
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 272
- Registrován: 2 roky 7 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Přesně jak píše Pep. Svižný přepravník. Kdo chce sportovní jízdu, měl by logicky sahat do úplně jiných vod a třeba zmíněné BMW E60 nebo menší E90 jezdí mnohem lépe. I v úpravách Polestar nebo Heico jsou tohle prostě auta pro fanoušky značky, kteří k tomu mají spíše vztah nebo chtějí vyniknout mezi ostatními. Být tebou, tak bych prostě zašel do nějakého většího bazaru a zkusil si projet obě generace zmíněných Volv 

-
Offline
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Tyjo, nechci se tě dotknout, ale mně jízdní vlastnosti mi přišly tedy naprosto v pohodě. Na tak velké auto a to, že to je Volvo. Rozhodně mi to nepřišlo neohrabané. Ano, není to žiletka jako BMW, ale já s tím tedy jezdil hodně sportovně a za mě pecka. Zeptej se [smention u=13638]Ejdou Rotacak[/smention] co si o tom myslí:-)rainero píše: 06 led 2025 17:40 Ja som opustil poFL P2 V70 D5 2006 manuál kvôli jazdným vlastnostiam. Auto je všade okrem dialnice neohrabané. Ponára sa a pomaly reaguje na zmeny smeru napr. pri predbiehaní. Sú tam malé silentbloky na nápravách a tak na zlých cestách bolo stále otravné búchanie a rázy od podvozka, aj po výmene silentov aj tlmičov. Vŕzganie interiéru (podlepil som všetko na čo som mal dosah). Priestorovo stačilo. Vzadu nie je veľa miesta pre nohy dospelých - deti budú OK. Motor silný, s výborným záťahom (máš ho aj v P3). Audio aj po prestavbe na žltú radu ma neohúrilo.
Zhrnutie: Oproti Octavii to bude menej agilné auto s lepším a silnejším motorom, vyšším komfortom a pocitom solídnosti. Servis bude určite drahší. Poobzeral by som sa inde, ak Volvo, tak P3 (ak mermomoci P2 tak predFl viď. dôvody vyššie).
Co se týče hluku a bouchání, částečně souhlasím, ale když byl podvozek v cajku, tak mi to nepřišlo nijak hrozné oproti ostatním autům.
Vrzání a málo místo vzadu je fakt.
Přidáno za 7 minut 29 sekund:
Já s tím prostě nemůžu souhlasit,Dural8 píše: 06 led 2025 22:37V S40/V50 a posleze S60/V60 muze sedet i dement a to auto pojede podvozkove dramaticky lepe, nez S60 prvni generace. Smir se s tim, to je realita. Ano, P2 proti temto podvozkum nezataci, ale taky to neznamena, ze nezataci vubec. Dle meho, az by jsi s tim neco najel, poznal bys sam, co je to zatacet a zatacet - nic ve zlem.mlgviktorko píše: 06 led 2025 21:12 Já vám to nechci nějak rozvracet, ale aspoň teda S60 když je na nějakých rozumných gumách a R17 kolech, tak funguje docela slušně a zadní náprava se k tomu chová skvěle, lehce přetáčivě. Tvrzení, že to auto prostě nezatáčí mi přijde hodně mimo, ale ono asi dost záleží na tom, kdo za tím sedíSpíš bych vytknul né moc komunikativní řízení, ale i s tím se dá naučit pracovat. Každopádně tohle není podstata původního dotazu.
Já mám P2 jen relativně chvíli a i přes to, kolik různých aut jsem řídil, tak se z toho stal takový benchmark, od kterého hodnotím každé další auto. To zkrátka z toho důvodu, že je to podle mého jedno z nejlepších normálních aut. Je hezké, ergonomické, pohodlné, ekonomické a zároveň i na dnešní poměry svižné a pořád relevantní. Zároveň oproti ostatním autům ze stejného segmentu jako je třeba BMW E60 nebo Audi A6 je to auto, které je na provoz levné a dobře se na něm dělají mechanické práce.
Má standardní rozměry pneumatik, levné malé brzdové kotouče, jednoduché rozvody, standardní přední uložení MacPherson, jeden jednoduchý termostat, perfektní antikoroz. ochrana atd. za mě prostě paráda... Samozřejmě jsou i speciality, které se jednou za čas můžou přihodit a provoz prodraží ale to mají tyhle auta všechny. Znám pár lidí, kteří si za ty prachy raději koupili dvojkový RS octavie TDI jako etalon spolehlivosti a těžce na to doplatili. Základ je prostě sehnat hezký nevylítaný kus, ale na takové auto nestačí otevřít bazoš a vybrat si v inzerci. Na takové auto se prostě čeká. Určitě bych nekupoval Volvo po někom, kdo si ho koupil jako levnou ojetinu a lidově řečeno ojebával servis dokud to jezdí.
Za mě tedy určitě P2 a najít někoho, jako je třeba Jirka a to auto zná jako své boty a dokáže doložit hezkou servisní historii. Nebál bych se ani pěkného faceliftu.
Za mě se s tím autem dá jezdit opravdu velice dobře s ohlédnutím co se zde psalo výše.
Ano, "nová" S60 je jistě agilnější, o tom žádná. Ale furt si budu stát za tím, že to auto na to co to je jezdí skvěle a když chceš jet pilu, tak prostě pojedeš s určitými omezeními.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Na pilu se u nás ani jezdit nedá... vlastně teď už skoro nikde. Na silnici je kdokoli, kdo má v řiti díru, hustota obrovská. Občas se zadaří, že si pár minut někde dovolíš trochu víc, a na to opravdu i ta P2 bohatě stačí. Je lepší, než 80% řidičů vůbec zvládne se přiblížit limitům toho spodku.
-
Offline
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
U nás v prdelákově se dá jezdit pilu skoro všude, tak nikdo nejezdí a jsou tu pěkný cesty:-)
Hele abychom si rozuměli, já netvrdím, že P2 je sportovní auto, ale jak říkáš umí toho mnohem více než se tu píše. Mně se s tím jezdilo o dost lépe než s oktávkou.
Hele abychom si rozuměli, já netvrdím, že P2 je sportovní auto, ale jak říkáš umí toho mnohem více než se tu píše. Mně se s tím jezdilo o dost lépe než s oktávkou.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Příspěvky: 3677
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
2 xSam
můj názor není relevantní. Kdysi jsem jezdil s V70 2.4i a to byl parník. Pak jsem koupil tu nejhorší možnou motorizaci na budoucí přestavbu podvozku, tj. 2.5T AWD. Na tu se bohužel žádné aftermarket sportovní tlumiče nevyrábí (ani Koni, ani Eibach, ani Bildstein...). Jediná možnost pro 2.5T AWD je podvozek od KW a ten je podle mnohých prakticky nepoužitelný pro auto "main daily". Snad něco ještě vyrábí poláci - set asi za 25.000kč, ale to mi přijde jako hodit peníze do kanálu (když ohlednu ke zbytku polské produkce).
Takže moje auto, i přes výkonnostní tuning (F-L T5 motor, K-24 turbo, zelené vstřiky, do88, spojka na míru atd. atd.), má pořád s*ačko-p*delní podvozek poplatný sériovému podvozku 2.5T AWD.
Jak píše mr1 - stejně se člověk nikde nemůže legálně projet. Buď tě brzdí strach z policajtů a případných udavačů, nebo rovnou morálka, že nechceš bejt za toho impotentního imbecila, kterej ohrožuje ostatní tím, že si plete silnici s uzavřenou dráhou pro RZ. Je mi 37, aut jsem vyzkoušel a vystřídal poměrně dost - desítky. Běžný sériový podvozek u V70 P2 se naprosto neslučuje se sportovní, rychlou jízdou. U R a T5 je situace určitě jiná.
můj názor není relevantní. Kdysi jsem jezdil s V70 2.4i a to byl parník. Pak jsem koupil tu nejhorší možnou motorizaci na budoucí přestavbu podvozku, tj. 2.5T AWD. Na tu se bohužel žádné aftermarket sportovní tlumiče nevyrábí (ani Koni, ani Eibach, ani Bildstein...). Jediná možnost pro 2.5T AWD je podvozek od KW a ten je podle mnohých prakticky nepoužitelný pro auto "main daily". Snad něco ještě vyrábí poláci - set asi za 25.000kč, ale to mi přijde jako hodit peníze do kanálu (když ohlednu ke zbytku polské produkce).
Takže moje auto, i přes výkonnostní tuning (F-L T5 motor, K-24 turbo, zelené vstřiky, do88, spojka na míru atd. atd.), má pořád s*ačko-p*delní podvozek poplatný sériovému podvozku 2.5T AWD.
Jak píše mr1 - stejně se člověk nikde nemůže legálně projet. Buď tě brzdí strach z policajtů a případných udavačů, nebo rovnou morálka, že nechceš bejt za toho impotentního imbecila, kterej ohrožuje ostatní tím, že si plete silnici s uzavřenou dráhou pro RZ. Je mi 37, aut jsem vyzkoušel a vystřídal poměrně dost - desítky. Běžný sériový podvozek u V70 P2 se naprosto neslučuje se sportovní, rychlou jízdou. U R a T5 je situace určitě jiná.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 6368
- Registrován: 8 roků 4 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
O podvozku u R a T5 se tu psalo, že to je "jiný auto"...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 66
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 II T6 AWD (B6304T2)
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Taky se zapojím do diskuze, i když můj názor, pocity jsou postaveny na naprosto minimálních zkušenostech v porovnání s většinou ostatních diskutujících. Takže jsou to opravdu síš jen pocity, než zkušenosti podložený reálnýma dlouhodobýma datama. Původně jsem myslel, že zakladateli vlákna napíšu do SZ pár vět, ale nakonec jsem se rozepsal víc, tak dám veřejně...
Mám S80 P3 v T6 (MY 2008, při pořízení najeto 293), je to úplná raketa, boží motor. Mám to 3 roky, ale koupil jsem si to pro radost, ročně s tím najedu tak 3-4 tis km. Po městě (Praze) to bude žrát tak aspoň 13, ale když už s tím jezdím, tak spíš okraj Prahy nebo okresky a dálnice na tempomat 145 a mám dlouhodobou 9,5. Teď je přes fórum jedna v inzerci, v tom topicu se o ní píše, že vypadá dobře, klidně do ní jdi (ale jo, vím, že píšeš o v 70). Já koupil moji T6 poté, co byla možná skoro 3 roky odstavená (zřejmě venku) a to se projevilo na nákladech na první servisy, příp. mohlo být něco načnutý už před odstavením (např. byla potřeba repase hučícího awd). Takže na servise jsem do toho nasypal za první rok provozování cca 150. Ale to by nemusel být případ té inzerované, která je v provozu, každopádně se 100 za první dva roky bych asi počítal.
Jezdí se mi s ní moc dobře, mám ji rád, neprodal bych ji, ale sedadla nic moc (mám obyč momentum v kůži, manuální ovládání), nejdou dát pořádně dolů, když jsem do toho sednul poprvý, připadal jsem si jak v dodávce. Vnímám to tak furt, ale zvyknul jsem si na to a beru to jako vlastnost s80 p3. Možná jdou ale sedadla v eletrice dát níž - tchán má xc70 p3 a tam jsem takovej pocit ze sezení neměl, ale taky možná to bylo i mým jiným očekáváním od posezu v polo-suv.
Loni na konci léta jsem si (taky) pro radost koupil v70 p2 (D5, MY04, dovoz Itálie, při pořízení najeto 436). Bylo to naslepo, taky nějakou dobu odstavený (zřejmě skoro 5 let, ale v suché garáži), projet to nešlo, veděl jsem, že to taky sežere spoustu peněz, než to zprovozním. Ale nakonec to (zatím) nebylo tak hrozný jako u p3 T6. Zatím jsem do toho dal na servisu lehce přes 60. Něco to ještě v průběhu roku možná bude chtít, ale asi už ne moc, v budoucnu možná spojka s dvouhmotou. Ale taky to nemá automat, není to awd...
V70 p2 jsem si koupil kvůli tomu, že se mi hrozně líbí design exteriéru i interiéru. A taky jsem se chtěl k p2 aspoň na nějakou dobu vrátit, protože před pár rokama jsem měl s60 2.5T a kromě velikosti jsem z toho byl nadšenej. Interiér se mi líbí víc jak u p3 a taky mi přijde na jízdu pohodlnější. Aerodynamický hluk bude asi vyšší, kromě toho mi u p2 šíleně vrže od plastů řidičových dveří. Zbytek plastů asi normálně, srovnatelně s p3. Byl jsem s v70 před vánocema v rakousku na horách a jízdu tam a zpět jsem si hrozně užil, vše funguje. Kromě toho mě překvapilo, jak málo žere auto 21 let starý s nájezdem skoro 440. Jel jsem tak za 5,5 reálné spotřeby (palubák ukazoval 4,8), ještě to nemám přesně doměřeno. Teď na konci ledna jedu do tater a chci jet zase tímto (a to kromě těchto dvou volv mám další 4 auta, nejmovější je z roku 2017). Jezdil bych s tím klidně furt (ale žena se mnou toto moje nadšení nesdílí, ta má radši to nejnovější rodinné dovolenkové r4 diesel combi nebo commandera v8
)
A abych to nějak uzavřel, S80 P3 T6 je moc fajn, motor je super, mám v plánu si ji nechávat dlouho. V70 P2 D5 je mi příjemnější na svezení i nastavení sedačky, víc se mi líbí interiér a líp se mi ovládá středovej panel. Ale nějak extra dlouho si ji asi nenechám, ale to spíš kvůli motoru, protože je "obyčejnej". Jsou to moje pocity na základě velmi malých nájezdů, s p3 jsem najel asi 10tis a s v70 p2 jen 2tis (+ předtím tak 5 tis s tou s60 p2). Třeba ti to nějak pomůže v rozhodování...
Mám S80 P3 v T6 (MY 2008, při pořízení najeto 293), je to úplná raketa, boží motor. Mám to 3 roky, ale koupil jsem si to pro radost, ročně s tím najedu tak 3-4 tis km. Po městě (Praze) to bude žrát tak aspoň 13, ale když už s tím jezdím, tak spíš okraj Prahy nebo okresky a dálnice na tempomat 145 a mám dlouhodobou 9,5. Teď je přes fórum jedna v inzerci, v tom topicu se o ní píše, že vypadá dobře, klidně do ní jdi (ale jo, vím, že píšeš o v 70). Já koupil moji T6 poté, co byla možná skoro 3 roky odstavená (zřejmě venku) a to se projevilo na nákladech na první servisy, příp. mohlo být něco načnutý už před odstavením (např. byla potřeba repase hučícího awd). Takže na servise jsem do toho nasypal za první rok provozování cca 150. Ale to by nemusel být případ té inzerované, která je v provozu, každopádně se 100 za první dva roky bych asi počítal.
Jezdí se mi s ní moc dobře, mám ji rád, neprodal bych ji, ale sedadla nic moc (mám obyč momentum v kůži, manuální ovládání), nejdou dát pořádně dolů, když jsem do toho sednul poprvý, připadal jsem si jak v dodávce. Vnímám to tak furt, ale zvyknul jsem si na to a beru to jako vlastnost s80 p3. Možná jdou ale sedadla v eletrice dát níž - tchán má xc70 p3 a tam jsem takovej pocit ze sezení neměl, ale taky možná to bylo i mým jiným očekáváním od posezu v polo-suv.
Loni na konci léta jsem si (taky) pro radost koupil v70 p2 (D5, MY04, dovoz Itálie, při pořízení najeto 436). Bylo to naslepo, taky nějakou dobu odstavený (zřejmě skoro 5 let, ale v suché garáži), projet to nešlo, veděl jsem, že to taky sežere spoustu peněz, než to zprovozním. Ale nakonec to (zatím) nebylo tak hrozný jako u p3 T6. Zatím jsem do toho dal na servisu lehce přes 60. Něco to ještě v průběhu roku možná bude chtít, ale asi už ne moc, v budoucnu možná spojka s dvouhmotou. Ale taky to nemá automat, není to awd...
V70 p2 jsem si koupil kvůli tomu, že se mi hrozně líbí design exteriéru i interiéru. A taky jsem se chtěl k p2 aspoň na nějakou dobu vrátit, protože před pár rokama jsem měl s60 2.5T a kromě velikosti jsem z toho byl nadšenej. Interiér se mi líbí víc jak u p3 a taky mi přijde na jízdu pohodlnější. Aerodynamický hluk bude asi vyšší, kromě toho mi u p2 šíleně vrže od plastů řidičových dveří. Zbytek plastů asi normálně, srovnatelně s p3. Byl jsem s v70 před vánocema v rakousku na horách a jízdu tam a zpět jsem si hrozně užil, vše funguje. Kromě toho mě překvapilo, jak málo žere auto 21 let starý s nájezdem skoro 440. Jel jsem tak za 5,5 reálné spotřeby (palubák ukazoval 4,8), ještě to nemám přesně doměřeno. Teď na konci ledna jedu do tater a chci jet zase tímto (a to kromě těchto dvou volv mám další 4 auta, nejmovější je z roku 2017). Jezdil bych s tím klidně furt (ale žena se mnou toto moje nadšení nesdílí, ta má radši to nejnovější rodinné dovolenkové r4 diesel combi nebo commandera v8

A abych to nějak uzavřel, S80 P3 T6 je moc fajn, motor je super, mám v plánu si ji nechávat dlouho. V70 P2 D5 je mi příjemnější na svezení i nastavení sedačky, víc se mi líbí interiér a líp se mi ovládá středovej panel. Ale nějak extra dlouho si ji asi nenechám, ale to spíš kvůli motoru, protože je "obyčejnej". Jsou to moje pocity na základě velmi malých nájezdů, s p3 jsem najel asi 10tis a s v70 p2 jen 2tis (+ předtím tak 5 tis s tou s60 p2). Třeba ti to nějak pomůže v rozhodování...
_________________
S80 II T6 AWD (B6304T2), MY2008, MOMENTUM
S80 II T6 AWD (B6304T2), MY2008, MOMENTUM
-
Offline
- Příspěvky: 51
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 3.2 FWD MY2012
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Já mám dlouhodobější zkušenost jen s P1 a P3. Obojí jako main daily.
P1, coby V50 mi přišla vůči většině porovnatelných a i novějších kombíků (např. Octavia III) skoro neutrhnutelná, značně pohodlnější, ale rozhodně nad očekávání tvrdá. Interiér na úrovni I. Fabie, což je podle mě hlavní odpudivostí P1. Ale alespoň v rámci možností minimalistický. Když se naskytla možnost koupit V70 P3, žil jsem v domnění, že přechod na P3 by měl být v komfortu rozdíl dvou světů. Zázrak se však nikdy nekonal. Očekávání bylo přirozeně chybou. Měnil jsem však z rozumu - přechod na benzín. Jízdně pro mě P3 žádný zázrak není. Takže jsem jízdně zpětně docenil V50, která měla podle mě i lepší sedačky. Samozřejmě vím, že to jsou různé modely a nejde to srovnat. V70 se na dálnici při "myšce" zavlní, V50 držela okamžitě novou stopu. V50 byla prostě zábavnější a rozhodně bych ji nezatracoval. Jen ty HDI motory…
K tomu - pouze krátkodobou zkušenost jsem měl (a první Volvo-jízdu zažil) s půjčenou 850-kou s nájezdem 600 tis. km a můžu říct, že jsem do té doby lepší auto neřídil. Duše i souznění od prvních vteřin. Dále v jedné vylítané V70 P2 jsem zažil jen pár kratších spolujízd. Interiér žalostně vybydlený. Pocit takový žádný. Vždy se mi však zezadu líbila víc, než moje P3. Když dnes vidím hezkou V70 P2 (jako že jich je čím dál míň), svým způsobem majiteli závidím, neboť z toho navenek cítím víc Volvo, než z P3.
P1, coby V50 mi přišla vůči většině porovnatelných a i novějších kombíků (např. Octavia III) skoro neutrhnutelná, značně pohodlnější, ale rozhodně nad očekávání tvrdá. Interiér na úrovni I. Fabie, což je podle mě hlavní odpudivostí P1. Ale alespoň v rámci možností minimalistický. Když se naskytla možnost koupit V70 P3, žil jsem v domnění, že přechod na P3 by měl být v komfortu rozdíl dvou světů. Zázrak se však nikdy nekonal. Očekávání bylo přirozeně chybou. Měnil jsem však z rozumu - přechod na benzín. Jízdně pro mě P3 žádný zázrak není. Takže jsem jízdně zpětně docenil V50, která měla podle mě i lepší sedačky. Samozřejmě vím, že to jsou různé modely a nejde to srovnat. V70 se na dálnici při "myšce" zavlní, V50 držela okamžitě novou stopu. V50 byla prostě zábavnější a rozhodně bych ji nezatracoval. Jen ty HDI motory…
K tomu - pouze krátkodobou zkušenost jsem měl (a první Volvo-jízdu zažil) s půjčenou 850-kou s nájezdem 600 tis. km a můžu říct, že jsem do té doby lepší auto neřídil. Duše i souznění od prvních vteřin. Dále v jedné vylítané V70 P2 jsem zažil jen pár kratších spolujízd. Interiér žalostně vybydlený. Pocit takový žádný. Vždy se mi však zezadu líbila víc, než moje P3. Když dnes vidím hezkou V70 P2 (jako že jich je čím dál míň), svým způsobem majiteli závidím, neboť z toho navenek cítím víc Volvo, než z P3.
_________________
V70 3.2, MY12, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km
V70 3.2, MY12, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 3677
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
tak P3 je už takovej Ford bez charakteru. Jsou auta, která charakter mají a jsou auta, která vůbec. Třeba P3 S80 mi vždycky přišla vyloženě odpudivá. Ale tohle jsou strašně subjektivní pocity. U mě navíc hraje roli, že se mi nikdy nelíbily sedany (až na takové ty ikony allá Volvo 240/740, "žralok" BMW 6. řady atd. atd.)
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Design není vůbec podstatnej. Asi teda ani tady v tomto tématu. Navíc, jeden rád chlupatý, druhej holý. To je fuk. Ale ten charakter se projevuje i tím designem, to je fakt. Já bych spíš řekl, asi jako vždy, že je potřeba si do toho auta sednout. Po pár minutách to tam buď je, nebo není.
-
Offline
- Příspěvky: 1342
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Tábor
- Vůz: Ofce
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Já se všema těma autama jezdil třeba aspoň rok a nějaké desítky tisíc kilometrů. I když říkám svůj subjektivní pocit, tak co nejvíc realisticky a snažím se do toho pocity vůbec netahat. Odpovídal jsem k podvozkům a odpovídám k nim i teď - řadím dle mého od nejlepšího z hlediska držení stopy - S40II, V60 a S60II, S60I T5, S60I 2.4T V70II 2.4T a V70II D5, S80I / S80II / V70III a toto zakončení jsou už plavné lodě. V70I 2.4i sem vůbec tahat nebudu, protože to je stejná loď jako třetí generace s rozdílem většího rejdu.
Pro tazatele či ostatní - neberte to jako machrování, chci tím jenom říct, že můj názor je prost toho, že mi někdo půjčil auto a já z něho byl vyjevenej a dodnes je to můj sen i když realita by byla taková, že bych z něj byl dnes zklamán. Ten pocit, vzpomínka a nostalgie je neskutečná mrcha a hrozně zkresluje. Tak se na to dívám já.
Obecně opět odpovídám, V70II jako daily už bych nechtěl. Za 150 - 200 se dá pořídit P3 v dobrém stavu a dokonce i s málo km (a navíc ještě prokazatelnými), tou cestou bych šel já.
Pro tazatele či ostatní - neberte to jako machrování, chci tím jenom říct, že můj názor je prost toho, že mi někdo půjčil auto a já z něho byl vyjevenej a dodnes je to můj sen i když realita by byla taková, že bych z něj byl dnes zklamán. Ten pocit, vzpomínka a nostalgie je neskutečná mrcha a hrozně zkresluje. Tak se na to dívám já.
Obecně opět odpovídám, V70II jako daily už bych nechtěl. Za 150 - 200 se dá pořídit P3 v dobrém stavu a dokonce i s málo km (a navíc ještě prokazatelnými), tou cestou bych šel já.
_________________
Ofce a Žabožrout
Ofce a Žabožrout
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 8 měsíců
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: V70 II 2.4i 103Kw
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Je to přesně jak říkáš, stejně bude záležet na tom, jak se v tom autě budu cítit. Už jsem se s Pythonem přes SZ domlouval, že využiju jeho nabídky a projedu se v obou generacích (ikdyž XC, ale pocit by měl být přenositelný) a uvidím co mi sedne lépe/více. Ono každý máme jiné vnímání a požadavky jak na jízdní vlastnosti, tak hluk, komfort etc.mr1 píše: 07 led 2025 12:15 Design není vůbec podstatnej. Asi teda ani tady v tomto tématu. Navíc, jeden rád chlupatý, druhej holý. To je fuk. Ale ten charakter se projevuje i tím designem, to je fakt. Já bych spíš řekl, asi jako vždy, že je potřeba si do toho auta sednout. Po pár minutách to tam buď je, nebo není.
Všechny příspevky jsem si přečetl a ač jsou místy protichůdné (a jsem za ně rád, bez poho bych si to puzzle neposkládal), tak to není o ničem jiném než o tom pocitu až si sednu a rozjedu. Ono ať si veberu to, či ono tak oproti O2 (soudobě vyráběná střední třída) by mě to mělo po komfortní stránce vyhovovat. Jde mi „jen“ o to abych se spolehlivě, komfortně a v rámci nějakých finančích mezí (i servisně) svezl a nemusel mít obavu, že mě to někde nechá (s výhledem třeba na 4-5 let)
-
Offline
- Příspěvky: 2415
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Tak jestli pojedeš za Pythonem, tak si můžeme dát mini sraz. Můžeš se u mě projet v 850 TDI, V70 P80 TDI, S80 P2 TDI, S60 D5 FL1 i FL2, V70 TDI P2, XC90 D5.
-
Offline
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
S40 bude asi hodně podobná Focusu? Focus MK2 i na dnešní dobu opravdu podvozkově exceluje.Dural8 píše: 07 led 2025 12:18 Já se všema těma autama jezdil třeba aspoň rok a nějaké desítky tisíc kilometrů. I když říkám svůj subjektivní pocit, tak co nejvíc realisticky a snažím se do toho pocity vůbec netahat. Odpovídal jsem k podvozkům a odpovídám k nim i teď - řadím dle mého od nejlepšího z hlediska držení stopy - S40II, V60 a S60II, S60I T5, S60I 2.4T V70II 2.4T a V70II D5, S80I / S80II / V70III a toto zakončení jsou už plavné lodě. V70I 2.4i sem vůbec tahat nebudu, protože to je stejná loď jako třetí generace s rozdílem většího rejdu.
Pro tazatele či ostatní - neberte to jako machrování, chci tím jenom říct, že můj názor je prost toho, že mi někdo půjčil auto a já z něho byl vyjevenej a dodnes je to můj sen i když realita by byla taková, že bych z něj byl dnes zklamán. Ten pocit, vzpomínka a nostalgie je neskutečná mrcha a hrozně zkresluje. Tak se na to dívám já.
Obecně opět odpovídám, V70II jako daily už bych nechtěl. Za 150 - 200 se dá pořídit P3 v dobrém stavu a dokonce i s málo km (a navíc ještě prokazatelnými), tou cestou bych šel já.
S S60 2,4i a V70 2,5T jsem najel dohromady asi 250ti KM tak k tomu asi taky mohu něco málo říct. Nicméně tvé srovnání v podstatě asi sedí, jen si prostě nemyslím, že by P2 byla takovej parník.
Kdyby to bylo na mě, tak já bych šel cestou S60II to auto se mi líbí. Pokud je nutnost kombík, tak bych šel cestou V70II
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 66
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: S80 II T6 AWD (B6304T2)
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Případně já taky můžu nabídnout porovnání těch aut, o kterých jsem psal výše. Bydlím na kraji Prahy směr HK...
_________________
S80 II T6 AWD (B6304T2), MY2008, MOMENTUM
S80 II T6 AWD (B6304T2), MY2008, MOMENTUM
-
Offline
- Příspěvky: 1349
- Registrován: 17 roků 3 měsíce
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Vlastně je to tak, o pocitu a o tom jak se ti s tím pojede. Já jsem si díky tomu taky koupil auto, které by mě vůbec nenapadlo. Prostě jsem se v něm cejtil za všech aut co jsem zkusil nejlépe...mr1 píše: 07 led 2025 12:36 Tak jestli pojedeš za Pythonem, tak si můžeme dát mini sraz. Můžeš se u mě projet v 850 TDI, V70 P80 TDI, S80 P2 TDI, S60 D5 FL1 i FL2, V70 TDI P2, XC90 D5.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 8 měsíců
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: V70 II 2.4i 103Kw
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
To zní jako zajímavý nápadmr1 píše: 07 led 2025 12:36 Tak jestli pojedeš za Pythonem, tak si můžeme dát mini sraz. Můžeš se u mě projet v 850 TDI, V70 P80 TDI, S80 P2 TDI, S60 D5 FL1 i FL2, V70 TDI P2, XC90 D5.

Jsem určitě pro, čím větší vzorek tím lépestabur píše: 07 led 2025 12:43 Případně já taky můžu nabídnout porovnání těch aut, o kterých jsem psal výše. Bydlím na kraji Prahy směr HK...

-
Offline
- Příspěvky: 944
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Ještě se dělá BC racing, jezdí na tom všchni angláni a amíci na R-kách. Je to Taiwan, podobně jako XYZ nebo D2 racing. Stojí cca půlku, co KW a je to velmi slušný podvozek za ty prachy. Má stavitelnou výšku i tuhost, tak se dá celkem vyhrát, aby byl i celkem komfortní a přitom stále stabilní. Navíc má unibalové horní uložení s nastavením odklonu, což taky udělá dost. Bratr ho měl na Accordu Type-R a byl to moc fajn podvozek na okresky i na okruh, přitom ve městě to z tebe nevytřese duši.Ejdou Rotacak píše: 07 led 2025 09:43 Pak jsem koupil tu nejhorší možnou motorizaci na budoucí přestavbu podvozku, tj. 2.5T AWD. Na tu se bohužel žádné aftermarket sportovní tlumiče nevyrábí (ani Koni, ani Eibach, ani Bildstein...). Jediná možnost pro 2.5T AWD je podvozek od KW a ten je podle mnohých prakticky nepoužitelný pro auto "main daily".
T5 se podvozkově liší jen stabíkama, jinak jsou veškeré díly i silentbloky shodné s obyč V70. Pak byly určitě jinak naladěné tlumiče a pružiny, ale ty budou na všech autech dnes už vyměněné za běžnou druhovýrobu, která je stejná jak pro obyč V70. Pokud tam budou ještě origo tlumiče, tak budou stejně po smrti. Stabíky z T5 mám na své D5 a je to určitě lepší, ale není to zas tak brutální rozdíl. Pak měla možná T5 R17 kola ve standartu, což taky udělá dost.
Rko je podvozkově taky stejný, jen má jiný stabíky, pružiny a hlavně elektronicky nastavitelný tlumiče, který dělají ten hlavní rozdíl, a R18 kola.
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 8 měsíců
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: V70 II 2.4i 103Kw
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Tak malá aktualizace. Dnes jsem měl tu možnost se projet a porovnat S80 P3 a poté V70 PII (ještě jednou díky Staburovi, že mi byl ochoten věnovat čas). I když je znát a cítit rozdíl v interiéru(co si budem, P3 působí lépe), tak prostě po usednutí do V70, do těch super sedaček jsem došel k závěru, že se patrně vydám touto cestou. Snažím se trochu mírnit nadšení a být trochu nad věcí, ale ten posaz za tím volantem, zvuk a záběr toho motoru mě nějak získalo
. Doufám, že budu mít možnost a povede se nějaká testovací a porovnávací jízda u někoho jiného, ale jsem silně nakloněn pro P2 i přes její věk.

-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 48
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: V70 D5 MY2006 D5244T5 Chip D5T5 150kw
- Bydliště: Hradec Králové
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Já jsem z Hradce a okolímajklson píše: 06 led 2025 18:44ten druhý odstavec mě trochu zneklidňujejirkaTDI píše: 06 led 2025 16:33
Ceny filtrů, brzd, ložisek jsou prakticky stejné, takže spotřebák je na tom podobně. Pneumatiky mají některé rozměry shodné - 205/55 R16, 225/45 R17, což jsou většinou ty nejlevnější běžné rozměry.
Pak jsou různé specifické věci, něco je drahé na Octu, něco na Volvo, ale obecně vychází Volvo dlouhodobě dráž, řekl bych tak 1,5x až 2x. Na druhou stranu bych řekl, že servisovat Volvo vyjde minimálně 2x levněji, než stejně starý Mercedes nebo BMW.
Já měl Octu 1.6TDI 2011, kupoval jsem při cca 170t. km a prodával jsem, když měla najeto 310t. km. Řešil jsem za 20tis. Kč vstřiky, 8tis. Kč EGR, přední ložiska, tlumiče, silentbloky vpředu, jinak jen klasickou údržbu.
Volvo mám 2004 a kupoval jsem při 330t. kmteď mám 506t. km. Vstřiky stály jen 13tis. Kč, ale pak bylo spoustu věcí, které jsou na Volvo dražší, resp. na Oktě je řešit nemusíš, protože se buď tolik nekazí, nebo tam nejsou. Třeba komplet uložení motoru, řízení vč. pumpy, kroužek pod volantem, 3x výměna poloos, 2x výměna šíbru, 2x výměna ventilátoru topení, výměna hořáku v bufíku. Nejdražší byla výměna prasklé hlavy + nové hydroštely, s prací tuším kolem 35tis. Kč. Dělal jsem teda i komplet obě nápravy, spojku s dvouhmotou, výfuk, altík, startér, turbo,... Ne teda vše bylo úplně nutné, ale mám rád věci v cajku
ani nevím, kolik to vše stálo, už to nepočítám, ale přes 200 určitě. Za 100 jsem auto koupil a hned první rok tam 100 padlo
![]()
, ne samozřejmě jsem procházel několik galerií majitelů, abych se něco dozvěděl a vidím, že se do toho hodně musí sypat (asi v závislosti na předchozím majiteli a najetých km), ale třeba 3x během 200tkm měnit poloosy mi přijde dost
, nerad bych, aby mě to během prvního roku zruinovalo (je jasné, že opět záleží na stavu a na některé věci není vidět)
já ani neočekávám nějakou agilitu, ono O2 není nějaký etalon agilnosti, snadno se jí díky zadnímu převisu rozhodí zadek. Rád bych spíš klidnou, tichou (líp jak O2) komfortní jízdu.rainero píše: 06 led 2025 17:40 Ja som opustil poFL P2 V70 D5 2006 manuál kvôli jazdným vlastnostiam. Auto je všade okrem dialnice neohrabané. Ponára sa a pomaly reaguje na zmeny smeru napr. pri predbiehaní. Sú tam malé silentbloky na nápravách a tak na zlých cestách bolo stále otravné búchanie a rázy od podvozka, aj po výmene silentov aj tlmičov. Vŕzganie interiéru (podlepil som všetko na čo som mal dosah). Priestorovo stačilo. Vzadu nie je veľa miesta pre nohy dospelých - deti budú OK. Motor silný, s výborným záťahom (máš ho aj v P3). Audio aj po prestavbe na žltú radu ma neohúrilo.
Zhrnutie: Oproti Octavii to bude menej agilné auto s lepším a silnejším motorom, vyšším komfortom a pocitom solídnosti. Servis bude určite drahší. Poobzeral by som sa inde, ak Volvo, tak P3 (ak mermomoci P2 tak predFl viď. dôvody vyššie).
Ten rozpočet je pouze na auto, částku na servis mám „bokem“. Právě, že se do toho rozpočtu dá najít už dost ks P3 a sem tam i V60, tak jsem pokukoval po všech, otázka, kterou v sobě řeším, jestli je P2 racionální volba, což mě dost majitelů P2 utvrzuje, že ano. To si samozřejmě budu muset nakonec rozseknout sám. Snažím se pochytit co nejvíce zkušeností, nejlépe od majitelů, kteří měli/mají oba modely.python.p píše: 06 led 2025 17:43 S tím rozpočtem bych šel radši do P2 kolem kila... A zbytek nechal na servis.
Hezký kousek P3 za 150?! A co další servis.
Nicméně se vším napsaným se dá souhlasit. P2 prostě plujou a hotovo. Neni to agilní závodnička.
BTW není v klubu někdo z HK a okolí?
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 48
- Registrován: 2 roky 4 měsíce
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: V70 D5 MY2006 D5244T5 Chip D5T5 150kw
- Bydliště: Hradec Králové
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Jinak mám V70 II facelift D5 FWD manuál M66 za dva roky jsem najel kolem 60k a je to pohodlný auto co umí bejt i zábavný. Pětiválec je cool a má fajn zvuk. Navíc jezdím za 6,4-6,7 to je skoro jako českej sen . Sporťák to určitě není a podvozek si zaslouží investice pokud se člověk chce svézt trošku ostřeji.
Myslím že krásnou představu člověk získá když mrkne do galerie uživatelů na JirkaTDI ...tam je hezky vidět co obnáší udržovat auto v takovém stavu.
Myslím že krásnou představu člověk získá když mrkne do galerie uživatelů na JirkaTDI ...tam je hezky vidět co obnáší udržovat auto v takovém stavu.
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 8 měsíců
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: V70 II 2.4i 103Kw
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Tak malá aktualizace stavu. Nakonec to dopadlo trochu jinak než jsem původně hledal a plánoval a stal jsem se majitelem V70 MY2006 s 2.4i
. Zatím převládá nadšení, ale uvidíme jak dlouho vydrží
. Možná mě přejde dnes po návštěvě u Raolsi až auto zkoukne a řekne mi, že jsem si koupil šrot
. Ale přechod z dvojkový Ofce je velký, ikdyž mi některé věci chybí.



-
Offline
- Příspěvky: 944
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
no tak gratulace
chceme vidět foto 


-
Offline
- Příspěvky: 231
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Velký rozdíl v čem konkrétně a jaký motor v O2 srovnáváš?majklson píše: 18 úno 2025 12:13 Tak malá aktualizace stavu. Nakonec to dopadlo trochu jinak než jsem původně hledal a plánoval a stal jsem se majitelem V70 MY2006 s 2.4i. Zatím převládá nadšení, ale uvidíme jak dlouho vydrží
. Možná mě přejde dnes po návštěvě u Raolsi až auto zkoukne a řekne mi, že jsem si koupil šrot
. Ale přechod z dvojkový Ofce je velký, ikdyž mi některé věci chybí.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Příspěvky: 16
- Registrován: 8 měsíců
- Bydliště: Hradec Králové
- Vůz: V70 II 2.4i 103Kw
V70 P2 v roce 2025 jako main daily car
Srovnávám s 1.6 MPI na LPG. Rozdíly vnímám jako u každého srovnání nížší střední proti střední třídě. Nížší hluk od motoru, od podběhů, lepší sesle, celkově větší pohodlí a komfort.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Blade, Romulusw, Tom0, yebat