotky Bosch měly jednu (long-term) korekční hodnotu. Ale Denso na to šlo jinak a pro různé režimy chodu motorů mají těch korekčních hodnot více. A "naladit" jedno LPG někdy téměř nelze. Proto LPG nebývá u 5-cyl. turbo motorů (typicky jednotka Bosch) tak problematické jako u 5-cyl. atmo, V8, 3.2 (to jsou Densa).

.. a ano: fakt bych zkusil nějaký čas jezdit na benzín, možná na začátku pokusu jednotku "zinicializovat" diagnostikou, resp. aspoň v ní smazat DTC.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

misatenko
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Martin
Vůz: XC90 3.2

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od misatenko »

Ešte predsa len. Jeden servisák mi vravel, že v tej čerpacej jednotke je regulačný ventil. Keď ste niekto rozoberali tú čerpaciu jednotku, nevšimli ste si tam niečo také? či už v tom koši, alebo niekde na hadiciach?

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

Neni. Otázka je, co si někdo pod pojmem regulační ventil umí představit... :-) Jsou tam dva cosi, co vypadá divně a to jsou fixírky, který přečerpávají ze dna obou nádrží do koše k čerpadlu do motoru. Jeden na spodku koše a druhý na hadici v druhý půlce.
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

misatenko
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Martin
Vůz: XC90 3.2

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od misatenko »

Tak potom môj známy asi myslel čerpadlo z iných motorov. A čo potom po vypnutí motora drží tlak benzínu v hadičkach medzi čerpadlom a railom? Samotné čerpadlo? Zo spodku auta na hadičkach nič nie je. Iba obyčajný palivovy filter.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13069
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od Urvanej »

V hlavě tohodle nesmyslu je myslim zpětný ventil, aby čerpadlo nemuselo po startu vždy tlakovat celou soustavu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

misatenko
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 2 roky 5 měsíců
Bydliště: Martin
Vůz: XC90 3.2

Palivová pumpa XC90 V8

Příspěvek od misatenko »

No nič, keď bude vonku teplejšie asi sa na to čerpadlo pozriem.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]